Författare Ämne: Skolan.  (läst 11897 gånger)

Avos

• Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 1242
    • Visa profil
    • Ett Annat Sverige
Skolan.
« Svar #15 skrivet: 25 januari 2009, 06:49:07 AM »
Allting bara fortsätter. Förmodligen hoppas sociala att någon ska klappa ihop, eller tappa kontrollen.

http://avos.egetforum.se/forum/viewtopic.php?p=725#725
Denna person har av myndigheterna berövats sina rättigheter, och skriver därför mot sin vilja anonymt.Att skriva anonymt skadar de mänskliga rättigheterna och skyddar de som angriper rättigheterna

Stockholm

• Gäst
Skolan.
« Svar #16 skrivet: 25 januari 2009, 15:32:43 PM »
Se till att din 8-9-åriga son Emil får prata med Kuratorn Eva-Lena Bergman eller med Skolsköterskan Lis-Marie Larsson-Malmquist i Luleå.

Avos

• Newbie
  • *
    • Visa profil
    • Ett Annat Sverige
Skolan.
« Svar #17 skrivet: 25 januari 2009, 15:38:43 PM »
Citat från: "Stockholm"
Se till att din 8-9-åriga son Emil får prata med Kuratorn Eva-Lena Bergman eller med Skolsköterskan Lis-Marie Larsson-Malmquist i Luleå.

Jag tycker att du ska prata med säkerhetspolisen, åklagarämbetet, skattemyndigheten och kronofogden, så blir det bra sen. Ring dit och berätta allt om dig själv, så ska de se på vad sätt de kan hjälpa dig.

Beträffande dina psykningar så kan du knappast trakassera oss vad gäller integriteten i denna fråga. Att grabben ligger långt före de andra, och trakasserierna av lärarna kan inte bli ett LVU ärenden ens med väldigt mycket fantasi. Endast om varje medborgare ålades att leva helt och hållet hemligt under hela sin livstid, skulle det innebär en risk.Men vi har rätt att inte hålla full integritet även om våra starka sidor. Problemet är förstås bara att du helt enkelt inte kan låta bli att försöka terrorisera folk om du ser en möjlighet, men det kommer säkert att lösas snart.
Denna person har av myndigheterna berövats sina rättigheter, och skriver därför mot sin vilja anonymt.Att skriva anonymt skadar de mänskliga rättigheterna och skyddar de som angriper rättigheterna

Stockholm

• Gäst
Skolan.
« Svar #18 skrivet: 25 januari 2009, 17:22:38 PM »
Du skriver "Avos" : "Allting bara fortsätter. Förmodligen hoppas sociala att någon ska klappa ihop, eller tappa kontrollen."

Det vore ju väldigt olyckligt om någon "klappar ihop och förlorar kontrollen", som du skriver "Avos".

Ni har ju inga grannar där ute i skogen, och du har förbjudit pojken att t ex ringa BRIS, som Emil själv skriver i sitt "Sagoforum", så då blir ju den enda kontaktvägen via skolan.

Avos

• Newbie
  • *
    • Visa profil
    • Ett Annat Sverige
Skolan.
« Svar #19 skrivet: 25 januari 2009, 17:45:08 PM »
Du skriver "Avos" : "Allting bara fortsätter. Förmodligen hoppas sociala att någon ska klappa ihop, eller tappa kontrollen."

Det vore ju väldigt olyckligt om någon "klappar ihop och förlorar kontrollen", som du skriver "Avos".

Ni har ju inga grannar där ute i skogen, och du har förbjudit pojken att t ex ringa BRIS, som Emil själv skriver i sitt "Sagoforum", så då blir ju den enda kontaktvägen via skolan.

Det är du som skriver det ja. Men, det är en helt annan sak.Dina ondskefulla fantasier kan inte vara en grund till anmälningar Det är ju hårresande att du med din inställning till andra människor bjuder in dem till ditt forum för att tala om sina problem. Vem som helst kan ju läsa här hur du ser på andras problem.

