Författare Ämne: Sommar hos mormor?  (läst 24214 gćnger)

Stockholm

• Gäst
Sommar hos mormor?
« Svar #30 skrivet: 30 juni 2008, 11:01:54 AM »
"Avos"

"Deras chefer" Àr ocksÄ socionomer, MEN de har i flertalet fall gÄtt pÄ förvaltningslinjen pÄ Sopis (Socialhögskolan), och Àr fega mÀn, iaf de hösta cheferna.

Att tjÀnstemÀn i allmÀnhet hÄller varandra bakom ryggen Àr inget nytt, och förekommer pÄ de flesta offentliga arbetsplatser.

NÀr det gÀller soc Àr det dock dessa/vissa "soc. sekr" som Àr den fula spindeln i nÀtet, som hÄller i pennan, och som rÀttsmanipulerar hela sin omgivning, dvs lokalpolitiker, juristerna pÄ lÀnsrÀtten, andra tjÀnstemÀn pÄ andra myndigheter, osv
SÄ, om du vill kalla nepotism för systemfel, sÄ Àr det ok för mig.

Det skulle vara intressant att göra en enkÀtundersökning, och vÀlja 500 socionomer frÄn SKTF register och 500 dito frÄn SSR register, och stÀlla öppna frÄgor om deras sociala bakgrund.

SKTF-socionomer bedömer jag ha gjort en "klassresa", och dessa har fÄtt storhetsvansinne av sin makt över bÄde medborgare och lokalpolitiker.
Sannolikt har de ocksÄ en ryggsÀck med uppvÀxtproblem, och nu tar de hÀmnd och revansch.

Stockholm

• Gäst
Sommar hos mormor?
« Svar #31 skrivet: 30 juni 2008, 14:59:49 PM »
"valens"

ApropĂ„ "socionomkvinnan" i Expressens artikel, sĂ„ tycks alkoholism inte vara alldeles helt ovanligt bland socionomer. Jag tĂ€nker dĂ„ nĂ€rmast pĂ„ kĂ€nda "socionompolitiker" som t ex Gudrun Schyman (v), Anna Sjödin (s), och Annika Åhnberg (s) (boken "Isprinsessan").
Även Anna Sjödins mamma Ă€r socionom, och gift med en "vanlig arbetare".

Avos

• Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 1242
    • Visa profil
    • Ett Annat Sverige
Sommar hos mormor?
« Svar #32 skrivet: 30 juni 2008, 19:19:45 PM »
Citat frćn: "Stockholm"
"Avos"

"Deras chefer" Àr ocksÄ socionomer, MEN de har i flertalet fall gÄtt pÄ förvaltningslinjen pÄ Sopis (Socialhögskolan), och Àr fega mÀn, iaf de hösta cheferna.

Att tjÀnstemÀn i allmÀnhet hÄller varandra bakom ryggen Àr inget nytt, och förekommer pÄ de flesta offentliga arbetsplatser.

NÀr det gÀller soc Àr det dock dessa/vissa "soc. sekr" som Àr den fula spindeln i nÀtet, som hÄller i pennan, och som rÀttsmanipulerar hela sin omgivning, dvs lokalpolitiker, juristerna pÄ lÀnsrÀtten, andra tjÀnstemÀn pÄ andra myndigheter, osv
SÄ, om du vill kalla nepotism för systemfel, sÄ Àr det ok för mig.

Det skulle vara intressant att göra en enkÀtundersökning, och vÀlja 500 socionomer frÄn SKTF register och 500 dito frÄn SSR register, och stÀlla öppna frÄgor om deras sociala bakgrund.

SKTF-socionomer bedömer jag ha gjort en "klassresa", och dessa har fÄtt storhetsvansinne av sin makt över bÄde medborgare och lokalpolitiker.
Sannolikt har de ocksÄ en ryggsÀck med uppvÀxtproblem, och nu tar de hÀmnd och revansch.

