Frfattare mne: Anmäld igen till sociala  (lst 15496 gnger)

Avos

• Newbie
  • *
  • Antal inlgg: 1242
    • Visa profil
    • Ett Annat Sverige
Anmäld igen till sociala
« skrivet: 02 december 2008, 14:39:36 PM »
Nu har brottslingarna planerat nya brott mot oss. En anonym anmälan mot vår yngste son om att han slåss på skolgården. För tio dagar sedan hade min fd fru kvartssamtal med lärarna, och de sade att allt går väldigt bra. Senast han var i bråk var i april, och han är överhuvudtaget sällan i bråk.
Jag har varnat min fd fru för att ha kvar honom på denna skola, och detta var väntat. Hur ska vi kunna rädda honom från brottslingarna ? Jag orkar inte med att gå till sociala, jag går aldrig närmare än 300 meter från huset. Det kommer inte på fråga att släppa in dem i mitt hus heller, hellre bränner jag ned huset än släpper in brottslingar i mitt hem.
Denna person har av myndigheterna berövats sina rättigheter, och skriver därför mot sin vilja anonymt.Att skriva anonymt skadar de mänskliga rättigheterna och skyddar de som angriper rättigheterna

Avos

• Newbie
  • *
    • Visa profil
    • Ett Annat Sverige
Anmäld igen till sociala
« Svar #1 skrivet: 02 december 2008, 16:04:38 PM »
Efter att ha funderat på vem som kan lämna in en anonym anmälan PÅ SKOLAN, så kommer jag fram till att det rimligen är förre utredaren på sociala som gjort anmälan som hämd för att jag har hängt ut henne på internet.

Om grabben hade haft problem på skolan hade vi fått höra något annat än att det går VÄLDIGT bra för honom. Om en anmälan ska gå den vanliga vägen ska det ju vara lärarsamtal =>kvartsamtal=>elevvårdskonferenser=> sociala. Det kan inte ha gått den vägen. Det har troligen gått den andra vägen att sociala dvs förre utredaren behöver sätta dit oss, och nu letar upp lojala medarbetare för tvetydiga vittnesmål mot min son.

Jag kommer dock inte att ta tillbaka uthängningen av henne. Jag får inte upprättelse, då ska hon resten av sitt liv vara uthängd på internet. Får jag stå ut att leva utan upprättelse för de brott hon begick mot oss, så får hon också leva med detta resten av livet.
Denna person har av myndigheterna berövats sina rättigheter, och skriver därför mot sin vilja anonymt.Att skriva anonymt skadar de mänskliga rättigheterna och skyddar de som angriper rättigheterna

Avos

• Newbie
  • *
    • Visa profil
    • Ett Annat Sverige
om anmälan till sofia sundström på sociala
« Svar #2 skrivet: 02 december 2008, 18:14:16 PM »
Beträffande min son, så har jag inget att anföra helt enkelt. Jag vet inget om de bråk som den anonyme anmälarne påstår skulle ha ägt rum, jag anser att påståendet är en ren lögn, och gjorda i trakasserisyfte. Senast jag var kontaktad gällande bråk som min son varit inblandad i var i April. Senast mamman var på kvartsamtal var för 10 dagar sedan, då sade lärarna att det gick VÄLDIGT bra. Så skulle de inte ha sagt, om de varit underrättade om bråk.

För övrigt är gången den att om det handlar om bråk som EXISTERAT, så kontaktas föräldrar=> kvartsamtal=>elevvårdskonferens=> sedan sociala efter ytterligare några vändor. Inte NÅGON av dessa instanser har tagit upp BRÅK! Därmed kan man med säkerhet säga att anmälan är gjord i trakasserisyfte, då de som borde ha känt till saken inte har kommunicerat saken med oss eller någon annan.

Nyligen fick vi ett utskick i form av en arbetsplan om hur just frågor som de här ska hanteras. I långa listor listades olika typer av konflikter och problem på en skola, och hur de skulle behandlas, och när ärenden ska anmälas. Det här förfaringssättet följer inte alls det dokumentet. Alltså är anmälaren en person som inte arbetar på skolan, i alla fall att döma av beteendet.

