Frfattare mne: Förnedrande Behandlingsmetoder  (lst 16379 gnger)

Gudrun Larsson

• Newbie
  • *
  • Antal inlgg: 21
    • Visa profil
Förnedrande Behandlingsmetoder
« skrivet: 26 november 2008, 14:36:14 PM »
Förnedrande Behandlingsmetoder

Har vi inte fördömt detta behandlingssätt mot gamla på institutioner???
Det trodde jag var förlegat och tillhörde historien. Titta vad som hände under andra världskriget all den förnedring som dessa människor fick utstå, och allt som kommit fram om alla barnhemsbarn samt fosterbarn. Ska vi nu sätta det i stånd att förnedra gamla senildementa det kan även handla om icke senildemente. Dessa metoder trodde jag tillhörde en förgången tid 1800 talet eller ännu längre tillbaka,,, behandlar ni med starka mediciner i både tid och otid  får det katastrofala följder.
Har även sett detta på nära håll. Eller är det ett bra sätt att prova nya preparat på, samt bli av med en stor svulst i samhället??? Som äldre människor tydligen har blivit i dag…
Ska vi behöva uppleva detta i ett land som utropar sig för att upprätthålla dom mänskliga rättigheter och förkastar allt som händer mot denne lag i utlandet  Titta bara vad som framkom i Rumänien när
Ledaren Nicolae Ceausescu styrde!! Vad sades det här då???
Jo såhär skulle vi aldrig behandla våra gamla,,,,,” VI ÄR EN RÄTTSSTAT” och behandlar våra gamla väl… Jo pytt hur ser det ut
På många hem i dag, och alla dessa förnedrings rapporter som kommer fram mer och mer…
Så du Maria Larsson Eller vilken minister som sitter och styr och ställer.. Skulle vilja bli bunden till händer och fötter samt att du fick flera olika preparat nerstoppade i halsen. Uppenbart är att Du Maria Larsson vill att de föräldrar som nu har fråntagits sina barn skall ytterligare trampas på även i livets slutskede och i dödens väntrum.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/vagardubligammal/article3856360.ab

Gudrun Larsson

Gudrun Larsson

• Newbie
  • *
  • Antal inlgg: 21
    • Visa profil
SV: Förnedrande Behandlingsmetoder
« Svar #1 skrivet: 17 november 2009, 17:41:40 PM »
Fredrik Rainfelt Vår statsminister går ut och meddelar att han står upp för mänskliga rättigheter

Och att det ska gälla under tiden som han är ordförande i Eu!! Jag trodde att mänskliga rättigheter var en del av vår lag
Som infördes och var ett krav om vi skulle få vara med i Eu?
Då har statsministern ett bra tillfälle att stå upp för sina ord nu och visa det med handling..
Att gå ut offentligt och be om ursäkt.. Till alla som har farit illa under sin vistelse på barnhem eller fosterhem..
Samt se till att detta som har hänt och händer fortfarande i vårt land inte får upprepas år ut och år in..
Om det nu är sant att vi har några mänskliga rättigheter i vårt land?? Jag har tyvärr inte sett något av den saken
En som har varit med och blivit så kallat vårdad av samhället !!!!
Gudrun

Mats Larsson

• Newbie
  • *
  • Antal inlgg: 56
  • Lightworkers Calling http://www.youtube.com/watch
    • Visa profil
« Svar #2 skrivet: 12 april 2010, 12:30:27 PM »
" Tvärtom svarar myndigheten då 1996 att  dessa konventioner inte gäller i svensk lag eller i Sverige ."

Sverige ratificerade konventionen 4 februari 1952 (prop. 1951:165, bet. 1951:UU11, rskr. 1951:2). Myndigheterna verkar inte riktigt hänga med i svängarna (ironi)

Resten av det förtryck du utsatts för  är som hämtat från någon Diktatur. Det som slår en gång efter gång är hur Myndigheters frustration går ut över enskilda måltavlor med juridisk kunskap om sina rättigheter de förefaller slå tillbaka ursinninslöst  efter att förlorat sin prestige för att det gång på gång blir allt mer tydligt för alla att de inte klarar sina uppdrag.

Under en av överklagandena av LVU,et mot vår dotter Ronja  kom det upp av motparten att jag och min fru överklagat ett umgängesbeslut . Reaktionen från Lagmannen blev lite märklig , han föreföll tycka att det var en omständighet som låg oss tillast i detta målet att vi tidigare utnyttjat vår medborgerliga rätt att överklaga ett annat beslut i relation till LVU,et. han sa det inte utryckligen men att dömma av hur hans ton förändrades och hur han skakade på huvudet var reaktionen lätt att tolka.

Gång efter gång blir det konflikter mellan besluten utan att Länstyrelsen bemödar sig med att föranleda kritik i relation till det
En exempel på konflikt är att dra in assistansen för min fru  5 månader efter omhändertagandet av vår dotter som ett led i  en 2 års omprövning av assistansen . i LVU är Kommunen angelägen om att överdriva min frus problematik och när det gäller LSS försöker de bagatellisera problematiken.
ex  LVU "stora ryckningar hela tiden . ex LSS Klarar att äta själv.
I domen om LVU letade domstolen efter argument till fördel för att  godkänna och låta vården bestå.
I fallet med LSS letade domstolen aktivt efter prejudikat som på något sätt skulle göra att min fru inte skall få assistans samtidigt som dom va tvungna att medge att det fanns grundläggande behov. man såg på propositioner  snarare än lagtexten.
 När vi sedan ansöker om att i varje fall få ledsagare till min fru genom LSS under tiden överklagandet av LVU och LSS ligger  och väntar på att tas upp i domstol, Ges avslag för Ledsagning...( månader innan har kommunen beviljat min fru parkeringstillstånd  och kraven för att få ett sådant är i stora delar större vad gäller krav på  oförmåga att ta sig fram  i olika miljöer än vilkoren för att få ledsagare.  konflikt igen..

Avos

• Newbie
  • *
  • Antal inlgg: 1242
    • Visa profil
    • Ett Annat Sverige
« Svar #3 skrivet: 12 april 2010, 14:39:30 PM »
" Tvärtom svarar myndigheten då 1996 att  dessa konventioner inte gäller i svensk lag eller i Sverige ."

Sverige ratificerade konventionen 4 februari 1952 (prop. 1951:165, bet. 1951:UU11, rskr. 1951:2). Myndigheterna verkar inte riktigt hänga med i svängarna (ironi)

Ratificera betyder ju inte att skriva under, utan att omsätta i lagstiftning:Det gjorde inte Sverige, som fortfarande hävdar att "det behövs" inte omsätta FNs barnkonvention i lagstiftningen. Men de "har ju ratificerat" hävdar de sedan.
Denna person har av myndigheterna berövats sina rättigheter, och skriver därför mot sin vilja anonymt.Att skriva anonymt skadar de mänskliga rättigheterna och skyddar de som angriper rättigheterna