Författare Ämne: Skolan.  (läst 20506 gćnger)

Avos

• Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 1242
    • Visa profil
    • Ett Annat Sverige
Skolan.
« Svar #15 skrivet: 25 januari 2009, 06:49:07 AM »
Allting bara fortsÀtter. Förmodligen hoppas sociala att nÄgon ska klappa ihop, eller tappa kontrollen.

http://avos.egetforum.se/forum/viewtopic.php?p=725#725
Denna person har av myndigheterna berövats sina rÀttigheter, och skriver dÀrför mot sin vilja anonymt.Att skriva anonymt skadar de mÀnskliga rÀttigheterna och skyddar de som angriper rÀttigheterna

Stockholm

• Gäst
Skolan.
« Svar #16 skrivet: 25 januari 2009, 15:32:43 PM »
Se till att din 8-9-Äriga son Emil fÄr prata med Kuratorn Eva-Lena Bergman eller med Skolsköterskan Lis-Marie Larsson-Malmquist i LuleÄ.

Avos

• Newbie
  • *
    • Visa profil
    • Ett Annat Sverige
Skolan.
« Svar #17 skrivet: 25 januari 2009, 15:38:43 PM »
Citat frćn: "Stockholm"
Se till att din 8-9-Äriga son Emil fÄr prata med Kuratorn Eva-Lena Bergman eller med Skolsköterskan Lis-Marie Larsson-Malmquist i LuleÄ.

Jag tycker att du ska prata med sÀkerhetspolisen, ÄklagarÀmbetet, skattemyndigheten och kronofogden, sÄ blir det bra sen. Ring dit och berÀtta allt om dig sjÀlv, sÄ ska de se pÄ vad sÀtt de kan hjÀlpa dig.

BetrÀffande dina psykningar sÄ kan du knappast trakassera oss vad gÀller integriteten i denna frÄga. Att grabben ligger lÄngt före de andra, och trakasserierna av lÀrarna kan inte bli ett LVU Àrenden ens med vÀldigt mycket fantasi. Endast om varje medborgare Älades att leva helt och hÄllet hemligt under hela sin livstid, skulle det innebÀr en risk.Men vi har rÀtt att inte hÄlla full integritet Àven om vÄra starka sidor. Problemet Àr förstÄs bara att du helt enkelt inte kan lÄta bli att försöka terrorisera folk om du ser en möjlighet, men det kommer sÀkert att lösas snart.
Denna person har av myndigheterna berövats sina rÀttigheter, och skriver dÀrför mot sin vilja anonymt.Att skriva anonymt skadar de mÀnskliga rÀttigheterna och skyddar de som angriper rÀttigheterna

Stockholm

• Gäst
Skolan.
« Svar #18 skrivet: 25 januari 2009, 17:22:38 PM »
Du skriver "Avos" : "Allting bara fortsÀtter. Förmodligen hoppas sociala att nÄgon ska klappa ihop, eller tappa kontrollen."

Det vore ju vÀldigt olyckligt om nÄgon "klappar ihop och förlorar kontrollen", som du skriver "Avos".

Ni har ju inga grannar dÀr ute i skogen, och du har förbjudit pojken att t ex ringa BRIS, som Emil sjÀlv skriver i sitt "Sagoforum", sÄ dÄ blir ju den enda kontaktvÀgen via skolan.

Avos

• Newbie
  • *
    • Visa profil
    • Ett Annat Sverige
Skolan.
« Svar #19 skrivet: 25 januari 2009, 17:45:08 PM »
Du skriver "Avos" : "Allting bara fortsÀtter. Förmodligen hoppas sociala att nÄgon ska klappa ihop, eller tappa kontrollen."

Det vore ju vÀldigt olyckligt om nÄgon "klappar ihop och förlorar kontrollen", som du skriver "Avos".

Ni har ju inga grannar dÀr ute i skogen, och du har förbjudit pojken att t ex ringa BRIS, som Emil sjÀlv skriver i sitt "Sagoforum", sÄ dÄ blir ju den enda kontaktvÀgen via skolan.