Vad gäller vår son så slåss han inte. Han har inte varit indragen i sådant sedan i april. Trots att lärarna säger att sådant förekommer ganska ofta på en lågstadieskola, är det noga räknat tre ggr på ett år han har blivit attackerad, eller möjligen själv varit skyldig därtill. Inget ni ska utreda alltså. Han ligger nästan två år före de andra i skolan, går i klass tre och räknar mattebok 4b. I svenska/läsning har han läst ut trilogin Sagan om Ringen, nu läser vi "Den långa Flykten" av Richard Adams. Han läser väldigt mycket dikter, som han lärt sig utantill, och har lärt sig spela gitarr och sjunga till. Han är alltså att räkna som ett underbarn, han talar ryska och vill bli astronom.Han har två bloggar på internet, och ett forum, samt deltar i olika communities. Här är en av hans bloggar: http://sagorummet.egetforum.se/forum/weblog.php?w=1

Du skriver att vi erbjuds hjälp och stöd. Det är möjligen vad man kan behöva om man har tidigare blivit utsatt för sociala, men någon hjälp finns inte att få. Enligt Jill Thomelius på sociala så ägnar sig inte sociala åt att hjälpa familjer som har problem. Exempelvis gör de flesta socialförvaltningar inte utredningar på barn till missbrukare och problemfamiljer, exempelvis socialförvaltningen i Boden. Man letar istället de barn som fosterfamiljerna vill ha istället, som vår son exempelvis. Blond , frisk, blåögd, intelligent, och med olika talanger.De inbillar sig tydligen att barnen ska bo hos dem ett litet tag innan epidimin av självmord bryter ut.

Vi har redan varit utsatt för myndighetsbrottslingarnas försök till slavhandel med stulna barn, då de försökte stjäla vår son tidigare för lönsamma fosterhemsersättningar. De begick hundratals brott mot oss, men lyckades ändå inte. Någon upprättelse kommer inte på fråga för oss.  Eftersom jag på goda grunder antar att det är den förre utredaren Jill Thomelius som gjort denna trakasserianmälan, av orsaken att hon försöker skrämma mig eftersom jag har hängt ut Jill Thomelius på internet, kan jag bara hoppas att saken dör ut i fullkomlig avsaknad av något verkligt skäl att göra en utredning. Jag kommer hela mitt liv att få leva utan upprättelse, och vi kommer att få bära detta med oss i minst tre generationer.Vår son är livrädd för sociala efter de brott ni har begått mot honom, och han ska INTE gå upp till detta fasornas hus !! Jill Thomelius ska vara uthängd på internet hela sitt liv, eftersom hon själv valt att länka sitt öde till mig.

Själv går jag aldrig närmare sociala än 300 meter. Jag skulle aldrig klara av att besöka denna brottens boning en gång till, då jag har haft 8 mindre infarkter. Det är risk att jag inte skulle överleva denna kontakt med den ultimata ondskan och brottsligheten en gång till.

mamma1

• Newbie
  • *
  • Antal inlgg: 116
    • Visa profil
    • http://broderibruden.no-ip.com
Anmäld igen till sociala
« Svar #3 skrivet: 03 december 2008, 10:13:46 AM »
Ja, Avos, du har så rätt! Sociala är bara ute efter våra VÄLMÅENDE OCH GLADA BARN!

Familjehemsmamman blev så sur då vi skulle få hämta hem vår son! Hon påstod att hon trott det skulle vara en uppväxtplacering! Vi flyttade direkt då vi fått hem sonen och det kanske är en bra lösning för dig och din son också?

Sociala dit vi flyttade kontaktades för en second opinion och vi blev helt klart godkända som föräldrar och vår son var glad och pigg! Då först lade soc. i Vännäs ner den nya utredningen!
Sambo och vi har en liten son. Han familjehemsplacerades förra året. Efter en 6 månader lång kamp mot soc. avbröt Länsstyrelsen den sk. "frivilliga" placeringen!

mamma1

• Newbie
  • *
  • Antal inlgg: 116
    • Visa profil
    • http://broderibruden.no-ip.com
Anmäld igen till sociala
« Svar #4 skrivet: 03 december 2008, 10:20:12 AM »
Sambon har haft efter denna sociala terror flera små blodproppar. Sonen tycks ha klarat sig oskadd, han är nu SUPER trotsig men även SUPER gosig!

