Frfattare mne: Soc sekr. som fått foten  (lst 21748 gnger)

Avos

• Newbie
  • *
  • Antal inlgg: 1242
    • Visa profil
    • Ett Annat Sverige
Soc sekr. som fått foten
« Svar #15 skrivet: 06 juli 2008, 09:30:03 AM »
Citat frn: "Stockholm"
Mina åsikter "Avos" stämmer överens med majoritetens i detta forum, även om du försöker få det att låta på annat sätt.

Människor kan läsa.

Eftersom du försöker få det att låta som att jag är mentalsjuk för att jag hävdar att myndigheterna UPPSÅTLIGEN begår brott, så verkar det inte som att du tror på vad du påstår.

Den första kontakten med myndighetsbrottslingarna brukar vara en ganska farlig tid för offret, då offret inte kan tro på att myndigheterna, som utger sig för att hjälpa allmänheten är grova brottslingar som försöker stjäla barnen, krossa familjen, och orsaka epidemier av självmord.Man är då utelämnad enbart åt den information man får av de som man ännu inte vet är dödsfiender.Offret blir chockat, och tror att socialsekreterarna är inkompetenta, att de INTE FÖRSTÅR. Offret tror att offret förstår, men inte socialsekreterarna.

Man försöker förklara att man ingalunda är den de säger att de tror att man är, att man älskar sina barn och är en aktiv förälder. Man tror att det blivit ett fruktansvärt missförstånd.

Precis så där trodde jag själv när jag drabbades, mycket dyrbar tid gick till spillo, och de hann inleda förberedelserna för att stjäla mina barn. De påstod att de skulle "utreda föräldrarna, såväl som barnen", allt skulle bli så sakligt. "Barnens bästa" Men allting var lögner, djävulska lögner.

I sista minuten räddades jag, jag hade läst här i en vecka, och de ville starta psykiatrisk utredning på mig och min fd fru. Jag blev då förvarnad härifrån att dessa utredningar är bluffutredningar, och leder till total tokförklaring. Det var Jan-Olov Larsson som varnade mig.

Om jag istället för Jan-Olov Larsson, hade mött dig som rådgivare under denna dyrbara tid, hade jag inte haft några barn idag.

Du hade förklarat att jag säkert hade ovanligt dåligt utbildade utredare, att en socialsekreterare med bra kompetens kan man lite på, att de har ett trovärdigt regelverk, att läkare, och domare är trovärdiga, och om det mitt ibland dem finns rötägg, ska det nog gå att komma till rätta med dem.  Systemet är trovärdigt, man kan överklaga,detta är en rättstat, och hederliga människor kommer till sist att gå segrande ur striden.Intelligenta, påstrida amatörjurister som tävlar med myndigheterna i dueller i domstolarna blir vinnande och respekterade förr eller senare. Kanske rentav kända i massmedia därtill.

Lyckligtvis var det inte dig jag träffade under denna avgörande tid: hur hade det annars gått , om jag fått vilseledande råd, då det var ont om tid att fatta beslut ?

Det värsta är att du uppsåtligen tvättar myndigheternas smutsiga byk, och gör förmildrande omskrivningar av deras handlingar, trots att saken gång på gång påtalas."Mentalsjukdomen" ,du vet.

Påstår att de är reformerbara, inte behöver straffas eller bytas ut, utan behöver få gå på kurs, att deras chefer är trovärdiga, reglementet etc. Strukturen intakt utom "undantagen".

Det är klart, att jag, vars familj myndigheterna försökt utplåna, förgifta med förtal och lögner, vill se socialförvaltningen utplånad död och förgiftad. Då är ditt syfte beträffande socialförvaltningen: vaddå ?För att  dina mål ska nås, måste du alltså riva ned vad jag bygger upp.

Att du inte kan ta en diskussion om saken, utan istället väljer att förklara mig mentalsjuk, visar att dina påståenden inte kan granskas.Att din ståndpunkt inte kan överges med sakargument, att din ståndpunkt bygger på dina INTRESSEN; snarare än dina argument. Att dina INTRESSEN är motstående de vars huvudfiende är socialförvaltningen. Hur kan det vara så ? En hypotes är att du försöker profitera på det hjälpbehov som finns här, genom att sätta dig över andra, och göra dig till huvudsaklig informationskälla genom informationsbombning av forumet. Längre än så behöver jag inte spekulera om dina syften.