Det Àr du som skriver det ja. Men, det Àr en helt annan sak.Dina ondskefulla fantasier kan inte vara en grund till anmÀlningar Det Àr ju hÄrresande att du med din instÀllning till andra mÀnniskor bjuder in dem till ditt forum för att tala om sina problem. Vem som helst kan ju lÀsa hÀr hur du ser pÄ andras problem.

Vi har inga problem. Att grabben pressas, egentligen i princip hur mycket som helst, innebĂ€r inte att HAN har problem=svagheter. Du kan tjata hur mycket som helst, men det ligger pĂ„ andras ansvar hur de beteer sig: du skrĂ€mmer inte oss. Han blir starkare och starkare. VI har inget att vara rĂ€dd för, att vi fĂ„r  vara vaksama och inte begĂ„ misstag, Ă€r jobbigt, men sĂ„dant Ă€r livet. Att dessutom bli terroriserad av satkĂ€rringar, har vi vant oss vid, sĂ„ det struntar vi i. Jobba pĂ„ bara: vad har vi att vara rĂ€dd för egentligen ? Ska vi vara rĂ€dda nĂ€r andra misslyckas att sabotera hans studier ? Ska vi sĂ€tta vĂ„rt ljus under skĂ€ppa nĂ€r vi redan vinner ? Rektorn verkar stĂ„ pĂ„ vĂ„r sida nu. Ska vi mumla och hymla om att det gĂ„r frammĂ„t ? Är det rĂ€tta stunden att vara rĂ€dd ? Du ger dig pĂ„ fel personer.

Imorgon ska han gĂ„ ensammen upp  till rektorn och sĂ€tta dit sina lĂ€rare förresten.

Stockholm

• Gäst
Skolan.
« Svar #20 skrivet: 25 januari 2009, 18:22:14 PM »
Citerar: - "Imorgon ska han gÄ ensammen upp till rektorn och sÀtta dit sina lÀrare förresten. " -

Stort ansvar du lÀgger pÄ en liten 8-Ärings axlar "Avos".

Om det du skrev om hans Àldre bror Leon, och det stÀmde med verkligheten, att han skulle lÀmna urin/blodprov hos MAS pÄ socialförvaltningen, verkar ju tyvÀrr inte prognosen sÄ god.

Unions Medborgare

• Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 92
    • Visa profil
Re: LĂ„t oss vara ifred.
« Svar #21 skrivet: 27 januari 2009, 13:46:16 PM »
Det finns inga maktlösa situationer i tid och rum lokalt pÄ den inre gemensamma marknaden, för EN medveten enskild fysisk person!
MARKNADEN vÀrderar, vÀrdesÀkrar och vÀljer producerat RESULTAT frÄn RESURSER, som inte kan avtala bort, NYTTA med retroaktivt STRIKT produktansvar för sÀkerhetsbrist mot enskild fysisk person, lokalt nÄgonstans i EØS eller EU.

Avos

• Newbie
  • *
    • Visa profil
    • Ett Annat Sverige
Skolan.
« Svar #22 skrivet: 29 januari 2009, 13:05:31 PM »

Jag tycker att det Àr bra att du samlar bevis mot dig sjÀlv, för du kan ÀndÄ inte skada oss. Vilka bevis har du för att jag misshandlar min son dÄ ?Du hittar alltsÄ bara pÄ saker eller hur ? Du Àr en brottsling, och har inget pÄ ett forum som detta att göra. Vi som drabbats av brott sedan tidigare behöver inte rÄdgvning av brottslingar.Nu ska jag skicka över det hÀr inlÀgget till ruby och Ànnu en gÄng krÀva att du avstÀngs.

Avos

• Newbie
  • *
    • Visa profil
    • Ett Annat Sverige
Skolan.
« Svar #23 skrivet: 30 januari 2009, 11:03:05 AM »
Nu har min son talat med rektorn. Rektorn har frikopplat mattelÀraren, och överlÄtit allt pÄ den andra lÀraren. Hon börjar förstÄs med att krÀva en test av hans mattekunskaper för att kunna nedgradera honom... Men jag har krÀvt att dragkampen stoppas, och att han ges arbetsro.