Det beror alltsÄ pÄ att folk inom sociala har socionomexamen, men lÀnsrÀtten dÄ ? Vad beror det pÄ dÀr dÄ ? Hur kommer du fram till att situationen INTE beror pÄ att sociala Àr bÄde motpart och utredare i lÀnsrÀtten och att inga tillsynsenheter fungerar, att lÀnsrÀtterna fungerar som politiska tribunaler utan istÀllet att allt beror pÄ att de inblandade har socionomexamen ? Exempelvis Ulla Wall-Johansson har ocksÄ socionomexamen. Mycket av den seriösa debatten hÀr pÄ forumet har försvunnit den sista tiden. I Det hÀr fallet handlar det tydligen om tankelÀsning, dÀr resonemanget Àr omöjligt att följa.
Denna person har av myndigheterna berövats sina rÀttigheter, och skriver dÀrför mot sin vilja anonymt.Att skriva anonymt skadar de mÀnskliga rÀttigheterna och skyddar de som angriper rÀttigheterna

Stockholm

• Gäst
Sommar hos mormor?
« Svar #33 skrivet: 30 juni 2008, 21:24:35 PM »
"Avos"

Citera gÀrna det vÀsentliga sÄ kanske du lÀttare kan följa resonemanget.
T ex - " som Àr den fula spindeln i nÀtet, som hÄller i pennan, och som rÀttsmanipulerar hela sin omgivning, dvs lokalpolitiker, juristerna pÄ lÀnsrÀtten, andra tjÀnstemÀn pÄ andra myndigheter, osv " -

Att det sedan finns korkade och slappa lokalpolitiker, och dito olika andra sorters tjÀnstemÀn inblandade i Àrenden gör ju inte saken bÀttre.

Ju lÀngre den sÄ kallade "vÀlfÀrden" har utvecklats, ju slappare blir olika sorters yrkeskÄrer.

Avos

• Newbie
  • *
    • Visa profil
    • Ett Annat Sverige
Sommar hos mormor?
« Svar #34 skrivet: 01 juli 2008, 13:57:13 PM »
"Avos"

Citera gÀrna det vÀsentliga sÄ kanske du lÀttare kan följa resonemanget.
T ex - " som Àr den fula spindeln i nÀtet, som hÄller i pennan, och som rÀttsmanipulerar hela sin omgivning, dvs lokalpolitiker, juristerna pÄ lÀnsrÀtten, andra tjÀnstemÀn pÄ andra myndigheter, osv " -

Att det sedan finns korkade och slappa lokalpolitiker, och dito olika andra sorters tjÀnstemÀn inblandade i Àrenden gör ju inte saken bÀttre.

Ju lÀngre den sÄ kallade "vÀlfÀrden" har utvecklats, ju slappare blir olika sorters yrkeskÄrer.

Ska jag citera mina egna inlĂ€gg sĂ„ att du du kan lĂ€sa dem lĂ€ttare ? Vill du ens lĂ€sa dem ? Men eftersom du har lĂ„ng vana och erfarenhet av tankelĂ€sning Ă€r det vĂ€l detta du Ă€r bĂ€st pĂ„. NĂ€r nĂ„gon sĂ€ger "Den dĂ€r beter sig sĂ„ dĂ€r för att hon har socionomexamen/Ă€r utlĂ€nning/ har en moster i Örebro", sĂ„ har man trĂ€ffat en medial person. Medial Ă€r du sĂ€kert  pĂ„ ena eller andra sĂ€ttet. Eller hur ?
Denna person har av myndigheterna berövats sina rÀttigheter, och skriver dÀrför mot sin vilja anonymt.Att skriva anonymt skadar de mÀnskliga rÀttigheterna och skyddar de som angriper rÀttigheterna

Stockholm

• Gäst
Sommar hos mormor?
« Svar #35 skrivet: 01 juli 2008, 19:22:20 PM »
Ett systemfel kan vara att sjÀlvstyrande kommuner öht tillÄts existera.

Min uppfattning Àr att kommuner ska lÀggas ned, eller att staten tar ett jÀrnhÄrt grepp i deras nackskinn.

Avos

• Newbie
  • *
    • Visa profil
    • Ett Annat Sverige
Sommar hos mormor?
« Svar #36 skrivet: 01 juli 2008, 19:56:47 PM »
Ett systemfel kan vara att sjÀlvstyrande kommuner öht tillÄts existera.

Min uppfattning Àr att kommuner ska lÀggas ned, eller att staten tar ett jÀrnhÄrt grepp i deras nackskinn.

SjĂ€lvfallet !  Felmarginalen bör decimeras till noll. Nykterhet bör bli norm, sĂ„vĂ€l som syndfrihet !

Har du hittat problemet ?

