Författare Ämne: SkadestÃ¥ndskrav - 2,7 miljoner  (läst 16743 gånger)

Jan-Olof Larson

• Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 38
    • Visa profil
Re.
« Svar #15 skrivet: 29 oktober 2008, 17:59:53 PM »
Citera
"J-O"

Att överdriva förlorar du enbart på, ingen tar dig då på allvar.

De flesta fel och försummelser som "sickorna" och andra tjänstemän begår fortsätter och hålls vid liv p.g.a. deras prestige.

Prestigefyllda människor har som regel en dålig självbild och behöver reparera den självbilden med makt över andra.

Om alla som drabbas av soc på ett eller annat sätt drar ärendena till Tingsrätterna och begär skadestånd, så kommer saker och ting förmodligen att börja hända så småningom, men allting har sin tid och är en lång process.

"Stockholm"

Vilken planet kommer detta att inträffa på, då en tingsrätt kommer att ge de LVU-drabbade rätt och skadestånd ? !

Är det därför granskningsprogrammen i media visar att socialtjänsten via rättsystemet är i symbios...

Om Stockholm sedan önskar försvara detta vidriga rättsystem med fascistoida  metodiker i samband med LVU  sÃ¥ tycker jag du borde ta en djupare fundering vad du gör pÃ¥ denna sida

Ta gärna en studie föreningens stulen barndoms försök att få rätt, många av deras medlemmar hinner avliva eller få allvarliga sjukdomar.

Föräldrar till barn drabbade av LVU råkar lika illa ut med många gånger en för tidig död eller trauman med livslångt lidande... Så satkärringarna skapar samma Helvete som Hitler och hans lakejer.

Detta försvara stockholm... Med så mycket skit som dessa berörda samvetslösa tjänstemän bär på vill stockholm att vi skall svälja.

Tyvärr, så har stockholm visat samma mönster tidigare mot andra debattörer. Kanske är det stockholm som sitter å håller klubban hos tingsrätten..... Vad har stockholm för drivkrafter och motivation till att övergreppen skall hamna i rättsystemets långbänk och låta dess filibusters gå fria !

J-O

Stockholm

• Gäst
Skadeståndskrav - 2,7 miljoner
« Svar #16 skrivet: 29 oktober 2008, 18:14:42 PM »
Någon har sagt att "sickorna" inom soc är spegelbilden av sina äkta klienter.

Du "J-O" verkar ha läst men inte förstått (precis som "sickorna").

Om föräldrar och andra medborgare slutar att kämpa vidare får de skylla sig själva till viss mån.
Det gäller att vara outhärdligt envis och uthållig, d.v.s. att aldrig ge sig när man har rätt.

Alkoholism är vanligt i Sverige (och ännu vanligare i Finland med gränsområden), så en hel del LVU-ärenden kan nog vara befogade.
Mammor som dricker under graviditeten riskerar även sina barns utveckling och förmågor.

Alla felaktiga LVU-fall ska naturligtvis gå till Tingsrätten och begära skadestånd. Gång efter annan. Oavsett resultat.

Jan-Olof Larson

• Newbie
  • *
    • Visa profil
« Svar #17 skrivet: 29 oktober 2008, 19:00:40 PM »
Citera
Någon har sagt att "sickorna" inom soc är spegelbilden av sina äkta klienter.

Du "J-O" verkar ha läst men inte förstått (precis som "sickorna").

Om föräldrar och andra medborgare slutar att kämpa vidare får de skylla sig själva till viss mån.
Det gäller att vara outhärdligt envis och uthållig, d.v.s. att aldrig ge sig när man har rätt.

Så där ja, nu visar stockholm på samma mönster som en ann

För min del har du förverkat förtroendet med att ha ärliga avsikter på detta forum...

Stockholm , kränker härmed alla föräldrar som har gått under i trauman och fått en för tidig död. Du kränker också min döda son. Du kränker min Hustru som skrivet här på forumet som skrivet om Helvetet hon fick som omhändertaget barn. Du kränker mej.

