Författare Ämne: Skolan.  (läst 11895 gånger)

Avos

• Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 1242
    • Visa profil
    • Ett Annat Sverige
Skolan.
« skrivet: 28 oktober 2008, 15:07:26 PM »
Skolan har börjat bekämpa oss allt mer intensivt. Yngsta sonen får två till tre läxor per dag.Detta gäller bara honom, och detta gäller bara då han är hos mig. När han är hos mamman säger de att han inte behöver göra några läxor hemma, eftersom de gör allting i skolan. Han har 23 sidor kvar av 4:ans mattebok ( går i trean nu), då har de tagit av honom matteboken och gett hon en förenklad version av treans mattebok; allt för att sabotera och göra honom less på att vara hos mig.
Denna person har av myndigheterna berövats sina rättigheter, och skriver därför mot sin vilja anonymt.Att skriva anonymt skadar de mänskliga rättigheterna och skyddar de som angriper rättigheterna

valens

• Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 249
    • Visa profil
    • http://visa.respeqt.nu
Re: Skolan.
« Svar #1 skrivet: 29 oktober 2008, 19:34:56 PM »
Citat från: "Avos"
Skolan har börjat bekämpa oss allt mer intensivt. Yngsta sonen får två till tre läxor per dag.Detta gäller bara honom, och detta gäller bara då han är hos mig. När han är hos mamman säger de att han inte behöver göra några läxor hemma, eftersom de gör allting i skolan. Han har 23 sidor kvar av 4:ans mattebok ( går i trean nu), då har de tagit av honom matteboken och gett hon en förenklad version av treans mattebok; allt för att sabotera och göra honom less på att vara hos mig.

Skaffa en egen mattebok; kör läxorna med grabben!
Det blir en fantastiskt upplevelse för er båda samt säkerligen en knäpp på näsa till skolans representanter i fallet!

Ta hand om grabben, strunt i  idioterna!

Jan-Olof Larson

• Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 38
    • Visa profil
Skolan.
« Svar #2 skrivet: 29 oktober 2008, 19:59:56 PM »
Avos

Det är verkligen ett tufft jobb att ha barn i skolan idag.
Man drar in på resurserna och många gånger har man inkompetenta lärare som saknar god pedagogisk utbildning..
Citera
När han är hos mamman säger de att han inte behöver göra några läxor hemma, eftersom de gör allting i skolan.

Bakom detta kan döljas olika saker, bl.a. kanske att mamman inte klarar av att hjälpa barnet med läxorna, alternativt behöver barnet stödlärare när det är hos mamman etc....

Så "Valens" förslag är gott nog att titta på, då jag har egen erfarenhet av detta då modern struntade i barnen och skolgången.

Lycka till med detta intressanta uppdrag !

J-O

Avos

• Newbie
  • *
    • Visa profil
    • Ett Annat Sverige
« Svar #3 skrivet: 30 oktober 2008, 16:27:22 PM »
Citat från: "valens"

Skaffa en egen mattebok; kör läxorna med grabben!
Det blir en fantastiskt upplevelse för er båda samt säkerligen en knäpp på näsa till skolans representanter i fallet!

Ta hand om grabben, strunt i  idioterna!

Jag har redan tagit en extra bok från skolan sedan lång tid tillbaka därför att lärarna plockar bort matteboken ur hans ryggsäck och stoppar dit massor av meningslöst, ofta gammalt strunt i form av uppgifter han redan löst.De försöker trötta ut honom. De försöker lura grabben att han ska ta boken och lämna in den i skolan. Lärarna jobbar hårt på att få igång en ny konflikt med mig, men jag har slutat gå på kvartsamtal och har brutit all kontakt med skolan.

Frågan är hur länge mamman ska fortsätta stå mellan två hötappar. Hon vet att lärarna är grabbens fiender, samtidigt försöker hon se om det finns några fördelar för henne i den situation som skolan skapar.Om skolan kan hjälpa henne till något mer fördelaktigt i sin relation till sonen. Lyckligtvis har han inte svalt betet. Han reagerar mot deras konstiga beteenden, och tror inte alls att allt kommer att bli bra om han får sina studier förstörda.

Just nu försöker de tvinga grabben att acceptera att han bör ge upp sina studier. Det är dock inte omöjligt att mamman återgår till att motarbeta skolan, men hon vet att isf är det bara flyttning av hans skolgång till mig som blir utvägen ur situationen. Det är detta hon försöker undvika.