Vi har inga problem. Att grabben pressas, egentligen i princip hur mycket som helst, innebär inte att HAN har problem=svagheter. Du kan tjata hur mycket som helst, men det ligger på andras ansvar hur de beteer sig: du skrämmer inte oss. Han blir starkare och starkare. VI har inget att vara rädd för, att vi får  vara vaksama och inte begå misstag, är jobbigt, men sådant är livet. Att dessutom bli terroriserad av satkärringar, har vi vant oss vid, så det struntar vi i. Jobba på bara: vad har vi att vara rädd för egentligen ? Ska vi vara rädda när andra misslyckas att sabotera hans studier ? Ska vi sätta vårt ljus under skäppa när vi redan vinner ? Rektorn verkar stå på vår sida nu. Ska vi mumla och hymla om att det går frammåt ? Är det rätta stunden att vara rädd ? Du ger dig på fel personer.

Imorgon ska han gå ensammen upp  till rektorn och sätta dit sina lärare förresten.

Stockholm

• Gäst
Skolan.
« Svar #20 skrivet: 25 januari 2009, 18:22:14 PM »
Citerar: - "Imorgon ska han gå ensammen upp till rektorn och sätta dit sina lärare förresten. " -

Stort ansvar du lägger på en liten 8-årings axlar "Avos".

Om det du skrev om hans äldre bror Leon, och det stämde med verkligheten, att han skulle lämna urin/blodprov hos MAS på socialförvaltningen, verkar ju tyvärr inte prognosen så god.

Unions Medborgare

• Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 92
    • Visa profil
Re: Låt oss vara ifred.
« Svar #21 skrivet: 27 januari 2009, 13:46:16 PM »
Det finns inga maktlösa situationer i tid och rum lokalt på den inre gemensamma marknaden, för EN medveten enskild fysisk person!
MARKNADEN värderar, värdesäkrar och väljer producerat RESULTAT från RESURSER, som inte kan avtala bort, NYTTA med retroaktivt STRIKT produktansvar för säkerhetsbrist mot enskild fysisk person, lokalt någonstans i EØS eller EU.

Avos

• Newbie
  • *
    • Visa profil
    • Ett Annat Sverige
Skolan.
« Svar #22 skrivet: 29 januari 2009, 13:05:31 PM »

Jag tycker att det är bra att du samlar bevis mot dig själv, för du kan ändå inte skada oss. Vilka bevis har du för att jag misshandlar min son då ?Du hittar alltså bara på saker eller hur ? Du är en brottsling, och har inget på ett forum som detta att göra. Vi som drabbats av brott sedan tidigare behöver inte rådgvning av brottslingar.Nu ska jag skicka över det här inlägget till ruby och ännu en gång kräva att du avstängs.

Avos

• Newbie
  • *
    • Visa profil
    • Ett Annat Sverige
Skolan.
« Svar #23 skrivet: 30 januari 2009, 11:03:05 AM »
Nu har min son talat med rektorn. Rektorn har frikopplat matteläraren, och överlåtit allt på den andra läraren. Hon börjar förstås med att kräva en test av hans mattekunskaper för att kunna nedgradera honom... Men jag har krävt att dragkampen stoppas, och att han ges arbetsro.

Allt fortsätter; bara med ständigt nya metoder. Dragkampen fortsätter. De har aldrig någonsin talat med oss om att han är svag i något ämne. De har bara talat om att studierna inte fungerar.. De vet utmärkt väl varför: de plockar bort skolböckerna ur hans ryggsäck, de sysselsätter honom istället med meningslösa steciler som är gamla. Upp till tre läxor per dag med meningslös straffexercis. De skäller ut honom för hans framsteg. Deras "åtgärd" mot dessa problem är att nedgradera honom, låta honom räkna om 3:ans matte, sedan räkna om 4:ans matte. Två år i varje klass för den som ligger två år före, är vad de siktar mot. Dvs inget problem för dem att inse vad som är fel.

