Författare Ämne: Sommar hos mormor?  (läst 24216 gćnger)

Avos

• Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 1242
    • Visa profil
    • Ett Annat Sverige
Sommar hos mormor?
« Svar #15 skrivet: 25 juni 2008, 13:34:37 PM »
NKMR hade aldrig bildats om problemen med myndigheterna hade berott pÄ dumhet, okunnighet, och slapphet. DÄ hade befintliga system för tillsyn kunnat rÀtta till detta. HÀr förs sedan en tid en diskussion av motsatt riktning, en diskussion som riktar sig mot offren för socialförvaltningen, och upprÀttelse för socialförvaltningen, som förs genom en dold stÄndpunkt. Vi kommer aldrig att uppmana folk att ta kontakt med socialförvaltningen för att be dem om hjÀlp att lösa sina problem! DÀrmed borde klart utsÀgas att det Àr ovidkommande om det hypotetiskt sett finns enstaka hederliga socialsekreterare !

De som huserar hÀr pÄ nkmr:s forum omfattas nÀstan alla av uppfattningen att vi har att göra med en farlig fiende, som uppsÄtligen utöver organiserad brottslighet, ledd av höga chefer pÄ socialförvaltningarna och i domstolarna.

Hypotesen "hederliga socialsekreterare" har jag rÄkat ut för en gÄng dÄ jag lÀste vad Ulla Wall-Johansson skrivit. Har tvÄ gÄnger till stött pÄ fenomenet. Ulla Wall-Johansson har som bekant avskedats.

Att hÀvda att det vore urskillningslöst att pÄstÄ med den bakgrunden att socialförvaltningen Àr en brottlig organisation, Àr lika omdömeslöst som att pÄstÄ att nazisterna inte kan vara fiender till humanismen, med hÀnvisning till IKEA-chefen Ingvar kamprad och Shindler, som rÀddade judar.

En socialsekreterare Ă€r barnens och familjernas vĂ€rsta fiender, och jag tror nog att Ulla Wall-Johansson skriver under pĂ„ detta. En organisation vars huvudsyfte Ă€r att utövar brottlighet Ă€r i sig sjĂ€lv en norm och en regel, och de mĂ€nniskor som den fylls av, utgör HÖGST ett undantag, bara sĂ„ lĂ€nge de söker sig ut ur den, eller gör sig kĂ€nda för motstĂ„nd.

NĂ„got motstĂ„nd inom socialförvaltningen har vi inte kĂ€nt till. DĂ€remot sĂ„ utökar de sitt krig mot mĂ€nskliga rĂ€ttigheter, och sedan Ă„rsskiftet har vi mĂ€rkt att det Ă€r vĂ€ldigt mĂ„nga pĂ„loggade LÄSARE hĂ€r.

MĂ€rkliga fenomen kan jag se pĂ„ mitt internet-arkiv, dĂ„ jag postade texten om vad socialförvaltningen gjort mot mig och min familj, dĂ„ under ett dygn 72 LÄSARE varit pĂ„loggade.  Kollade pĂ„ internet om nĂ„gon diskussion pĂ„gick som lĂ€nkade till mig: men icke det. Slutsats: det var inte mina vĂ€nner som hade loggat pĂ„. Min son skrev en textrad pĂ„ sitt eget forum med anknytning till ett problem med sin mamma : Vips! 11 samtidiga pĂ„loggade trots att nĂ€stan ingen lĂ€ser dĂ€r annars !

Naturligtvis inser fler Àn jag att det handlar om socialförvaltningens spioner. Men om bara EN av dem varit nÄgot ANNAT Àn fiende till oss, hade vi fÄtt Ätminstone ETT anonymt meddelande frÄn dem. Har nÄgon fÄtt ett sÄdant ?

Men fortsĂ€tt att odla myten om den missförstĂ„dda socialförvaltningen. Precis som funktionen hos en gungbrĂ€da, sĂ„ Ă„ker per automatik offren ned, nĂ€r förövarna uppvĂ€rderas. Är offren missförstĂ„dda ? Se pĂ„ resonemangets automatik !