Jag har viss förståelse för henne. Hon bor ensammen, om hon förlorar honom har hon förlorat allting, som hon ser det. Men jag har ju sagt åt henne att det är hon som ska skriva umgängesschemat, så hon får ju inget mindre umgänge, det blir bara skolan som byts ut.

Men ju längre tiden går, ju mer får barnens och familjernas värsta fiender tid på sig att konstruera ett problem de kommer att beskylla oss för att ha.
Denna person har av myndigheterna berövats sina rättigheter, och skriver därför mot sin vilja anonymt.Att skriva anonymt skadar de mänskliga rättigheterna och skyddar de som angriper rättigheterna

valens

• Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 249
    • Visa profil
    • http://visa.respeqt.nu
« Svar #4 skrivet: 30 oktober 2008, 20:52:21 PM »

(...)
Men ju längre tiden går, ju mer får barnens och familjernas värsta fiender tid på sig att konstruera ett problem de kommer att beskylla oss för att ha.

Så är det, tyvärr!... Försök att hindra hyenorna bygga upp falska historier!!!

Stockholm

• Gäst
Skolan.
« Svar #5 skrivet: 31 oktober 2008, 00:47:04 AM »
Skolinspektionen - ny myndighet från 1 oktober 2008.

Den 1 oktober 2008 startade Skolinspektionen.
Det är en betydligt kraftfullare inspektionsmyndighet än tidigare som nu träder i funktion.
Uppdraget är tydligare, inspektörerna fler och elevens kunskapsutveckling står i fokus.

Skolinspektionen ska på ett tydligt sätt bidra till att Sveriges utbildningar uppfyller skollagens intentioner.
Genom kvalitetsgranskningar och regelbunden tillsyn av landets skolor ska Skolinspektionen bevaka barns, elevers och studerandes rätt till en god utbildning i en trygg miljö utan kränkningar.
Arbetet avslutas inte förrän skolorna nått förväntat resultat.

Vid Skolinspektionen finns även:

- Barn och elevombudet (BEO) som övervakar barn- och elevskyddslagen, utreder anmälningar om kränkande behandling av elever och driver skadeståndsmål i domstol. BEO informerar också om barn- och elevskyddslagen och ger råd om hur lagen ska tillämpas.

- Skolväsendets överklagandenämnd som prövar vissa överklagade beslut inom det offentliga skolväsendet. De flesta gäller frågor om mottagande av elever i gymnasieskolan respektive kommunal vuxenutbildning (komvux).

- Ledning
Chef för Skolinspektionen är generaldirektör Ann-Marie Begler,
tel. 08-586 080 11. Överdirektör är Hans-Albin Larsson, tel. 08-586 080 12.

- Barn- och elevombud (BEO) är Lars Arrhenius, tel. 08-586 082 37.

- Chef för Skolväsendets överklagandenämnd (ÖKN) är Magnus Eriksson,
tel. 08-586 080 25.

Jan-Olof Larson

• Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 38
    • Visa profil
Skolan.
« Svar #6 skrivet: 31 oktober 2008, 07:01:25 AM »
Citera
Jag har redan tagit en extra bok från skolan sedan lång tid tillbaka därför att lärarna plockar bort matteboken ur hans ryggsäck och stoppar dit massor av meningslöst, ofta gammalt strunt i form av uppgifter han redan löst.

Ja.. om du sätter dig tillsammans med sonen och gör matten rolig så att han får en positiv feedback och kick av att leka med mattematiken så grejar du detta. Samtidigt verkar det som din son ligger långt före i skola och redan har en matematisk inlärnings-begåvning

Om du kan, så försök ignorera lärarna som på det sätt du förklarar här har för avsikt att splittra förhållandet mellan dig och sonen...

Det har tidigare rapporterats om skolans vara som socialens underrättelse-tjänst och detta gäller naturligtvis även den nya skolinspektionen. Så att ha en övertro att allt skall ändras som genom en effekt av ett trollspö med rådande korruption mellan olika sektorer skall man nog akta sig för

Emellertid I mitt fall så hade vi samtliga lärares stöd med enorma lovord för barnen. Så även i Länsrätten Vänersborg vittnade Lärarna om att barnen var utomförträffligt välskötta och enormt duktiga i skolan så lärarna en Norsk och Svensk krävde att barnen skulle komma hem och fortsätta i skolan som låg vid Svensk-Norska gränsen.
Slutresultatet kan du läsa om här på forumet. Ett resultat som kan ses som ett ondskan verk av socialens Hitler Nazistiska redskap.Ett resultat och förföljande som kan liknas vid storyn i filmen Sound of Music

Stå på dig Avos så inga andra gör det !