Avos

• Newbie
  • *
    • Visa profil
    • Ett Annat Sverige
Skolan.
« Svar #24 skrivet: 17 februari 2009, 08:08:00 AM »
Citera
From: Staffan Matti
To: avos
Sent: Thursday, 29 January, 2009 10:22:34
Subject: Information

Hej!
Jag har tillsammans med Monica och Annica diskuterat det du skrivit i
de två senaste mailen till mig.
Vi har kommit fram till att eftersom Monica inte har ditt förtroende så
kommer Emil i fortsättningen att ha matematikundervisningen med Annica
som ju är Emils klasslärare. Annica kommer att lägga upp undervisningen
efter att ha gjort diagnostiska prov för att klarlägga på vilken nivå
skolarbetet därefter ska ligga på.
Det innebär att det är Annica som klasslärare som i fortsättningen
ansvarar för all  ma-undervisning i skolan.
Mvh
Staffan M

1) Vad som är överenskommer på kvartsamtalet är att Emil ska återgå till bok 4b. Nu tvingas han räkna något som heter "sant och falskt", rakt emot vad som är överenskommet.

2)Eftersom överenskommelsen gällde att han ska gå tillbaka till 4b, så finns det inga "diagnostiska test" som utvärderar om Emil ska räkna om det han gjort för en eller två månader sedan. Sådana idiotiska tester existerar inte.

3) Sedan julovet har Annica nu låtit Emil räkna "sant och falskt", samt syssla med meningslösa diagnostiska tester. Har testerna tagit slut än ? Testerna ska utvärdera om Emil ska räkna om det han redan räknat sedan han började i 4b i november.. Sådana idiotiska lögner! Det som Annica och Monica ägnar sig åt är brottsligt !
De har förstört hela Emils hösttermin, då han inte fått öppna den ordinarie boken, och förstört allting fram till februari. Det är uppenbart att de tänkt förstöra hela läsåret. Jag vet att man nu tänker framföra standardsvaret "Ja, men vi måste ju följa läroplanen". Avsluta omedelbart särbehandlingen av Emil!

Det som de här två personerna ägnar sig åt är ändå meningslöst. De tror att de genom att manipulera Emils skolresultat ska kunna placera honom bland medelmåttan, eller rent av bland de svaga eleverna. Det har de ägnat sig åt sedan första klass, så det är vi redan vana vid. Sedan de inbillat sig att de lyckats med detta, tänker de återuppta anmälandet igen.

Glöm det !

Trots att inget vettigt skolarbete har kunnat genomföras för Emil under förra terminen, och börja på den här terminen, så har Emil i alla fall ökat på försprånget, trots att båda lärarna stått på bromspedalen. Emil har dessutom blivit starkare, och fått tillbaka arbetslusten efter de trakasserier som de här två personerna ägnade sig åt under förra våren. Nu ökar han arbetstakten, jag har dragit ned till fyra sidor om dagen, men han blir klar redan efter mindre än en halvtimme. Det betyder att han kan öka takten igen. Han har tidigare gjort 8 sidor i halvtimmen, upp till 43 sidor på en helg. Eftersom ingen kan förneka att Emil ligger i 4b-boken, och att mamman deltagit i att ta ett beslut om att han ska fortsätta där, är det en totalt idiotisk förhoppning om att hans studieresultat skulle gå att med manipulationer få att verka vara ett eller två år bakåt. Det går att lura alla lite grand hela tiden, det går att lura en person fullständigt. Men det går inte att lura alla fullständigt hela tiden.
Som sagt: ingen har talat med oss om något specifikt problem i matematik som Emil påstås behöva träna på. Det är alltså inte sådana problem saken handlar om utan RENT SABOTAGE !

