Frfattare mne: Soc sekr. som fått foten  (lst 22103 gnger)

Avos

• Newbie
  • *
  • Antal inlgg: 1242
    • Visa profil
    • Ett Annat Sverige
Soc sekr. som fått foten
« Svar #30 skrivet: 12 juli 2008, 18:55:29 PM »
Citat frn: "Stockholm"
"Tanten"

Många arbetssökande hoppades på att AMS skulle jämnas med marken vid regeringsskiftet hösten 2006.

Men, tyvär skedde enbart en omorganisation + en ny GD.

Nu har ett privat alternativ till AF startats av ett företag kallat KFG, vilket startades av 3 st arbetsförmedlare.
Alltså, det privata alternativet blir enbart en copycat av AF.

"Avos"

Du var arbetslös runt år 2001, och sedan fick du förtidspension.
Vem satte diagnosen för sjukersättning och förtidspension?
AF, eller soc, eller en läkare?
Dvs, var det staten, eller kommunen, eller Landstinget?

Det ska du skita i .
Denna person har av myndigheterna berövats sina rättigheter, och skriver därför mot sin vilja anonymt.Att skriva anonymt skadar de mänskliga rättigheterna och skyddar de som angriper rättigheterna

Stockholm

• Gst
Soc sekr. som fått foten
« Svar #31 skrivet: 12 juli 2008, 19:11:05 PM »
"Avos"

Du behöver inte ta illa upp, jag var enbart intresserad av om det var kvacksalvare inom stat och kommun, eller om det var en riktig legitimerad läkare inom landstinget.

"Tanten"

De som kallar sig för soc sekr måste gå 1 termin till efter de 7 första på Sopis, och då gå i terapi, sedan kan de få en legitimation som kan dras vid oegentligheter.
Och de som handlägger ärenden med barn inblandade måste själva ha barn, och ha jobbat i minst 5-10 år.

Sedan bör ALLA ärenden passera en särskild statlig enhet för granskning innan ärendena når juristerna på länsrätten.

Det är enkla förändringar som faktiskt borde kunna genomföras väldigt snabbt.

Avos

• Newbie
  • *
    • Visa profil
    • Ett Annat Sverige
Soc sekr. som fått foten
« Svar #32 skrivet: 12 juli 2008, 19:16:24 PM »
"Avos"

Du behöver inte ta illa upp, jag var enbart intresserad av om det var kvacksalvare inom stat och kommun, eller om det var en riktig legitimerad läkare inom landstinget.

"Tanten"

De som kallar sig för soc sekr måste gå 1 termin till efter de 7 första på Sopis, och då gå i terapi, sedan kan de få en legitimation som kan dras vid oegentligheter.
Och de som handlägger ärenden med barn inblandade måste själva ha barn, och ha jobbat i minst 5-10 år.

Sedan bör ALLA ärenden passera en särskild statlig enhet för granskning innan ärendena når juristerna på länsrätten.

Det är enkla förändringar som faktiskt borde kunna genomföras väldigt snabbt.

Ja sedan så tror vi på det här va ?
Denna person har av myndigheterna berövats sina rättigheter, och skriver därför mot sin vilja anonymt.Att skriva anonymt skadar de mänskliga rättigheterna och skyddar de som angriper rättigheterna

Stockholm

• Gst
Soc sekr. som fått foten
« Svar #33 skrivet: 13 juli 2008, 12:22:06 PM »
"Avos" du får tro vad du vill, men detta att kommunal personal utan vetenskaplig grund och fakta styr invånares liv till ren ödeläggelse måste få ett snabbt slut.

Jag har aldrig öht förstått varför, för det mesta okunniga, POLITIKER ska vara inblandade i ärenden som rör människors liv, hälsa och framtid på en enskild nivå.
Politiker ska pyssla med övergripande samhällsfrågor för stora grupper av människor.
Detta är en kommunal tradition som de blivit blinda inför, och därför tydligen har svårt för att ändra på.

