Författare Ämne: Handläggarnas lögner - syfte och mål?  (läst 11812 gånger)

Avos

• Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 1242
    • Visa profil
    • Ett Annat Sverige
Handläggarnas lögner - syfte och mål?
« Svar #15 skrivet: 09 juli 2008, 19:23:09 PM »
ccc
Denna person har av myndigheterna berövats sina rättigheter, och skriver därför mot sin vilja anonymt.Att skriva anonymt skadar de mänskliga rättigheterna och skyddar de som angriper rättigheterna

valens

• Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 249
    • Visa profil
    • http://visa.respeqt.nu
« Svar #16 skrivet: 09 juli 2008, 19:48:29 PM »
Citat från: "Avos"

(...)
Det är mycket ynkligt att skriva så, blir då slutsatsen. För rättvisan ska inte bara bli gjord, det ska också synas att den blir gjord som jag brukar säga. Vilka träffas av detta ytterst ? Kallar ni detta för seriös diskussion ?
Skäms ni inte över att i ett forum där offren för dessa brottslingar läser ägna er åt lojal kritik av dem som begått brott mot dem ? Splittraren må vara, hon har inte kommit hit i annat syfte. Men det är tragiskt att se er medvetet ge henne vatten på kvarn. Detta skadar alla de som drabbats av myndighetsbrottsligheten här.

Kan du utveckla lite dessa meningar medan jag fortsätter lyssna Claes Janson med Anders Widmarks gamla visa?...

Aragorn

• Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 117
    • Visa profil
« Svar #17 skrivet: 09 juli 2008, 21:40:19 PM »
Avos
Vem säger att allt är ett misstag?
Det jag har sagt är att mitt ärende började med en soc. utredning som jag betraktar som brottslig i sin ensidighet. Sedan kommer misstagen i efterföljande kontrollinstanser några av misstagen som är högst suspekta. Men för att misstag skall betraktas som mer än bara misstag så krävs bevis. Det kan räcka för den enskilde att tycka utan att kunna bevisa men det räcker inte för samhället i stort - där krävs det bevisning för att du skall få rätt även om du har rätt.

Du skriver
"Alla vet att det finns "ärthjärnor" här som där, om jag så hade ett liv långt som Methusalem skulle jag inte hinna ändra på något av detta. Jag tänker inte ens försöka."

Och om alla hade den inställning som du redovisar hur hade du tänkt dig att förändring skall ske  :?:

Avos

• Newbie
  • *
    • Visa profil
    • Ett Annat Sverige
« Svar #18 skrivet: 09 juli 2008, 23:25:27 PM »
cc
Denna person har av myndigheterna berövats sina rättigheter, och skriver därför mot sin vilja anonymt.Att skriva anonymt skadar de mänskliga rättigheterna och skyddar de som angriper rättigheterna

Aragorn

• Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 117
    • Visa profil
« Svar #19 skrivet: 09 juli 2008, 23:50:02 PM »
Avos att du skriver " Att förutsätta att de gör misstag är ett ställningstagande.Varför har jag redan upprepat till leda.Det kallas lojal kritik. Att du dessutom menar att det är viktigt att bevisa att de är "ärthjärnor" är en mycket låg nivå på diskussionen."

väljer jag att bemöta med att citerar Bo Evardsson
"En förekommande missuppfattning kring källkritik är att den som förkastar en uppgift eller påstående har bevisbördan, men så anses inte vara fallet. Det vore orimligt om den som bedriver kritisk prövning skulle ha bördan att motbevisa allehanda påståenden som inte låter sig motbevisas"

Det är du som påstår "ärthjärnor" som har bevisbördan och ingen annan oavsett om du tycker låg nivå på diskussionen.

Avos

• Newbie
  • *
    • Visa profil
    • Ett Annat Sverige
« Svar #20 skrivet: 10 juli 2008, 10:11:05 AM »
cc

Avos

• Newbie
  • *
    • Visa profil
    • Ett Annat Sverige
"Misstag" ?
« Svar #21 skrivet: 10 juli 2008, 10:57:51 AM »
cc

Stockholm

• Gäst
« Svar #22 skrivet: 10 juli 2008, 14:51:52 PM »
"Jan-Olov"

Vem f*n har försvarat dessa typer av tjänstemän och politiker :?:
Inte jag iaf.

Visst kan en högst medvetet illasinnad handläggning ske, det har jag själv varit med om.

Men, dessa ärthjärnor tänker inte då i tankar av "brott", utan är bara berusade av sin makt över både politiker, invånare, och juristerna på länsrätten.

Men, den dag de sedan inser att det faktiskt är ett brott, då slår de på högväxeln till försvar.

Som ett exempel från min egen erfarehet:

Den bidragshandläggare som blev utskälld, både muntligt och skriftligt, av en kollega inom förvaltningen, och även exponerad i media i ett stort reportage, såg till, utan att jag visste om det, att jag bokfördes ett ½ år senare, i en bidragsgrupp för missbrukare och dylikt.
Detta upptäckte jag så småningom via beskrivande texter på nätet om deras organisation.

Konsekvenserna av detta blev, att ingen brydde sig om min arbetslöshetssituation, varken kommun eller Af.

Jag blev lämnad åt mitt eget öde, på och under en existensminimumnivå, och samtidigt åldersdiskriminerad på arbetsmarknaden.

Jag skulle ha beretts en statlig arbetsmarknadsåtgärd, med en statlig beskattad och pensionsgrundande ersättning, tills ett arbete hade erhållits, efter mina förbrukade 300 dagar a-kassa från AEA/Jusek.

Detta ska upp i Tingsrätten nu till hösten.

