Författare Ämne: banditer  (läst 1984 gånger)

Avos

• Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 1242
    • Visa profil
    • Ett Annat Sverige
banditer
« skrivet: 06 juni 2008, 18:52:19 PM »
Jag ar nu pa semester i Ryssland, darav har jag inte svenska bokstaver tillgangliga. Jag har genomfort mitt mal att fora over all sjukvard utanfor sverige, da jag saknar fortroende for den svenska sjukvarden. Det fungerar mycket bra, dartill avsevart billigare. Det visade sig att jag haft bihaleinflammation i 35 ar, lakarna har ju vagrat rontga mig, ytterligare visade det sig att jag hade osteoschandros, och endel andra problem. Nu har jag tillgang till kompetent sjukvard som kan forsoka losa detta. Senare har jag tankt att nar yngsta sonen blir sa pass bra pa ryska, kanske aven han kan fa del av dessa manskliga rattigheter ?

Det andra ryssland, det som liknar de svenska myndighetsbrottlingarna hade jag kontakt med idag. Skulle korsa en jarnvagsovergang, och nar jag var jamsidens med signalen borjade de blinka. Jag markte inte att en rysk myndighetsbrottsling som var pa jakt efter mutor , ryska GAI, sett mig,  och kort bakom mig sedan hundra meter. Gai ar den valkanda och kriminella trafikpolisen. Han korde om mig, prejade bussen med paslagna sirener, Han stallde sin bil tvars over vagen bakom mig,blockerade all trafik och en annan bil korde fram och blockerade mig bakom mig.  Det var hogste polisbefalet i Volosovo som nu ville ha smorjning. Eftersom jag rest med bil over 50 ggr till ryssland ar det har en beklaglig rutin for mig, men de har i alla fall inte fatt los en spann i mutor av mig sedan 1980 da jag akte forsta gangen ! Han inledde med det vanliga mut-tagarsnacket,

"Jag tycker att du verkar vara berusad, jag kan satta in dig pa ett halvt ar, dina papper ar inte oversatta till ryska, det kan du aka i fangelse for, vart ska du ?" etc. Vi behandlades som bankranare som gripits pa flykt fran brottet, och en rasist kom fram till polisen och tackade honom for att han behandlade oss sa dar.  Nar vi kom till snutstationen, sa ringde folk hela tiden, for att gratulera och hora mer om att en svensk hade bliivit tagen i den politiska aktionen i smastaden dar en svensk varit synlig. De hotade nagra extra ganger med att jag inte skulle fa aka hem, det skulle bli domstol, de skulle fundera pa hur de skulle gora med bussen.. Men de kom ingenstans med sina hot, utan tvingades noja sig med att jag fick betala 120 kronor i boter.. Det var allt skandalisterna fick ut av detta...
Denna person har av myndigheterna berövats sina rättigheter, och skriver därför mot sin vilja anonymt.Att skriva anonymt skadar de mänskliga rättigheterna och skyddar de som angriper rättigheterna

Avos

• Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 1242
    • Visa profil
    • Ett Annat Sverige
hemma igen..
« Svar #1 skrivet: 17 juni 2008, 07:50:47 AM »
Kom hem igen , svårt förföljd av Igelkottförvaltningens ryska sektion, som vi mer eller mindre flydde från. Efter att ha sammanstött med igelkottförvaltningens medarbetare i Volosovo, polischefen, så väntade oss ytterligare liknande åtgärder från Igelkottförvaltningens hundratusentals medarbetare. Tillståndet för att ha bil med sig i Ryssland måste förlängas,det tar två dagar av papperskrivande, och kostar 1200 kr.

Min fru som ville gå på sin döde fars minneshögtid, kunde alltså inte göra detta, då vi därför tvingades att korta ned vår resa för att slippa söka förlängning av tillståndet.

Efter detta så drabbade igelkottförvaltningen oss igen, då utförsel av min frus dragspel som hon fått i arv av sin morfar, inte skulle tillåtas. Då måste hon ha tillstånd av kulturministeriet och Igelkottförvaltningen. Vill de ha ett spelprov för att kunna avgöra om handlingen är kriminell  ?

När vi sedan kom till Finland så skippade jag mitt vanliga inköp av röd diesel, började bli less på dem. Inköpen av röd diesel är ju tillåtna av Eu, men Igelkottförvaltningen förbjuder att den inköps av kommersiella skäl, eller i annat fall att den transporteras i icke kommersiella transportkärl..

PS. Ryssland är fantastiskt: Vi tror ju vanligen  att trafikpolisen skenbart är till för  trafiksäkerhetes skull. I ryssland fäller de upp barriärer på båda sidor om järnvägsövergångarna för att i det fall någon kört mot rött, ska den personen fångas mellan bommarna !! " Ha-ha-ha !  Nu dör du, där fick du för att du inte ser dig för !". Vilka idioter !

Saken var den att när polischefen prejade min bil med påslagna sirener och blåljus, försökte han preja mig att stanna mellan bommarna/barriärena, men jag körde fem meter bakom dem, vilket gjorde honom helt vansinnig.

Den här iden har de antagligen fått från amerikanska polisjaktsfilmer, där den jagade begagnar sig av möjligheten att köra ifrån polisen strax innan tåget kommer, så att polisen stoppas framför tåget. Därav den vansinnige polischefen. En sista hälsning fick vi från honom genom tullen, då det stod registrerat att vi inte borde tillåtas ny inresa, tullaren ringde och frågade registratorn, men fick till svar att ingen orsak var uppgiven, och ärendet avskrevs.

Igelkottförvaltningen vill att alla vägar ska avskaffas och att mänskligheten ska utrotas, då den utgör ett presumtivt hot mot igelkottarna. Körde idag ihjäl en igelkott, men men reagerade inte, då jag satt i andra tankar.
Denna person har av myndigheterna berövats sina rättigheter, och skriver därför mot sin vilja anonymt.Att skriva anonymt skadar de mänskliga rättigheterna och skyddar de som angriper rättigheterna