Det ska vara superexperter som avgör människors öden, och ingen enskilds talan ska marginaliseras i en riktig demokrati med ett riktigt och fungerande rättsväsen.

Avos

• Newbie
  • *
    • Visa profil
    • Ett Annat Sverige
Soc sekr. som fått foten
« Svar #34 skrivet: 13 juli 2008, 17:20:11 PM »
"Avos" du får tro vad du vill, men detta att kommunal personal utan vetenskaplig grund och fakta styr invånares liv till ren ödeläggelse måste få ett snabbt slut.

Jag har aldrig öht förstått varför, för det mesta okunniga, POLITIKER ska vara inblandade i ärenden som rör människors liv, hälsa och framtid på en enskild nivå.
Politiker ska pyssla med övergripande samhällsfrågor för stora grupper av människor.
Detta är en kommunal tradition som de blivit blinda inför, och därför tydligen har svårt för att ändra på.

Det ska vara superexperter som avgör människors öden, och ingen enskilds talan ska marginaliseras i en riktig demokrati med ett riktigt och fungerande rättsväsen.

Superexperterna ska ut ur våra liv, och förlora allt inflytande över familjen. Ingen ska ha inflytande över familjen.

Stockholm

• Gst
Soc sekr. som fått foten
« Svar #35 skrivet: 13 juli 2008, 18:14:51 PM »
"Avos"

Ett förtydligande  :!:

Eftersom varken lokala C-politiker, på en lokal kommunal nivå, eller jurister inom en del Länsrätter, eller vissa handläggare inom Länsstyrelser, eller vissa handläggare inom JO, eller vissa handläggare inom JK, ifrågasätter vissa kvacksalvande kommunala handläggares texter, handläggare som kallar sig för soc sekr utan legitimation, så måste det till en ytterligare nivå, som GRANSKAR dessa så kallade utredningar INNAN de når en förvaltningsdomstol.

Med superexperter menar jag personer i stil med t ex Bo Edvardsson:
http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=531&a=589000

Avos

• Newbie
  • *
    • Visa profil
    • Ett Annat Sverige
Soc sekr. som fått foten
« Svar #36 skrivet: 13 juli 2008, 19:08:08 PM »
"Avos"

Ett förtydligande  :!:

Eftersom varken lokala C-politiker, på en lokal kommunal nivå, eller jurister inom en del Länsrätter, eller vissa handläggare inom Länsstyrelser, eller vissa handläggare inom JO, eller vissa handläggare inom JK, ifrågasätter vissa kvacksalvande kommunala handläggares texter, handläggare som kallar sig för soc sekr utan legitimation, så måste det till en ytterligare nivå, som GRANSKAR dessa så kallade utredningar INNAN de når en förvaltningsdomstol.

Med superexperter menar jag personer i stil med t ex Bo Edvardsson:

Det behövs inga superexperter till en domstol som inte avkunnar sina domar på grundval av bevisning,det räcker för dem med en trollkärring som spår i en kastrull med kokta hönsfötter.

Stockholm

• Gst
Soc sekr. som fått foten
« Svar #37 skrivet: 13 juli 2008, 21:31:12 PM »
"Avos" du fattar alltså inte fortfarande.

Läs gärna mina oftast mycket korta inlägg 2 gånger innan du svarar.

Deras så kallade utredningar ska GRANSKAS av en statlig mellanmyndighet INNAN utredningarna når en förvaltningsdomstol.

Då ska bevis läggas fram, och felaktigheter rättas upp, och hela ärendet återförvisas till första instans för upprättning och korrigeringar, dvs åter till dessa  och vissa kvackare som kallar sig för utredande soc. sekr.

Se länk:

För övrigt verkar du "Avos" ha ett maniskt tvångsbehov av att alltid ha sista inlägget i varje tråd, när du inte för dina egna monologer.