J-O

Avos

• Newbie
  • *
    • Visa profil
    • Ett Annat Sverige
Skolan.
« Svar #7 skrivet: 31 oktober 2008, 18:28:06 PM »
Citat från: "Jan-Olof Larson"
Avos

Det är verkligen ett tufft jobb att ha barn i skolan idag.
Man drar in på resurserna och många gånger har man inkompetenta lärare som saknar god pedagogisk utbildning..
Citera
När han är hos mamman säger de att han inte behöver göra några läxor hemma, eftersom de gör allting i skolan.

Bakom detta kan döljas olika saker, bl.a. kanske att mamman inte klarar av att hjälpa barnet med läxorna, alternativt behöver barnet stödlärare när det är hos mamman etc....

Så "Valens" förslag är gott nog att titta på, då jag har egen erfarenhet av detta då modern struntade i barnen och skolgången.

Lycka till med detta intressanta uppdrag !

J-O

Mamman vill inte att han ska bli bra i skolan, för då känner hon att sonen rycks bort från henne, och att min påverkan då ökar. Hon menade i våras att det var inte nödvändigt att han var bra i skolan, framtiden var inte viktig, då det ändå finns så många arbetslösa.."man är ju lika bra för det".Hennes inställning är att det inte gagnar hans intressen att han blir bra i skolan, eftersom den intellektuella sidan bäst tillgodogörs av mig,hon har inget att ge honom där. Skolan/ sociala har naturligtvis uppmärksammat hennes attityd och börjat intrigera i saken.

Avos

• Newbie
  • *
    • Visa profil
    • Ett Annat Sverige
Skolan.
« Svar #8 skrivet: 31 oktober 2008, 18:33:13 PM »
Citat från: "Jan-Olof Larson"
Citera
Jag har redan tagit en extra bok från skolan sedan lång tid tillbaka därför att lärarna plockar bort matteboken ur hans ryggsäck och stoppar dit massor av meningslöst, ofta gammalt strunt i form av uppgifter han redan löst.

Ja.. om du sätter dig tillsammans med sonen och gör matten rolig så att han får en positiv feedback och kick av att leka med mattematiken så grejar du detta. Samtidigt verkar det som din son ligger långt före i skola och redan har en matematisk inlärnings-begåvning

Om du kan, så försök ignorera lärarna som på det sätt du förklarar här har för avsikt att splittra förhållandet mellan dig och sonen...

Det har tidigare rapporterats om skolans vara som socialens underrättelse-tjänst och detta gäller naturligtvis även den nya skolinspektionen. Så att ha en övertro att allt skall ändras som genom en effekt av ett trollspö med rådande korruption mellan olika sektorer skall man nog akta sig för

Emellertid I mitt fall så hade vi samtliga lärares stöd med enorma lovord för barnen. Så även i Länsrätten Vänersborg vittnade Lärarna om att barnen var utomförträffligt välskötta och enormt duktiga i skolan så lärarna en Norsk och Svensk krävde att barnen skulle komma hem och fortsätta i skolan som låg vid Svensk-Norska gränsen.
Slutresultatet kan du läsa om här på forumet. Ett resultat som kan ses som ett ondskan verk av socialens Hitler Nazistiska redskap.Ett resultat och förföljande som kan liknas vid storyn i filmen Sound of Music

Stå på dig Avos så inga andra gör det !

J-O
Han kämpar vidare, och hans kapacitet ökar faktiskt. Redan för ett år sedan gjorde han 43 sidor under en helg ! Det är ju högskolekapacitet ! Nu gör han ca 5 sidor per dag i skolan, och här gör han 4 sidor per dag i fyrans bok som han snart har gjort ut. De försöker belasta honom med meningslösa uppgifter så att han inte ska få tid att läsa med mig. Vi har läst Sagan om ringen och en massa annat, nu läser vi "Den långa Flykten". Målet är att vi ska läsa "Kalevala". De försker visa honom hur lätt och bra livet hos mamman är då där inte görs några läxor, därtill plockar de ur ryggsäcken så att han inte ska göra läxor, men jag har tagit en mattebok på skolan så det försöket har inte lett någonstans för dem.