Emil är på sidan 64 i 4b-boken. Han 80 sidor kvar tills han har uppfyllt målet att räkna upp till femte klass. Detta har han gjort trots att skolan totalt saboterat allt hans skolarbete, de enda produktiva arbetet som finns kvar är det som görs här hos mig. Efter att sabotagen vad gäller hans läxläsning, där lärarna plockade ur hans böcker ur ryggsäcken, skulle upphöra, så väljer man nu att kringgå detta med att han helt enkelt bara får meningslösa uppgifter med sig hem. Annika skrev förrut ett brev där hon krävde ett slut på hans läsning i bok 4b hemma, sedan togs beslutet att han skulle räkna i den boken igen på kvartsamtalet. Vilket de nu återigen försöker kringgå.Etc.

Jag har räknat med att Emil skulle bli klar med nuvarande trakasserinivå, med boken 4b, till april-maj. Eftersom det bara är 80 sidor kvar och med 4 sidor om dagen så blir det istället om tre veckor! Därför så höjer vi takten till 6-8 sidor om dagen. Då är det bara ett fullbordat faktum att Emils studier för det här läsåret inte har blivit förstörda ! Avsluta nu detta ! Det är fullkomligt meningslöst. Annica och Monica får stå på bromspedalerna hur mycket de vill, Emil drar ifrån i alla fall. Det är bara idiotiskt av dem att inbilla sig att de ska kunna placera en sådan elev bland de svaga eleverna de kan anmäla. Verkligheten visar hur meningslöst det är att försöka nedgradera honom, och de skapar själva bevis mot sig själva och sitt anmälande.

Jag erinrar er alla om att all mail kopieras och arkiveras i kommunens arkiv där den kan granskas av kommunens revisorer. Skolverkat har även varit mer aktiv på sista tiden. Det som pågår är brottsligt, och fortsätter detta har de inblandade redan skapat många bevis mot sig själva

För varje ny åtgärd de vidtar, har jag en motåtgärd att svara med. När Emil har räknat ut boken 4b, så har vi tid över till annat. ÄVEN om vi skulle låta Emil då räkna om boken han två månader tidigare räknat, så kommer det inte att vara något problem för honom att räkna igenom den med ca 10-15 sidor om dagen eftersom han redan kan detta,dvs han hinner med även detta innan terminen slutar. Det är ändå vansinnigt att kräva att han ska räkna om boken efter två månader, om man räknar med rättning vid båda tillfällena blir det ju fyra gånger han kommer att räkna om samma tal.  Sedan räknar han under sommarlovet, utan att anstränga sig en bit frammåt i Femmans bok. Vad har då Annika och Monica gjort annat än kastat bort sin tid på att förstöra, utan att ens påverka resultatet med sin förstörelse?

Avos

• Newbie
  • *
    • Visa profil
    • Ett Annat Sverige
Skolan.
« Svar #25 skrivet: 17 februari 2009, 12:13:58 PM »
Ringde skolverket. Talade med upplysningen, där satt en satkärring och bara pratade i mun på mig, hon sade att skolan enväldigt bestämde över undervisningen.

Ringde en chef på skolverket, hon sade att "kursplanen ska ta hänsyn till elevens individuella mål", men hon sade att skolan enväldigt bestämmer över undervisningen.

Med tanke på att det finns skriftliga direktiv på att skolan ska motanmäla föräldrar till sociala som anmäler skolan, så handlar det om att man ska försöka stå ut med skolan; inte påverka den.

Men det är klart att man kan anpassa sig till ett sånt här krig: det finns alltid en motåtgärd mot en åtgärd.Huvudsaken är att Emil orkar med trakasserierna.

Avos

• Newbie
  • *
    • Visa profil
    • Ett Annat Sverige
Skolan.
« Svar #26 skrivet: 18 februari 2009, 08:17:03 AM »
Är alla myndigheter brottsliga ? I alla fall alla de myndigheter jag varit i kontakt med, utom skatteverket och försäkringskassan. Man har alltså som förälder inga rättigheter mot skolan, de bjuder oss på kvartsamtal bara för att ljuga oss rakt upp i ansiktet. Om vi sätter oss emot eller anmäler, så motanmäler de.