Vi vet inte om han skulle blivit så här mycket trotsig om han inte blivit stulen ifrån oss! Han är SUPER mammig också nu. Det var han då vi fick hem honom också. Jag kunde inte ens gå på toaletten utan honom för då blev han hysterisk, skrek "mamma" och storgrät! Detta gick över efter några månader.

Nu har han alltså börjat trotsa oss, något som finns inspelat på band att soc. tanten säger "det kommer ni aldrig att klara av". Men det gör vi, lika bra som andra föräldrar!
Sambo och vi har en liten son. Han familjehemsplacerades förra året. Efter en 6 månader lång kamp mot soc. avbröt Länsstyrelsen den sk. "frivilliga" placeringen!

Avos

• Newbie
  • *
    • Visa profil
    • Ett Annat Sverige
Anmäld igen till sociala
« Svar #5 skrivet: 03 december 2008, 13:35:54 PM »
Citat frn: "mamma1"
Ja, Avos, du har så rätt! Sociala är bara ute efter våra VÄLMÅENDE OCH GLADA BARN!

Familjehemsmamman blev så sur då vi skulle få hämta hem vår son! Hon påstod att hon trott det skulle vara en uppväxtplacering! Vi flyttade direkt då vi fått hem sonen och det kanske är en bra lösning för dig och din son också?

Sociala dit vi flyttade kontaktades för en second opinion och vi blev helt klart godkända som föräldrar och vår son var glad och pigg! Då först lade soc. i Vännäs ner den nya utredningen!

Tack i alla fall mamma1 ! Det handlar som vanligt om ett brott.Bara med utgångspunkten att sociala är de som i första hand ska ha hand om frågor beträffande barnets uppfostran och problem, inte föräldrarna kan vi rimligen  i efterhand kallas till samtal för att meddelas om vad som är våra uppgifter som föräldrar. Eftersom några problem inte verkar finnas, är det bara vårt godkännande av denna ordning saken handlar om. "Ni verkar ju själva ha insett det allvarliga i detta, då ni ju infunnit er".

Vi kommer inte att infinna oss till bedömnings-samtal, då de verkar sakna anklagelse. Beviset och anklagelsen måste nu konstrueras i efterhand, genom att de kontaktar lärarna som är angivare, som då kommer att avge yttranden som kan tolkas hur som helst, samtidigt som de kan mena att de ingenting har sagt, och inte har något ansvar för hur deras yttranden har använts typ " Ja, jag tror att jag har sett något", "Nog har det varit besvärligt ibland, jag kommer i håg för två år sen då..", Det är klart att han HAR problem"."Vi har haft problem till och från".

En sak är säker: NU har han problem ! Han är livrädd för myndighetsbrottslingarna !

Stockholm

• Gst
Anmäld igen till sociala
« Svar #6 skrivet: 03 december 2008, 15:46:41 PM »
"mamma1"

"Sambon har haft efter denna sociala terror flera små blodproppar."

Jag själv hade sannolikt, vid 60+ års ålder, dött i antingen hjärt-eller hjärn-infarkt, om jag inte fått "Enalapril" (blodtryck) resp. "Simvastatin" (kolesterol) av min husläkare.

Sedan brukar jag ta en Alvedon ibland för att kunna somna.

Utöver detta har den ekonomiska negativa och långvariga stressen givit mig en ogiftig struma (höger sköldkörtel) + diabetes typ 2.

Stockholm

• Gst
Anmäld igen till sociala
« Svar #7 skrivet: 03 december 2008, 23:59:16 PM »
Tillägg "mamma1"

Något som ALLA utsatta och drabbade bör tänka på att negativ stress påverkar hela immunförsvaret som försvagas, med olika infektioner och inflammationer som en konsekvens, och ofta då där var och en har sina fysiska "svaga punkter", t ex öron näsa hals, tänder, tarmar, etc etc.