Precis som de hon "Stockholm" kallar "sickorna " för att göra, har hon därmed själv blivet en spegelbild utav.

Vad sedan gäller alkoholism och drogmissbruk så tror jag knappast någon här på forumet är slav under dessa laster !

Så innan du öppnar munnen igen så skall du veta vad du talar om.

En haltande blind höna
Ser din skröna !

J-O

Stockholm

• Gäst
« Svar #18 skrivet: 29 oktober 2008, 19:10:27 PM »
Att tala med väggar är ingen idé, varken med soc., eller tydligen med dig "J-O".

Det liknar mest monologer på olika språk.

"What do you want"  :?:  som en kypare sa som inte förstod engelska.

Jan-Olof Larson

• Newbie
  • *
    • Visa profil
« Svar #19 skrivet: 29 oktober 2008, 19:40:47 PM »
Citera
Att tala med väggar är ingen idé, varken med soc., eller tydligen med dig "J-O".

Det liknar mest monologer på olika språk.

Elaka satkärringar är det värsta jag vet !

Så då kan vi avsluta det här eftersom Stockholm tycks leva i sin egen lilla drömvärld från någon annan planet.

Men ! En sak skall du veta, sluta upp med att kränka oss föräldrar och barn som farit illa eftersom du inte har någon empirisk-praktisk kunskap om det helvete som råder för oss drabbade.

J-O

Stockholm

• Gäst
« Svar #20 skrivet: 29 oktober 2008, 20:08:23 PM »
Är det inte du "J-O", så är det "Avos" som förstör mina trådar med goda intentioner.

Väcker dessa trådar någon slags ångest hos dig "J-O", eller handlar det om Dr Jekel and Mr Hyde, som försöker företräda alla föräldrar, och kränka en medborgare som verkligen engagerar sig (se min webbsida om soc alla tillkortakommanden)?

Denna tråd handlade om föräldrar som vänt sig till Tingsrätten med ett högt skadeståndskrav för en felaktig handläggning från soc sida.

Jan-Olof Larson

• Newbie
  • *
    • Visa profil
« Svar #21 skrivet: 29 oktober 2008, 22:31:36 PM »
Stockholm med det fantastiska rättsmedvetandet !

Så stor i orden med sitt arroganta sätt
Påstår att drabbade familjer skall få rätt

Ta en titt pÃ¥ denna  länk
Det kan bli en gnutta av samhällets stänk

PÃ¥ sidan finns ord om NKMRs slit
Som visar på socialtjänstens skit
Om föräldrarnas helvete och slit

http://corruptio.blogg.se/

J-O

Stockholm

• Gäst
« Svar #22 skrivet: 30 oktober 2008, 10:03:56 AM »
"J-O"

Du har inte förstått min point.

Förfluten tid kan du inte göra mycket åt annat än att själv dokumentera, och ev. älta i forum på nätet.

Framtiden börjar nu, t ex idag, genom att alla felaktigt drabbade av soc, drabbade på lika eller olika sätt, går till Tingsrätten och begär skadestånd, som en vardaglig rutin och normal tradition.

Vare sig det ger pengar, som plåster på såren, eller inte, så kommer det att bli en slags folkets demonstration, särskilt om varje rättegång får publicitet i media, vilket Länsrättsdomar sällan eller aldrig får.

Jan-Olof Larson

• Newbie
  • *
    • Visa profil
« Svar #23 skrivet: 30 oktober 2008, 11:07:03 AM »
Citat från: "Stockholm"
"J-O"

Du har inte förstått min point.

Förfluten tid kan du inte göra mycket åt annat än att själv dokumentera, och ev. älta i forum på nätet.

Framtiden börjar nu, t ex idag, genom att alla felaktigt drabbade av soc, drabbade på lika eller olika sätt, går till Tingsrätten och begär skadestånd, som en vardaglig rutin och normal tradition.