Problemet var: LĂ€nsrĂ€tterna anvĂ€nder inte bevisning som kriterium för hur deras mĂ„l ska avgöras. Orsak: LĂ€nsrĂ€tterna har av nĂ„gon idiotisk orsak delgivits ansvar för  hur lagens ANDA ska avgöras. Dvs i princip endast makthavares handlĂ€ggningar av Ă€rende bör granskas i  lĂ€nsrĂ€tten. Som du vet sĂ„ fungerar det inte sÄÄ.. IstĂ€llet sĂ„ har denna förmenta utom-juridiska  funktion istĂ€llet VÄNTS EMOT allmĂ€nheten ! LĂ€nsrĂ€tterna GRANSKAR inte makten, de VERKSTÄLLER maktens intressen !. Ser du den lilla fina skillnanden ?

LÀnsrÀtterna Àr alltsÄ maktens UTTOLKARE, inte granskare. För att leka Jepardy: Vad Àr KGB ? Vad Àr Tribunal ?

AlltsĂ„: Inför L Ä N S R ÄT T EN stĂ€lls en vanlig medborgare, typ en som jag. 2 Ă„rig JĂ€rnbrukskoleutbildning i botten, tvĂ„ barn, frĂ„nskild sjukpensionĂ€r.

LÀnsrÀttens uppgift Àr alltsÄ att tillgodose STATENS INTRESSEN gentemot mig. I annat fall: Hur tolkar du detta ?

Utredaren av Àrendet Àr lÀnsrÀtttens utredare, men Àven min motpart.

Finn fem fel.

Stockholm

• Gäst
Sommar hos mormor?
« Svar #37 skrivet: 01 juli 2008, 23:59:37 PM »
Officialprincipen och FvP 8 § har som krav att Àven förvaltningsdomstolar SKA utreda.

Resursbrist, eller ointresse och/eller slapphet, eller rÀttsmanipulering frÄn kommunala handlÀggares sida, eller "bestÀllning" av statliga eller kommunala intressen, eller nepotism, det Àr den delvis obesvarade frÄgan.

I vilket fall bör en hel del förvaltningsbesvÀr handlÀggas av brottmÄldomstolar med tydliga beviskrav d.v.s TingsrÀtter, och handlÀggas av utbildade domare.

Avos

• Newbie
  • *
    • Visa profil
    • Ett Annat Sverige
Sommar hos mormor?
« Svar #38 skrivet: 02 juli 2008, 07:16:11 AM »
Officialprincipen och FvP 8 § har som krav att Àven förvaltningsdomstolar SKA utreda.

Resursbrist, eller ointresse och/eller slapphet, eller rÀttsmanipulering frÄn kommunala handlÀggares sida, eller "bestÀllning" av statliga eller kommunala intressen, eller nepotism, det Àr den delvis obesvarade frÄgan.

I vilket fall bör en hel del förvaltningsbesvÀr handlÀggas av brottmÄldomstolar med tydliga beviskrav d.v.s TingsrÀtter, och handlÀggas av utbildade domare.

Jag fann inget svar pÄ mitt meddelande. Du gled över till det svÄrtolkade Àmnet "mÀnskliga egenskaper". Innan dess förklarade du problemen med att socialsekreterarutbildningen var mystisk. Fann i alla fall ingen av socialsekreterarna i min stad vara medlem i frimurarna.

Hur ska vi komma till rÀtta med domarnas mystiska personliga egenskaper ? Det behövs en person med medial förmÄga för den uppgiften ?

Det Àr helt riktigt att LÀnsrÀtten borde lÀggas ned. En politisk tribunal gör inte sverige bÀttre. Men om problemen med lÀnsrÀtten skulle ha bestÄtt i domarnas mystiska personliga egenskaper, blir ÄtgÀrden meningslös.

NavelskÄdandet under klÀderna pÄ domarna blir nog en lÄng diskussion, en sÄdan trÄd förtjÀnar nog inte heller ett eget namn, liksom den hÀr diskussionen. Kriminella domare anser jag klÀr bÀst i ett rep kring halsen.
DÄ kommer man tillrÀtta med "egenskaperna".

Stockholm

• Gäst
Sommar hos mormor?
« Svar #39 skrivet: 02 juli 2008, 11:44:24 AM »
"Avos"

Jag vidhÄller att det allra största problemet Àr att vissa sÄ kallade soc. sekr sjÀlva leker domstol utan att vara skolade, och att sedan jurister inom LÀnsrÀtter inte inser att de pÄ sÄ sÀtt blir frÄntagna, av dessa soc. sekr., bÄde sina juridiska rÀttigheter och skyldigheter.