Men som sagt: Konflikten med dig behöver jag inte. Det är konfliktens karaktär som gör att jag menar att din ståndpunkt, som är motsatt NKMR:s ståndpunkt hör hemma i ett annat forum.

Om man vill veta om innehållet i detta är sant kan man göra en regel av detta: I detta forum kan socialsekreterare, domare och andra delta för att ge råd åt de som blivit offer för myndighetsbrottslighet. Blir det bra då ?
Denna person har av myndigheterna berövats sina rättigheter, och skriver därför mot sin vilja anonymt.Att skriva anonymt skadar de mänskliga rättigheterna och skyddar de som angriper rättigheterna

Stockholm

• Gst
Soc sekr. som fått foten
« Svar #16 skrivet: 06 juli 2008, 12:20:45 PM »
"Avos"

Jag har påpekat för dig, i tidigare inlägg, om det olämpliga och mindre omdömesgilla i att dra in din 8-åring i en vuxen "krigszon" mellan dig och din sons skola, och att använda en 8-åring som budbärare i det kriget.

De åsikterna står jag för.

Därefter tycks du ha utvecklats till en "forum-stalker".

Detta kommer dock inte att hindra mig från att fortsätta att informera eller diskutera i detta forum.

Avos

• Newbie
  • *
    • Visa profil
    • Ett Annat Sverige
Soc sekr. som fått foten
« Svar #17 skrivet: 06 juli 2008, 12:43:06 PM »
"Avos"

Jag har påpekat för dig, i tidigare inlägg, om det olämpliga och mindre omdömesgilla i att dra in din 8-åring i en vuxen "krigszon" mellan dig och din sons skola, och att använda en 8-åring som budbärare i det kriget.

De åsikterna står jag för.

Därefter tycks du ha utvecklats till en "forum-stalker".

Detta kommer dock inte att hindra mig från att fortsätta att informera eller diskutera i detta forum.

Din synpunkter på mina barn är inte ett bevis på kompetens, utan omvänt. Jag hoppas iaf att forumet återfår den aktivitet som fanns här innan du dök upp här. Sedan februari har de flesta slutat skriva.Din metod att förtala och slå på svaga punkter håller inte. Det gör bara de du angriper starkare.
Denna person har av myndigheterna berövats sina rättigheter, och skriver därför mot sin vilja anonymt.Att skriva anonymt skadar de mänskliga rättigheterna och skyddar de som angriper rättigheterna

Stockholm

• Gst
Soc sekr. som fått foten
« Svar #18 skrivet: 06 juli 2008, 13:12:07 PM »
"Avos"

Frågor angående besöksstatistiken och antalet nya medlemmar sedan påsk år 2008 bör du nog överlämna till Ruby.

Kunskap och information behöver nödvändigtvis inte leda till en diskussion.

Din argumentationsteknik påminner för övrigt om en viss yrkeskår  :D

Såvitt jag förstår, så har din familj inga närvarande eller pågående ärenden med soc, så ditt skrivande här fördjupar enbart din bitterhet, dag för dag, och påverkar därmed din familj kontinuerligt.

För övrigt avslutar jag härmed denna meningslösa diskussion med dig.

Avos

• Newbie
  • *
    • Visa profil
    • Ett Annat Sverige
Soc sekr. som fått foten
« Svar #19 skrivet: 06 juli 2008, 13:34:58 PM »
"Avos"
1) Din argumentationsteknik påminner för övrigt om en viss yrkeskår  :D

2) Såvitt jag förstår, så har din familj inga närvarande eller pågående ärenden med soc, så ditt skrivande här fördjupar enbart din bitterhet, dag för dag, och påverkar därmed din familj kontinuerligt.

Du svarar(2) på ditt eget påstående(1) En wanna-be socialsekreterare ?

Det är verkligen inte passande att du trakasserar mig för att jag skriver här.Du har flera gånger försökt använda mina barn som tillhygge mot mig, det är verkligen fula metoder.Att därtill påstå att mitt skrivande på nkmr skadar mina barn, gör att jag verkligen hoppas att den här saken ska få en snar lösning.