En tidigare husläkare som jag haft berättade att en kvinna som kämpade för sin son, i vilket avseende hon kämpade minns jag inte, fick ont i magen, och när läkarna öppnade buken var den full med cancer.

Så ett gott råd är att ta pauser under kampen för att återhämta sig.

Avos

• Newbie
  • *
    • Visa profil
    • Ett Annat Sverige
Anmäld igen till sociala
« Svar #8 skrivet: 04 december 2008, 05:30:15 AM »
Citat frn: "Stockholm"
Tillägg "mamma1"

Något som ALLA utsatta och drabbade bör tänka på att negativ stress påverkar hela immunförsvaret som försvagas, med olika infektioner och inflammationer som en konsekvens, och ofta då där var och en har sina fysiska "svaga punkter", t ex öron näsa hals, tänder, tarmar, etc etc.

En tidigare husläkare som jag haft berättade att en kvinna som kämpade för sin son, i vilket avseende hon kämpade minns jag inte, fick ont i magen, och när läkarna öppnade buken var den full med cancer.

Det stämmer, vi har fått vår hälsa försämrad. Men det är svårt för den som ligger i sjön att ta vilopauser. Våra liv blir förstörda om vi inte satsar allt.

Jan-Olof Larson

• Newbie
  • *
  • Antal inlgg: 38
    • Visa profil
Anmäld igen till sociala
« Svar #9 skrivet: 04 december 2008, 11:59:37 AM »
Tillägg "mamma1"

Precis så här är det ! Detta har jag tidigare haft uppe här på forumet.. Tycker detta skall belysas mer, hur socialen skapar sjukdomar och för tidig död och självmord.

Detta kan inte vara i linje med en demokrati att eliminera redan utsatta människor .

Unions Medborgare

• Newbie
  • *
  • Antal inlgg: 92
    • Visa profil
Re: Så är det . . .
« Svar #10 skrivet: 04 december 2008, 12:22:29 PM »
INCITAMENT till framtida förändring är det allmännas skadeståndsansvar mot EN drabbad enskild medborgare, som vill, kan och vågar värdera, värdesäkra och kostnadsfritt klaga till EU-kommissionen, om anställd Human Resurs vid svensk statlig eller kommunal tillsynsmyndighet producerat "verifierbar" säkerhetsbrist som är fördragsbrott.

Kunskap kan inte köpas bara utvecklas lokalt i varje enskild mental fyrarummare, som vill, vågar och kan SKYDDA familjens rättigheter i de nordiska länderna, lokalt på den inre gemensamma marknaden

Läs och lär i regeringens egen SOU 1997:194 - den är helt gratis.

PS. Verifierbar är inte vad Du känner eller tycker utan t.ex. ett brev från handläggare där det framgår att mottagaren är EN enskild person och att avsändaren av brevet är en svensk tillsynsmyndighet, som juridisk person, inte NÅGONTING som inte är ett rättssubjekt lokalt i EÖS/EU.
MARKNADEN värderar, värdesäkrar och väljer producerat RESULTAT från RESURSER, som inte kan avtala bort, NYTTA med retroaktivt STRIKT produktansvar för säkerhetsbrist mot enskild fysisk person, lokalt någonstans i EØS eller EU.

Stockholm

• Gst
Anmäld igen till sociala
« Svar #11 skrivet: 04 december 2008, 14:08:19 PM »
Ang. de fysiska och även mentala sjukdomar (beroende på personens individuella svaga och sårbara punkter), som kan följa i spåren av soc. ärenden, så borde de inläggen här i forumet läggas i en särskild tråd, för att öka medvetenheten hos både part och motparter.

Trådskaparen kanske kan byta rubrik i ett allmän-mänskligt avseende.

Tyvärr kan även motsatsen inträffa, d.v.s. när de drabbade distanserar sig och slappnar av så upptäder en sjukdom, d.v.s. precis samma sak som kan hända när en hårt arbetande tar ut semester.

Mitt motto är att det finns inga svaga grupper utan endast maktlösa situationer.

Och utan rättssäkerhet inom tjänstemannadiktaturen på soc så blir samtliga invånare maktlösa.

Problemet är inte enbart svenskt, flera soc.arbetare i England har nyligen avskedats.

