From: Staffan Matti
To: avos
Sent: Thursday, 29 January, 2009 10:22:34
Subject: Information
Hej!
Jag har tillsammans med Monica och Annica diskuterat det du skrivit i
de tvÄ senaste mailen till mig.
Vi har kommit fram till att eftersom Monica inte har ditt förtroende sÄ
kommer Emil i fortsÀttningen att ha matematikundervisningen med Annica
som ju Àr Emils klasslÀrare. Annica kommer att lÀgga upp undervisningen
efter att ha gjort diagnostiska prov för att klarlÀgga pÄ vilken nivÄ
skolarbetet dÀrefter ska ligga pÄ.
Det innebÀr att det Àr Annica som klasslÀrare som i fortsÀttningen
ansvarar för all ma-undervisning i skolan.
Mvh
Staffan M
1) Vad som Àr överenskommer pÄ kvartsamtalet Àr att Emil ska ÄtergÄ till bok 4b. Nu tvingas han rÀkna nÄgot som heter "sant och falskt", rakt emot vad som Àr överenskommet.
2)Eftersom överenskommelsen gÀllde att han ska gÄ tillbaka till 4b, sÄ finns det inga "diagnostiska test" som utvÀrderar om Emil ska rÀkna om det han gjort för en eller tvÄ mÄnader sedan. SÄdana idiotiska tester existerar inte.
3) Sedan julovet har Annica nu lÄtit Emil rÀkna "sant och falskt", samt syssla med meningslösa diagnostiska tester. Har testerna tagit slut Àn ? Testerna ska utvÀrdera om Emil ska rÀkna om det han redan rÀknat sedan han började i 4b i november.. SÄdana idiotiska lögner! Det som Annica och Monica Àgnar sig Ät Àr brottsligt !
De har förstört hela Emils hösttermin, dÄ han inte fÄtt öppna den ordinarie boken, och förstört allting fram till februari. Det Àr uppenbart att de tÀnkt förstöra hela lÀsÄret. Jag vet att man nu tÀnker framföra standardsvaret "Ja, men vi mÄste ju följa lÀroplanen". Avsluta omedelbart sÀrbehandlingen av Emil!
Det som de hÀr tvÄ personerna Àgnar sig Ät Àr ÀndÄ meningslöst. De tror att de genom att manipulera Emils skolresultat ska kunna placera honom bland medelmÄttan, eller rent av bland de svaga eleverna. Det har de Àgnat sig Ät sedan första klass, sÄ det Àr vi redan vana vid. Sedan de inbillat sig att de lyckats med detta, tÀnker de Äteruppta anmÀlandet igen.
Glöm det !
Trots att inget vettigt skolarbete har kunnat genomföras för Emil under förra terminen, och börja pÄ den hÀr terminen, sÄ har Emil i alla fall ökat pÄ försprÄnget, trots att bÄda lÀrarna stÄtt pÄ bromspedalen. Emil har dessutom blivit starkare, och fÄtt tillbaka arbetslusten efter de trakasserier som de hÀr tvÄ personerna Àgnade sig Ät under förra vÄren. Nu ökar han arbetstakten, jag har dragit ned till fyra sidor om dagen, men han blir klar redan efter mindre Àn en halvtimme. Det betyder att han kan öka takten igen. Han har tidigare gjort 8 sidor i halvtimmen, upp till 43 sidor pÄ en helg. Eftersom ingen kan förneka att Emil ligger i 4b-boken, och att mamman deltagit i att ta ett beslut om att han ska fortsÀtta dÀr, Àr det en totalt idiotisk förhoppning om att hans studieresultat skulle gÄ att med manipulationer fÄ att verka vara ett eller tvÄ Är bakÄt. Det gÄr att lura alla lite grand hela tiden, det gÄr att lura en person fullstÀndigt. Men det gÄr inte att lura alla fullstÀndigt hela tiden.
Som sagt: ingen har talat med oss om nÄgot specifikt problem i matematik som Emil pÄstÄs behöva trÀna pÄ. Det Àr alltsÄ inte sÄdana problem saken handlar om utan RENT SABOTAGE !
Emil Àr pÄ sidan 64 i 4b-boken. Han 80 sidor kvar tills han har uppfyllt mÄlet att rÀkna upp till femte klass. Detta har han gjort trots att skolan totalt saboterat allt hans skolarbete, de enda produktiva arbetet som finns kvar Àr det som görs hÀr hos mig. Efter att sabotagen vad gÀller hans lÀxlÀsning, dÀr lÀrarna plockade ur hans böcker ur ryggsÀcken, skulle upphöra, sÄ vÀljer man nu att kringgÄ detta med att han helt enkelt bara fÄr meningslösa uppgifter med sig hem. Annika skrev förrut ett brev dÀr hon krÀvde ett slut pÄ hans lÀsning i bok 4b hemma, sedan togs beslutet att han skulle rÀkna i den boken igen pÄ kvartsamtalet. Vilket de nu Äterigen försöker kringgÄ.Etc.
Jag har rÀknat med att Emil skulle bli klar med nuvarande trakasserinivÄ, med boken 4b, till april-maj. Eftersom det bara Àr 80 sidor kvar och med 4 sidor om dagen sÄ blir det istÀllet om tre veckor! DÀrför sÄ höjer vi takten till 6-8 sidor om dagen. DÄ Àr det bara ett fullbordat faktum att Emils studier för det hÀr lÀsÄret inte har blivit förstörda ! Avsluta nu detta ! Det Àr fullkomligt meningslöst. Annica och Monica fÄr stÄ pÄ bromspedalerna hur mycket de vill, Emil drar ifrÄn i alla fall. Det Àr bara idiotiskt av dem att inbilla sig att de ska kunna placera en sÄdan elev bland de svaga eleverna de kan anmÀla. Verkligheten visar hur meningslöst det Àr att försöka nedgradera honom, och de skapar sjÀlva bevis mot sig sjÀlva och sitt anmÀlande.
Jag erinrar er alla om att all mail kopieras och arkiveras i kommunens arkiv dÀr den kan granskas av kommunens revisorer. Skolverkat har Àven varit mer aktiv pÄ sista tiden. Det som pÄgÄr Àr brottsligt, och fortsÀtter detta har de inblandade redan skapat mÄnga bevis mot sig sjÀlva
För varje ny Ă„tgĂ€rd de vidtar, har jag en motĂ„tgĂ€rd att svara med. NĂ€r Emil har rĂ€knat ut boken 4b, sĂ„ har vi tid över till annat. ĂVEN om vi skulle lĂ„ta Emil dĂ„ rĂ€kna om boken han tvĂ„ mĂ„nader tidigare rĂ€knat, sĂ„ kommer det inte att vara nĂ„got problem för honom att rĂ€kna igenom den med ca 10-15 sidor om dagen eftersom han redan kan detta,dvs han hinner med Ă€ven detta innan terminen slutar. Det Ă€r Ă€ndĂ„ vansinnigt att krĂ€va att han ska rĂ€kna om boken efter tvĂ„ mĂ„nader, om man rĂ€knar med rĂ€ttning vid bĂ„da tillfĂ€llena blir det ju fyra gĂ„nger han kommer att rĂ€kna om samma tal. Sedan rĂ€knar han under sommarlovet, utan att anstrĂ€nga sig en bit frammĂ„t i Femmans bok. Vad har dĂ„ Annika och Monica gjort annat Ă€n kastat bort sin tid pĂ„ att förstöra, utan att ens pĂ„verka resultatet med sin förstörelse?