Författare Ämne: NKMR  (läst 1744 gånger)

Avos

• Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 1242
    • Visa profil
    • Ett Annat Sverige
NKMR
« skrivet: 09 juli 2008, 19:19:11 PM »
NKMR verkar inte utvecklas i den takt som krävs. Å ena sidan så bygger organisationen på juridiskt försvar av de som drabbats av myndighetsbrottslighet, men å andra sidan så krävs ett mycket omfattande arbete för att skapa förtroende via internet, innan insamling av dokument från de berörda kan genomföras. För om inte organisationen ganska aktivt försvarar de drabbade, kommer heller inte de drabbade att anförtro NKMR sin dokumentation.  Ofta så har socialförvaltningens internetsnipers fått härja ganska fritt inne på NKMRs forum, man kan då undra hur förtroende ska kunna byggas parallellt med sådana händelser ?

Aktiviteten är så låg bland de ansvariga, att jag trots flera års deltagande ännu inte sett ens alla moderatorer skriva i forumet. Om man fortsätter att hålla fast vid kravet att NKMR ska samla krafterna som kämpar för medborgarrrätt, så måste mer till för att resultat ska kunna uppnås.
Denna person har av myndigheterna berövats sina rättigheter, och skriver därför mot sin vilja anonymt.Att skriva anonymt skadar de mänskliga rättigheterna och skyddar de som angriper rättigheterna

Aragorn

• Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 117
    • Visa profil
NKMR har hjälpt mig
« Svar #1 skrivet: 09 juli 2008, 20:52:22 PM »
Jag har fått många nya kunskaper genom NKMRs forum.
All hjälp syns inte i forum men de resultat som jag har redovisat hade inte åstadkommits utan att jag hade hittat till NKMR.
Innan november ifjol kunde jag ingenting om LVU, vårdnadshavare, länsrätten, tingsrätten, kammarrätten, hovrätten, regeringsrätten och högsta domstolen. Med NKMRs och internets hjälp har jag kunnat navigera genom denna rättsliga värld utan en egen karta i form av ett offentligt biträde.
Jag hoppas att jag har kunnat bidra med något tillbaka som tack för hjälpen.