Författare Ämne: Vem tjänar på detta ?  (läst 2019 gånger)

Avos

• Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 1242
    • Visa profil
    • Ett Annat Sverige
Vem tjänar på detta ?
« skrivet: 22 augusti 2008, 18:40:13 PM »
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article3153083.ab

Mamman har tagit med dottern till ryssland för att hon förlorade vårdnaden till pappan. Nu sitter mamman i fängelse i Sverige sedan hon återvänt, och dottern hos mammans åldriga föräldrar i Ryssland.

Pappan verkar diplomatisk och unnar mamman stort umgänge med dottern.

Frågan är då VARFÖR de skulle fippla på familjerätten med föräldrarnas rättigheter , då var och en borde förstå att det kan sluta så här då mamman som hämnd tar dottern bort från sverige ?

Vem behövde denna  enskilda vårdnad i detta fall? Jag är nästan säker på att denna pappa låtit sig övertalas av familjerätten att ta enskild vårdnad.

Om nu dottern kommer tillbaka, så hinner antagligen pappan vara lycklig i ca 15 minuter innan sociala tar barnet och sätter det på fosterhem, så får ingen av dem se dottern mer.

"Vem tjänar på detta ?" är en fråga man alltid ska ställa sig när man ser en konflikt utspela sig framför sina ögon. Då får man veta i vems intresse detta verkligen har skett.

Det mamman gjort är inte snyggt, men hon har rätt att betraktas som fullvärdig förälder, den rätten blev kränkt, det kunde räckt med att pappan fick bli boförälder. Har mamman några brister, får man hoppas att inte båda föräldrarna har brister: barnet blir inte konstigt bara för att det finns brister !

T o m föräldrar som är alkoholister kan få barn som blir framgångsrika i samhället. Struntpratet omkring kognitiv terapi om ärftliga/överförda brister, har inget stöd i verkligheten förstås. Bara i socialas slavhandlarideologi.

Innerst inne handlar detta om integritetsbrott.

Mamman fick sin integritet som förälder kränkt, hon hämnades genom att kränka pappans integritet, med dottern som tillhygge. Osnyggt, men om det fanns ett allmänt samförstånd att alla har rätt till integritet, och att myndigheterna inte ska ha rätt att gå in och "bara kolla" eller "bara ställa till rätta" ( de kan bara förstöra, de vet inget om hur man ställer till rätta ), så kunde vi ALLA få våra privatliv fredade!

Men så fort man går upp på sociala så får man  "sånt här": Erinrar mig reklamen för ett sovjetiskt företag: " Era problem - våra lösningar ! " Passar utmärkt under socialas logotype !
Denna person har av myndigheterna berövats sina rättigheter, och skriver därför mot sin vilja anonymt.Att skriva anonymt skadar de mänskliga rättigheterna och skyddar de som angriper rättigheterna

valens

• Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 249
    • Visa profil
    • http://visa.respeqt.nu
Vem tjänar på detta ?
« Svar #1 skrivet: 22 augusti 2008, 19:49:04 PM »
Om det hade varit ombytta roller (pappa <--> mamma) då hade barnet för länge sedan varit i Sverige och hela Sveriges massmedia hade hyllat myndigheternas heroiska insatts för att hjälpa ”desperata mamman”.

Har man att göra med en ”desperat pappa” som fajtas för sitt barns framtid?
Då måste det vara något fel med den här mannen…

Ni vet… alla möjliga epiteten då ”intelligenta frågor” typ ”varför fajtas hanvarför är han så ivrig i sin kamp…?” ställs av minst lika ”intelligenta ryktesspridare”…

Avos

• Newbie
  • *
    • Visa profil
    • Ett Annat Sverige
Vem tjänar på detta ?
« Svar #2 skrivet: 22 augusti 2008, 19:54:35 PM »
Citat från: "valens"
Om det hade varit ombytta roller (pappa <--> mamma) då hade barnet för länge sedan varit i Sverige och hela Sveriges massmedia hade hyllat myndigheternas heroiska insatts för att hjälpa ”desperata mamman”.

