Författare Ämne: socialförvaltning  (läst 8698 gånger)

Michael

• Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 29
    • Visa profil
j.o.
« Svar #15 skrivet: 08 juli 2008, 10:58:13 AM »
Jag har fått ännu ett brunt kuvert idag av J.O.
De bryr sig inte och kan inte, enligt dem.

Vänd dig till socialförvaltningen och hemmet. Säger de.

Alltså nu är det bara länstyrelsen kvar.

Michael

• Newbie
  • *
    • Visa profil
tack
« Svar #16 skrivet: 08 juli 2008, 11:02:37 AM »
Tack för era svar.

Mvh

Michael

• Newbie
  • *
    • Visa profil
sverige
« Svar #17 skrivet: 08 juli 2008, 13:58:16 PM »
Sverige är idag tyvärr bara ett enda stort skämt, och värre kommer det att bli, tyvärr.
Vi måste ha varit lyckliga på 60-70 tal?
Jag har helt tappat förtroendet för rättssamhället,
=politiker/myndigheter.

Michael

• Newbie
  • *
    • Visa profil
polis
« Svar #18 skrivet: 08 juli 2008, 14:03:24 PM »
Ej förglömma polisen, de gör ingenting. Ursäkta, ni inom polisen som verkligen bekämpar brottslighet etc.

De gör något i mitt fall/min son, bara när det gäller att hämta en lvu ungdom på rymmen.
De har förmodligen vare sig resurser eller möjlighet att hjälpa en.
De lägger över problemet på myndigheter och politiker som ej heller gör något.

Stockholm

• Gäst
socialförvaltning
« Svar #19 skrivet: 08 juli 2008, 14:36:07 PM »
"Michael"

Om du har fått ett avslagsbeslut, med en motivering, på en omprövning om LVU-beslutet (vilket du isf ska ha), så kan du ju överklaga det beslutet till länsrätten.

Inte för att jag tror att det hjälper (de är soc förlängda arm i vissa fall), men för sakens skull ska du ändå göra det, och för den framtida forskningens skull.

Hur gammal är din son?

valens

• Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 249
    • Visa profil
    • http://visa.respeqt.nu
socialförvaltning
« Svar #20 skrivet: 08 juli 2008, 16:20:40 PM »
Citat från: "Stockholm"
"Michael"
(...)
Inte för att jag tror att det hjälper (...) för den framtida forskningens skull.
(...)

Det där var nog dagens skämt, eller?  :oops:

Stockholm

• Gäst
socialförvaltning
« Svar #21 skrivet: 08 juli 2008, 16:27:21 PM »
"Valens"

Nej, det var inget skämt, faktum är att många C-uppsatser och doktorsavhandlingar inom ämnesområdet sker utifrån ett urval av rättsfall.

Avos

• Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 1242
    • Visa profil
    • Ett Annat Sverige
Re: sverige
« Svar #22 skrivet: 08 juli 2008, 16:54:32 PM »
Citat från: "Michael"
Sverige är idag tyvärr bara ett enda stort skämt, och värre kommer det att bli, tyvärr.
Vi måste ha varit lyckliga på 60-70 tal?
Jag har helt tappat förtroendet för rättssamhället,
=politiker/myndigheter.

Hoppet finns i så fall om dig, det var så allt fungerade ursprungligen: Medborgarrättsaktivister hjälpte varandra att hålla myndigheterna stången. Idag fungerar Länsrätten som en tribunal mot folket, och inte som ett organ där man kan gå till rätta med myndigheter.

Vad man idag ser är resultatet av snart tre decenniers anda av gnäll och pessimism, där folk levt upp det demokratiska kapital som tjänades in fram till 70-talet. Idag är den politiska organisationsgraden 5%  av vad den var på 70-talet. SJÄLVKLART är det myndigheterna som jagar medborgarrrättsaktivisterna idag ! Hur skulle det annars vara ?

Jag svartlistades politiskt 1975. Har sedan dess inte haft ett fast arbete. Fick sjukpension 1994, formulerad " Primärt inte sjuk, orsaken är politisk svartlistning".Det var tur det, för livstidsarbetssökande är sannolikt dödligt, i synnerhet när man får de svar jag får, som dokumenterats i 6 kg dokumentation.