"Cicci" ska t ex begÀra en motivering till ett beslut om att inte fÄ trÀffa sina barnbarn under sommarlovet, och sedan överklaga ett sÄdant avslag till lÀnsrÀtten.

Alla externa myndigheter mÄste pÄ ett eller annat sÀtt och kontinuerligt fÄ en stÀndig pÄminnelse om hur dessa kommunala handlÀggare fungerar.

Avos

• Newbie
  • *
    • Visa profil
    • Ett Annat Sverige
Sommar hos mormor?
« Svar #40 skrivet: 02 juli 2008, 14:16:39 PM »
"Avos"

Jag vidhÄller att det allra största problemet Àr att vissa sÄ kallade soc. sekr sjÀlva leker domstol utan att vara skolade, och att sedan jurister inom LÀnsrÀtter inte inser att de pÄ sÄ sÀtt blir frÄntagna, av dessa soc. sekr., bÄde sina juridiska rÀttigheter och skyldigheter.

"Cicci" ska t ex begÀra en motivering till ett beslut om att inte fÄ trÀffa sina barnbarn under sommarlovet, och sedan överklaga ett sÄdant avslag till lÀnsrÀtten.

Alla externa myndigheter mÄste pÄ ett eller annat sÀtt och kontinuerligt fÄ en stÀndig pÄminnelse om hur dessa kommunala handlÀggare fungerar.

Mitt i den nya medeltiden verkar NKMR. Man kan sÀga att hÀvdandet av mÀnskliga rÀttigheter Àr antitesen till den nya medeltiden dÀr alla ser pÄ vÀrlden med barns ögon. Folk Àr "dumma" med varandra, man ska passa sig för "vissa". Se upp för folk med fel vittring. Domarna lekar domstol, socialsekreterarna tror att de Àr nÄgot. DÀr ser man: sÄ Àr det.

Du vill diskutera personkemi, det Ă€r verkligen den nya medeltidens kĂ€nnetecken.  Under LVU mĂ„let kan förslagsvis de som snart ska drabbas av brott utbrista "Men du dĂ„ ! Du Ă€r ju socionom!" SlagfĂ€rdigt va ?  Innan domen ska falla dĂ€r de stjĂ€l barnen kan man dĂ„ vĂ€dja om en bĂ€ttre personkemi, förlagsvis sĂ„ hĂ€r: "Ja, nu börjar det ju bli lite trĂ€ngt, och dĂ„ skulle jag för att lĂ€tta upp stĂ€mningen vilja berĂ€tta en rolig historia"..

RÀtten ska gÀrna skratta: de Àr ju vana att skratta dÄ domarna ska tas i LVU-mÄl. Men det hjÀlper nog inte med förnuftsargument för de som vill se vÀrlden med den nya medeltidens ögon. Infantilt tÀnkande blir ju en medborgerlig plikt dÄ.

Stockholm

• Gäst
Sommar hos mormor?
« Svar #41 skrivet: 03 juli 2008, 00:56:53 AM »
Är du "Avos" inblandad i nĂ„got Ă€rende hos soc nu  :?:

Eller har dina barn varit LVU-ade  :?:

Vad Ă€r dina personliga erfarenheter frĂ„n soc  :?:

Du Àr en flitig skribent hÀr, sÄ det vore intressant att veta.

Avos

• Newbie
  • *
    • Visa profil
    • Ett Annat Sverige
Sommar hos mormor?
« Svar #42 skrivet: 03 juli 2008, 20:20:09 PM »
Är du "Avos" inblandad i nĂ„got Ă€rende hos soc nu  :?:

Eller har dina barn varit LVU-ade  :?:

Vad Ă€r dina personliga erfarenheter frĂ„n soc  :?:

Du Àr en flitig skribent hÀr, sÄ det vore intressant att veta.

Jag har ju lagt ut min historia i mitt onlinearkiv, dÀr finns allt att lÀsa.

Mina erfarenheter av soc Àr att inte ens om soc fungerade som det ska, skulle jag vilja ha dem ! Lika lite som det behövs dagis till gamla, behövs det en barnuppfostringsförvaltning, som stÄr över förÀldrarna. Familjen ska vara samhÀllets bÀrande enhet, den kan inte vara understÀlld myndigheterna. Endast lagen ska kunna ingripa mot INDIVIDEN, men inte mot FAMILJEN. De misslyckades stjÀla mina barn, upprÀttelse medges inte för de hundratals brott de begick; vi fÄr leva som spioner resten av livet dÀrför.