Har man att göra med en ”desperat pappa” som fajtas för sitt barns framtid?
Då måste det vara något fel med den här mannen…

Ni vet… alla möjliga epiteten då ”intelligenta frågor” typ ”varför fajtas hanvarför är han så ivrig i sin kamp…?” ställs av minst lika ”intelligenta ryktesspridare”…

Jo framförallt i det exemplet hur-ofta-brukade-han-slå-sin-fru-frågorna finns med redan från början i sökandet efter "sanningen".
Denna person har av myndigheterna berövats sina rättigheter, och skriver därför mot sin vilja anonymt.Att skriva anonymt skadar de mänskliga rättigheterna och skyddar de som angriper rättigheterna

valens

• Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 249
    • Visa profil
    • http://visa.respeqt.nu
Vem tjänar på detta ?
« Svar #3 skrivet: 22 augusti 2008, 20:02:59 PM »
Det är inte helt omöjligt att ovanrelaterade historian med en mamma i fängelse skall väcka starka känslor och till sist pappan skall anklagas för den ena och den andra med en inte helt oväntad Happy End: mamma friges, pappan förlorar vårdnaden till mammans förtjänst… och barnet återvänds till Sverige till en mamma som kommer att få myndigheternas all hjälp som behövs för att ”bearbeta det hela”…

Allt för barnets bästa…

Avos

• Newbie
  • *
    • Visa profil
    • Ett Annat Sverige
Vem tjänar på detta ?
« Svar #4 skrivet: 22 augusti 2008, 20:44:45 PM »
Citat från: "valens"
Det är inte helt omöjligt att ovanrelaterade historian med en mamma i fängelse skall väcka starka känslor och till sist pappan skall anklagas för den ena och den andra med en inte helt oväntad Happy End: mamma friges, pappan förlorar vårdnaden till mammans förtjänst… och barnet återvänds till Sverige till en mamma som kommer att få myndigheternas all hjälp som behövs för att ”bearbeta det hela”…

Allt för barnets bästa…

Jo, men jag undrar om de verkligen står på kvinnornas sida. Jag tycker att de behandlar alla så illa, att de bara är korrekta mot de som de vet SJÄLVA behandlar barnen illa, som knarkare etc som får pedagoger, psykologer och allt vad de vill, bara de inte ger upp föräldraskapet.

Däremot så låter sig kvinnor oftare luras att spelas ut mot männen, de får socialas stöd att manövrera bort den starkare föräldern,  och tro att de initialt är segrare..ända tills de får en kallelse till ett LVU-mål..

Vad jag tycker är fundamentalt är att det inte borde finnas någon enskild vårdnad, som de kan använda för att spela ut föräldrarna mot varandra.

Det innebär förstås problem, men att en förälder decimeras till  "närstående person på 8:de plats i bekantskapskretsen" är värre än om barnet aldrig mer fick träffa föräldern, men bibehöll rätten att ha den föräldern i ljust minne och med bevarad respekt.

Problemet med att inte ha enskild vårdnad i exemplet i länken känner jag till, då mitt eget mål innehöll sådana problem.

Mamman vägrade skriva under alla papper, hon höll ihop med en alkoholist, och vägrade låta barnen åka till ryssland med mig av någon orsak ( hon kommer från ryssland), trots att jag skrivit under på att hon fick åka med barnen till Ryssland. Hon vägrade även äldsta sonen rätt att bosätta sig hos mig.

Men då kom sociala. . Era problem - våra lösningar !

1) Problemet med att mamman inte ville skriva under papper löst de med att de hotade henne, att om hon skulle skriva under papper så skulle de ta barnen från henne.

2) Att hon umgicks med en alkoholist berömde de henne för. Han var ju en sådan föredömlig person. I umgängesutredningen struntade de därför att besöka mig, utan besökte honom istället.

3) Det där med att barnen inte fick åka till Ryssland brydde de sig inte om alls.

4) Äldsta grabben som inte ville bo hos mamman utan skriva sig hos mig ( han var 13 år då),sade de skulle bo hos mamman, fastän de inte hade någon sådan rätt att besluta detta.Resultat: massor av våld mellan mamman och grabben, och förstörda relationer under ett år, som jag senare lyckades fixa.

5) Mamman lovades enskild vårdnad. Hon blev förstås förvånad eftersom hon fått massor av anmälningar mot sig. Men när de kom hem till henne och sade "Nu ska barnen få TVÅ mammor och TVÅ pappor", de skulle bara fosterhemsplacera yngsta sonen två veckor, "lite grand så där" först...DÅ förstod hon vad saken handlade om !!