Författare Ämne: kalla fakta  (läst 18865 gćnger)

m00ns

• Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 23
    • Visa profil
    • http://m00nster.blogspot.com/
Re: Blogg
« Svar #15 skrivet: 22 november 2008, 15:18:42 PM »
Citat frćn: "Avos"
Citat frćn: "m00ns"
En blogg skapar man sjÀlv och tar hand om
Gissar dock att hon som har den Àr bortrest.
"Vissa har dock tillÄtelse av admin att skriva nÀr dem vill.
Nu mÄste fÄ sina inlÀgg modererade.
Men Àven fast hon som har blogg inte Àr dÀr helatiden sÄ
brukar det hÀnda endel saker iaf.
Haft en rÀtt underhÄllande nyliberal dÀr.
Vara nylibarlist i dessa tider och försöka argumentera för det
Visar mer pÄ att det Àr en muterad gen Àn ett politiskt stÀllningstagande.

Jag har förstĂ„s skippat alla officiella media. Inte ens om de vore hederliga och demokratiska skulle vi behöva dem. Usenet, forumen och bloggarna rĂ€cker för att man ska fĂ„ veta allt man behöver veta.  Allt man behöver veta om de officiella medierna Ă€r att man inte fĂ„r publicera lĂ€nkar och mailadresser dĂ€r, inte fritt ta upp Ă€mnen man anser behöver tas upp, att man bara fĂ„r skriva inlĂ€gg som kortare Ă€n 1500 tecken osv enligt dem som Ă€ger det fria ordet.

Fria ordet Àr inte fritt...
Men att hÄlla sina inlÀgg korta Àr en förutsÀttning för att nÄgon ska lÀsa dem. Har inte sÄ mycket med Äsikter att göra.
Vill du folk ska lÀsa det du skriver sÄ klarar inte deras hjÀrnor av sÄ mycket text som du vill ge dem.
TyvÀrr.
Hellre upplyst Àn nedslÀckt

Jan-Olof Larson

• Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 38
    • Visa profil
kalla fakta
« Svar #16 skrivet: 22 november 2008, 15:32:07 PM »
Avos inlÀgg pÄ TV4 sidan var kort och koncist mitt var ett lÄngt inlÀgg med syfte att se orsak och verkan med LVU bÀgge blev vi nobbade och borttagna.
För min del visar detta att ordet inte Ă€r fritt och att metoderna pĂ„minner om de som enpartistater  anvĂ€nder med dold diktatur

J-O

m00ns

• Newbie
  • *
    • Visa profil
kalla fakta
« Svar #17 skrivet: 22 november 2008, 15:41:27 PM »
Citat frćn: "Jan-Olof Larson"
Avos inlÀgg pÄ TV4 sidan var kort och koncist mitt var ett lÄngt inlÀgg med syfte att se orsak och verkan med LVU bÀgge blev vi nobbade och borttagna.
För min del visar detta att ordet inte Ă€r fritt och att metoderna pĂ„minner om de som enpartistater  anvĂ€nder med dold diktatur

J-O

Varit dÀr och kollat nu?
Jag trodde med att mina inlÀgg tagits bort men nÀr jag kom tbxs fanns dem dÀr.

AnvÀnder man ord som:
""enpartistater anvÀnder med dold diktatur""
Är man rökt.
Även om det Ă€r sant.

Man ska göra precis tvÀrtom vara den hövligaste och trevligaste mÀnniskan dem nÄgonsin trÀffat...
SÄna har dem aldrig trÀffat och vet inte hur dem ska bemöta.

Jan-Olof Larson

• Newbie
  • *
    • Visa profil
kalla fakta
« Svar #18 skrivet: 22 november 2008, 15:57:51 PM »
Citera
AnvÀnder man ord som:
Är man rökt.
Även om det Ă€r sant.

Man ska göra precis tvÀrtom vara den hövligaste och trevligaste mÀnniskan dem nÄgonsin trÀffat...

TyvĂ€rr hjĂ€lper inte alltid detta heller. Exempel pĂ„ detta Ă€r att Per Ström som varit en vĂ€ckarklocka nĂ€r det gĂ€ller FRA och IT-övervakningen sĂ„ har han ibland kunnat komma ut i media och just pĂ„talat liknelsen med att vi Ă€r en enpartistat som anvĂ€nder sig av liknande  dold diktatur.

Du kan vara sÀker pÄ att Pappskallarna till lagstiftare inte vill att vi skall se sambanden och dra analytiska slutsatser till den nuvarande samhÀllsutvecklingen och de övergrepp som skett med LVU mm

J-O /

m00ns

• Newbie
  • *
    • Visa profil
kalla fakta
« Svar #19 skrivet: 22 november 2008, 16:06:55 PM »
Citera
AnvÀnder man ord som:
Är man rökt.
Även om det Ă€r sant.