Och då undrar man, beror det på en utbildning av låg kvalitet, eller ska dessa lämplighetstestas före utbildningen. Detta senare finns nu på förslag för t ex  lärare i Sverige.

Unions Medborgare

• Newbie
  • *
  • Antal inlgg: 92
    • Visa profil
Re: Anmäld igen till sociala
« Svar #12 skrivet: 05 december 2008, 12:25:43 PM »

Mitt motto är att det finns inga svaga grupper utan endast maktlösa situationer.

Och utan rättssäkerhet inom tjänstemannadiktaturen på soc så blir samtliga invånare maktlösa.

Problemet är inte enbart svenskt, flera soc.arbetare i England har nyligen avskedats.

Och då undrar man, beror det på en utbildning av låg kvalitet, eller ska dessa lämplighetstestas före utbildningen. Detta senare finns nu på förslag för t ex  lärare i Sverige.

Kan Du förklara begreppet låg kvalitet?

Alla kollektiva grupper av VADÅ har bara rättigheter eller skyldigheter enligt den svenska modellen att tillgå och då gäller begreppet CULPA.

I England kan Humana Resurser som arbetar som lagstiftare, i domstolar och exekutiva organ, SKYDDA enskild person, husdjur och egendom, samt enskilda familjemedlemmars hälsa, miljö, säkerhet och ekonomiska intressen, i total harmoni med EU-rätt och EG-domstolens rättspraxis.
MARKNADEN värderar, värdesäkrar och väljer producerat RESULTAT från RESURSER, som inte kan avtala bort, NYTTA med retroaktivt STRIKT produktansvar för säkerhetsbrist mot enskild fysisk person, lokalt någonstans i EØS eller EU.

Avos

• Newbie
  • *
    • Visa profil
    • Ett Annat Sverige
Anmäld igen till sociala
« Svar #13 skrivet: 05 december 2008, 18:34:13 PM »
Min fd fru har talat med läraren. Det är TRE barn anmälda i klassen som kallats till samtal. Det hela blir totalt osannolikt, att lärarna inte sett något av detta under rasterna. Min son berättade att samtidigt med att de blivit anmälda, har tre som tidigare anmälts av läraren kommit tillbaka från fosterhemmen just nu i dagarna. En händelse som ser ut som en tanke...

Jag blir pressad av illamående över att min son går kvar i denna mycket farliga skola, och att mamman inte tar ett beslut.

Avos

• Newbie
  • *
    • Visa profil
    • Ett Annat Sverige
ytterligare försök att kontakta soc
« Svar #14 skrivet: 06 december 2008, 08:04:38 AM »
Det har nu gått en vecka sedan jag fick brevet om den anonyma anmälan. Jag har talat in tre meddelanden på din telefonsvarare och bett dig kontakta mig,vilket du ändå  inte gjort,  samt skrivit tre brev.

Resultatet av allt detta är att du skriftligen svarat att du noterat att jag inte vill delta i samtalen. Fortfarande ännu en vecka efter anmälan så har ni vägrat att kommunicera frågan till oss, ”orsaken” till att ni kontaktade oss.

Detta tolkar jag så att uppgifter har framkommit att anmälan brister i saklighet, och att det därför inte går att gå vidare i den här saken.

ELLER att detta är ert gängse tillvägagångssätt att inte överlämna ärendet till föräldrarna, utan istället inrikta er på att erövra kontrollen över barnet och föräldrarna, genom att kräva att det är en byråkrat på socialförvaltningen som nu ska ta över kontrollen över barnets uppfostran och familjen innan vi har kommunicerats om detta.

Detta är stor skada att ni ställer oss i den situationen, för om barnet har gjort något så får han moraliskt övertag gentemot oss, och lockas att ljuga, genom att han ser att vi hålls ovetande av er om vad som har hänt. Hittills så är alla delar i den här historien av mycket låg trovärdighet. Anonym anmälan av tre barn i samma klass, som påstås ha över tid slagit någon på skolgården i närheten av ansvariga vuxna som inget sett, eller meddelat oss om detta, och fortfarande ingen information lämnar över till oss om detta.