Unions Medborgare

• Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 92
    • Visa profil
Re; Skolan
« Svar #9 skrivet: 05 november 2008, 14:33:20 PM »
Den svenska SKOLAN är en del av en svensk tillsynsmyndighet, som kan ge det allmänna skadeståndansvar mot EN drabbad enskild medborgare,  lokalt på den inre gemensamma MARKNADEN?

Marknaden är alltid EN fysisk person som representerar NÅGONTING!

Någonting kan vara EN drabbad medveten enskild fysisk person som i handläggning eller beslut i brev från en svensk myndighet, företag eller förening, värdesäkrat RESURSER och producerat RESULTAT och som kan, vågar och vill kräva SKADESTÅND av det allmänna för handläggning eller beslut med säkerhetsbrist och som är fördragsbrott lokalt på den inre gemensamma marknaden, lokalt i Sverige som medlemsstat sedan 1995.
MARKNADEN värderar, värdesäkrar och väljer producerat RESULTAT från RESURSER, som inte kan avtala bort, NYTTA med retroaktivt STRIKT produktansvar för säkerhetsbrist mot enskild fysisk person, lokalt någonstans i EØS eller EU.

Stockholm

• Gäst
Skolan.
« Svar #10 skrivet: 27 november 2008, 11:28:55 AM »
Citerar:

- " Det finns stora skillnader mellan enskilda skolor i landet. Forskningen pekar på
bland annat socioekonomiska faktorer som föräldrarnas utbildningsbakgrund,
inkomster och andra förhållanden i hemmet som viktiga förklaringar bakom till
exempel skillnader i betygsnivå och hur väl man lyckas nå målen. En annan viktig
faktor som kan påverka resultaten är skolornas storlek.
Skolinspektionen, som startade den 1 oktober 2008, har gjort en sammanställning
av inspektionsrapporter från inspektionsperioden hösten 2006 - hösten 2007 då
inspektionsuppdraget låg hos Skolverket. " -

Avos

• Newbie
  • *
    • Visa profil
    • Ett Annat Sverige
Skolan.
« Svar #11 skrivet: 27 november 2008, 12:02:22 PM »
Citat från: "Stockholm"
Skolinspektionen - ny myndighet från 1 oktober 2008.

Den 1 oktober 2008 startade Skolinspektionen.
Det är en betydligt kraftfullare inspektionsmyndighet än tidigare som nu träder i funktion.
Uppdraget är tydligare, inspektörerna fler och elevens kunskapsutveckling står i fokus.

Skolinspektionen ska på ett tydligt sätt bidra till att Sveriges utbildningar uppfyller skollagens intentioner.
Genom kvalitetsgranskningar och regelbunden tillsyn av landets skolor ska Skolinspektionen bevaka barns, elevers och studerandes rätt till en god utbildning i en trygg miljö utan kränkningar.
Arbetet avslutas inte förrän skolorna nått förväntat resultat.

Vid Skolinspektionen finns även:

- Barn och elevombudet (BEO) som övervakar barn- och elevskyddslagen, utreder anmälningar om kränkande behandling av elever och driver skadeståndsmål i domstol. BEO informerar också om barn- och elevskyddslagen och ger råd om hur lagen ska tillämpas.

- Skolväsendets överklagandenämnd som prövar vissa överklagade beslut inom det offentliga skolväsendet. De flesta gäller frågor om mottagande av elever i gymnasieskolan respektive kommunal vuxenutbildning (komvux).

- Ledning
Chef för Skolinspektionen är generaldirektör Ann-Marie Begler,
tel. 08-586 080 11. Överdirektör är Hans-Albin Larsson, tel. 08-586 080 12.

- Barn- och elevombud (BEO) är Lars Arrhenius, tel. 08-586 082 37.

- Chef för Skolväsendets överklagandenämnd (ÖKN) är Magnus Eriksson,
tel. 08-586 080 25.

Du kan läsa i detta forum att skolorna har regler att om någon anmäler skolan så ska skolan motanmäla föräldern till sociala. Jag hade anmält om det var möjligt, men det är inte möjligt att anmäla brottslingarna på någon nivå.