Allt fortsÀtter; bara med stÀndigt nya metoder. Dragkampen fortsÀtter. De har aldrig nÄgonsin talat med oss om att han Àr svag i nÄgot Àmne. De har bara talat om att studierna inte fungerar.. De vet utmÀrkt vÀl varför: de plockar bort skolböckerna ur hans ryggsÀck, de sysselsÀtter honom istÀllet med meningslösa steciler som Àr gamla. Upp till tre lÀxor per dag med meningslös straffexercis. De skÀller ut honom för hans framsteg. Deras "ÄtgÀrd" mot dessa problem Àr att nedgradera honom, lÄta honom rÀkna om 3:ans matte, sedan rÀkna om 4:ans matte. TvÄ Är i varje klass för den som ligger tvÄ Är före, Àr vad de siktar mot. Dvs inget problem för dem att inse vad som Àr fel.

Avos

• Newbie
  • *
    • Visa profil
    • Ett Annat Sverige
Skolan.
« Svar #24 skrivet: 17 februari 2009, 08:08:00 AM »
Citera
From: Staffan Matti
To: avos
Sent: Thursday, 29 January, 2009 10:22:34
Subject: Information

Hej!
Jag har tillsammans med Monica och Annica diskuterat det du skrivit i
de tvÄ senaste mailen till mig.
Vi har kommit fram till att eftersom Monica inte har ditt förtroende sÄ
kommer Emil i fortsÀttningen att ha matematikundervisningen med Annica
som ju Àr Emils klasslÀrare. Annica kommer att lÀgga upp undervisningen
efter att ha gjort diagnostiska prov för att klarlÀgga pÄ vilken nivÄ
skolarbetet dÀrefter ska ligga pÄ.
Det innebÀr att det Àr Annica som klasslÀrare som i fortsÀttningen
ansvarar för all  ma-undervisning i skolan.
Mvh
Staffan M

1) Vad som Àr överenskommer pÄ kvartsamtalet Àr att Emil ska ÄtergÄ till bok 4b. Nu tvingas han rÀkna nÄgot som heter "sant och falskt", rakt emot vad som Àr överenskommet.

2)Eftersom överenskommelsen gÀllde att han ska gÄ tillbaka till 4b, sÄ finns det inga "diagnostiska test" som utvÀrderar om Emil ska rÀkna om det han gjort för en eller tvÄ mÄnader sedan. SÄdana idiotiska tester existerar inte.

3) Sedan julovet har Annica nu lÄtit Emil rÀkna "sant och falskt", samt syssla med meningslösa diagnostiska tester. Har testerna tagit slut Àn ? Testerna ska utvÀrdera om Emil ska rÀkna om det han redan rÀknat sedan han började i 4b i november.. SÄdana idiotiska lögner! Det som Annica och Monica Àgnar sig Ät Àr brottsligt !
De har förstört hela Emils hösttermin, dÄ han inte fÄtt öppna den ordinarie boken, och förstört allting fram till februari. Det Àr uppenbart att de tÀnkt förstöra hela lÀsÄret. Jag vet att man nu tÀnker framföra standardsvaret "Ja, men vi mÄste ju följa lÀroplanen". Avsluta omedelbart sÀrbehandlingen av Emil!

Det som de hÀr tvÄ personerna Àgnar sig Ät Àr ÀndÄ meningslöst. De tror att de genom att manipulera Emils skolresultat ska kunna placera honom bland medelmÄttan, eller rent av bland de svaga eleverna. Det har de Àgnat sig Ät sedan första klass, sÄ det Àr vi redan vana vid. Sedan de inbillat sig att de lyckats med detta, tÀnker de Äteruppta anmÀlandet igen.

Glöm det !

