Författare Ämne: Sommar hos mormor?  (läst 21193 gånger)

cicci

• Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 174
    • Visa profil
Sommar hos mormor?
« skrivet: 23 juni 2008, 17:02:05 PM »
Ja, så har jag än en gång ansökt om att få "låna" mina tvångsplacerade barnbarn en vecka i sommar. Jag har lämnat helt öppet för vilken vecka som helst under sommaren, ska bli spännande att se om jag får ja den här gången eller vilka ursäkter de ska komma med den här gången.
Förra sommaren var ett av skälen att "de då skulle få träffa sin mamma för mycket"!!!! Soc har aldrig påstått att jag är olämplig att ta hand om dem utan först handlade det om att de måste anpassas i familjehemmen och som sagt förra sommaren att de skulle få för mycket umgänge med sin mamma - helt sjukt tycker jag då deras mamma aldrig slagit dem eller på något sätt gjort något för att skada dem. Ändå får hon inte träffa barnen utan närvarande kontaktperson och nu ska de till och med detaljstyra vad hon ska göra med barnen under umgänget. Det ska vara inskrivet vilka aktiviteter som gäller för varje umgänge och kontaktpersonen ska se till att aktiviteterna blir av!!! Snacka om att omyndigförklara mamman och detaljstyra!

emmani

• Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 5
    • Visa profil
Sommar hos mormor?
« Svar #1 skrivet: 23 juni 2008, 18:47:51 PM »
Var finns det fantastiska "för barnens bästa" i den här historien???
För barnens bästa - och för framtiden - borde de väl umgås så mycket som möjligt med "bio-släkten".
Det retar upp mig till vansinne när socialen kommer med sjuka påståenden som att barnen träffar sin mamma "för mycket".
INGET barn träffar sin mamma för mycket. Det finns medfödda band
mellan dem. En sorts förbund som man ska utveckla och ta till vara...
inte ständigt försöka skära av....

Ilsken mormor utan barnbarn :evil:

valens

• Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 249
    • Visa profil
    • http://visa.respeqt.nu
Sommar hos mormor?
« Svar #2 skrivet: 23 juni 2008, 20:24:44 PM »
Med all min bitterhet i den förbannade sits som jag befinner mig i, i en sjuk vårdnads tvist skapat och underhållet i mer än 4 år av en helt hänsynslös mamma med direkta stöd av alldeles för många omänskliga tjänstemän, låt mig säga att jag håller helt med emmani som skriver att det är vansinnigt retande när socialen kommer med sjuka påståenden typ barnen träffar sina föräldrar "för mycket".

INGET barn träffar sin förälder för mycket.
Oavsett om det är frågan om mamman, pappan eller bägge!

Vi måste sätta alltid våra barn i första rummet genom att visa lika respekt för både kvinnor och män, för både män och kvinnor – för barnets föräldrar!

Att som förälder tvingas tigga för att få träffa sitt barn för några timmar, dagar eller kanske veckor det är mer än förnedrande!
Och min inställning, det är att det är minst lika förnedrande för ett demokratiskt land som mer eller mindre offentligt accepterar det!
Det är helt enkelt ovärdigt en civiliserad rättsstat!

Avos

• Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 1242
    • Visa profil
    • Ett Annat Sverige
Sommar hos mormor?
« Svar #3 skrivet: 23 juni 2008, 21:45:35 PM »
Citat från: "valens"
Med all min bitterhet i den förbannade sits som jag befinner mig i, i en sjuk vårdnads tvist skapat och underhållet i mer än 4 år av en helt hänsynslös mamma med direkta stöd av alldeles för många omänskliga tjänstemän, låt mig säga att jag håller helt med emmani som skriver att det är vansinnigt retande när socialen kommer med sjuka påståenden typ barnen träffar sina föräldrar "för mycket".

INGET barn träffar sin förälder för mycket.
Oavsett om det är frågan om mamman, pappan eller bägge!

Vi måste sätta alltid våra barn i första rummet genom att visa lika respekt för både kvinnor och män, för både män och kvinnor – för barnets föräldrar!

Att som förälder tvingas tigga för att få träffa sitt barn för några timmar, dagar eller kanske veckor det är mer än förnedrande!
Och min inställning, det är att det är minst lika förnedrande för ett demokratiskt land som mer eller mindre offentligt accepterar det!
Det är helt enkelt ovärdigt en civiliserad rättsstat!