Vare sig det ger pengar, som plåster på såren, eller inte, så kommer det att bli en slags folkets demonstration, särskilt om varje rättegång får publicitet i media, vilket Länsrättsdomar sällan eller aldrig får.

Detta skall du inte räkna med, eftersom det strider mot ett rättsamhälles principer....

Nä, du sitter här och desinformerar pÃ¥ ett sätt som är ohederligt... Summan av det du säger är Mordet pÃ¥ Olof Palme är avskrivet, övergreppen pÃ¥ de Människor som Hitler och hans lakejer gjorde är  avskrivet... Detta är ingen sanning!!

Summan av detta du skriver är att detta som händer idag räknas men skall hamna i LÃ¥ngbänk för att bli tillräkligt gamla ärenden för att senare inte kunna tas upp  .

Hur tror du Föreningarna stulen Barndom och Samhällets Styvbarn uppfattar detta om ditt påstående att de brott myndigheterna begått mot dom inte räknas !

Ta dej sedan en fundering på hur det var med fallet Osmo Vallo som blev ihjältrampad helt obeväpnad av en polis i Karlstad... Hans moder sökte rätt men avled innan hon ens fick en ursäkt..

Du sitter nu här och försvarar den enorma korruption som sker i vårt land, en rättstat som för länge sedan har havererat. Du skall räkna med att det inte finns många som stöder dina tankar om att det går att få rätt i detta land.

http://corruptio.blogg.se/

Jag ser inget framtida värde i att besvara nonsens av Stockholm inställning . För att resa framåt bör man titta i backspegeln, ett land med människor utan historia, ursprung, seder o bruk är ett land berett att göra ohyggliga övergrepp på sin befolkning.

Stockholm

• Gäst
« Svar #24 skrivet: 30 oktober 2008, 11:33:30 AM »
"J-O"

Du får ägna dig åt vapen-korruption och liknande . . .

Du är och förblir en energi-tjuv i tråden.

Apropå ditt rim i tidigare inlägg, visste du att när människor helt omotiverat börjar rimma tas det som ett tecken på en störning, så ett gott råd till dig är att inte rimma.

Intressant är också hur en positiv attityd plötsligt vänds till omotiverat misstänksamt fiendeskap.

Avos

• Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 1242
    • Visa profil
    • Ett Annat Sverige
« Svar #25 skrivet: 30 oktober 2008, 16:19:42 PM »
Är det inte du "J-O", så är det "Avos" som förstör mina trådar med goda intentioner.

Väcker dessa trådar någon slags ångest hos dig "J-O", eller handlar det om Dr Jekel and Mr Hyde, som försöker företräda alla föräldrar, och kränka en medborgare som verkligen engagerar sig (se min webbsida om soc alla tillkortakommanden)?

Denna tråd handlade om föräldrar som vänt sig till Tingsrätten med ett högt skadeståndskrav för en felaktig handläggning från soc sida.

Varför har Jan-Olov inte rätt att tala för dem ? Han är ju en av dem, det är inte du. Märk väl: Det är DU som tar upp detta argument om "vem som har rätt att tala".Om man söker i dina inlägg finner man att detta argument ofta återkommer hos dig. Det betyder att du belastar kommunikationen med den typen av metadebatt.

Jag anser att de som drabbats därtill har rätt till särskild hänsyn. Då erfarenheter ska nyttjas är det från dem som dessa erfarenheter ska komma.
Denna person har av myndigheterna berövats sina rättigheter, och skriver därför mot sin vilja anonymt.Att skriva anonymt skadar de mänskliga rättigheterna och skyddar de som angriper rättigheterna

Stockholm

• Gäst
« Svar #26 skrivet: 30 oktober 2008, 17:25:26 PM »
Tråden handlar fortfarande om föräldrar som går till Tingsrätten och begär ett fett skadestånd.