TyvĂ€rr hjĂ€lper inte alltid detta heller. Exempel pĂ„ detta Ă€r att Per Ström som varit en vĂ€ckarklocka nĂ€r det gĂ€ller FRA och IT-övervakningen sĂ„ har han ibland kunnat komma ut i media och just pĂ„talat liknelsen med att vi Ă€r en enpartistat som anvĂ€nder sig av liknande  dold diktatur.

Du kan vara sÀker pÄ att Pappskallarna till lagstiftare inte vill att vi skall se sambanden och dra analytiska slutsatser till den nuvarande samhÀllsutvecklingen och de övergrepp som skett med LVU mm

J-O /

Kan inte lÀgga ut alla mina "hemlisar" sÄ alla kan lÀsa.
Men om du orkar igenom min blogg nÄn dag sÄ kan du kanske se hur jag tÀnker...
FÄ som tÀnker som jag. Det ger i sin tur ett bÀttre övertag över situationen.

GÀllande lagstiftning sÄ "verkar nÄt fel sÄ Àr det de ocksÄ.
Som jag upptÀckt sÄ göms felen i nÄnting som verkar solitt.
Men bryter man isÀr helheten finner man felen.
Försök aldrig ge dig pÄ helheten utan ta del för del.
För nÀr du vunnit endel har du vunnit alltihopa.

Jan-Olof Larson

• Newbie
  • *
    • Visa profil
kalla fakta
« Svar #20 skrivet: 22 november 2008, 16:24:33 PM »
Citera

Nja, hĂ€r har jag sett en hel del lösryckta delar lite var stans och detta skapar bara problem som förhindrar en helhetsbild av den allvarliga samhĂ€llsutveckling vi har fĂ„tt  ledande till vĂ„ldsamma konvulsioner i samhĂ€llet, nu senast med bombhot snart i varje kommun varje dag !

TvÀrtom anser jag det vara alla medborgares skyldigheter i en demokrati att ha kÀnnedom om orsak och verkan. NulÀget har skapat mÄnga oj oj.. aj aj Àr det sÄ hÀr det ser ut. Men tyvÀrr kan det dÄ vara försent dÄ mÄnga har blivet nersövda med avledande processer !

m00ns

• Newbie
  • *
    • Visa profil
Försök att förklara
« Svar #21 skrivet: 22 november 2008, 16:26:44 PM »
Du kommer ut till bilen din och fĂ€r stĂ„r en blĂ„ bil istĂ€llet för  den röda du har.
Du gÄr in och ringer polisen och sÀger att bilen Àr stulen.
Polisen kommer dit och ser att en bil stÄr dÀr och tycker du Àr dum i huvet.
Ringer du istÀllet och berÀttar det du vet att nÄgon bytt fÀrg pÄ din bil mÄste polisen antingen konstatera att nÄn mÄlat om den eller att det faktiskt inte Àr din bil. NÀr det Àr klart kan dem inte fÄ ihop nÄn story för du sprÀckt "kjedjan.

Avos

• Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 1242
    • Visa profil
    • Ett Annat Sverige
kalla fakta
« Svar #22 skrivet: 22 november 2008, 16:34:03 PM »
Citera

Nja, hĂ€r har jag sett en hel del lösryckta delar lite var stans och detta skapar bara problem som förhindrar en helhetsbild av den allvarliga samhĂ€llsutveckling vi har fĂ„tt  ledande till vĂ„ldsamma konvulsioner i samhĂ€llet, nu senast med bombhot snart i varje kommun varje dag !

TvÀrtom anser jag det vara alla medborgares skyldigheter i en demokrati att ha kÀnnedom om orsak och verkan. NulÀget har skapat mÄnga oj oj.. aj aj Àr det sÄ hÀr det ser ut. Men tyvÀrr kan det dÄ vara försent dÄ mÄnga har blivet nersövda med avledande processer !

De funderar pÄ att flytta södertÀlje socialförvaltning eftersom det varit sÄ mÄnga bombhot dÀr.. Jag skulle helst se en emigration ut ur landet som den permanenta lösningen pÄ problemet. Eller varför inte öka tjockleken pÄ det skottsÀkra glaset till fem cm ? Eller en helt bepansrad socialförvaltning ? Inte ens Hitler stod ut i bunkern..
Denna person har av myndigheterna berövats sina rÀttigheter, och skriver dÀrför mot sin vilja anonymt.Att skriva anonymt skadar de mÀnskliga rÀttigheterna och skyddar de som angriper rÀttigheterna

m00ns

• Newbie
  • *
    • Visa profil
Re: Försök att förklara
« Svar #23 skrivet: 22 november 2008, 16:34:30 PM »
Du kommer ut till bilen din och fĂ€r stĂ„r en blĂ„ bil istĂ€llet för  den röda du har.
Ringer du istÀllet och berÀttar det du vet att nÄgon bytt fÀrg pÄ din bil mÄste polisen antingen konstatera att nÄn mÄlat om den eller att det faktiskt inte Àr din bil. NÀr det Àr klart kan dem inte fÄ ihop nÄn story för du sprÀckt "kjedjan.

