Författare Ämne: Anmäld igen till sociala  (läst 15511 gånger)

Avos

• Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 1242
    • Visa profil
    • Ett Annat Sverige
Anmäld igen till sociala
« Svar #15 skrivet: 06 december 2008, 09:38:34 AM »
Jag lutar fortfarande åt att detta är en intrig från sociala. Jag tror att de försöker starta anmälningskrig. Lärarinnan sade igår att anmälan inte kom från skolan, händelsen hade ägt rum någon annanstans. Men i den anonyma anmälan stod det att det hade hänt rum upprepade gånger på skolan.

Det blir då meningen att detta ska tolkas som att anmälaren har röjt sig, för bara ett barn kan lämna så felaktiga uppgifter att han påstår sig veta vilka som slagits, men inte var detta har ägt rum. Dvs anmälaren är en korkad förälder som inte förstår att han röjer sin identitet när han ringer in sådana ändringar i efterhand.

Det är bara ett fel på den historien: anmälan kom in för en månad sedan, uppgiften att händelsen ägt rum på skolan stod i anmälan som kom i tisdags.
I fredags sade läraren att händelsen ägt rum någon annanstans. Det tyder snarare på att det är läraren som försöker dolja anmälarens identitet, med en antydan som syftar till en inbjudan om anmälningskrig.
Denna person har av myndigheterna berövats sina rättigheter, och skriver därför mot sin vilja anonymt.Att skriva anonymt skadar de mänskliga rättigheterna och skyddar de som angriper rättigheterna

Nesse

• Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 41
    • Visa profil
Anmäld igen till sociala
« Svar #16 skrivet: 12 december 2008, 02:11:39 AM »
[quote="Jan-Olof Larson"ma1"[/b]

>Precis så här är det ! Detta har jag tidigare haft uppe här på forumet..
>Tycker detta skall belysas mer, hur socialen skapar sjukdomar och för >tidig död och självmord.

>Detta kan inte vara i linje med en demokrati att eliminera redan utsatta >människor .[/quote]

Men det är ju det det är! I ett fascistiskt styrt samhälle så är det ju så!

Du kan ju inte säga att soc begår mord på folk om samtidigt hävda
att detta land är demokratiskt! Det blir ett argumentations fel, en
filosofisk frivolt!

Om du t.ex blir nekad en rättvis och korrekt domstolsprövning då kan
väll ändå inte ett land anses demokratiskt? Eller är det det som är
demokrati? Att bli nekad domstolsprövning? Eller få en felaktig
domstolsprövning?  

I allmänhet så tycks det vara så att ordet demokrati sägs mest
i tid och otid för alla de möjliga påståenden och argument, ett slags
grund bevis i sig att om man bara inkluderar ordet i vilken kontext
som helst så tror man sig legitimera sina argument!

T.e.x, medias politiska reportrar och diverse utrikes tjänstemän inom
staten brukar ofta säga att Indien är världens största demokrati ,den
med lite vett i skallen vet att ett sådant påstående är rent trams!

Demokrati föresten vilken är det som efterfrågas, den gamla
antika eller den mera modernare västerländska varianten?

Ju mer jag hör ordet demokrati och när man dessutom har lite hum
om vad den gamla grekiska antika gick ut på så har då i alla fall jag
börjat få avsmak för den.

Soc har en agenda.

Jan-Olof Larson

• Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 38
    • Visa profil
Anmäld igen till sociala
« Svar #17 skrivet: 12 december 2008, 06:57:29 AM »
Nesse Noterade:
Citera
Tycker detta skall belysas mer, hur socialen skapar sjukdomar och för >tidig död och självmord.

>Detta kan inte vara i linje med en demokrati att eliminera redan utsatta >människor .

Men det är ju det det är! I ett fascistiskt styrt samhälle så är det ju så!

Som jag skrev så kan aldrig detta vara i linje med en Demokrati och knappast heller i en Demokratur med annat än att man gör en akademisk volter. Det är väl att ses som ett explicit tecken på att en stat med så mycket blod de har på socialens väggar och inom övriga institutioner samt åldringsvård hamnar inom en nomenklatur med accentuering på fascism

Yapp, socialen inte bara "HAR" en agenda, eftersom denna har funnits bra länge vilket vittnas om pÃ¥ flera hÃ¥ll. SÃ¥ hur skall dessa som ställt sig bakom lagstiftningen och utan samvete använt sig av metoderna fÃ¥ gÃ¥ fria, utan att man inser att bÃ¥de avledande manövrar och en ner-sövning  skett av folket, rent av med desinformationen  i ljuset av för barns bästa men med piskan och förskäran i händerna  ???