Avos

• Newbie
  • *
    • Visa profil
    • Ett Annat Sverige
Re: Re; Skolan
« Svar #12 skrivet: 27 november 2008, 12:06:25 PM »
Citat från: "Unions Medborgare"
Den svenska SKOLAN är en del av en svensk tillsynsmyndighet, som kan ge det allmänna skadeståndansvar mot EN drabbad enskild medborgare,  lokalt på den inre gemensamma MARKNADEN?

Marknaden är alltid EN fysisk person som representerar NÅGONTING!

Någonting kan vara EN drabbad medveten enskild fysisk person som i handläggning eller beslut i brev från en svensk myndighet, företag eller förening, värdesäkrat RESURSER och producerat RESULTAT och som kan, vågar och vill kräva SKADESTÅND av det allmänna för handläggning eller beslut med säkerhetsbrist och som är fördragsbrott lokalt på den inre gemensamma marknaden, lokalt i Sverige som medlemsstat sedan 1995.

Anmäla till europadomstolen tar ca 8 år och det gäller bara pilotfall. Det är meningen att rättskipningen ska ske här lokalt.

Avos

• Newbie
  • *
    • Visa profil
    • Ett Annat Sverige
Skolan.
« Svar #13 skrivet: 27 november 2008, 12:20:54 PM »
Nu har det gått snart tre veckor sedan han räknade ut sista boken. Vi skickade in räknehäftet för rättning, lärarinnan tog upp det ur ryggsäcken, och stoppade sedan ned det igen.. Där har det legat sedan dess. Hon ger honom ingen ny bok, och väntar tydligen på att jag ska ringa så att hon får igång nya bråk. Treans bok som hon gett honom på skolan, låter hon honom inte ta hem, vare sig till mig eller till hans mamma. Han räknar om den för andra gången nu.

Jag är säker på att läraren försöker konstruera en anmälnings-situation, där hon kommer att mena att han räknar i treans bok, men att det står stilla eller går bakåt. Hur ska annars hennes beteende tolkas ? Spontant tror jag inte att hon under tre veckor låter honom vara utan mattematikundervisning, eller vägrar rätta hans räknehäfte.

När de kommer dragandes med den nya anmälningen (Fyra hittills mot skolans bästa elev) så ska de få en riktig överraskning: jag har lärt honom att spela gitarr, Har skaffat ett program guitar pro för att snabba upp inlärningen.han har skrivit av en massa nya ryska och sagor  dikter på sin blogg.
http://sagorummet.egetforum.se/forum/weblog.php?w=1

Han kommer att öva skrivning genom att skriva av sånger och dikter som han lär sig. Vi har skaffat mer böcker åt honom för läsningen. När de kommer med sin anmälan före jul, så blir det svårt att bevisa att det är vi som ställer till problem och inte hans lärare.

Avos

• Newbie
  • *
    • Visa profil
    • Ett Annat Sverige
Låt oss vara ifred.
« Svar #14 skrivet: 01 december 2008, 07:43:09 AM »
Till rektor Staffan Matti

Jag har hört av min son att ni har tänkt sammankalla en elevvårdskonferens för att låta honom  räkna om treans mattematik. Han är som ni vet inte en elev som ska gå två år i varje klass. Jag har redan förvarnat min fd fru om detta. Jag sade till henne att ni antagligen skulle cirkelbevisa att han måste läsa om treans matte, på grund av att han räknar så bra i treans bok, alternativt att han inte räknar alls i treans bok.Ni har handlat precis som jag förutsagt.

Ägna er åt vad ni vill på den där skolan: jag ignorerar den, och har gjort en egen studieplan. Men här kommer han att fortsätta räkna i den mattebok han har räknat i. Allt fungerar utmärkt, och han gör 5 sidor per dag. Jag har köpt matteborgen 4b, och där fortsätter han. Om han räknar i treans bok eller  rent av i tvåans bok på skolan bryr jag mig inte om, då jag anser er total odugliga i att hjälpa barn framåt i livet. Att ringa sociala, och hindra barns utveckling är ni däremot väldigt bra på. Gör vad ni vill, det bryr jag mig inte om, men försök inte bryta den utveckling som pågår för honom här hemma hos mig. Jag vill naturligtvis inte ha någonting med er och denna skola att göra. Att jag köper läromedlen själv, är ju bara en indikation på vad ni duger till och vad man får för skattepengarna.

ring inte