Kanske är det den berömda svenska avundsjukan som slagit till i trÃ¥den . . .  att andra kanske fÃ¥r en slant pÃ¥ kuppen . . .

ALLA felaktiga beslut ska tas och dras så långt som möjligt i systemet för ALLAs vår skull nu och i framtiden.

Avos

• Newbie
  • *
    • Visa profil
    • Ett Annat Sverige
« Svar #27 skrivet: 31 oktober 2008, 18:20:35 PM »
Tråden handlar fortfarande om föräldrar som går till Tingsrätten och begär ett fett skadestånd.

Kanske är det den berömda svenska avundsjukan som slagit till i trÃ¥den . . .  att andra kanske fÃ¥r en slant pÃ¥ kuppen . . .

ALLA felaktiga beslut ska tas och dras så långt som möjligt i systemet för ALLAs vår skull nu och i framtiden.

Till "alla" räknas inte Jan-Olov klargjorde du i förra inlägget, dÃ¥ du förklarade honom olämplig att föra dessa personers talan. Jag kommer inte att vända mig till myndighetsbrottslingarna mer. Den upprättelse jag vill ha är att jag vill se dem hängda, och att de fÃ¥r betala sin skuld med sina liv. Det är ett rimligt straff för brott mot mänskligheten. Jag tar inte emot nÃ¥got av dem, jag vill inte ha nÃ¥got genom dem. Jag godkänner dem inte. Jag vill  bara veta att de är döda, för att ett nytt liv ska kunna börja med nya premisser.
Denna person har av myndigheterna berövats sina rättigheter, och skriver därför mot sin vilja anonymt.Att skriva anonymt skadar de mänskliga rättigheterna och skyddar de som angriper rättigheterna

Jan-Olof Larson

• Newbie
  • *
    • Visa profil
« Svar #28 skrivet: 01 november 2008, 07:21:56 AM »
Föräldrar till barn drabbade av LVU råkar lika illa ut med många gånger en för tidig död eller trauman med livslångt lidande... Så satkärringarna skapar samma Helvete som Hitler och hans lakejer.

Detta försvara stockholm... Med så mycket skit som dessa berörda samvetslösa tjänstemän bär på vill stockholm att vi skall svälja.

Tyvärr, så har stockholm visat samma mönster tidigare mot andra debattörer. Kanske är det stockholm som sitter å håller klubban hos tingsrätten..... Vad har stockholm för drivkrafter och motivation till att övergreppen skall hamna i rättsystemets långbänk och låta dess filibusters gå fria !

Stockholms mönster liknar därför en Multisignatur som kränkt de omnämnda föreningarna och sÃ¥ mÃ¥nga föräldrar med LVU-barn, glider in pÃ¥ ett bananskal för att först vinna nÃ¥gra debattörers gunst, och medans järnet är varmt pÃ¥ det mest övertygande sätt drar igÃ¥ng ett bombardemang pÃ¥ forumen med pÃ¥stÃ¥enden att nu och i framtiden skall ALLA fÃ¥  rätt.

Stockholm Kastar ALLA gamla fall i papperskorgen. Fall med övergrepp som socialtjänsten utfört med både dödsfall och skador för livet genom fysiska och psykiska skador och aborter med "steriliserings-misstag" som är irreparabla samt skapat en ekonomisk katastrof för de drabbade, många gånger med förtidspensioneringar med en ekonomi på existensminimum.

Stockholm är alltså beredd att mörka Landets historia och låta skapa ett NU och en FRAMTID. Resultatet kommer att bli historien kommer att upprepa sig..
Paradoxen:
Vi  pÃ¥minns nästan dagligen om övergreppen som Hitler och hans lakejer gjorde för att inte det skall inträffa igen.
Övergreppen som skett av Svenska Statens myndigheter och genom politisk lagstiftning med en samhällskatastrof som LVU och omhändertagande av barn med utplånade familjer vill Stockholm mörka.
Det minsta man kan kräva är att för Tjänstemän involverade i denna Lagstiftning med utrymme för personliga tolkningar till kommuners favör, inkluderande socialens tjänstemän borde skapas en namnlista som belyser brott mot mänskligheten.