De sitter i båda ändarna på besluten, vi har alltså mindre chans än i en Afrikansk domstol. Vi får BE dem, men inte kräva av dem. Vad är det då för mening att vända sig till högre instans om de sitter i bägge ändarna på besluten ?

"Barnet ska ges en individuell studieplan för att utveckla barnets förmågor": Eftersom de sitter i båda ändarn på besluten så gör de därför en individuell studieplan som AVVECKLAR barnets förmågor, och bara säger  att det är "deras bedömning" att detta är just vad barnet behöver..

De har förstört ett läsårs studier. De tog beslut på kvartsamtalet att grabben skulle fortsätta i samma bok där han slutade. Han hade då hunnit till sidan 30 där. Men de tvingade honom att räkna från sidan 1 istället., dvs räkna om 30 sidor. Jag sade åt honom att han inte skulle räkna om på skolan, då det inte är någon mening att räkna om sådant man gjort för några veckor sedan.

Då gjorde de istället så att de satte honom att göra diagnostiska prov och räkna i en annan bok. Han gör samma diagnostiska prov om och om igen. Det har han gjort nu över en månad. Trots att han skriver full poäng på proven. "Deras bedömning", dvs deras avveckling av hans kunskaper. Men de ska inte komma någonstans ändå, om tre veckor har han räknat ut boken hemma och börjar i årskurs fem's matematik.Det verkar som att de försöker provocera oss att anmäla, men jag vet ju redan att det är meningslöst.  Rektorn svarar inte på några brev. Lika bra det.De verkar inte ens ha informationsskyldighet, och om de verkligen finns en sådan, vad har det för betydelse, om de sitter i båda ändarna på besluten, då kan de ju strunta i alla låtsas-förpliktelser.

Avos

• Newbie
  • *
    • Visa profil
    • Ett Annat Sverige
Skolan.
« Svar #27 skrivet: 26 februari 2009, 07:36:02 AM »
Den yngre sonen försökte få femmans mattebok från lärarna, men de struntade som vanligt i hans begäran. Dvs det innebär att jag återigen blir tvungen att köpa läromedlen då denna värdelösa skola bara är duktig på att ställa till problem. Men saken kan ordna sig om det går att skriva honom här, då kommer han att gå i en ny skola. Slut med trakasserier, och han kan då börja studera under normala premisser.

Den äldre sonen fick ett efterlängtat besked igår. Jag körde en test som finns på internet på honom. http://www.rdos.net/Aspie-quiz/ Det visade sig att nästan hela hans personlighet var påverkad av autism. Därmed fick många av hans frågor ett svar. Idag ska han kontakta psykolog. Han fick 162 autismpoäng av 200, om man jämför med en icke autistisk person , jag fick exempelvis 42 av 200 ( man kan aldrig vara rent autistisk eller rent neurotypisk eftersom aspeger är en störning), så visar testen att de problem han har uppenbarligen haft en orsak som vi aldrig kunnat göra något åt på egen hand.Det här påvisar bara ett gammalt problem: mamman anser jag är klart autistisk, jag ville att hon skulle kontakta psykolog redan i slutet på 80-talet då hon kom hit.Eftersom det handlar om en ärftlig sjukdom, så borde hon inse att hon borde ta detta på allvar. Detta auktualiserar ytterligare att hon bör släppa sonens skolgång, innan hon drar på sonen mer anmälningar från skolan.

Den bästa nyheten med detta är att det betyder att jakten från sociala nu sannolikt är slut !!

- Om den ena sonen blir skriven hos mig, så att han kan byta skola, så kan socialas förlängda arm- den nyvarande skolan inte längre sätta dit honom.

- Om den andra sonen får en diagnos, kan sociala inte kräva utredning i hemmet för hans del.

Det verkar för otroligt för att vara sant, men hur jag än ser på detta, verkar det som att sociala har förlorat alla möjligheter till att göra LVU självuppfyllande.