Stockholm

• Gäst
Sommar hos mormor?
« Svar #43 skrivet: 03 juli 2008, 21:50:19 PM »
Ang LVU.

Enligt min bedömning finns det bara 3 fall dÄ barn bör omplaceras.

1. NÀr bÄda förÀldrarna Àr grava missbrukare oavsett brukvara
2. NÀr barn utsÀtts för sexuella övergrepp
3. NÀr bÄda förÀldrarna Àr gravt förstÄndshandikappade eller bÄda förÀldrarna Àr gravt psyksjuka.

I alla 3 fallen bör slÀktplaceringar ske i första hand.
SÄ stÄr det Àven i lagen sÄvitt jag har förstÄtt.

Övriga förĂ€ldrar mĂ„ste fĂ„ varlig och diskret hjĂ€lp eller stöd eller utbildning, om de bedöms behöva det för barnens skull

Avos

• Newbie
  • *
    • Visa profil
    • Ett Annat Sverige
Sommar hos mormor?
« Svar #44 skrivet: 03 juli 2008, 22:43:36 PM »
Ang LVU.

Enligt min bedömning finns det bara 3 fall dÄ barn bör omplaceras.

1. NÀr bÄda förÀldrarna Àr grava missbrukare oavsett brukvara
2. NÀr barn utsÀtts för sexuella övergrepp
3. NÀr bÄda förÀldrarna Àr gravt förstÄndshandikappade eller bÄda förÀldrarna Àr gravt psyksjuka.

I alla 3 fallen bör slÀktplaceringar ske i första hand.
SÄ stÄr det Àven i lagen sÄvitt jag har förstÄtt.

Övriga förĂ€ldrar mĂ„ste fĂ„ varlig och diskret hjĂ€lp eller stöd eller utbildning, om de bedöms behöva det för barnens skull

Detta Àr inte socialförvaltningens riktlinjer ! I dina texter Àr det genomgÄende den underförstÄdda meningen, att socialförvaltningen bryter mot interna goda föresatser av ovanstÄende typ.

De anvĂ€nder mantrat "barnens bĂ€sta", och dĂ„ förvandlas barnen till allmĂ€n egendom, dĂ€r  "det bĂ€sta" övervĂ€gs  var det kan finnas, sĂ„ kan det finnas varhelst, men bara inte i familjen. Socialsekreterarna som gjorde utredningen om mina barn  sade mycket riktigt att socialas uppgift inte Ă€r att hjĂ€lpa familjer som har problem. Det Ă€r "barnens bĂ€sta" i deras tolkning !!

Om den ENA förĂ€ldern felar, trots att de Ă€r skilda och inte bor ihop , tar de barnen frĂ„n bĂ„da. Ibland sĂ„ tycker de att brott Ă€r sĂ„ roligt att de tar barnet frĂ„n förĂ€ldrar dĂ€r INGEN har felat, som vad det gĂ€llde Vallemamman, dĂ€r de lurade henne att hon kommit till ett avlastningshem, men i sjĂ€lva verket startat en hemlig utredning mot henne, dĂ€r de mycket riktigt kom fram till att barnets bĂ€sta fanns nĂ„gon annanstans, bara inte hos  barnets förĂ€ldrar.. TROTS att de startat en utredning utan att nĂ„gon pĂ„stĂ„dd övertrĂ€delse hade begĂ„tts !

FAMILJEN stÄr under utredning, inte INDIVIDEN, och staten har vÀnt lÀnsrÀtterna mot individerna och familjerna och dömer dem utan bevisning, med hÀnvisning till att förÀldrar Àr nÄgot relativt, och allt blir till barnens bÀsta, " sen".

Bara det faktum att en stor del av sveriges socialförvaltningar inte ens GÖR utredningar pĂ„ svĂ„ra problematikerhem, dĂ€rför att deras barn inte har marknadsvĂ€rde inom fosterhemsindustrin, dĂ€r friska icke-störda barn frĂ€mst eftersökes, borde vĂ€l erinra om att "andras ungar" tillhör familjerna.

Jag upplever det KRÄNKANDE nĂ€r man talar om att utredare och domstolar gör sĂ„ hĂ€r i god tro. Alla vi som drabbats fĂ„r leva utan upprĂ€ttelse nĂ€r myndighetsbrottslingarna pĂ„ detta sĂ€tt tas i försvar, med hĂ€nvisning till "bristande personkemi"mellan förövare och offer.