Trots att inget vettigt skolarbete har kunnat genomföras för Emil under förra terminen, och börja pÄ den hÀr terminen, sÄ har Emil i alla fall ökat pÄ försprÄnget, trots att bÄda lÀrarna stÄtt pÄ bromspedalen. Emil har dessutom blivit starkare, och fÄtt tillbaka arbetslusten efter de trakasserier som de hÀr tvÄ personerna Àgnade sig Ät under förra vÄren. Nu ökar han arbetstakten, jag har dragit ned till fyra sidor om dagen, men han blir klar redan efter mindre Àn en halvtimme. Det betyder att han kan öka takten igen. Han har tidigare gjort 8 sidor i halvtimmen, upp till 43 sidor pÄ en helg. Eftersom ingen kan förneka att Emil ligger i 4b-boken, och att mamman deltagit i att ta ett beslut om att han ska fortsÀtta dÀr, Àr det en totalt idiotisk förhoppning om att hans studieresultat skulle gÄ att med manipulationer fÄ att verka vara ett eller tvÄ Är bakÄt. Det gÄr att lura alla lite grand hela tiden, det gÄr att lura en person fullstÀndigt. Men det gÄr inte att lura alla fullstÀndigt hela tiden.
Som sagt: ingen har talat med oss om nÄgot specifikt problem i matematik som Emil pÄstÄs behöva trÀna pÄ. Det Àr alltsÄ inte sÄdana problem saken handlar om utan RENT SABOTAGE !

Emil Àr pÄ sidan 64 i 4b-boken. Han 80 sidor kvar tills han har uppfyllt mÄlet att rÀkna upp till femte klass. Detta har han gjort trots att skolan totalt saboterat allt hans skolarbete, de enda produktiva arbetet som finns kvar Àr det som görs hÀr hos mig. Efter att sabotagen vad gÀller hans lÀxlÀsning, dÀr lÀrarna plockade ur hans böcker ur ryggsÀcken, skulle upphöra, sÄ vÀljer man nu att kringgÄ detta med att han helt enkelt bara fÄr meningslösa uppgifter med sig hem. Annika skrev förrut ett brev dÀr hon krÀvde ett slut pÄ hans lÀsning i bok 4b hemma, sedan togs beslutet att han skulle rÀkna i den boken igen pÄ kvartsamtalet. Vilket de nu Äterigen försöker kringgÄ.Etc.

Jag har rÀknat med att Emil skulle bli klar med nuvarande trakasserinivÄ, med boken 4b, till april-maj. Eftersom det bara Àr 80 sidor kvar och med 4 sidor om dagen sÄ blir det istÀllet om tre veckor! DÀrför sÄ höjer vi takten till 6-8 sidor om dagen. DÄ Àr det bara ett fullbordat faktum att Emils studier för det hÀr lÀsÄret inte har blivit förstörda ! Avsluta nu detta ! Det Àr fullkomligt meningslöst. Annica och Monica fÄr stÄ pÄ bromspedalerna hur mycket de vill, Emil drar ifrÄn i alla fall. Det Àr bara idiotiskt av dem att inbilla sig att de ska kunna placera en sÄdan elev bland de svaga eleverna de kan anmÀla. Verkligheten visar hur meningslöst det Àr att försöka nedgradera honom, och de skapar sjÀlva bevis mot sig sjÀlva och sitt anmÀlande.

Jag erinrar er alla om att all mail kopieras och arkiveras i kommunens arkiv dÀr den kan granskas av kommunens revisorer. Skolverkat har Àven varit mer aktiv pÄ sista tiden. Det som pÄgÄr Àr brottsligt, och fortsÀtter detta har de inblandade redan skapat mÄnga bevis mot sig sjÀlva

För varje ny Ă„tgĂ€rd de vidtar, har jag en motĂ„tgĂ€rd att svara med. NĂ€r Emil har rĂ€knat ut boken 4b, sĂ„ har vi tid över till annat. ÄVEN om vi skulle lĂ„ta Emil dĂ„ rĂ€kna om boken han tvĂ„ mĂ„nader tidigare rĂ€knat, sĂ„ kommer det inte att vara nĂ„got problem för honom att rĂ€kna igenom den med ca 10-15 sidor om dagen eftersom han redan kan detta,dvs han hinner med Ă€ven detta innan terminen slutar. Det Ă€r Ă€ndĂ„ vansinnigt att krĂ€va att han ska rĂ€kna om boken efter tvĂ„ mĂ„nader, om man rĂ€knar med rĂ€ttning vid bĂ„da tillfĂ€llena blir det ju fyra gĂ„nger han kommer att rĂ€kna om samma tal.  Sedan rĂ€knar han under sommarlovet, utan att anstrĂ€nga sig en bit frammĂ„t i Femmans bok. Vad har dĂ„ Annika och Monica gjort annat Ă€n kastat bort sin tid pĂ„ att förstöra, utan att ens pĂ„verka resultatet med sin förstörelse?