Mitt förslag är att listan skapas på någon utländsk server via proxy för framtida bruk så att deras namn inte glöms bort i historien. Se liknande länk här: http://en.wikipedia.org/wiki/Nuremberg_Trials

En del av denna text fick tidigare triggat Stockholm som gick i taket  vilket indikerar stor lojalitet för socialtjänstens metoder.  

J-O

Avos

• Newbie
  • *
    • Visa profil
    • Ett Annat Sverige
« Svar #29 skrivet: 01 november 2008, 16:05:48 PM »
Citat från: "Jan-Olof Larson"

Stockholms mönster liknar därför en Multisignatur som kränkt de omnämnda föreningarna och sÃ¥ mÃ¥nga föräldrar med LVU-barn, glider in pÃ¥ ett bananskal för att först vinna nÃ¥gra debattörers gunst, och medans järnet är varmt pÃ¥ det mest övertygande sätt drar igÃ¥ng ett bombardemang pÃ¥ forumen med pÃ¥stÃ¥enden att nu och i framtiden skall ALLA fÃ¥  rätt.

Stockholm Kastar ALLA gamla fall i papperskorgen. Fall med övergrepp som socialtjänsten utfört med både dödsfall och skador för livet genom fysiska och psykiska skador och aborter med "steriliserings-misstag" som är irreparabla samt skapat en ekonomisk katastrof för de drabbade, många gånger med förtidspensioneringar med en ekonomi på existensminimum.

Stockholm är alltså beredd att mörka Landets historia och låta skapa ett NU och en FRAMTID. Resultatet kommer att bli historien kommer att upprepa sig..
Paradoxen:
Vi  pÃ¥minns nästan dagligen om övergreppen som Hitler och hans lakejer gjorde för att inte det skall inträffa igen.
Övergreppen som skett av Svenska Statens myndigheter och genom politisk lagstiftning med en samhällskatastrof som LVU och omhändertagande av barn med utplånade familjer vill Stockholm mörka.
Det minsta man kan kräva är att för Tjänstemän involverade i denna Lagstiftning med utrymme för personliga tolkningar till kommuners favör, inkluderande socialens tjänstemän borde skapas en namnlista som belyser brott mot mänskligheten.

Mitt förslag är att listan skapas på någon utländsk server via proxy för framtida bruk så att deras namn inte glöms bort i historien. Se liknande länk här: http://en.wikipedia.org/wiki/Nuremberg_Trials

En del av denna text fick tidigare triggat Stockholm som gick i taket  vilket indikerar stor lojalitet för socialtjänstens metoder.  

J-O

Det är klart att Stockholm företräder den lojala kritiken av sociala, där "misstag och okunnighet" är huvudingredienserna. Därmed är resonemanget om brottslighet bypassat. För aldrig nÃ¥gonsin diskuteras det "misstag och okunnighet" i  rättsalar i samband med brott.Antingen finns det ett uppsÃ¥t, eller sÃ¥ finns det INTE ett uppsÃ¥t: dÃ¥ är offrets version felaktig: det fanns inget offer.Offren osynliggörs, och de brottsliga procedurerna i rättsalarna hänvisas som lösningen istället för problemet.Syftet är ju förstÃ¥s att rädda sociala, rädda sociala undan en dom. Kritiken riktas in pÃ¥ de nya i yrket för deras "okunnighet", inte de gamla för deras brottslighet. Stockholms närvaro här hÃ¥ller forumets anda kvar i en tvetydighet, att det GÃ…R att vara till hälften gravid,där anklagelser mot sociala misstänkliggörs som ett brott, och "försök en gÃ¥ng till" är den sunda människans rätta val, där man tillsammans med de brottsliga förövarna  sover under samma täcke med dem, i väntan pÃ¥ att saken ska lösa sig.