NÄR  tror ni att lĂ€nsrĂ€tten ska avskaffa regeln att bevisning inte ska gĂ€lla i  LVU mĂ„l ? NĂ€r ska de sluta tillĂ€mpa omvĂ€nd bevisbörda ?  NÄR ska socialförvaltningen inte lĂ€ngre tillĂ„tas att samtidigt vara utredare och motpart ?NÄR ska nazisterna bli demokrater och fred och frihet rĂ„da ?

..Det Ă€r klart, att har de gĂ„tt SÅ HÄR lĂ„ngt, och ni bara kallar dem "missförstĂ„dda", sĂ„ kan de nog gĂ„ hur lĂ„ngt som helst. OmhĂ€ndertagandena har ökat till 23 000 per Ă„r,och jag frĂ„gar mig vilken slags tĂ„rar som fĂ€lls över förövarna. Men nĂ„gra "missförstĂ„dd" brottsoffer finns det inte. Vi som blivit utsatta för hundratalsbrott frĂ„n socialförvaltningen och "domstolarna", kommer att tvingas leva som spioner resten av vĂ„ra liv, medan ni kammar löss pĂ„ de stackars offren för anklagelserna.
Denna person har av myndigheterna berövats sina rÀttigheter, och skriver dÀrför mot sin vilja anonymt.Att skriva anonymt skadar de mÀnskliga rÀttigheterna och skyddar de som angriper rÀttigheterna

affe1950

• Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 10
    • Visa profil
Sommar hos mormor?
« Svar #16 skrivet: 25 juni 2008, 14:11:59 PM »
Avos
Jag kan hÄlla med om mycket som du skriver men jag mÄste reagera nÀr du börjar prata om "vissa hÀr pÄ forumet" att de hÄller lÄg nivÄ pÄ sina inlÀgg osv. Den nivÄ man hÄller och det man vill ha sagt Àr viktig för den som gör inlÀgget och ligger följdaktligen i nivÄ med den enskildas kapacitet och bör inte förringas.
"Jag tycker inte om vad du sÀger men skulle kunna dö för din rÀtt att sÀga det" ett citat som dyker upp i huvudet minns inte vem som sa det men ansluter mig till Äsikten
Lev vÀl !
affe1950

Avos

• Newbie
  • *
    • Visa profil
    • Ett Annat Sverige
Sommar hos mormor?
« Svar #17 skrivet: 25 juni 2008, 19:48:49 PM »
Citat frćn: "affe1950"
Avos
Jag kan hÄlla med om mycket som du skriver men jag mÄste reagera nÀr du börjar prata om "vissa hÀr pÄ forumet" att de hÄller lÄg nivÄ pÄ sina inlÀgg osv. Den nivÄ man hÄller och det man vill ha sagt Àr viktig för den som gör inlÀgget och ligger följdaktligen i nivÄ med den enskildas kapacitet och bör inte förringas.
"Jag tycker inte om vad du sÀger men skulle kunna dö för din rÀtt att sÀga det" ett citat som dyker upp i huvudet minns inte vem som sa det men ansluter mig till Äsikten
Lev vÀl !
affe1950

Framförallt "Stockholm" har ofta gjort glidningar, dÀr "dogmatism" i synsÀttet pÄ socialförvaltningen förkastats. Upprepade gÄnger söker man efter spegelns andra sida, men sÀger inte vad man finner dÀr. Man tar upp argumentet om oskyldigt drabbade socialsekreterare, utan att tala om vilken eller vilka som drabbats av oförtjÀnt kritik.

DÀrför vill jag att alla sÀger rent ut vilken eller vilka socialsekreterare som drabbats av oförtjÀnt kritik. Konstigt nog har jag aldrig hört nÄgon nÀmnas, varför dras detta dÄ ideligen fram, dÄ detta uppenbarligen syftar till att framtvinga en mildrad kritik ? Att nÄgon ansvarslöst skjuter över mÄlet, sÄ att oskyldiga trÀffats ?