Avos

• Newbie
  • *
    • Visa profil
    • Ett Annat Sverige
Skolan.
« Svar #25 skrivet: 17 februari 2009, 12:13:58 PM »
Ringde skolverket. Talade med upplysningen, dÀr satt en satkÀrring och bara pratade i mun pÄ mig, hon sade att skolan envÀldigt bestÀmde över undervisningen.

Ringde en chef pÄ skolverket, hon sade att "kursplanen ska ta hÀnsyn till elevens individuella mÄl", men hon sade att skolan envÀldigt bestÀmmer över undervisningen.

Med tanke pÄ att det finns skriftliga direktiv pÄ att skolan ska motanmÀla förÀldrar till sociala som anmÀler skolan, sÄ handlar det om att man ska försöka stÄ ut med skolan; inte pÄverka den.

Men det Àr klart att man kan anpassa sig till ett sÄnt hÀr krig: det finns alltid en motÄtgÀrd mot en ÄtgÀrd.Huvudsaken Àr att Emil orkar med trakasserierna.

Avos

• Newbie
  • *
    • Visa profil
    • Ett Annat Sverige
Skolan.
« Svar #26 skrivet: 18 februari 2009, 08:17:03 AM »
Är alla myndigheter brottsliga ? I alla fall alla de myndigheter jag varit i kontakt med, utom skatteverket och försĂ€kringskassan. Man har alltsĂ„ som förĂ€lder inga rĂ€ttigheter mot skolan, de bjuder oss pĂ„ kvartsamtal bara för att ljuga oss rakt upp i ansiktet. Om vi sĂ€tter oss emot eller anmĂ€ler, sĂ„ motanmĂ€ler de.

De sitter i bÄda Àndarna pÄ besluten, vi har alltsÄ mindre chans Àn i en Afrikansk domstol. Vi fÄr BE dem, men inte krÀva av dem. Vad Àr det dÄ för mening att vÀnda sig till högre instans om de sitter i bÀgge Àndarna pÄ besluten ?

"Barnet ska ges en individuell studieplan för att utveckla barnets förmĂ„gor": Eftersom de sitter i bĂ„da Ă€ndarn pĂ„ besluten sĂ„ gör de dĂ€rför en individuell studieplan som AVVECKLAR barnets förmĂ„gor, och bara sĂ€ger  att det Ă€r "deras bedömning" att detta Ă€r just vad barnet behöver..

De har förstört ett lÀsÄrs studier. De tog beslut pÄ kvartsamtalet att grabben skulle fortsÀtta i samma bok dÀr han slutade. Han hade dÄ hunnit till sidan 30 dÀr. Men de tvingade honom att rÀkna frÄn sidan 1 istÀllet., dvs rÀkna om 30 sidor. Jag sade Ät honom att han inte skulle rÀkna om pÄ skolan, dÄ det inte Àr nÄgon mening att rÀkna om sÄdant man gjort för nÄgra veckor sedan.

DĂ„ gjorde de istĂ€llet sĂ„ att de satte honom att göra diagnostiska prov och rĂ€kna i en annan bok. Han gör samma diagnostiska prov om och om igen. Det har han gjort nu över en mĂ„nad. Trots att han skriver full poĂ€ng pĂ„ proven. "Deras bedömning", dvs deras avveckling av hans kunskaper. Men de ska inte komma nĂ„gonstans Ă€ndĂ„, om tre veckor har han rĂ€knat ut boken hemma och börjar i Ă„rskurs fem's matematik.Det verkar som att de försöker provocera oss att anmĂ€la, men jag vet ju redan att det Ă€r meningslöst.  Rektorn svarar inte pĂ„ nĂ„gra brev. Lika bra det.De verkar inte ens ha informationsskyldighet, och om de verkligen finns en sĂ„dan, vad har det för betydelse, om de sitter i bĂ„da Ă€ndarna pĂ„ besluten, dĂ„ kan de ju strunta i alla lĂ„tsas-förpliktelser.

