Författare Ämne: kalla fakta  (läst 18864 gćnger)

Avos

• Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 1242
    • Visa profil
    • Ett Annat Sverige
Re: Försök att förklara
« Svar #30 skrivet: 22 november 2008, 17:06:33 PM »
Citat frćn: "m00ns"

En handlÀggare har mött tusentals som kallar dem nazister etc .. men nÀr dem möter dig som Àr omöjlig att reta upp och drar fram stolen Ät dem och hÄller upp dörren sÄ Àr du den förste av den sorten dem trÀffar.
Blir för dem som att trÀffa en marsmÀnniska typ.

SvÄrt att göra det nÀr de planerar brott mot ens egna barn. Man kan möjligen kontrollera sig sÄ att man inte kastar ut dem genom fönstret och sitter och skrattar i ett fÀngelse efterÄt. DÄ vore det isf mig det var synd om.

Verkligheten Àr att jag aldrig gÄr nÀrmare Àn 300 meter frÄn socialförvaltningen.Lite kontakt dÀr, kan man sÀga.
Denna person har av myndigheterna berövats sina rÀttigheter, och skriver dÀrför mot sin vilja anonymt.Att skriva anonymt skadar de mÀnskliga rÀttigheterna och skyddar de som angriper rÀttigheterna

m00ns

• Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 23
    • Visa profil
    • http://m00nster.blogspot.com/
kan förstÄ dig.
« Svar #31 skrivet: 22 november 2008, 17:19:11 PM »
Klart det inte Àr lÀtt.
Men nÀr högsta vinsten Àr att fÄ tillbaks sina barn sÄ kan man inte lÄta sina egna egoistiska tankar fÄ överhand.
Och det Àr precis det dem vill att du ska göra.....
Kanske kan du leva med att du lurat dem pÄ det nöjjet.
Hellre upplyst Àn nedslÀckt

Stockholm

• Gäst
kalla fakta
« Svar #32 skrivet: 22 november 2008, 17:20:42 PM »
LÀste i pressen om en arbetsförmedlare, som (medvetet?) bjudit in en kollega pÄ rummet, slagit pÄ högtalartelefonen, och ringt upp en "besvÀrlig" kund, som hon sannolikt visste skulle bli arg p.g.a. beskedet hon skulle lÀmna.

Den arbetslöse blev mycket riktigt upprörd, och denne man hotade dÄ förmedlaren.

Mannen fick fÀngelse och böter, och förmedlaren fick ett bekymmer mindre.

m00ns

• Newbie
  • *
    • Visa profil
oj oj
« Svar #33 skrivet: 22 november 2008, 17:25:57 PM »
lÄter nÀstan som jag Àr jesus eller nÄt

Det Àr jag absolut inte.
Och det Àr förbannat lÀtt för mig och sitta gÀr och lÄssas vara klok.
Det jag ville förmedla mest var mitt "sÀtt" att se pÄ saker.
Men inte ens jag klar det jÀmt.

Och sjÀlv har jag aldrig blivit bestulen pÄ nÄgot barn sÄ jag borde kanske hÄlla kÀften.

mvh

Jan-Olof Larson

• Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 38
    • Visa profil
Re: Försök att förklara
« Svar #34 skrivet: 22 november 2008, 17:28:29 PM »
Citat frćn: "Avos"

En handlÀggare har mött tusentals som kallar dem nazister etc .. men nÀr dem möter dig som Àr omöjlig att reta upp och drar fram stolen Ät dem och hÄller upp dörren sÄ Àr du den förste av den sorten dem trÀffar.
Blir för dem som att trÀffa en marsmÀnniska typ.

SvÄrt att göra det nÀr de planerar brott mot ens egna barn. Man kan möjligen kontrollera sig sÄ att man inte kastar ut dem genom fönstret och sitter och skrattar i ett fÀngelse efterÄt. DÄ vore det isf mig det var synd om.

Verkligheten Àr att jag aldrig gÄr nÀrmare Àn 300 meter frÄn socialförvaltningen.Lite kontakt dÀr, kan man sÀga.

Ja det Ă€r svĂ„rt nĂ€r dom redan begĂ„tt allvarliga brott och skadat barnen till oigenkĂ€nnlighet bĂ„de fysiskt och psykiskt via LVU... DĂ„ rĂ€cker det med att du ringer 25 mil ifrĂ„n kommunen och tilltalar socialchefen och hans lakej att behandlingen skadat barnen , dĂ„ Ă€r man inte sena med att kalla det för olaga hot och polisen hĂ€mtar dig som en brottsling. Du döms för detta och man Ă€r mĂ„n om att det Ă€ven skall kallas för vĂ„ld mot tjĂ€nsteman fast du inte varit i nĂ€rheten av dem eller vet hur dom ser ut !!  
SÄÄ, varken ring eller nĂ€rma dig ett socialkontor eftersom dĂ€r finns gestapo och de verkliga myndighetsbrottslingarna  !

Stockholm

• Gäst
kalla fakta
« Svar #35 skrivet: 22 november 2008, 17:53:54 PM »
"m00ns"

Om jag nu t ex skulle ha haft minderÄriga barn (< 18 Är) med en obetald hyra pÄ 6 mÄnader, sÄ skulle en LVU-utredning ha startats pÄ initiativ av bidragshandlÀggarna, trots att de obetalda hyrorna Àr deras fel.

