Författare Ämne: Socialen har koll på oss!  (läst 2814 gånger)

mamma1

• Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 116
    • Visa profil
    • http://broderibruden.no-ip.com
Socialen har koll på oss!
« skrivet: 10 augusti 2008, 10:07:42 AM »
När ska socialen släppa oss helt? VI VILL VARA IFRED! Läs mitt senaste blogginlägg så får ni veta vad som hänt:

http://metrobloggen.se/jsp/public/permalink.jsp?article=19.3823842
Sambo och vi har en liten son. Han familjehemsplacerades förra året. Efter en 6 månader lång kamp mot soc. avbröt Länsstyrelsen den sk. "frivilliga" placeringen!

AS76

• Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 106
    • Visa profil
« Svar #1 skrivet: 10 augusti 2008, 11:55:52 AM »
Svenska staten misstar sig då fullständigt om sin roll. Det vi behöver mest av staten är försvar, polisväsende och ett rättsväsende dit vi kan vända oss när någon begår brott mot oss eller trampar på oss. Det är mycket dåligt ställt med alla de sakerna i Sverige. Istället har vi våldtäktsstaten som lägger sig i allt den inte borde göra.

Det finns en grupp som verkligen har det bra i Sverige däremot - de som bor i dessa hotellrum:

Stockholm

• Gäst
« Svar #2 skrivet: 10 augusti 2008, 11:58:53 AM »
"mamma1"

Den personal som jobbar med handikappade brukar tillhöra andra enheter än den personal som jobbar t ex med omhändertagande av barn.

Sekretessen råder även internt, dvs olika verksamheter får inte sinsemellan prata om sina ärenden.

Läste också om detta om Luleå soc.

- " Undersökningen visar att 6 av 10 socialsekreterare i Luleå har funderat på att lämna socialtjänsten och söka annat arbete. Samma antal, 6 av 10, anser att personalomsättningen är för hög.
De tillfrågade socialsekreterarna är vanliga missnöjda med bl a den bristande organisationen " -

http://www.socialstyrelsen.se/Publicerat/2002/2202/2002-114-6.htm

Stockholm

• Gäst
« Svar #3 skrivet: 10 augusti 2008, 12:49:17 PM »
Mera om soc Sekretessbrott

När du "mamma1" berättade om vad som hänt dig och ert barn, kom jag utsökt att tänka på vad som drabbade mig och mitt barn.

INNAN vi gick ut i media, och långt INNAN jag började skriva på nätet, så hade ett grovt sekretessbrott begåtts.

En grannfru till oss visade sig ha en gemensam bekant med en handläggare, och en annan handläggare hade ett barn i samma klass och samma skola som mitt barn.

Vi blev till slut tvungna att flytta till ett annat område.
När "folket på gatan" får höra saker UTAN info om den korrekta bakgrunden till det inträffade, kan vem som helst förstå vad som kan inträffa.

Det är handläggarnas version som "folket på gatan" då får höra, dvs precis samma version som Länsrätter och andra myndigheter får höra från handläggarnas sida.

Jag minns än idag ansiktsuttrycken hos vissa grannar vi mötte.

mamma1

• Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 116
    • Visa profil
    • http://broderibruden.no-ip.com
« Svar #4 skrivet: 10 augusti 2008, 18:52:27 PM »
Hej "stockholm"! Vår handläggare på soc. i Vännäs var en god vän med familjehemsmamman.

Hon som anmälde oss hade en släkting som var präst i Pingstkyrkan i Vännäs och familjehemmet var pingstvänner!

Så får ju var och en sätta ihop vissa samband med att just vår son blev omhändertagen.............. Vi tvingades också flytta till annan ort eftersom BVC-sköterskan vägrat föra in telefonsamtal vi haft innan soc. tog vår son! Soc. trodde aldrig på att vi rådfrågat BVC, eftersom det inte finns några anteckningar! Denna sköterska fick en varning av Socialstyrelsen!

Ja, det är inte säkert dessa personer här där vi bor nu jobbar inom soc. Vi får ju hoppas det!

Den sociala tillsyn som Länsstyrelsen startade för ett år sedan är fortfarande inte klar!
Sambo och vi har en liten son. Han familjehemsplacerades förra året. Efter en 6 månader lång kamp mot soc. avbröt Länsstyrelsen den sk. "frivilliga" placeringen!

