Hej "stockholm"! Vår handläggare på soc. i Vännäs var en god vän med familjehemsmamman.
Hon som anmälde oss hade en släkting som var präst i Pingstkyrkan i Vännäs och familjehemmet var pingstvänner!
Så får ju var och en sätta ihop vissa samband med att just vår son blev omhändertagen.............. Vi tvingades också flytta till annan ort eftersom BVC-sköterskan vägrat föra in telefonsamtal vi haft innan soc. tog vår son! Soc. trodde aldrig på att vi rådfrågat BVC, eftersom det inte finns några anteckningar! Denna sköterska fick en varning av Socialstyrelsen!
Ja, det är inte säkert dessa personer här där vi bor nu jobbar inom soc. Vi får ju hoppas det!
Den sociala tillsyn som Länsstyrelsen startade för ett år sedan är fortfarande inte klar!
Så ni har flyttat hit. Välkommen till lapphelvetet som de brukar kalla Norrland... Jag vill bara varna er för Luleå socialförvaltning. De som där inträden: låt hoppet fara !
Det finns ju en area att skriva om socialförvaltningarna, en area som jag var med om att lobba för.Men man ska ju överleva att rekapitulera detta också.. Hur ska man beskriva något så fruktansvärt ? Att döma av texten så är 6 av 10 beredda att säga upp sig på socialförvaltningen i Luleå. Deja Vu hos dig ?
Tänkte att jag skulle nämna de farligaste där. Men det vore meningslöst. Vilka är ofarliga ? Jag vet inte. Jag vet ingen som har ett positivt intryck av att ha fått sitt ärende seriöst behandlat där.Jag listade en gång 8 bekantas berättelser av deras kontakt med socialförvaltningen i Luleå. Fruktansvärt. Mitt sinne saknar resurser att förstå.
I Korthet. Min syster skilde sig för 15 år sedan. De var mycket moderna och demokratiska människor. De gick upp på familjerätten och sade att de ville göra upp allt i godo. Satkärringarna ville ha enskilt samtal med henne, och sade att "din fd man ska inte ha någon gemensam vårdnad". "Säg bara till så hjälper vi dig". Direkt vid starten på samtalen.
Min syster protesterade och sade :-"men han är en idealisk far, vi skiljer oss verkligen inte på sådana grunder"
TRE GÅNGER propsade satkärringarna på att ta av deras barn möjligheten att träffa sin far.
Satkärringarna förlorade, och fick konferera med sin överordnade på Blåkulla. Min syster struntade i satkärringarna och gjorde upp saken med fadern utan inblandning av ondskan och dess kolportörer.