Författare Ämne: Sommar hos mormor?  (läst 24215 gćnger)

Ruby Harrold-Claesson

• Global Moderator
  • Newbie
  • Antal inlägg: 690
    • Visa profil
Re: Sommar hos mormor?
« Svar #45 skrivet: 10 september 2008, 12:10:54 PM »
Citat frćn: "cicci"
Ja, sÄ har jag Àn en gÄng ansökt om att fÄ "lÄna" mina tvÄngsplacerade barnbarn en vecka i sommar. Jag har lÀmnat helt öppet för vilken vecka som helst under sommaren, ska bli spÀnnande att se om jag fÄr ja den hÀr gÄngen eller vilka ursÀkter de ska komma med den hÀr gÄngen.
Förra sommaren var ett av skĂ€len att "de dĂ„ skulle fĂ„ trĂ€ffa sin mamma för mycket"!!!! Soc har aldrig pĂ„stĂ„tt att jag Ă€r olĂ€mplig att ta hand om dem utan först handlade det om att de mĂ„ste anpassas i familjehemmen och som sagt förra sommaren att de skulle fĂ„ för mycket umgĂ€nge med sin mamma - helt sjukt tycker jag dĂ„ deras mamma aldrig slagit dem eller pĂ„ nĂ„got sĂ€tt gjort nĂ„got för att skada dem. ÄndĂ„ fĂ„r hon inte trĂ€ffa barnen utan nĂ€rvarande kontaktperson och nu ska de till och med detaljstyra vad hon ska göra med barnen under umgĂ€nget. Det ska vara inskrivet vilka aktiviteter som gĂ€ller för varje umgĂ€nge och kontaktpersonen ska se till att aktiviteterna blir av!!! Snacka om att omyndigförklara mamman och detaljstyra!

Cicci, fick du trÀffa dina barnbarn under sommaren?

cicci

• Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 174
    • Visa profil
Sommar hos mormor?
« Svar #46 skrivet: 11 september 2008, 08:37:58 AM »
NEJ. Jag har inte ens lyckats fÄ ett svar av dem! I den hÀr staden anser socialsekreterarna inte att de behöver fatta beslut överhuvudtaget! Just nu min dotter lyckats fÄ till stÄnd ett tillsynsÀrende hos LÀnsstyrelsen pga en mÀngd klara lagbrott.
Hon begĂ€rde muntligt  omprövning av vĂ„rden i april! Ännu inget beslut eller nĂ€mndsammantrĂ€de!
De har genomfört umgÀngesbegrÀnsning i flera mÄnader - utan beslut!
NÀr min dotter begÀrde ut journalerna visar det sig att inte ens dessa Àr skötta ordentligt. DÀr finns ingen notering om ett flertal möten som vi haft med dem, ingen notering om min begÀran om att fÄ lÄna barnbarnen, ingen notering om begÀran om omprövning av vÄrd förrÀn den tredje pÄstötningen via mail, ingen notering om det referenssamtal de kallade mig till, ingen notering om att de gjort tvÄ hembesök osv!!!!!!!!!!!!
LÀnsstyrelsen har nu kontaktat enhetschefen och upplyst henne om vilka skyldigheter de har enligt lag! Skandal att det ska behövas, men....
De har ocksÄ begÀrt in samtliga handlingar för granskning och det ska bli mycket intressant att se vad de kommer fram till.
Just nu avvaktar vi litet för att se vad som sker frÄn LÀnsstyrelsens sida men vi sköter sjÀlva en noggrann dokumentation över alla möten och vad som sÀgs.

partybrud

• Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 107
    • Visa profil
    • http://www.domglomdabarnen.dinstudio.se
Sommar hos mormor?
« Svar #47 skrivet: 11 september 2008, 10:00:32 AM »
Skaffa en bandspelare med och banda samtalet

cicci

• Newbie
  • *
    • Visa profil
Sommar hos mormor?
« Svar #48 skrivet: 11 september 2008, 11:25:22 AM »
Citat frćn: "partybrud"

Vi kommer att göra det ocksÄ!

partybrud

• Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 107
    • Visa profil
    • http://www.domglomdabarnen.dinstudio.se
Sommar hos mormor?
« Svar #49 skrivet: 11 september 2008, 11:42:57 AM »
Spela in det i smyg för annars fÄr ni kanske inte bra svar men det förstÄr du sÀkert sjÀlva me tÀnkte pÄ andr för frÄgar man soc sÄ sÀger dom bara nej

Stockholm

• Gäst
Sommar hos mormor?
« Svar #50 skrivet: 11 september 2008, 12:19:19 PM »
"Cissi"

Skicka ALDRIG en skrivelse adresserad direkt till en handlÀggare, utan skriv aktuell nÀmnd som adressat pÄ sjÀlva brevet, och pÄ kuvertet skriver du: Till Registrator. . .