Avos

• Newbie
  • *
    • Visa profil
    • Ett Annat Sverige
SV: Skolan.
« Svar #28 skrivet: 25 juli 2009, 17:02:36 PM »
Nu har det gått ett halvår sedan jag senast skrev i den här tråden, och jag är inte fullt lika optimistisk. Den äldre sonen försöker de påtvinga en ADHD diagnos fastän vi under hans barndom låtit undersöka honom av psykolog och överläkare som konstaterat att han inte hade ADHD. Hans skolgång fungerade normalt fram till 8 :de klass då han flyttade till mig efter att ha fått problem i samband med skilsmässan. Hans skolbetyg höjdes och han blev bäst i klassen, sedan när han fyllde 16 tappade han greppet om allt, och ville tala med en psykolog om sin uppväxt och om mamman. Dessa samtal saboterade sociala. Nu är situationen sådan att han MÅSTE få hjälp,  han har dragit på det här alltför länge, vilket ju gör en riskbedömning om myndighetsbrott mot honom meningslös. Då gör vuxenpsykiatrin ett beställningsjobb. De inbillar sig att de ska kunna lura honom att gå till sociala sen. Han behöver rehabiliteringsersättning och en terapeut för att komma igång. Jag kommer att beställa in journalerna och har förvarnat läkaren att om allt detta slutar med en bluffdiagnos "adhd vid 16 år" och anmälan till sociala så motanmäler jag dem.

Kring den yngre grabben hårdnar kampen, men vi ligger före som vanligt. De ger inte upp fastän försprånget är hopplöst.  Han håller försprånget på två år före de andra, och ska nu börja läsa termin två i femmans årskurs, och går i tredje klass. Skolan tänker inte ge tillbaka honom läroböckerna det här året heller. Han kommer i höst då att ha varit utan läroböcker i över ett år. Socialas avlönade kreatur på skolan har slutat anmäla honom till sociala, eftersom det inte finns det minsta småbråk att anmäla. Lärarna konfiskerade skrivhäftena i nästan ett halvt år om jag lämnade in dem till rättning, så jag har hälsat dem att jag inte ska lämna in fler skrivhäften. Jag har samtidigt passat på att tacka dem för den nya ordningen eftersom allting fungerar bättre när de slutat "undervisa" honom. De vet ju bara hur man gör när man förstör, de vet inget om hur man ställer till rätta.

En ny front har öppnats vad gäller modersmålsundervisningen i ryska. Den gamla läraren har skolan gjort sig av med, hon var alltför självständig.Hon har berättat att skol och ungdomsförvaltningen krävt av henne att hon inte fick ge läxor eller undervisa honom i skrivning. Men hon struntade i detta, och hjälpte sonen framåt.

Den nya ryska  läraren som gjort sig känd genom att författa en 30 sidig skrift om hur man bör anmäla barn till sociala/skola /föräldrar, (varav alltid föräldrarna i sista hand skulle kontaktas) hon följer förvaltningens order och har slutat undervisa honom. Därför får han undervisning på småbarnsnivå med pekbilder. "Barnet har rätt till en individuell undervisning på sin nivå blah..blah..blah". Detta har naturligtvis gjort att han glömt bort det mesta av allt han lärt sig under tre år. Jag upptäckte att han glömt bort bokstäver och började kolla upp saker, och det visade sig att en ny front öppnats ! Tankegången är den att det år när barnet fyller 11 ska en omfattande test genomföras, om barnet klarar den testen får barnet rätt till fortsatt undervisning: annars inte !  Det är alltså "förberedelser" på gång.

Kanhända myndighetsbrottslingarna har förstått min tankegång att det är väldigt besvärligt att ta ett barn som talar ett aktivt främmande modersmål, knappast får de tag i en ryskspråkig fosterförälder.