Avos

• Newbie
  • *
    • Visa profil
    • Ett Annat Sverige
Skolan.
« Svar #27 skrivet: 26 februari 2009, 07:36:02 AM »
Den yngre sonen försökte fÄ femmans mattebok frÄn lÀrarna, men de struntade som vanligt i hans begÀran. Dvs det innebÀr att jag Äterigen blir tvungen att köpa lÀromedlen dÄ denna vÀrdelösa skola bara Àr duktig pÄ att stÀlla till problem. Men saken kan ordna sig om det gÄr att skriva honom hÀr, dÄ kommer han att gÄ i en ny skola. Slut med trakasserier, och han kan dÄ börja studera under normala premisser.

Den Àldre sonen fick ett efterlÀngtat besked igÄr. Jag körde en test som finns pÄ internet pÄ honom. http://www.rdos.net/Aspie-quiz/ Det visade sig att nÀstan hela hans personlighet var pÄverkad av autism. DÀrmed fick mÄnga av hans frÄgor ett svar. Idag ska han kontakta psykolog. Han fick 162 autismpoÀng av 200, om man jÀmför med en icke autistisk person , jag fick exempelvis 42 av 200 ( man kan aldrig vara rent autistisk eller rent neurotypisk eftersom aspeger Àr en störning), sÄ visar testen att de problem han har uppenbarligen haft en orsak som vi aldrig kunnat göra nÄgot Ät pÄ egen hand.Det hÀr pÄvisar bara ett gammalt problem: mamman anser jag Àr klart autistisk, jag ville att hon skulle kontakta psykolog redan i slutet pÄ 80-talet dÄ hon kom hit.Eftersom det handlar om en Àrftlig sjukdom, sÄ borde hon inse att hon borde ta detta pÄ allvar. Detta auktualiserar ytterligare att hon bör slÀppa sonens skolgÄng, innan hon drar pÄ sonen mer anmÀlningar frÄn skolan.

Den bÀsta nyheten med detta Àr att det betyder att jakten frÄn sociala nu sannolikt Àr slut !!

- Om den ena sonen blir skriven hos mig, sÄ att han kan byta skola, sÄ kan socialas förlÀngda arm- den nyvarande skolan inte lÀngre sÀtta dit honom.

- Om den andra sonen fÄr en diagnos, kan sociala inte krÀva utredning i hemmet för hans del.

Det verkar för otroligt för att vara sant, men hur jag Àn ser pÄ detta, verkar det som att sociala har förlorat alla möjligheter till att göra LVU sjÀlvuppfyllande.

Avos

• Newbie
  • *
    • Visa profil
    • Ett Annat Sverige
SV: Skolan.
« Svar #28 skrivet: 25 juli 2009, 17:02:36 PM »
Nu har det gĂ„tt ett halvĂ„r sedan jag senast skrev i den hĂ€r trĂ„den, och jag Ă€r inte fullt lika optimistisk. Den Ă€ldre sonen försöker de pĂ„tvinga en ADHD diagnos fastĂ€n vi under hans barndom lĂ„tit undersöka honom av psykolog och överlĂ€kare som konstaterat att han inte hade ADHD. Hans skolgĂ„ng fungerade normalt fram till 8 :de klass dĂ„ han flyttade till mig efter att ha fĂ„tt problem i samband med skilsmĂ€ssan. Hans skolbetyg höjdes och han blev bĂ€st i klassen, sedan nĂ€r han fyllde 16 tappade han greppet om allt, och ville tala med en psykolog om sin uppvĂ€xt och om mamman. Dessa samtal saboterade sociala. Nu Ă€r situationen sĂ„dan att han MÅSTE fĂ„ hjĂ€lp,  han har dragit pĂ„ det hĂ€r alltför lĂ€nge, vilket ju gör en riskbedömning om myndighetsbrott mot honom meningslös. DĂ„ gör vuxenpsykiatrin ett bestĂ€llningsjobb. De inbillar sig att de ska kunna lura honom att gĂ„ till sociala sen. Han behöver rehabiliteringsersĂ€ttning och en terapeut för att komma igĂ„ng. Jag kommer att bestĂ€lla in journalerna och har förvarnat lĂ€karen att om allt detta slutar med en bluffdiagnos "adhd vid 16 Ă„r" och anmĂ€lan till sociala sĂ„ motanmĂ€ler jag dem.