Stockholm

• Gäst
Anmäld igen till sociala
« Svar #18 skrivet: 12 december 2008, 09:14:54 AM »
Bra julklappstips  :!:

Sammanfattning: http://www.empron.se/index2.htm

Innehållsförteckning: http://www.empron.se/innehall.htm

Pris: 129 kr inkl frakt

cicci

• Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 174
    • Visa profil
Anmäld igen till sociala
« Svar #19 skrivet: 13 december 2008, 01:01:27 AM »
Demokrati - är det något mer än ett ord? Som jag upplever det så har vi i Sverige idag något som närmast kan kallas Tjänstemannadiktatur!
Demokratin är helt satt ur spel.
Rättssäkerhet är ett vackert ord som saknar substans osv

Morgan Ohlson

• Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 176
    • Visa profil
Respekt underlättar samtal
« Svar #20 skrivet: 13 december 2008, 20:12:52 PM »
.

Respekt underlättar samtal

Jag skulle uppskatta om fler här ville förska visa lite mer hänsyn och respekt för personer som startat trådar om egna, eller andras direkta personliga ärenden.

...eller är det kanske meningen att vi ska ta ut skit frpån myndigheter på varandra här i debatten? Hoppas inte det!

Önskar ni kan avhandla julklappstipps och teori-fantasier i andra trådar och låter trådar om särskilda fall förbli samtal om just dessa fall. Visa hänsyn!

@Avos: Jag håller med dig om att det i ganska hög grad låter som någon sorts provokation. Varifrån kan man inte alltid veta, men om soc är på jakt så är det sannolikt inte deras egen idé. Tyvärr, hoppas jag inte sätter allt för mycket myror i ditt huvud men tyvärr kommer nog ofta anmälningar etc just kontakt-vägen via andra. Ibland är det illa... eller som man säger: "Släkten är värst!"

Saken är mellertid att man aldrig säkert kan veta. Det enda man kan göra är att varva ned och ta en stunds reflektion, gärna klottra lite stödord på papper eller använda gratis-programmet för PC FreeMind som är ett mind-mapping-program.

Varva ned, ta det lugnt och försök lÃ¥ta var sak ha sin tid. Ta hand om dig helt enkelt och ta pÃ¥ dig rollen som ödmjuk vuxen... om det gÃ¥r när soc-vargarna jagar.  Spekulera om makten och världen kan man göra, fast det kanske inte är det man mest behöver ha i huvudet när man har "soc om hörnet". DÃ¥ ska man nog köra ned fötterna mer i myllan i stället.

# Det viktigaste är inte att göra saker rätt.
# Nej, det viktigaste är att göra rätt saker.

Skillnaden är stor!

Ibland är det mest intellektuellt korrekta man kan göra att ta en lång promenad i snöblasket. Spana in kråkorna och bara låta tankarna vila.

Ta't cool man!

.
.
Morgan Ohlson, terroriserats systematiskt i över 20 år.

__ Länkstation Fakta, vittnesmÃ¥l:   http://www.debatthuset.com/forums/showthread.php?t=11929

.

Stockholm

• Gäst
Anmäld igen till sociala
« Svar #21 skrivet: 13 december 2008, 21:52:05 PM »
Till "Morgan"

Mitt "julklappstips" var bl a avsett att belysa fakta om den Ofantliga sektorns utveckling via politiken under årens lopp d.v.s tjänstemannaväldets / tjänstemannadiktaturens utveckling.

Av de ca 4,5 miljoner sysselsatta i Sverige tillhör 21 % kommunanställda, 6 % landstingsanställda och 5,5 % statligt anställda.
Det är alla skatteavlönade med våra pengar.

"Avos" verkar bli anmäld till "socialen" minst en gång i kvartalet, antingen av "Gunilla", eller av "Ann", eller av någon lärare, eller av någon f.d. soc sekr, eller av någon annan förälder, etc, etc. etc.
Då har han något att skriva om.

Avos

• Newbie
  • *
    • Visa profil
    • Ett Annat Sverige
Anmäld igen till sociala
« Svar #22 skrivet: 13 december 2008, 21:59:08 PM »
Citat från: "Stockholm"
Det är alla skatteavlönade med våra pengar.

"Avos" verkar bli anmäld till "socialen" minst en gång i kvartalet, antingen av "Gunilla", eller av "Ann", eller av någon lärare, eller av någon f.d. soc sekr, eller av någon annan förälder, etc, etc. etc.
Då har han något att skriva om.