Stockholm

• Gst
Soc sekr. som fått foten
« Svar #20 skrivet: 06 juli 2008, 14:13:21 PM »
"Avos". För sista gången . . . . till dig.

Socionom är nog det absolut sista yrke jag skulle välja, även om jag idag skulle klara av de uppgifterna betydligt bättre än vissa dito inom den verksamheten.

Jag har däremot haft en syster som blev socionom, med en dålig relation till sin far i ryggsäcken.
Så jag har inte enbart egen erfarenhet av den verksamheten, utan även mycken "inside-infomation".

Att kalla sig för (skydds-)ombud är en helt annan sak, och har en annan innebörd.

Och, beträffande att föräldrar drar in oskyldiga barn i "krigszoner", så kan det också gälla en del skiljsmässobarn.

Avos

• Newbie
  • *
    • Visa profil
    • Ett Annat Sverige
Soc sekr. som fått foten
« Svar #21 skrivet: 06 juli 2008, 16:55:44 PM »
"Avos". För sista gången . . . . till dig.

Socionom är nog det absolut sista yrke jag skulle välja, även om jag idag skulle klara av de uppgifterna betydligt bättre än vissa dito inom den verksamheten.

Jag har däremot haft en syster som blev socionom, med en dålig relation till sin far i ryggsäcken.
Så jag har inte enbart egen erfarenhet av den verksamheten, utan även mycken "inside-infomation".

Att kalla sig för (skydds-)ombud är en helt annan sak, och har en annan innebörd.

Och, beträffande att föräldrar drar in oskyldiga barn i "krigszoner", så kan det också gälla en del skiljsmässobarn.

Jag hoppas verkligen att NKMRS forum ska kunna vara öppet för barn som råkat ut för myndighetsbrottslighet, precis som fosterbarnssiterna.

Inte ska jag som förälder läggas till last för vad du gör mot oss !!

NKMR var ingen krigszon innan du kom hit, och jag hade hoppats få slippa det. Hoppas saken får en lösning, Våra barn ska kunna skriva här fredade.

Stockholm

• Gst
Soc sekr. som fått foten
« Svar #22 skrivet: 06 juli 2008, 19:29:25 PM »
Ditt problem "Avos" är att du tycker att jag skriver för mycket här.
Du är van att dominera forumet.

Jag är en flyhänt skribent, och informatör till yrket, så för mig är det väldigt naturligt, och mycket lätt  och snabbt att skriva.

Ett forums varumärke och rykte beror på den som för tillfället dominerar forumet.

Du sätter alltså ett varumärke på forumet, med dina speciella åsikter, som i princip samtliga skribenter i forumet därmed får bära. Och du verkar inte tåla någons andra åsikter här.

Jag tror inte att du vinner något på att hänga mig i svansen i trådarna.

valens

• Newbie
  • *
  • Antal inlgg: 249
    • Visa profil
    • http://visa.respeqt.nu
Soc sekr. som fått foten
« Svar #23 skrivet: 06 juli 2008, 19:49:14 PM »

(...)

Kärleken har inga gränser...  :oops:

Stockholm

• Gst
Soc sekr. som fått foten
« Svar #24 skrivet: 06 juli 2008, 19:58:05 PM »
"Valens"

Va' SKÖNT med en annan skribent i tråden. Thank you!

Som en 60+ gammal gumma är inte kärlek mitt intresse, däremot att ständigt kämpa mot maktmissbruk och rättsröta inom den ofantliga sektorn.

Avos

• Newbie
  • *
    • Visa profil
    • Ett Annat Sverige
Soc sekr. som fått foten
« Svar #25 skrivet: 06 juli 2008, 20:56:32 PM »
Ditt problem "Avos" är att du tycker att jag skriver för mycket här.
Du är van att dominera forumet.

Jag är en flyhänt skribent, och informatör till yrket, så för mig är det väldigt naturligt, och mycket lätt  och snabbt att skriva.

Ett forums varumärke och rykte beror på den som för tillfället dominerar forumet.

Du sätter alltså ett varumärke på forumet, med dina speciella åsikter, som i princip samtliga skribenter i forumet därmed får bära. Och du verkar inte tåla någons andra åsikter här.

