Författare Ämne: Barnen lever utan värme och vatten  (läst 3675 gånger)

Stockholm

• Gäst
Barnen lever utan värme och vatten
« skrivet: 30 augusti 2008, 19:12:02 PM »

Avos

• Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 1242
    • Visa profil
    • Ett Annat Sverige
Re: Barnen lever utan värme och vatten
« Svar #1 skrivet: 30 augusti 2008, 19:32:41 PM »
Citat från: "Stockholm"
Bodens kommun bryr sig inte  . . .

http://www.nsd.se/nyheter/artikel.aspx?ArticleId=3938165

Bodens kommun gör ju inte utredningar på barn till missbrukare eller våldsamma. De funderar väl på dessa barns marknadsvärde, innan de tar beslut.
Denna person har av myndigheterna berövats sina rättigheter, och skriver därför mot sin vilja anonymt.Att skriva anonymt skadar de mänskliga rättigheterna och skyddar de som angriper rättigheterna

Stockholm

• Gäst
« Svar #2 skrivet: 30 augusti 2008, 19:45:43 PM »
Vilka fördomar du bär på "Avos"  :!:

Man behöver varken vara missbrukare eller sjuk för att bli vräkt och få elen avstängd.

Min hyra är inte betald på 3 månader, och inte elen på ½ år.

Varför  :?:

Därför att jag inte tillåter kommunen/stadsdelen att fortsätta att kränka mig ännu mera.

Avos

• Newbie
  • *
    • Visa profil
    • Ett Annat Sverige
« Svar #3 skrivet: 30 augusti 2008, 20:44:50 PM »
Citat från: "Stockholm"
Vilka fördomar du bär på "Avos"  :!:

Man behöver varken vara missbrukare eller sjuk för att bli vräkt och få elen avstängd.

Min hyra är inte betald på 3 månader, och inte elen på ½ år.

Varför  :?:

Därför att jag inte tillåter kommunen/stadsdelen att fortsätta att kränka mig ännu mera.

Då missförstår du vad jag skrev. Det är faktiskt så att länstyrelsens tillsynsenhets chef Berit Sunnerö kritiserar kommuner som inte gör utredningar på missbrukare och våldsamma, och en av dessa kommuner är Bodens kommun. De gör utredningar på ALLA DE ANDRA istället, där det finns barn av högre marknadsvärde. Det är därför barnens bästa som socialchefen talar om, ännu inte är aktuellt... De väntar och funderar på saken, om barnen kan värderas nog mycket...
Denna person har av myndigheterna berövats sina rättigheter, och skriver därför mot sin vilja anonymt.Att skriva anonymt skadar de mänskliga rättigheterna och skyddar de som angriper rättigheterna

cicci

• Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 174
    • Visa profil
« Svar #4 skrivet: 31 augusti 2008, 15:00:36 PM »
Umeå kommun har samma strategi som Bodens uppenbarligen.

Avos

• Newbie
  • *
    • Visa profil
    • Ett Annat Sverige
« Svar #5 skrivet: 31 augusti 2008, 21:52:58 PM »
Citat från: "cicci"
Umeå kommun har samma strategi som Bodens uppenbarligen.

Vore intressant att veta vilka kommuner i Sverige som inte gör utredningar på missbrukarnas barn. Det här blir bara mer och mer vansinnigt. När ska sociala få en revision ?

Stockholm

• Gäst
« Svar #6 skrivet: 02 september 2008, 20:23:11 PM »
En journalist frågade igår, 1 sept. 2008, socialchefen i Boden om de hade gjort någon konsekvensanalys för barnen.
Det visste hon inte :!:

Begreppet KONSEKVENSANALYSER existerar inte i deras värld, varken för barn, för vuxna, eller för äldre.