NOT: NĂ€mn aldrig att bilen blivit stulen under helatiden utan hĂ„llfast att den fĂ„tt en annan fĂ€rg.  för nĂ€mner du nĂ„gon gĂ„ng undertiden att bilen Ă€r stulen sĂ„ kan dem presetera en bil för dig och Ă„ka hem.

SvÄrt att översÀtta till ett barn men fokuserar man sig pÄ bara det som Àr sjÀlva felet sÄ kan dem inte gömma det i nÄt som verkar lagligt totalt sett.

m00ns

• Newbie
  • *
    • Visa profil
kalla fakta
« Svar #24 skrivet: 22 november 2008, 16:36:18 PM »
Citera

De funderar pÄ att flytta södertÀlje socialförvaltning eftersom det varit sÄ mÄnga bombhot dÀr.. Jag skulle helst se en emigration ut ur landet som den permanenta lösningen pÄ problemet. Eller varför inte öka tjockleken pÄ det skottsÀkra glaset till fem cm ? Eller en helt bepansrad socialförvaltning ? Inte ens Hitler stod ut i bunkern..

Har bloggat om det med =))

http://m00nster.blogspot.com/2008/11/jag-har-trffat-jussi-han-som-ska-st.html

frÄn södertÀljetidningen

Avos

• Newbie
  • *
    • Visa profil
    • Ett Annat Sverige
« Svar #25 skrivet: 22 november 2008, 16:38:38 PM »

NOT: NĂ€mn aldrig att bilen blivit stulen under helatiden utan hĂ„llfast att den fĂ„tt en annan fĂ€rg.  för nĂ€mner du nĂ„gon gĂ„ng undertiden att bilen Ă€r stulen sĂ„ kan dem presetera en bil för dig och Ă„ka hem.

SvÄrt att översÀtta till ett barn men fokuserar man sig pÄ bara det som Àr sjÀlva felet sÄ kan dem inte gömma det i nÄt som verkar lagligt totalt sett.

Fienden har aldrig lÄtit lura sig av att man byter sprÄk. MÄnga frÄgar sig exempelvis vad de som Äsiktsregistrerats har gjort för farligt. Man förestÀller sig alltsÄ att den som registrerats har registrerats för nÄgot som egentligen inte varit sÄ farligt, dÄ man missat att de som registerar Àgnar sig Ät just den verksamhet som borde klassas som landsförrÀdisk och farlig..
Denna person har av myndigheterna berövats sina rÀttigheter, och skriver dÀrför mot sin vilja anonymt.Att skriva anonymt skadar de mÀnskliga rÀttigheterna och skyddar de som angriper rÀttigheterna

Avos

• Newbie
  • *
    • Visa profil
    • Ett Annat Sverige
kalla fakta
« Svar #26 skrivet: 22 november 2008, 16:42:31 PM »

frÄn södertÀljetidningen

Japp ! Det var just frÄn din blogg jag tog det..

m00ns

• Newbie
  • *
    • Visa profil
« Svar #27 skrivet: 22 november 2008, 16:43:48 PM »

Fienden har aldrig lÄtit lura sig av att man byter sprÄk. MÄnga frÄgar sig exempelvis vad de som Äsiktsregistrerats har gjort för farligt. Man förestÀller sig alltsÄ att den som registrerats har registrerats för nÄgot som egentligen inte varit sÄ farligt, dÄ man missat att de som registerar Àgnar sig Ät just den verksamhet som borde klassas som landsförrÀdisk och farlig..

Jahapp.. ehh
Skulle jag kunna svara pÄ det dÀr ?

En handlÀggare har mött tusentals som kallar dem nazister etc .. men nÀr dem möter dig som Àr omöjlig att reta upp och drar fram stolen Ät dem och hÄller upp dörren sÄ Àr du den förste av den sorten dem trÀffar.
Blir för dem som att trÀffa en marsmÀnniska typ.

m00ns

• Newbie
  • *
    • Visa profil
kalla fakta
« Svar #28 skrivet: 22 november 2008, 16:46:36 PM »

frÄn södertÀljetidningen

Japp ! Det var just frÄn din blogg jag tog det..

kanon band mimikry
Är hjalle och heavy frĂ„n : pĂ„ rymmen" som gick pĂ„ tv4

Jan-Olof Larson

• Newbie
  • *
    • Visa profil
kalla fakta
« Svar #29 skrivet: 22 november 2008, 17:05:14 PM »
http://forum.nkmr.org/viewtopic.php?p=7288&sid=10cebd2c95d8398fa1778e45055045b0#7288

http://allehanda.se/start/ornskoldsvik/1.249947

Sidorna fÄr tala för sig sjÀlva förutom att igÄr utsattes kramfors sociala för ett bombhot genom en papplÄda som placerats framför ingÄngen till kontoret

Det mest dÄraktiga som sker nu Àr att inte se orsak och verkan till en helhetsbild. Det finns ingen som helst ursÀkt till att folk inte orkar lÀsa. Detta sagt i Ätanke med att makteliten utger sig för att bestÄ av " intelligentian" sÄ vad annars Àr rÀtt om inte epitetet PAPPSKALLAR!!