Beträffande min son, så har jag inget att anföra helt enkelt. Jag vet inget om de bråk som den anonyme anmälarne påstår skulle ha ägt rum, jag anser att påståendet är en ren lögn, och gjorda i trakasserisyfte. Senast jag var kontaktad gällande bråk som min son varit inblandad i var i April. Senast mamman var på kvartsamtal var för 10 dagar sedan, då sade lärarna att det gick VÄLDIGT bra. Så skulle de inte ha sagt, om de varit underrättade om bråk.
För övrigt är gången den att om det handlar om bråk som EXISTERAT, så kontaktas föräldrar=> kvartsamtal=>elevvårdskonferens=> sedan sociala efter ytterligare några vändor. Inte NÅGON av dessa instanser har tagit upp BRÅK! Därmed kan man med säkerhet säga att anmälan är gjord i trakasserisyfte, då de som borde ha känt till saken inte har kommunicerat saken med oss eller någon annan.
Nyligen fick vi ett utskick i form av en arbetsplan om hur just frågor som de här ska hanteras. I långa listor listades olika typer av konflikter och problem på en skola, och hur de skulle behandlas, och när ärenden ska anmälas. Det här förfaringssättet följer inte alls det dokumentet. Alltså är anmälaren en person som inte arbetar på skolan, i alla fall att döma av beteendet.
Vad gäller vår son så slåss han inte. Han har inte varit indragen i sådant sedan i april. Trots att lärarna säger att sådant förekommer ganska ofta på en lågstadieskola, är det noga räknat tre ggr på ett år han har blivit attackerad, eller möjligen själv varit skyldig därtill. Inget ni ska utreda alltså. Han ligger nästan två år före de andra i skolan, går i klass tre och räknar mattebok 4b. I svenska/läsning har han läst ut trilogin Sagan om Ringen, nu läser vi "Den långa Flykten" av Richard Adams. Han läser väldigt mycket dikter, som han lärt sig utantill, och har lärt sig spela gitarr och sjunga till. Han är alltså att räkna som ett underbarn, han talar ryska och vill bli astronom.Han har två bloggar på internet, och ett forum, samt deltar i olika communities. Här är en av hans bloggar:
http://sagorummet.egetforum.se/forum/weblog.php?w=1Du skriver att vi erbjuds hjälp och stöd. Det är möjligen vad man kan behöva om man har tidigare blivit utsatt för sociala, men någon hjälp finns inte att få. Enligt Jill Thomelius på sociala så ägnar sig inte sociala åt att hjälpa familjer som har problem. Exempelvis gör de flesta socialförvaltningar inte utredningar på barn till missbrukare och problemfamiljer, exempelvis socialförvaltningen i Boden. Man letar istället de barn som fosterfamiljerna vill ha istället, som vår son exempelvis. Blond , frisk, blåögd, intelligent, och med olika talanger.De inbillar sig tydligen att barnen ska bo hos dem ett litet tag innan epidimin av självmord bryter ut.
Vi har redan varit utsatt för myndighetsbrottslingarnas försök till slavhandel med stulna barn, då de försökte stjäla vår son tidigare för lönsamma fosterhemsersättningar. De begick hundratals brott mot oss, men lyckades ändå inte. Någon upprättelse kommer inte på fråga för oss. Eftersom jag på goda grunder antar att det är den förre utredaren Jill Thomelius som gjort denna trakasserianmälan, av orsaken att hon försöker skrämma mig eftersom jag har hängt ut Jill Thomelius på internet, kan jag bara hoppas att saken dör ut i fullkomlig avsaknad av något verkligt skäl att göra en utredning. Jag kommer hela mitt liv att få leva utan upprättelse, och vi kommer att få bära detta med oss i minst tre generationer.Vår son är livrädd för sociala efter de brott ni har begått mot honom, och han ska INTE gå upp till detta fasornas hus !! Jill Thomelius ska vara uthängd på internet hela sitt liv, eftersom hon själv valt att länka sitt öde till mig.
Själv går jag aldrig närmare sociala än 300 meter. Jag skulle aldrig klara av att besöka denna brottens boning en gång till, då jag har haft 8 mindre infarkter. Det är risk att jag inte skulle överleva denna kontakt med den ultimata ondskan och brottsligheten en gång till.