Det lustiga Àr att "sickorna" förnekar en kontakt med AF, men nÄgra pÄminnelser eller inkasso har Ànnu inte kommit frÄn det kommunala bo-företaget.

:lol:

m00ns

• Newbie
  • *
    • Visa profil
kalla fakta
« Svar #36 skrivet: 22 november 2008, 18:34:25 PM »
Sorry fick tfn

Jag Àr vÀl medveten om problemen och jag vet ocksÄ verför man kallar dem vid sitt rÀtta namn.
TyvÀrr gör det bara saker sÀmre.

Enda chansen man har eg det Àr att fly .. byta till rÀtt komun etc

Alla Àr i behov av nÄgonsorts "rÀttssÀkerhet" min ide om en socialombudsman Àr iaf ett steg i rÀtt riktning.
(delvis snodd av V-partiet)
Att en sÄn skulle verka över hela landet och Àven "deklarera" ett antal Àrenden frÄn olika kontor för att sÀkerhets stÀlla att en jÀmlik handlÀggning sker Àr dock min idee

Dem hÀr "kidnappade" barnen behöver ocksÄ hjÀlp Àven i dem fallen dÀr ett omhÀndertagande var livsavgörande gör barnet.

För dem hÀr barnen behöver veta nÀr dem gÄr och lÀgger sig att det finns en som bryr sig om dem först.
Dvs kommer pÄ besök och gÄr först fram till barnet och har ett enskilt samtal. inte som nu att familje hemmet tex tar handlÀggaren för ett enskilt samtal och barnet fÄr en klapp pÄ huvudet sen drar den som skulle se till barnets bÀsta.

Stockholm

• Gäst
kalla fakta
« Svar #37 skrivet: 22 november 2008, 19:06:30 PM »
SnÀlla "M00ns" byt ut dem mot de (dem Àr ett dativobjekt, Ät dem, för dem, etc) . Jag Àr litet kÀnslig för sÄ'nt.

Hur som helst, kan jag berÀtta, att i Stockholms kommun har inrÀttats ett centralt kansli dÀr bedömningar om bistÄnd enligt LSS görs efter de lokala bedömningarna.

Det vore befogat Àven för SoL 4:1, vilket förhoppningsvis skulle bespara staten och LÀnsrÀtterna mycket kulor.

Stockholm

• Gäst
kalla fakta
« Svar #38 skrivet: 22 november 2008, 19:30:10 PM »
TillÀgg

Det snackas ibland i detta forum om "korruption", men till "korruption" kopplas alltid en muta.

Och, vad bestĂ„r dĂ„ denna "muta" inom soc. av  :?:

Jo, för det mesta handlar det om att inte förlora i prestige, men i mÄnga fall (bland annat i mitt fall), sÄ handlar det om att skydda tjÀnstemÀn som begÄtt grova fel i sin handlÀggning i Àrenden frÄn att fÄ sparken.

Felet kan Àven ha spridits till andra myndigheter (inkl. förvaltningsdomstolar och tillsynsmyndigheter), och dÄ sitter Àven anstÀllda dÀr riktigt löst.

Avos

• Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 1242
    • Visa profil
    • Ett Annat Sverige
Re: kan förstÄ dig.
« Svar #39 skrivet: 22 november 2008, 19:37:28 PM »
Klart det inte Àr lÀtt.
Men nÀr högsta vinsten Àr att fÄ tillbaks sina barn sÄ kan man inte lÄta sina egna egoistiska tankar fÄ överhand.

Var och en anser sin vÀg vara den rÀtta. PÄ sistone leder den dock till döden.
De hÀr mÀnniskorna bör man se upp till endast dÄ de stÄr pÄ en schavott. Som du kanske sett sÄ Àr jag anhÀngare av dödstraff för grov myndighetsbrottslighet.
Denna person har av myndigheterna berövats sina rÀttigheter, och skriver dÀrför mot sin vilja anonymt.Att skriva anonymt skadar de mÀnskliga rÀttigheterna och skyddar de som angriper rÀttigheterna

m00ns

• Newbie
  • *
    • Visa profil
Re: kan förstÄ dig.
« Svar #40 skrivet: 22 november 2008, 19:44:39 PM »
Citat frćn: "Avos"
Klart det inte Àr lÀtt.

Var och en anser sin vÀg vara den rÀtta. PÄ sistone leder den dock till döden.
De hÀr mÀnniskorna bör man se upp till endast dÄ de stÄr pÄ en schavott. Som du kanske sett sÄ Àr jag anhÀngare av dödstraff för grov myndighetsbrottslighet.

NÄgon bÀttre ide har jag inte jag har dock en ide till

Stockholm

• Gäst
kalla fakta
« Svar #41 skrivet: 22 november 2008, 20:04:02 PM »
"M00ns"

Ruby (ordf.) tillÄter inte reklam för andra forum/bloggar/webbsidor i detta forum. SÄ det Àr bÀst att du tar bort det. Det fick jag göra.

För övrigt, de svenska skattebetalarna krÀver inte mer Àn att dessa skatteavlönade tjÀnstemÀn ger allmÀnheten offentlig service enligt befintliga lagar, och handlÀgger Àrenden enligt befintliga lagar, samt att de hÄller sig till sanningen inom ramen för befintlig yrkesetik.