Å ena sidan instĂ€ms det motvilligt i att det begĂ„s systematiska brott, att lagen Ă€r Ă„sidosatt, att Ă„tminstone med tystnad medges ett instĂ€mmande i att rĂ€ttstaten har avskaffats. Sedan talar man om "de stackars mĂ€nniskor" som arbetar i en kriminell apparat, som terroriserar barn och familjer !

Psykologiseringar om hur olyckliga dessa mÀnniskor blivit genom sitt misslyckade vÀgval i livet, precis som att ingen ondska finns pÄ jorden !

De hÀr mÀniskorna behöver inte vÄr advokatyr, de mÄ försvara sig sjÀlva bÀst det vill, föga lÀr det hjÀlpa dÄ domens dag kommer!
Att mitt bland deras offer tala i deras sak , innan deras offer har fÄtt upprÀttelse, Àr ett stÀllningstagande som alla borde fundera över dess innebörd.
Denna person har av myndigheterna berövats sina rÀttigheter, och skriver dÀrför mot sin vilja anonymt.Att skriva anonymt skadar de mÀnskliga rÀttigheterna och skyddar de som angriper rÀttigheterna

Stockholm

• Gäst
Sommar hos mormor?
« Svar #18 skrivet: 26 juni 2008, 07:09:32 AM »
"Avos"

Dina "glidningar" pÄminner mycket om de kommunala handlÀggarnas "glidningar".

Du tolkar inlÀgg utifrÄn din egen personliga uppfattning om debattören.

Ha en bra dag  :!:    :D

Avos

• Newbie
  • *
    • Visa profil
    • Ett Annat Sverige
Sommar hos mormor?
« Svar #19 skrivet: 26 juni 2008, 07:46:15 AM »
Citat frćn: "Stockholm"
"Avos"

Dina "glidningar" pÄminner mycket om de kommunala handlÀggarnas "glidningar".

Du tolkar inlÀgg utifrÄn din egen personliga uppfattning om debattören.

Ha en bra dag  :!:    :D

Jag har alltsÄ uppfattningar som Àr personliga, och inte vaddÄ ? I övrigt kÀnner man igen din stil.

Tanten

• Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 86
    • Visa profil
Sommar hos mormor?
« Svar #20 skrivet: 27 juni 2008, 14:39:30 PM »
Som drabbad mamma kan jag bara konstatera att det pÄ vissa plan saknas grundlÀggande juridisk kunskap hos handlÀggarna och pÄ andra plan verkar det som ren illvilja.

Stockholm

• Gäst
Sommar hos mormor?
« Svar #21 skrivet: 27 juni 2008, 14:52:30 PM »
"Tanten"

Ordet illvilja skulle jag vilja byta ut till sjukt ondskefulla.

SÄg en notis om att torsken i Kattegatt ska rÀddas av ministrar.

Det vore Ànnu bÀttre om ministrarna rÀddade mÀnniskor frÄn vissa handlÀggare inom soc., vilka lÄter mÀnniskor svÀlta och bli hemlösa, respektive tar barn helt oskÀligt frÄn familjer.

cicci

• Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 174
    • Visa profil
Sommar hos mormor?
« Svar #22 skrivet: 27 juni 2008, 16:45:35 PM »
Nu pÄ mÄndag 30/6 ska jag trÀffa handlÀggarna och höra om jag kan fÄ ett besked om hur det blir med min önskan att fÄ "lÄna" mina barnbarn. Jag har en av deras kusiner hÀr 5 veckor framÄt och det skulle ju ocksÄ vara roligt för barnen att fÄ trÀffas, men.....
Återkommer med besked.

Stockholm

• Gäst
Sommar hos mormor?
« Svar #23 skrivet: 27 juni 2008, 17:09:19 PM »
"cicci"

Det finns vĂ€l inga lagar, och rimligtvis heller inga rĂ€ttsligt prövade beslut pĂ„ att mormödrar ska tvinagas avstĂ„ frĂ„n att trĂ€ffa sina barnbarn  :?:

Be handlÀggarna om en sÄdan lagtext eller mÄlnummer hos LÀnsrÀtten.
Eller nÄgot juridiskt praxis frÄn RegeringsrÀtten.