Avos

• Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 1242
    • Visa profil
    • Ett Annat Sverige
« Svar #5 skrivet: 10 augusti 2008, 21:07:34 PM »
Citat från: "Stockholm"

Läste också om detta om Luleå soc.

- " Undersökningen visar att 6 av 10 socialsekreterare i Luleå har funderat på att lämna socialtjänsten och söka annat arbete. Samma antal, 6 av 10, anser att personalomsättningen är för hög.
De tillfrågade socialsekreterarna är vanliga missnöjda med bl a den bristande organisationen " -

http://www.socialstyrelsen.se/Publicerat/2002/2202/2002-114-6.htm

Sökte men hittade inte. Kan du posta det igen ( I rätt area, under en ny tråd om Luleå socialförvaltning)
Denna person har av myndigheterna berövats sina rättigheter, och skriver därför mot sin vilja anonymt.Att skriva anonymt skadar de mänskliga rättigheterna och skyddar de som angriper rättigheterna

Avos

• Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 1242
    • Visa profil
    • Ett Annat Sverige
« Svar #6 skrivet: 10 augusti 2008, 21:23:48 PM »
Citat från: "mamma1"
Hej "stockholm"! Vår handläggare på soc. i Vännäs var en god vän med familjehemsmamman.

Hon som anmälde oss hade en släkting som var präst i Pingstkyrkan i Vännäs och familjehemmet var pingstvänner!

Så får ju var och en sätta ihop vissa samband med att just vår son blev omhändertagen.............. Vi tvingades också flytta till annan ort eftersom BVC-sköterskan vägrat föra in telefonsamtal vi haft innan soc. tog vår son! Soc. trodde aldrig på att vi rådfrågat BVC, eftersom det inte finns några anteckningar! Denna sköterska fick en varning av Socialstyrelsen!

Ja, det är inte säkert dessa personer här där vi bor nu jobbar inom soc. Vi får ju hoppas det!

Den sociala tillsyn som Länsstyrelsen startade för ett år sedan är fortfarande inte klar!

Så ni har flyttat hit. Välkommen till lapphelvetet som de brukar kalla Norrland... Jag vill bara varna er för Luleå socialförvaltning. De som där inträden: låt hoppet fara !

Det finns ju en area att skriva om socialförvaltningarna, en area som jag var med om att lobba för.Men man ska ju överleva att rekapitulera detta också..  Hur ska man beskriva något så fruktansvärt ? Att döma av texten så är 6 av 10 beredda att säga upp sig på socialförvaltningen i Luleå. Deja Vu hos dig ?

Tänkte att jag skulle nämna de farligaste där. Men det vore meningslöst. Vilka är ofarliga ? Jag vet inte. Jag vet ingen som har ett positivt intryck av att ha fått sitt ärende seriöst behandlat där.Jag listade en gång 8 bekantas berättelser av deras kontakt med socialförvaltningen i Luleå. Fruktansvärt. Mitt sinne saknar resurser att förstå.

I Korthet. Min syster skilde sig för 15 år sedan. De var mycket moderna och demokratiska människor. De gick upp på familjerätten och sade att de ville göra upp allt i godo. Satkärringarna ville ha enskilt samtal med henne, och sade att  "din fd man ska inte ha någon gemensam vårdnad". "Säg bara till så hjälper vi dig". Direkt vid starten på samtalen.

Min syster protesterade och sade :-"men han är en idealisk far, vi skiljer oss verkligen inte på sådana grunder"

TRE GÅNGER propsade satkärringarna på att ta av deras barn möjligheten  att träffa sin far.

Satkärringarna förlorade, och fick konferera med sin överordnade på Blåkulla. Min syster struntade i satkärringarna och gjorde upp saken med fadern utan inblandning av ondskan och dess kolportörer.
Denna person har av myndigheterna berövats sina rättigheter, och skriver därför mot sin vilja anonymt.Att skriva anonymt skadar de mänskliga rättigheterna och skyddar de som angriper rättigheterna

Stockholm

• Gäst
« Svar #7 skrivet: 10 augusti 2008, 21:39:51 PM »
"mamma1"

Sekretessbrott har en preskriptionstid på 10 år (tror jag), och tiden för åtalspreskription är också 10 år.

Se till att du har vittnen nästa gång den handikappades assistent dyker upp och säger något om din son.