När man hör folk påstå att felet med socialförvaltningen är att de behöver mera utbildning för att göra sitt jobb ännu "bättre", och kollar mot denna verklighet, med uppsåtligt och ondskefullt krig mot barn och familjer, som man klart ser skillnaderna, och ser vart de olika vägarna leder.

De här människorna kan inte förbättras, förändras eller påverkas. De ska bara straffas.
Denna person har av myndigheterna berövats sina rättigheter, och skriver därför mot sin vilja anonymt.Att skriva anonymt skadar de mänskliga rättigheterna och skyddar de som angriper rättigheterna

affe1950

• Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 10
    • Visa profil
Sommar hos mormor?
« Svar #4 skrivet: 24 juni 2008, 12:51:18 PM »
Att straffa alla socialarbetare är att gå lite långt. Att däremot kartlägga de som medvetet för krig mot biologiska föräldrar och kamma dessa löss ur pälsen är jag helt med på.Jag tycker mig också skönja att det pågår ett krig mot den biologiska familjen på många plan där LVU är ett av vapnen .Att staten på andra mindre iögonenfallande  sätt påverkar bio-familjens utveckling till individer genom att ta hand om väldigt många av familjers barn i "barnomsorg" där syftet verkar vara att likrikta kommande generationer att tycka och tänka och framförallt inte ifrågasätta maktens sätt att styra samhället.
När det gäller LVU ser jag det som ett instrument för mindre  nogräknade kriminella  personer att tjäna pengar på "barnhandel".Att isolera barnen från bio_familjen är ett  bra sätt att "mörka" verksamheten för att genom kommunikation kommer ju detaljerna fram om denna skumma hantering.

Lev väl!
Affe 1950

Stockholm

• Gäst
Sommar hos mormor?
« Svar #5 skrivet: 24 juni 2008, 18:11:48 PM »
Projekt luskam.

"affe1950"

Det var den allra bästa metafor jag hört hittills.

Alla drabbade av ohederliga, inkompetenta, omoraliska, oetiska kommunala handläggare borde skicka en luskam till ordföranden i resp. politisk nämnd, och be honom eller henne att kamma bort ohyran/lössen bort från förvaltningens organisation.
Dessa löss skadar medborgare på olika sätt, och förstör ryktet för de hederliga handläggarna.

Här kan man köpa en luskam : http://www.vitaminvaruhuset.se/shop/?artnr=3938&gclid=CNuVweu8jZQCFQ-mQwodV2ISWg

Stockholm

• Gäst
Sommar hos mormor?
« Svar #6 skrivet: 24 juni 2008, 18:37:39 PM »
OBS ! Apoteket har en billigare luskam för 19,50 kr.

http://www.apoteket.se/apoteket/jsp/polopoly.jsp?d=4315&ProductSKU=214495&prodinfotype=&showBuy=true&action=showProdInfo

Symbolen Luskam passar bra, någon Oskar är det ju inte frågan om.

Den billiga luskammen kan även sändas direkt till de oegentliga kriminella handläggarna, att hänga på väggen framför skrivbordet som en påminnelse, istället för en diplom.

Avos

• Newbie
  • *
    • Visa profil
    • Ett Annat Sverige
Sommar hos mormor?
« Svar #7 skrivet: 24 juni 2008, 20:08:29 PM »
Citat från: "Stockholm"
Projekt luskam.

"affe1950"

Det var den allra bästa metafor jag hört hittills.

Alla drabbade av ohederliga, inkompetenta, omoraliska, oetiska kommunala handläggare borde skicka en luskam till ordföranden i resp. politisk nämnd, och be honom eller henne att kamma bort ohyran/lössen bort från förvaltningens organisation.
Dessa löss skadar medborgare på olika sätt, och förstör ryktet för de hederliga handläggarna.

Här kan man köpa en luskam : http://www.vitaminvaruhuset.se/shop/?artnr=3938&gclid=CNuVweu8jZQCFQ-mQwodV2ISWg

Vill du locka fram ett skratt hos de som begår brott ?
Denna person har av myndigheterna berövats sina rättigheter, och skriver därför mot sin vilja anonymt.Att skriva anonymt skadar de mänskliga rättigheterna och skyddar de som angriper rättigheterna

Stockholm

• Gäst
Sommar hos mormor?
« Svar #8 skrivet: 24 juni 2008, 20:22:42 PM »
Jag skulle definitivt inte skratta om någon sände mig en luskam tillsammans med ett välriktat budskap.