Kring den yngre grabben hĂ„rdnar kampen, men vi ligger före som vanligt. De ger inte upp fastĂ€n försprĂ„nget Ă€r hopplöst.  Han hĂ„ller försprĂ„nget pĂ„ tvĂ„ Ă„r före de andra, och ska nu börja lĂ€sa termin tvĂ„ i femmans Ă„rskurs, och gĂ„r i tredje klass. Skolan tĂ€nker inte ge tillbaka honom lĂ€roböckerna det hĂ€r Ă„ret heller. Han kommer i höst dĂ„ att ha varit utan lĂ€roböcker i över ett Ă„r. Socialas avlönade kreatur pĂ„ skolan har slutat anmĂ€la honom till sociala, eftersom det inte finns det minsta smĂ„brĂ„k att anmĂ€la. LĂ€rarna konfiskerade skrivhĂ€ftena i nĂ€stan ett halvt Ă„r om jag lĂ€mnade in dem till rĂ€ttning, sĂ„ jag har hĂ€lsat dem att jag inte ska lĂ€mna in fler skrivhĂ€ften. Jag har samtidigt passat pĂ„ att tacka dem för den nya ordningen eftersom allting fungerar bĂ€ttre nĂ€r de slutat "undervisa" honom. De vet ju bara hur man gör nĂ€r man förstör, de vet inget om hur man stĂ€ller till rĂ€tta.

En ny front har öppnats vad gÀller modersmÄlsundervisningen i ryska. Den gamla lÀraren har skolan gjort sig av med, hon var alltför sjÀlvstÀndig.Hon har berÀttat att skol och ungdomsförvaltningen krÀvt av henne att hon inte fick ge lÀxor eller undervisa honom i skrivning. Men hon struntade i detta, och hjÀlpte sonen framÄt.

Den nya ryska  lĂ€raren som gjort sig kĂ€nd genom att författa en 30 sidig skrift om hur man bör anmĂ€la barn till sociala/skola /förĂ€ldrar, (varav alltid förĂ€ldrarna i sista hand skulle kontaktas) hon följer förvaltningens order och har slutat undervisa honom. DĂ€rför fĂ„r han undervisning pĂ„ smĂ„barnsnivĂ„ med pekbilder. "Barnet har rĂ€tt till en individuell undervisning pĂ„ sin nivĂ„ blah..blah..blah". Detta har naturligtvis gjort att han glömt bort det mesta av allt han lĂ€rt sig under tre Ă„r. Jag upptĂ€ckte att han glömt bort bokstĂ€ver och började kolla upp saker, och det visade sig att en ny front öppnats ! TankegĂ„ngen Ă€r den att det Ă„r nĂ€r barnet fyller 11 ska en omfattande test genomföras, om barnet klarar den testen fĂ„r barnet rĂ€tt till fortsatt undervisning: annars inte !  Det Ă€r alltsĂ„ "förberedelser" pĂ„ gĂ„ng.

KanhÀnda myndighetsbrottslingarna har förstÄtt min tankegÄng att det Àr vÀldigt besvÀrligt att ta ett barn som talar ett aktivt frÀmmande modersmÄl, knappast fÄr de tag i en rysksprÄkig fosterförÀlder.

DÀrför ska Ànnu ett Àmne tas över för hemundervisning. Jag vet faktiskt inte vad han gör lÀngre pÄ skolan. Bortsett frÄn mattematiken: dÀr fÄr han leka med modellera.

