Författare Ämne: Blåsningen... eller, "Vem vill bli miljonär?"  (läst 2145 gånger)

valens

• Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 249
    • Visa profil
    • http://visa.respeqt.nu
Blåsningen... eller, "Vem vill bli miljonär?"
« skrivet: 27 juni 2008, 21:46:39 PM »
Det sägs att många av oss går miste om viktiga (vinst)chanser i livet för att man inte vet hur man säljer sig själv.

Det finns olika teser.
Den ena säger att om man börjar tänka på sig själv som ett företag, med sig själv som vd, blir man omedelbart intresserad av affärsresultatet.
Idag blir det bara fler och fler som går med på det och på ett eller ett annat sätt visar upp sig bland kunderna.

Men ändå, någon finansiell källa måste man grunda sig på , annars går det inte ihop.

Alla kan inte bara drömma och vinna på TV4:s ”Vem vill bli miljonär?”, eller?

AS76

• Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 106
    • Visa profil
« Svar #1 skrivet: 27 juni 2008, 22:42:51 PM »
Vill man skaffa sig en karriär utan värdighet finns det väl alltid skandalmetoden, göra sig känd genom att göra något riktigt korkat eller oanständigt och sedan tjäna pengar indirekt genom pressbevakningen, se sådana som Lindsay Lohan. I dagens samhälle har uppenbarligen även ett dåligt rykte marknadsvärde. Eller så kan du slå dig i huvudet med en slägga eller liknande och lägga upp på Youtube, och hoppas på lite publicitetet på det sättet, det kan ge en plats i societeten.

Det måste väl medges att man känner en klar alienation inför dagens sätt att skaffa sig en karriär om man är inställd på att faktiskt producera något. Det är lite tragikomiskt också när dessa kändisar blir deprimerade efter att uppmärksamheten börjat dala, efter att ha byggt upp sina liv kring den. Vilka personer allmänheten ser upp till säger mycket om en kultur. Jag tror jag läste ett citat från USA i stil med detta: "I Kina ser de upp till Bill Gates; Här ser vi upp till Britney Spears."

Ansvaret till denna situation ligger förstås hos de idioter som med sådan besatthet följer dessa kändisars liv. Själv har jag aldrig förstått varför man ska bry sig om detta patrask.

Avos

• Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 1242
    • Visa profil
    • Ett Annat Sverige
« Svar #2 skrivet: 28 juni 2008, 08:08:46 AM »
Citat från: "AS76"
Vill man skaffa sig en karriär utan värdighet finns det väl alltid skandalmetoden, göra sig känd genom att göra något riktigt korkat eller oanständigt och sedan tjäna pengar indirekt genom pressbevakningen, se sådana som Lindsay Lohan. I dagens samhälle har uppenbarligen även ett dåligt rykte marknadsvärde. Eller så kan du slå dig i huvudet med en slägga eller liknande och lägga upp på Youtube, och hoppas på lite publicitetet på det sättet, det kan ge en plats i societeten.

Det måste väl medges att man känner en klar alienation inför dagens sätt att skaffa sig en karriär om man är inställd på att faktiskt producera något. Det är lite tragikomiskt också när dessa kändisar blir deprimerade efter att uppmärksamheten börjat dala, efter att ha byggt upp sina liv kring den. Vilka personer allmänheten ser upp till säger mycket om en kultur. Jag tror jag läste ett citat från USA i stil med detta: "I Kina ser de upp till Bill Gates; Här ser vi upp till Britney Spears."

Ansvaret till denna situation ligger förstås hos de idioter som med sådan besatthet följer dessa kändisars liv. Själv har jag aldrig förstått varför man ska bry sig om detta patrask.

Knepet för att kunna göra affärer är att hitta en produkt som är vansinnnigt billig utomlands, och sedan dra vinsterna på den genom att introducera den i sverige. Då bromsar man utvecklingen, för ett fritt informationsbyte ger en än snabbare spridning av teknologin. Att kunna bli ett marknadsekonomiskt snille förutsätter att man kan hålla käften om vilka produkter man funnit i utlandet, som går att introducera i sverige, vilket jag har upptäckt att jag inte kan..
Denna person har av myndigheterna berövats sina rättigheter, och skriver därför mot sin vilja anonymt.Att skriva anonymt skadar de mänskliga rättigheterna och skyddar de som angriper rättigheterna