Avos

• Newbie
  • *
    • Visa profil
    • Ett Annat Sverige
Sommar hos mormor?
« Svar #9 skrivet: 25 juni 2008, 08:41:51 AM »
Citat från: "Stockholm"
Jag skulle definitivt inte skratta om någon sände mig en luskam tillsammans med en välriktat budskap.

Din ambitioner verkar och uttänks inne i huvudet.

Avos

• Newbie
  • *
    • Visa profil
    • Ett Annat Sverige
Sommar hos mormor?
« Svar #10 skrivet: 25 juni 2008, 08:46:36 AM »
Citat från: "affe1950"
Att straffa alla socialarbetare är att gå lite långt. Att däremot kartlägga de som medvetet för krig mot biologiska föräldrar och kamma dessa löss ur pälsen är jag helt med på.Jag tycker mig också skönja att det pågår ett krig mot den biologiska familjen på många plan där LVU är ett av vapnen .Att staten på andra mindre iögonenfallande  sätt påverkar bio-familjens utveckling till individer genom att ta hand om väldigt många av familjers barn i "barnomsorg" där syftet verkar vara att likrikta kommande generationer att tycka och tänka och framförallt inte ifrågasätta maktens sätt att styra samhället.
När det gäller LVU ser jag det som ett instrument för mindre  nogräknade kriminella  personer att tjäna pengar på "barnhandel".Att isolera barnen från bio_familjen är ett  bra sätt att "mörka" verksamheten för att genom kommunikation kommer ju detaljerna fram om denna skumma hantering.

Lev väl!
Affe 1950

Att å ena sidan påstå att det förekommer ett organiserat krig mot barn och barnfamiljer från socialförvaltningarna, och å andra sidan anta att socialsekreterare bör åtnjuta rätten att anses som icke skyldiga tills de bevisats skyldiga, är en paradox, då socialsekreterarnas grundteser är just att dödförklara rättsamhället. Om det finns oskyldiga socialsekreterare/nazister, har de antingen avskedats, eller så är de på väg att lämna den organiserade brottsligheten.

Stockholm

• Gäst
Sommar hos mormor?
« Svar #11 skrivet: 25 juni 2008, 10:57:46 AM »
2007 års luskam (den dyrare effektivare sorten) bör utdelas till antingen den politiske ordföranden eller till socialchefen i Vetlanda kommun (Louise-fallet).

Den billigare sorten (apotekets) kan delas ut fritt till olämpliga soc. sekr. i vilken kommun som helst.

Den skatteavlönad anställd som sedan får flest luskammar kan då ta upp antalet i sitt CV när en högre tjänst söks.

affe1950

• Newbie
  • *
    • Visa profil
Sommar hos mormor?
« Svar #12 skrivet: 25 juni 2008, 12:10:19 PM »
Att det pågår ett krig mot bio-familjen är jag övertygad om från vissa "löss" i socialförvaltningarna och andra instanser i samhället. Att definiera fienden och sedan bekämpa den är vettigare än att dra alla genom samma "luskam".Det beror mycket på hur man utkämpar krig men att urskillningslöst bomba ut alla inklusive ett stort antal oskyldiga för att få eliminera i sammanhanget ett fåtal "löss" är dumt.
Att påstå att det är en paradox att vilja kamma lössen ur pälsen istället för att skjuta alla pälsförsedda varelser utan att kolla förekomsten av "löss"först tycker jag är naivt.

Lev väl!
affe1950

Stockholm

• Gäst
Sommar hos mormor?
« Svar #13 skrivet: 25 juni 2008, 12:29:09 PM »
"affe 1950"

Observera vad jag skrev: "Dessa löss skadar medborgare på olika sätt, och förstör ryktet för de hederliga handläggarna.

affe1950

• Newbie
  • *
    • Visa profil
Sommar hos mormor?
« Svar #14 skrivet: 25 juni 2008, 12:36:08 PM »
Hej "stockholm"
Mitt senaste inlägg handlade om AVOS  syn  på min påstådda paradox.
Borde kanske varit tydligare. Jag tror" Stockholm" och jag är överens om hur tingens ordnig är.
Lev väl!
affe 1950