Skolan har börjat bekÀmpa oss allt mer intensivt. Yngsta sonen fÄr tvÄ till tre lÀxor per dag.Detta gÀller bara honom, och detta gÀller bara dÄ han Àr hos mig. NÀr han Àr hos mamman sÀger de att han inte behöver göra nÄgra lÀxor hemma, eftersom de gör allting i skolan. Han har 23 sidor kvar av 4:ans mattebok ( gÄr i trean nu), dÄ har de tagit av honom matteboken och gett hon en förenklad version av treans mattebok; allt för att sabotera och göra honom less pÄ att vara hos mig.
Skaffa en egen mattebok; kör lÀxorna med grabben!
Det blir en fantastiskt upplevelse för er bÄda samt sÀkerligen en knÀpp pÄ nÀsa till skolans representanter i fallet!
Ta hand om grabben, strunt i idioterna!
Jag har redan tagit en extra bok frÄn skolan sedan lÄng tid tillbaka dÀrför att lÀrarna plockar bort matteboken ur hans ryggsÀck och stoppar dit massor av meningslöst, ofta gammalt strunt i form av uppgifter han redan löst.De försöker trötta ut honom. De försöker lura grabben att han ska ta boken och lÀmna in den i skolan. LÀrarna jobbar hÄrt pÄ att fÄ igÄng en ny konflikt med mig, men jag har slutat gÄ pÄ kvartsamtal och har brutit all kontakt med skolan.
FrÄgan Àr hur lÀnge mamman ska fortsÀtta stÄ mellan tvÄ hötappar. Hon vet att lÀrarna Àr grabbens fiender, samtidigt försöker hon se om det finns nÄgra fördelar för henne i den situation som skolan skapar.Om skolan kan hjÀlpa henne till nÄgot mer fördelaktigt i sin relation till sonen. Lyckligtvis har han inte svalt betet. Han reagerar mot deras konstiga beteenden, och tror inte alls att allt kommer att bli bra om han fÄr sina studier förstörda.
Just nu försöker de tvinga grabben att acceptera att han bör ge upp sina studier. Det Àr dock inte omöjligt att mamman ÄtergÄr till att motarbeta skolan, men hon vet att isf Àr det bara flyttning av hans skolgÄng till mig som blir utvÀgen ur situationen. Det Àr detta hon försöker undvika.
Jag har viss förstÄelse för henne. Hon bor ensammen, om hon förlorar honom har hon förlorat allting, som hon ser det. Men jag har ju sagt Ät henne att det Àr hon som ska skriva umgÀngesschemat, sÄ hon fÄr ju inget mindre umgÀnge, det blir bara skolan som byts ut.
Men ju lÀngre tiden gÄr, ju mer fÄr barnens och familjernas vÀrsta fiender tid pÄ sig att konstruera ett problem de kommer att beskylla oss för att ha.