Författare Ämne: Björnar  (läst 1841 gånger)

Avos

• Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 1242
    • Visa profil
    • Ett Annat Sverige
Björnar
« skrivet: 14 augusti 2008, 22:03:43 PM »
Att bo nära naturen är drömmen för många. Så är det för mig. Nu har jag bott mitt ute i storskogen mellan Råneå och Luleå i sex år utan elström vatten och avlopp. Jag har gjort egna lösningar där istället.Livet har aldrig varit bättre. Naturen och djuren utanför fönstret.Djuren kommer fram till huset, och har vant sig vid mig.

En natt satt det en björnunge ca 20 meter från huset. En ca tvåring unge på ca 100 kg, han stack som ett skott när han fick se mig. Jag blev själv chockad över vilken fart den fick upp, han satte iväg så snabbt att jag inte han se när han försvann. Jag tänkte att om jag varit ute och han satt iväg mot mig, hade jag inte ens hunnit börja springa.Björnen såg ut precis som jag tänkte mig: ganska söt, precis som i sagorna.

Nu börjar vi vänja oss vid björnarna, när min fru går ut för att plocka bär, så är det första hon ser är björnspår över stigen upp till skogen i närheten av huset. Jag börjar få allt mer obehagliga föreställningar om vrålande odjur, när jag ska gå ut och det är kolmörkt ute på gården.

Någon i byn lägger ut mat åt dem, snart börjar de väl fara i soptunnorna..?

Hörde av grannen att en björn gått bärsärkargång på deras altan bland trädgårdsmöblerna. Han slår sönder möblerna hemma hos dem ?? Möbler som luktar människa ??

Var ute och släpade ris utanför huset där jag röjt upp. Fann björnskit på marken 20 meter från huset. Mer och äldre spillning fanns längre ned efter dikeskanten. Björnen hade varit där under natten, och dragits dit just av min vittring, antagligen samma björn som varit hos grannen. Den vill träffa mig ?
Denna person har av myndigheterna berövats sina rättigheter, och skriver därför mot sin vilja anonymt.Att skriva anonymt skadar de mänskliga rättigheterna och skyddar de som angriper rättigheterna

AS76

• Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 106
    • Visa profil
Björnar
« Svar #1 skrivet: 14 augusti 2008, 23:57:57 PM »
En björn som vill träffa dig? Låter som http://en.wikipedia.org/wiki/Bear_community .

Avos

• Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 1242
    • Visa profil
    • Ett Annat Sverige
Björnar
« Svar #2 skrivet: 15 augusti 2008, 06:50:11 AM »
Citat från: "AS76"
En björn som vill träffa dig? Låter som http://en.wikipedia.org/wiki/Bear_community .

Man kan ju förstås undra hur björnarna har det där i skogen där de vandrar omkring ensamna. Har tänkt på saken någon gång då jag står och gräver under motorhuven på mina skrotbilar, om man skulle bli överfallen bakifrån av en sexuellt utsvulten homosexuell björn...
Denna person har av myndigheterna berövats sina rättigheter, och skriver därför mot sin vilja anonymt.Att skriva anonymt skadar de mänskliga rättigheterna och skyddar de som angriper rättigheterna