Nej, då det är bara satkärringar som du som säger så. Verkligheten är förstås en helt annan.
Denna person har av myndigheterna berövats sina rättigheter, och skriver därför mot sin vilja anonymt.Att skriva anonymt skadar de mänskliga rättigheterna och skyddar de som angriper rättigheterna

Avos

• Newbie
  • *
    • Visa profil
    • Ett Annat Sverige
Anmäld igen till sociala
« Svar #23 skrivet: 17 januari 2009, 18:10:18 PM »
Nu har de lagt ned utredningen om yngre sonen, men de tog upp en utredning om den äldre sonen för att undgå stängning av utredningen. Den utredningen har de nu hållit öppen i 1½ månad utan att egentligen göra något annat än att försöka lura honom att gå på samtal, som de sedan kommer att konstruera en bevisning mot honom för att han "söker hjälp"

http://avos.egetforum.se/forum/viewtopic.php?p=717#717

Stockholm

• Gäst
Anmäld igen till sociala
« Svar #24 skrivet: 22 januari 2009, 11:44:25 AM »
"Avos"

Det är trist tycker jag, att du använder din 9-åriga son Emil som ett redskap i din argumentering. Du verkar hjärntvätta honom.

Exempel: på hur din son beskriver sitt liv:
Citat:
-" mit liv är en röra! jag är jagad av sociala! mamma låter mig inte åka till Ryssland. min äldre bror Leon säter skulder på sig "-

-" Ring inte Barnens hjälptelefon eller BRIS för att det jobbar dumma människor där. Hamnar jag där får jag aldrig träffa mina föräldrar inte fören jag är 18 eller 21. Om man är arg på nån ska man inte ringa till BRIS eller sociala vi brukar kalla dem satkäringar. Dom kan även lura folk att säga saker om sig själv. " -

-"jag har fått veta att de har varit ett UFO utanför st Petersburg och pappa har sagt det åt mig "-

-"Sagan om ringen är en film som handlar om sociala. De börjar att Frodo och Sam samt Meriadoc Periglin var i Hobsala. Gandalf sa till Frodo när dem andra inte var där"denna ring är mycket farlig! gå till domedagsberget och förstör den"Frodo sa "hur?" "kasta den i lågorna du kan inte förstöra den nån annanstans"de slutar med att Frodo slänger ringen i elden i domedagsberget i Mordor. "-

Du "Avos" har även uppmanat din son 9-åriga son (medlem i detta forum) att skicka personliga meddelanden från detta forum till mig.

Jag har sett på webben att du "Avos" är bannlyst i en del forum på nätet, dock inte i detta forum NKMR.

Avos

• Newbie
  • *
    • Visa profil
    • Ett Annat Sverige
Anmäld igen till sociala
« Svar #25 skrivet: 22 januari 2009, 11:56:23 AM »
"Avos"

Det är trist tycker jag, att du använder din 9-åriga son Emil som ett redskap i din argumentering. Du verkar hjärntvätta honom.

Exempel: på hur din son beskriver sitt liv:
Citat:
-" mit liv är en röra! jag är jagad av sociala! mamma låter mig inte åka till Ryssland. min äldre bror Leon säter skulder på sig "-

-" Ring inte Barnens hjälptelefon eller BRIS för att det jobbar dumma människor där. Hamnar jag där får jag aldrig träffa mina föräldrar inte fören jag är 18 eller 21. Om man är arg på nån ska man inte ringa till BRIS eller sociala vi brukar kalla dem satkäringar. Dom kan även lura folk att säga saker om sig själv. " -

-"jag har fått veta att de har varit ett UFO utanför st Petersburg och pappa har sagt det åt mig "-

-"Sagan om ringen är en film som handlar om sociala. De börjar att Frodo och Sam samt Meriadoc Periglin var i Hobsala. Gandalf sa till Frodo när dem andra inte var där"denna ring är mycket farlig! gå till domedagsberget och förstör den"Frodo sa "hur?" "kasta den i lågorna du kan inte förstöra den nån annanstans"de slutar med att Frodo slänger ringen i elden i domedagsberget i Mordor. "-

Du "Avos" har även uppmanat din son 9-åriga son (medlem i detta forum) att skicka personliga meddelanden från detta forum till mig.

Jag har sett på webben att du "Avos" är bannlyst i en del forum på nätet, dock inte i detta forum NKMR.