Därför ska ännu ett ämne tas över för hemundervisning. Jag vet faktiskt inte vad han gör längre på skolan. Bortsett från mattematiken: där får han leka med modellera.

Avos

• Newbie
  • *
    • Visa profil
    • Ett Annat Sverige
SV: Skolan.
« Svar #29 skrivet: 02 juni 2010, 08:14:36 AM »
 Dödskalle-skolan kallar min son skolan han gick på. De hade på asocialas uppdrag tagit på sig att konstruera bevis mot honom i form av dels anmälningskampanjer, dels genom att försöka skapa motbevis för att han låg 2 år före i skolan. De lyckades inte. Idag går han på en annan skola, men kampanjerna fortsätter. Lärarinnan förbjuder honom att studera hemma, och annat hon inte har att göra med.Skolan har ju en generalklausul som inbjuder till brott mot barn och föräldrar, som säger att om föräldrarna är av en mening och skolan av en annan så gäller skolans ståndpunkt. Dvs skolan har alltid rätt.

Det började på hans förra skola. Asociala försökte stjäla honom men misslyckades. De hade från psykologtester funnit att han var ett underbarn, och låg före de andra. Kampen blev ursinning men vi tillhör de 10% som vann i länsrätt och kammarrätt.

Då försökte asociala via skolan att med anmälningskampanjer och konstruktion av bevisning motbevisa att han låg två år före i skolan: Det lyckades inte.

Då tog de honom inom loppet av två veckor två år tillbaka i matematik, vilket är hans starkaste ämne. De försökte hitta på att jag tvingade en svag elev att jobba hårt, fastän han inte hade talang. Jag svarade att han alltid tyckt om att ligga före, och han jobbade inte mer än andra, eftersom han varken ökade eller minskade takten, utan låg i sexans matematik. De tvingade honom att räkna om femmans och fyrans årskurs flera gånger, och fick göra om samma diagnostiska prov flera gånger för att trötta ut honom. De försökte sätta upp honom mot mig, och påstod att jag tvingade honom att arbeta för mycket. Försökte de minimera hans skolarbete ? På matten fick han sitta och leka med modelllera, istället för att räkna som de andra, om de inte hade speciella straffkommenderingar. De slösade med beröm om han kunde hämta sin mössa själv, och skällde ut honom för framsteg han gjort i skolan.

Lärarinnan sade att han låg sist i fyrans årskurs. För två månader sedan flyttade vi honom till Norrskenets FS. Där krävde de att han räknade om fyrans årskurs på grund av att han hade en annan bok än de hade. Han räknade om B och C uppgifterna PÅ EN HELG !! En svag elev ?

Han räknade sedan igenom femmans årskurs och nu är läget så att två månader efter att hans förra lärare sagt att han låg sist i fyras årskurs har han räknat igenom fyrans och femmans årskurs, och ligger i hemarbetet i sexans årskurs.

Enligt skolans EGNA uttalanden är han svagaste eleven i fyras årskurs, men har tentat av fyrans och femmans årskurs inom loppet av två månader.

Nu försöker Norrskenets FS hitta på nya förtrycksmetoder. Asociala ser man agera i kulisserna.Jag har redan svarat att jag låter mamman ta över utvecklingssamtalen, för att de inte ska kunna bråka med mig om hemarbetet. Mamman har de senaste två åren skött utvecklings samtalen ( avvecklingssamtalen ?) trots att studerna sköts från mig. Hon vet inget om dem, men har lämpliga svar åt dem.

Jag hann gå på ETT utvecklingssamtal innan jag såg vad som var på gång. De krävde slut på hans hemstudier, med sin bakgrund av erfarenhet på de två veckor han gått på deras skola, samt krävde att jag skulle skaffa Tv istället för att han läste böcker när han var hos mig.

De har förbjudit honom att ringa till oss föräldrar ens på rasterna med sin mobil.

Allt fortsätter som förrut, fast under ny regim. Trakasserierna är samordnade uppifrån, och inte av någon enskild tjänsteman.