Avos

• Newbie
  • *
    • Visa profil
    • Ett Annat Sverige
SV: Skolan.
« Svar #29 skrivet: 02 juni 2010, 08:14:36 AM »
 Dödskalle-skolan kallar min son skolan han gick pĂ„. De hade pĂ„ asocialas uppdrag tagit pĂ„ sig att konstruera bevis mot honom i form av dels anmĂ€lningskampanjer, dels genom att försöka skapa motbevis för att han lĂ„g 2 Ă„r före i skolan. De lyckades inte. Idag gĂ„r han pĂ„ en annan skola, men kampanjerna fortsĂ€tter. LĂ€rarinnan förbjuder honom att studera hemma, och annat hon inte har att göra med.Skolan har ju en generalklausul som inbjuder till brott mot barn och förĂ€ldrar, som sĂ€ger att om förĂ€ldrarna Ă€r av en mening och skolan av en annan sĂ„ gĂ€ller skolans stĂ„ndpunkt. Dvs skolan har alltid rĂ€tt.

Det började pÄ hans förra skola. Asociala försökte stjÀla honom men misslyckades. De hade frÄn psykologtester funnit att han var ett underbarn, och lÄg före de andra. Kampen blev ursinning men vi tillhör de 10% som vann i lÀnsrÀtt och kammarrÀtt.

DÄ försökte asociala via skolan att med anmÀlningskampanjer och konstruktion av bevisning motbevisa att han lÄg tvÄ Är före i skolan: Det lyckades inte.

DÄ tog de honom inom loppet av tvÄ veckor tvÄ Är tillbaka i matematik, vilket Àr hans starkaste Àmne. De försökte hitta pÄ att jag tvingade en svag elev att jobba hÄrt, fastÀn han inte hade talang. Jag svarade att han alltid tyckt om att ligga före, och han jobbade inte mer Àn andra, eftersom han varken ökade eller minskade takten, utan lÄg i sexans matematik. De tvingade honom att rÀkna om femmans och fyrans Ärskurs flera gÄnger, och fick göra om samma diagnostiska prov flera gÄnger för att trötta ut honom. De försökte sÀtta upp honom mot mig, och pÄstod att jag tvingade honom att arbeta för mycket. Försökte de minimera hans skolarbete ? PÄ matten fick han sitta och leka med modelllera, istÀllet för att rÀkna som de andra, om de inte hade speciella straffkommenderingar. De slösade med beröm om han kunde hÀmta sin mössa sjÀlv, och skÀllde ut honom för framsteg han gjort i skolan.

LĂ€rarinnan sade att han lĂ„g sist i fyrans Ă„rskurs. För tvĂ„ mĂ„nader sedan flyttade vi honom till Norrskenets FS. DĂ€r krĂ€vde de att han rĂ€knade om fyrans Ă„rskurs pĂ„ grund av att han hade en annan bok Ă€n de hade. Han rĂ€knade om B och C uppgifterna PÅ EN HELG !! En svag elev ?

Han rÀknade sedan igenom femmans Ärskurs och nu Àr lÀget sÄ att tvÄ mÄnader efter att hans förra lÀrare sagt att han lÄg sist i fyras Ärskurs har han rÀknat igenom fyrans och femmans Ärskurs, och ligger i hemarbetet i sexans Ärskurs.

Enligt skolans EGNA uttalanden Àr han svagaste eleven i fyras Ärskurs, men har tentat av fyrans och femmans Ärskurs inom loppet av tvÄ mÄnader.

Nu försöker Norrskenets FS hitta pÄ nya förtrycksmetoder. Asociala ser man agera i kulisserna.Jag har redan svarat att jag lÄter mamman ta över utvecklingssamtalen, för att de inte ska kunna brÄka med mig om hemarbetet. Mamman har de senaste tvÄ Ären skött utvecklings samtalen ( avvecklingssamtalen ?) trots att studerna sköts frÄn mig. Hon vet inget om dem, men har lÀmpliga svar Ät dem.

Jag hann gÄ pÄ ETT utvecklingssamtal innan jag sÄg vad som var pÄ gÄng. De krÀvde slut pÄ hans hemstudier, med sin bakgrund av erfarenhet pÄ de tvÄ veckor han gÄtt pÄ deras skola, samt krÀvde att jag skulle skaffa Tv istÀllet för att han lÀste böcker nÀr han var hos mig.

De har förbjudit honom att ringa till oss förÀldrar ens pÄ rasterna med sin mobil.

Allt fortsÀtter som förrut, fast under ny regim. Trakasserierna Àr samordnade uppifrÄn, och inte av nÄgon enskild tjÀnsteman.