Massmedia: Har kontaktat 53 massmediarepresentanter under 35 år. Två har publicerat saken. Den kommunistiska tidningen NorrskensFlamman tog upp det, samt Moderata Norrbottenskuriren tog upp det under valet "Nu ska vi sätta dit sossarna på järnverket, vi gör inte det här för din skull, så kom inte hit sen igen".

Bättre än så här är inte "världens bästa land", som de älskar att kalla sig.
Jag har provat ta upp försöket att stjäla mina barn med massmedia, samt försökte avslöja Länstyrelsens tillsynsenhet som har förra socialchefen som chef, ( ungefär samma i alla kommuner), Men de rättade sig snabbt efter politiska påbud uppifrån.

Har skrivit ca 500 brev till tidningarna under 35 år: inget har publicerats.

Får du resultat så lär det bero på att de inte klarar att hålla igen locket på grytan. Massmedia i hela världen är en av maktens pelare, naturligtvis skriver de själva om sig själva motsatsen, och kallar sig "tredje statsmakten" etc.
Denna person har av myndigheterna berövats sina rättigheter, och skriver därför mot sin vilja anonymt.Att skriva anonymt skadar de mänskliga rättigheterna och skyddar de som angriper rättigheterna

valens

• Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 249
    • Visa profil
    • http://visa.respeqt.nu
socialförvaltning
« Svar #23 skrivet: 08 juli 2008, 16:55:34 PM »
"Valens"

Nej, det var inget skämt, faktum är att många C-uppsatser och doktorsavhandlingar inom ämnesområdet sker utifrån ett urval av rättsfall.

OK då, nu har du övertygat mig.
Det var verkligen dagens skämt.

Stockholm

• Gäst
socialförvaltning
« Svar #24 skrivet: 08 juli 2008, 20:32:26 PM »
Jag säger som jag sagt tidigare:

Sluta rösta i kommunalvalen  :!:

Det är den bästa protesten, särskilt om den sprids vidare till även icke drabbade.

All myndighetsutövning, både inom stat och kommun, är utlagda på tjänstemän. Politikerna sätter enbart en kråka på dokumenten, så där i förbifarten.

Det är enbart när media rycker in som politikerna bemödar sig att läsa på om fallen ordentligt, för att kunna försvara sig själva och tjänstemännen.

Avos

• Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 1242
    • Visa profil
    • Ett Annat Sverige
socialförvaltning
« Svar #25 skrivet: 08 juli 2008, 21:17:11 PM »
Jag säger som jag sagt tidigare:

Sluta rösta i kommunalvalen  :!:

Det är den bästa protesten, särskilt om den sprids vidare till även icke drabbade.

All myndighetsutövning, både inom stat och kommun, är utlagda på tjänstemän. Politikerna sätter enbart en kråka på dokumenten, så där i förbifarten.

Det är enbart när media rycker in som politikerna bemödar sig att läsa på om fallen ordentligt, för att kunna försvara sig själva och tjänstemännen.

Alldeles riktigt: Detta land styrs av tjänstemän , inte politiker, än mer sedan Sverige blir unionsdelstat i EU den 16:de denna månad. Då är all demokrati bortkopplad: bara den som vill bedra sig själv har då något ut av att rösta.
Denna person har av myndigheterna berövats sina rättigheter, och skriver därför mot sin vilja anonymt.Att skriva anonymt skadar de mänskliga rättigheterna och skyddar de som angriper rättigheterna

Michael

• Newbie
  • *
    • Visa profil
tack
« Svar #26 skrivet: 08 juli 2008, 22:37:18 PM »
Tack alla.
Och att ni skriver i tråden.
Känns som ett stöd.

Michael

• Newbie
  • *
    • Visa profil
socialförvaltning
« Svar #27 skrivet: 08 juli 2008, 22:41:40 PM »
"Michael"

Om du har fått ett avslagsbeslut, med en motivering, på en omprövning om LVU-beslutet (vilket du isf ska ha), så kan du ju överklaga det beslutet till länsrätten.

Inte för att jag tror att det hjälper (de är soc förlängda arm i vissa fall), men för sakens skull ska du ändå göra det, och för den framtida forskningens skull.

Hur gammal är din son?

17 år, det har hållt på i 5 år (lvu)