Det du presterat i detta meddelande kallas "circulum vitiosis"

Förtryckarskolan:
7.0 Circulum Vitiosus.
7.1 'Ond cirkel','Felaktig Cirkel'. Cirkelbevis. Bevis där sanningen är det som ska bevisas(konklusionen), redan är förutsatt i bevisets utgångspunkt(premisserna). Exempelvis är konklusionen direkt sammanfallande med bevisets enda premiss i följande exempel:' Att ge varje människa obehindrad yttrandefrihet måste alltid i det stora hela vara fördelaktigt för staten;för det bidrar i hög grad till samhällets intressen att varje person åtnjuter en fullkomligt obegränsad frihet att uttrycka sina åsikter'.
7.2 Circulum Vitiosus kan med fördel också användas i cirkularitet i samband med definitioner och förklaringar. Om ett uttryck A definieras med hjälp av ett uttryck B,B i sin tur definieras med hjälp av ett uttryck C, och C med hjälp av A, har vi en definitionscirkel.

annat av intresse:

1.0 Argumentum ad hominem.
1.1 Om en motståndare har speciella värderingar som man inte delar kan man istället angripa hans person ( argument avpassat efter personen) dess motsats är argumentum ad rem (argument avpassat efter saken ).
1.2 Argumentum ad hominem är mycket effektivt när man vill framkalla en avsiktligt osaklig debatt.

och ytterligare:

2.0 Argumentum ad verecundiam.
2.1 Om man vädjar till en auktoritet dvs. till de känslor av respekt som folk hyser för berömda personligheter kan man övertyga pöbeln om riktigheten i sin åsikt.

valens

• Newbie
  • *
  • Antal inlgg: 249
    • Visa profil
    • http://visa.respeqt.nu
Soc sekr. som fått foten
« Svar #26 skrivet: 06 juli 2008, 21:02:32 PM »
"Valens"

Va' SKÖNT med en annan skribent i tråden. Thank you!

Som en 60+ gammal gumma är inte kärlek mitt intresse, däremot att ständigt kämpa mot maktmissbruk och rättsröta inom den ofantliga sektorn.

För all del!
Glöm inte Alphavilles “Forever Young”  :wink:

Med tro, hopp och …kärlek, blir kanske ondskans plats mindre i våra liv.

Tanten

• Newbie
  • *
  • Antal inlgg: 86
    • Visa profil
Soc sekr. som fått foten
« Svar #27 skrivet: 12 juli 2008, 16:17:10 PM »
Ibland måste man riva ned en befintlig struktur för att kunna renovera en byggnad. Visst behövs det mer kompetens...men jag är rädd för att man måste riva allt och bygga nytt.....typ som de gör i "Extreme home makeover"...........

Avos

• Newbie
  • *
    • Visa profil
    • Ett Annat Sverige
Soc sekr. som fått foten
« Svar #28 skrivet: 12 juli 2008, 16:50:56 PM »
Citat frn: "Tanten"
Ibland måste man riva ned en befintlig struktur för att kunna renovera en byggnad. Visst behövs det mer kompetens...men jag är rädd för att man måste riva allt och bygga nytt.....typ som de gör i "Extreme home makeover"...........

Ja vem skulle rekommendera en omorganisation av en bank, vars alla anställda antingen begått brott, eller förtigit brott ?

Därtill så är i synnerhet alla nivåerna OVANFÖR genomruttna. Om man tycker att det går bra att omorganisera: varför inte anställa Hells Angels som socialsekreterare ? En lite kurs så.. ?

Märk väl att ämnet för detta forum och NKMRs devis är "för skydd av barnens rättigheter". Vad är det man diskuterar ?

Stockholm

• Gst
Soc sekr. som fått foten
« Svar #29 skrivet: 12 juli 2008, 17:12:27 PM »
"Tanten"

Många arbetssökande hoppades på att AMS skulle jämnas med marken vid regeringsskiftet hösten 2006.

Men, tyvär skedde enbart en omorganisation + en ny GD.

Nu har ett privat alternativ till AF startats av ett företag kallat KFG, vilket startades av 3 st arbetsförmedlare.
Alltså, det privata alternativet blir enbart en copycat av AF.

"Avos"

Du var arbetslös runt år 2001, och sedan fick du förtidspension.
Vem satte diagnosen för sjukersättning och förtidspension?
AF, eller soc, eller en läkare?
Dvs, var det staten, eller kommunen, eller Landstinget?