Stockholm

• Gäst
« Svar #23 skrivet: 10 juli 2008, 15:12:12 PM »
"Avos"

Det du faktiskt påstår om mig i dina inlägg är sjukt fel.

Jag har kritiserat dig för att du drar in din 8-åring i en krigszon mellan dig och hans skola, och använder 8-åringen som en budbärare i detta vuxenkrig, även i detta forum.

Det är exakt samma reaktion som ges av soc sekr som blir anmälda till t ex Lst eller JO.
De tål ingen kritik, och hämnas sedan.

Du uppträder alltså precis på samma sätt som dina "fiender".

AS76

• Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 106
    • Visa profil
« Svar #24 skrivet: 10 juli 2008, 18:50:58 PM »
Citat från: "Stockholm"

Som ett exempel från min egen erfarehet:

Den bidragshandläggare som blev utskälld, både muntligt och skriftligt, av en kollega inom förvaltningen, och även exponerad i media i ett stort reportage, såg till, utan att jag visste om det, att jag bokfördes ett ½ år senare, i en bidragsgrupp för missbrukare och dylikt.
Detta upptäckte jag så småningom via beskrivande texter på nätet om deras organisation.

Konsekvenserna av detta blev, att ingen brydde sig om min arbetslöshetssituation, varken kommun eller Af.

Jag blev lämnad åt mitt eget öde, på och under en existensminimumnivå, och samtidigt åldersdiskriminerad på arbetsmarknaden.

Hmm, det där påminner om det som hände mig; Efter att jag tackat nej till vårdhemsvistelse och dylikt och alla de vansinniga påhitt de hade att komma med, så fick jag inte mer än matrekvisitioner som bidrag och inte den minsta hjälp att få ett arbete. Jag har alltid varit drogfri, men de har behandlat mig som en missbrukare. Det verkar således som att man lätt stoppas in i denna grupp om myndigheterna bestämt sig för att de inte gillar en.

Jag har aldrig förstått varför de kallade mig "mörk", "konstig" och frågade om jag sover gott om nätterna, men eftersom de bemötte mig på detta sättet så antar jag att de diktade ihop någon galen historia och skrev ned i journalen, vilket påverkade hur andra myndighetspersoner bemötte mig. Jag har gått hos AF i över tio år utan att de ordnat ett enda arbete eller en enda riktig praktikplats åt mig, bara en massa meningslösa åtgärder som absolut inte leder någonstans. Kommunen förklarade uppenbarligen krig mot mig av outgrundlig anledning.

Tilläggas bör att jag inledningsvis hade mycket gedigna IT-kunskaper och brinnande intresse för detta, även om det försvunnit med årens lopp - det skulle ha varit hellätt för dem att ordna arbete åt mig och kompensera för den enda brist jag har - avsaknad av ett socialt kontaktnät.

Folkhemmet gillar att vandra över lik.

Stockholm

• Gäst
« Svar #25 skrivet: 10 juli 2008, 19:38:47 PM »
"AS76"

Exakt, de sprider ett rykte, som faktisk kallas för förtal i Brottsbalken, till högre chefer, till lokalpolitiker, till Länsrätten, till arbetsförmedlingen, till Länsstyrelsen, till JO, till JK, dvs till ALLA som man tar kontakt med (och jag är t ex mycket aktiv i det avseendet), och sedan blir man ovärdigt bemött, eller inte bemött alls ("ingen åtgärd").

Man blir inmålad i ett hörn med ett falsk epitet, och lever sedan under sådana omständigheter så att man knappt har mat för dagen.

Jag har levt på "nödmedel" i 13 av 16 månader nu, och i 2 månader på ingenting, och 1 månad med ett högre belopp därför att jag var sjukskriven för tarminflammation månaden före (den månaden även med nödmedel).

Mitt vuxna barn sponsrar min datoruppkoppling, men jag har inga pengar till a-kasseavgiften, fackavgiften, bussbiljetter, telefon, el, printerbläck och frimärken, etc. etc. lämplig mat, etc etc.

Det är alltså en långvarig fysisk och psykisk misshandel av en äldre person kan man säga.

För att de ska kunna göra en trovärdig efterkonstruktion av den felaktiga bokföringen av mig i den speciella och felaktiga bidragsgruppen, ska de nu försöka tvinga mig till en "rehab-utredning", vilket jag naturligtvis tackar nej till, och då straffas med denna penga-sanktion.

De saknar ju faktaunderlag, men kan lätt skaffa sig detta via en sådan utredning, därför att de "team" som de anlitar är ofta före detta anställda inom arbetsförmedlingen som de köpt upp för sådana uppdrag.
Även kommunen använder samma företag till sina målgrupper.

Forskaren Mikael Holmqvist vid Stockholms universitet har skrivit om hur arbetsförmedlingen handikappkodar hel friska arbetslösa. Och de kan göra det utan läkarintyg.

Visst är det fruktansvärt skrämmande  :!:

P.S. Jag har också bland annat en IT-bakgrund, pluggade IT i Umeå år 1970 under 2 terminer. D.S.

Avos

• Newbie
  • *
    • Visa profil
    • Ett Annat Sverige
« Svar #26 skrivet: 10 juli 2008, 20:00:48 PM »
cc

Avos

• Newbie
  • *
    • Visa profil
    • Ett Annat Sverige
« Svar #27 skrivet: 10 juli 2008, 20:04:02 PM »
cc

Avos

• Newbie
  • *
    • Visa profil
    • Ett Annat Sverige
« Svar #28 skrivet: 10 juli 2008, 21:25:29 PM »
cc

Avos

• Newbie
  • *
    • Visa profil
    • Ett Annat Sverige
Stockholms lögner: syften och mål ?
« Svar #29 skrivet: 10 juli 2008, 22:41:00 PM »
ccc