DÄ stÀmplas din skrivelse med ankomstdag, och i bÀsta fall fÄr den ett diarienummer, men pga av delegation kan brevet ÀndÄ hamna pÄ en handlÀggares bord.

Se ocksÄ till att minst 3 st fÄr den info du vill lÀmna. dvs ett vanligt brev med snigelposten till Registrator, och ett mail med samma brev till tvÄ handlÀggare, gruppchef och enhetschef. Det 3 vet vet alla.

SÀnd Àven info direkt till politiker.
Var outhÀrdligt pÄstridig.

Informera Àven JO och LÀnsstyrelse kontinuerligt om handlÀggarnas tillkortakommanden.

Inse att ditt Àrende aldrig kan bli vÀrre Àn det redan Àr, sÄ var inte rÀdd för att sticka hÄl pÄ handlÀggarnas "uppblÄsta ballonger".

Avos

• Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 1242
    • Visa profil
    • Ett Annat Sverige
Sommar hos mormor?
« Svar #51 skrivet: 11 september 2008, 14:52:58 PM »
Citat frćn: "cicci"
Citat frćn: "partybrud"

Vi kommer att göra det ocksÄ!

Kolla upp vad det Àr ni köper ! Jag har nyligen köpt mitt andra digitala fickminne för 1800 kr som bara var en idiotisk leksak, med hundratals idiotiska funktioner inbyggda, vilket gjorde att den inbyggda datorn kraschade dÄ man skulle starta eller stanna minnet ! Det förra minnet jag hade som kostade 1200 kr var ocksÄ otillförlitligt, och stannade under inspelningarna,samt hade mycket dÄligt ljud. NÀr du köper minne ( bÀst Àr ett digitalt fickminne) sÄ pröva minnet ordentligt första veckan, medan du har rÀtt att lÀmna igen det.
Denna person har av myndigheterna berövats sina rÀttigheter, och skriver dÀrför mot sin vilja anonymt.Att skriva anonymt skadar de mÀnskliga rÀttigheterna och skyddar de som angriper rÀttigheterna

Stockholm

• Gäst
Sommar hos mormor?
« Svar #52 skrivet: 11 september 2008, 15:04:43 PM »
"Cissi"

Jag anvÀnder en liten lÄnad "osynlig" MP3-spelare att spela in ev. möten med.
Sedan lÀgger man ned ljudfilen pÄ hÄrddisken.

Vid telefonsamtal sÄ anvÀnd en mobil eller en fast telefon med en högtalarfunktion, och spela in samtalet bredvid telefonen.

Det sÀmsta man kan göra Àr att "isolera" ett Àrende hos en enda handlÀggare.

Trist att det har gÄtt sÄ lÄngt att invÄnare mÄste handskas med sÄdana medel i kontakt med olika myndigheter. Det Àr ett allvarligt tecken pÄ det accelererande tjÀnstemannavÀldet.

cicci

• Newbie
  • *
    • Visa profil
Sommar hos mormor?
« Svar #53 skrivet: 11 september 2008, 15:25:47 PM »
Tack för alla tips, men den hÀr kampen har nu pÄgÄtt i över tvÄ Är sÄ det mesta kÀnner vi redan till och att skicka nÄgot direkt till handlÀggare var det lÀnge sedan vi gjorde. Som det Àr just nu eftersom LÀnsstyrelsen Àr inkopplad gÄr det ocksÄ alltid en kopia pÄ allt dit.

Stockholm

• Gäst
Sommar hos mormor?
« Svar #54 skrivet: 11 september 2008, 15:56:58 PM »
"Cissi"

Man lĂ€r sig med tiden . . .   :lol:

Mitt senaste Àrende har pÄgÄtt sedan hösten 2005 med kommunen, och före valet 2006 med AF . . .

LÀnsrÀtten, LÀnsstyrelsen och JO har jag/vi inte haft det minsta nytta av, men förmodligen tar de mera seriöst pÄ LVU-Àrenden, och LSS-Àrenden.