Avos

• Newbie
  • *
    • Visa profil
    • Ett Annat Sverige
Soc sekr. som fått foten
« Svar #38 skrivet: 13 juli 2008, 21:43:33 PM »
"Avos" du fattar alltså inte fortfarande.

Läs gärna mina oftast mycket korta inlägg 2 gånger innan du svarar.

Deras så kallade utredningar ska GRANSKAS av en statlig mellanmyndighet INNAN utredningarna når en förvaltningsdomstol.

Då ska bevis läggas fram, och felaktigheter rättas upp, och hela ärendet återförvisas till första instans för upprättning och korrigeringar, dvs åter till dessa  och vissa kvackare som kallar sig för utredande soc. sekr.

För övrigt verkar du "Avos" ha ett maniskt tvångsbehov av att alltid ha sista inlägget i varje tråd, när du inte för dina egna monologer.

Det ordnar sig: Snart är moderatorn tillbaka från semestern.

BTW: Läs gärna dina egna brev två gången: "Då ska bevis läggas fram" var då ? I Länsrätten ? Den tar ju sina domar utan bevis. Då passar det bättre med en gryta med kokta hönsfötter med andra ord.Pröva bevis i länsrätten via kommitter som prövar kommitter ? Först måste bevisen finnas.Din ambition att förvirra andra förvirrar dig själv.

Stockholm

• Gst
Soc sekr. som fått foten
« Svar #39 skrivet: 14 juli 2008, 11:47:58 AM »
"Avos"

Citerar från din text: - "BTW: Läs gärna dina egna brev två gången" -

Initialerna BTW vad betyder det  :?:  
Det är iaf inte mitt alias eller mina initialer.

Du blandar tydligen ihop mig med någon annan. Intressant.

Aragorn

• Newbie
  • *
  • Antal inlgg: 117
    • Visa profil
BTW
« Svar #40 skrivet: 14 juli 2008, 18:32:26 PM »
Stockholm - BTW  :?:
det vore ju skamligt om en engelsk skolning inte kunde hjälpa dig med detta by the way.

Avos

• Newbie
  • *
    • Visa profil
    • Ett Annat Sverige
Soc sekr. som fått foten
« Svar #41 skrivet: 14 juli 2008, 18:43:47 PM »
"Avos"

Citerar från din text: - "BTW: Läs gärna dina egna brev två gången" -

Initialerna BTW vad betyder det  :?:  
Det är iaf inte mitt alias eller mina initialer.

Du blandar tydligen ihop mig med någon annan. Intressant.

Ja det är väldigt intressant som Albert Einstein sa till mig en gång.

Avos

• Newbie
  • *
    • Visa profil
    • Ett Annat Sverige
Re: BTW
« Svar #42 skrivet: 14 juli 2008, 19:01:46 PM »
Citat frn: "Aragorn"
det vore ju skamligt om en engelsk skolning inte kunde hjälpa dig med detta by the way.

Jag är ju gammal fidonettare, så sånt där har jag svårt att lägga bort.

http://susning.nu/IRC-slang

valens

• Newbie
  • *
  • Antal inlgg: 249
    • Visa profil
    • http://visa.respeqt.nu
Re: BTW
« Svar #43 skrivet: 14 juli 2008, 19:03:01 PM »
Citat frn: "Aragorn"

Ibland, måste man ta hänsyn till datakunskaper från 70-talet, typ.  :oops:

Stockholm

• Gst
Soc sekr. som fått foten
« Svar #44 skrivet: 14 juli 2008, 19:42:09 PM »
Snälla "Valens"  . . .

Utöver min utbildning inom IT har jag jobbat med IT fram till cirka 1989 . . . (barns födelse)... dvs från hålkort till PC-utbildare . . .

Men, jag vet faktiskt inte vad BTW betyder, och det är säkert inte heller någon värdefull kunskap att ha.