Eftersom den varning du fick idag, förhoppningsvis var den sista innan du blir avstängd, till en tredjedel handlade om dina trakasserier mot min son Emil, så får detta inlägg betraktas som ett svar till ruby på den varningen. Jag ska skicka detta till ruby, då jag redan i morse svarade på hennes brev förutsade att du inte skulle rätta dig efter en varning. Så här svarade jag på Rubys brev där hon till mig korspostade varningen till dig:

FrÃ¥n:     Avos
Till:    Ruby Harrold-Claesson
Postat:    22 jan 2009 09:01
Rubrik:    Re: Vem är stockholm egentligen ?    Ã„ndra meddelande

Eftersom du då har skrivit detta, anser jag att jag inte behöver försvara mig själv och andra mot henne. Därmed kan tonen kylas ned lite grand.

Däremot så bryr hon si g säkerligen inte om det här brevet. Hon har ägnat sig åt detta i snart ett år. Han saknar samvete, hon ger sig GÄRNA på "partybruden" som har förlorat flera barn, hon gottar sig åt vad Coffebreak gjort JUST mot partybruden. Hon betonar sin samvetslöshet på flera olika sätt och intygar att hon SKA gå fram med dessa metoder, så jag tror inte att det finns någon som hoppas längre på att hon ska ta sitt förnuft tillfånga, då hon inte ens har ett förnuft. Hur många varningar har hon fått ? Är det inte två tidigare ?

Stockholm

• Gäst
Anmäld igen till sociala
« Svar #26 skrivet: 22 januari 2009, 12:03:08 PM »
Det förvånar mig inte ett dugg "Avos" vad du är kapabel att kreera ihop.
Ansvariga, som inte har tid att följa sammanhang och helhet, blir därför vilseledda (precis som vissa soc sekr vilseleder Länsrätter).

Undrar dock vad Ruby har att säga om ditt "Avos" intresse för Sverigedemokraterna  :?:

http://www.ungsvensk.se/showthread.php?t=692

Avos

• Newbie
  • *
    • Visa profil
    • Ett Annat Sverige
Anmäld igen till sociala
« Svar #27 skrivet: 22 januari 2009, 12:18:29 PM »
Det förvånar mig inte ett dugg "Avos" vad du är kapabel att kreera ihop.
Ansvariga, som inte har tid att följa sammanhang och helhet, blir därför vilseledda (precis som vissa soc sekr vilseleder Länsrätter).

Undrar dock vad Ruby har att säga om ditt "Avos" intresse för Sverigedemokraterna  :?:

http://www.ungsvensk.se/showthread.php?t=692

Det här forumet kommer att vara ett forum som handlar om allt annat än skydd av barns och familjers rättigheter ännu ett tag. Men roa dig den tid du har kvar. Mitt intresse, ditt och alla andras intresse för sverige demokraterna, saknar fullkomligt betydelse i sammanhanget. Någon gång kommer någon att bli intresserad även av dem. Du kan även hitta mig på en muslimsk hemsida, då jag varit intresserad av deras religion. Den senaste veckan kan du dock finna mig på massor av hemsidor där jag försvarat Israel och intresserat mig för judendomen.

På det här sättet kommer vi att få ägna oss åt att bemöta ovidkommande ämnen, då du behöver använda alla fula knep du kan för att nå dina mål, som du utan att skämmas har förklarat är att trakassera bort de personer som står i din väg här.

Stockholm

• Gäst
Anmäld igen till sociala
« Svar #28 skrivet: 22 januari 2009, 12:26:30 PM »
Jag har "dubbelbokfört" viktig och väsentlig information inom ämnesområdet, dels här i detta forum, dels på min egen sajt.

Eftersom man tydligen förstör sin image genom att skriva här, genom att sanslösa personer som du "Avos" inte bannlyses, så avstår jag gärna fortsättningsvis från det dubbelarbetet.

Avos

• Newbie
  • *
    • Visa profil
    • Ett Annat Sverige
Anmäld igen till sociala
« Svar #29 skrivet: 22 januari 2009, 12:36:59 PM »
Jag har "dubbelbokfört" viktig och väsentlig information inom ämnesområdet, dels här i detta forum, dels på min egen sajt.

Eftersom man tydligen förstör sin image genom att skriva här, genom att sanslösa personer som du "Avos" inte bannlyses, så avstår jag gärna fortsättningsvis från det dubbelarbetet.

Det är nog flera som misstänkt att ditt intresse för MR bara är sekundärt, och om du inte får vad du vill ha så upphör det intresset. Men det är ju bra att du bekräftar att du aldrig kommit hit i det syftet.