Stockholm

• Gäst
Sommar hos mormor?
« Svar #24 skrivet: 28 juni 2008, 13:42:44 PM »
"Cicci"

Är du med i den hĂ€r föreningen  :?:

Mormorsupproret:

http://www.aftonbladet.se/kvinna/article29591.ab

Stockholm

• Gäst
Sommar hos mormor?
« Svar #25 skrivet: 28 juni 2008, 13:57:29 PM »
NĂ€r jag engagerade mig i Oskarshamnsfallet minns jag den hĂ€r historien om en momor  pĂ„ Ekerö (UmeĂ„).

http://www.nkmr.org/jag_var_sa_heligt_arg_under_de_har_aren.htm

Det dÀr med soc förtal, och att bli kallad rÀttshaverist, nÀr man kÀmpar mot grova oegentligheter kÀnner jag och mÄnga andra till.

Stockholm

• Gäst
Sommar hos mormor?
« Svar #26 skrivet: 29 juni 2008, 15:42:31 PM »
Min tidigare redovisade uppfattning om att vissa av dessa handlÀggare Àr sjuka styrks av nedan artikel. De hade behövt gÄ i terapi under eller före utbildningen.

Det krÀvs nog nÄgot mera Àn alkohol för att en kvinnlig soc. sekr. ska blotta sig.
En del psykiska sjukdomar ökar den sexuella aktiviteten.

http://www.expressen.se/1.119416

valens

• Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 249
    • Visa profil
    • http://visa.respeqt.nu
Sommar hos mormor?
« Svar #27 skrivet: 29 juni 2008, 17:24:17 PM »
Min tidigare redovisade uppfattning om att vissa av dessa handlÀggare Àr sjuka styrks av nedan artikel. De hade behövt gÄ i terapi under eller före utbildningen.

Det krÀvs nog nÄgot mera Àn alkohol för att en kvinnlig soc. sekr. ska blotta sig.
En del psykiska sjukdomar ökar den sexuella aktiviteten.

http://www.expressen.se/1.119416

Efter att ha lĂ€st artikeln frĂ„n Expressen stĂ€rks min uppfattning om socialsekreterarens arrogans som grundar sig pĂ„ deras makt att agera som dem bara vill, att ”stĂ„ över lagen” helt enkelt!

För tydlighetens skull, citerar jag om polisens ingrep:

”Kvinnan uppmanade de unga mĂ€nnen som hon blottade sig för att visa sina könsorgan för henne, enligt uppgifter till Expressen. Hon lyckades övertala en 17-Ă„rig man som Ă€r klient till kvinnan att ha sex med henne, berĂ€ttar en poliskĂ€lla. Innan de tu hann skrida till verket dök en polispatrull upp och grep kvinnan. Hon uppgav dĂ„ att hon arbetade som socialsekreterare nĂ„got som flera ungdomar pĂ„ platsen intygade.”

Det blir uppenbart att i sin berusning visade kvinnan (socialsekreteraren) hennes sanna ansikte, som enkelt kan tolkas:
”Aja baja! LĂ„t mig vara ifred, jag Ă€r socialsekreterare!”

Stockholm

• Gäst
Sommar hos mormor?
« Svar #28 skrivet: 29 juni 2008, 17:56:52 PM »
Exakt "valens" :!:

De lever i ett laglöst land pÄ jobbet (och tydligen Àven pÄ fritiden), och tror att titeln soc. sekr. ger dem immunitet i alla sammanhang.

Det mÄste snarast inrÀttas en instans mellan LÀnsrÀtter och dessa soc. sekr., kommunalpolitikerna gör ju ingen nytta i det sammanhanget.

Avos

• Newbie
  • *
    • Visa profil
    • Ett Annat Sverige
Sommar hos mormor?
« Svar #29 skrivet: 30 juni 2008, 05:48:36 AM »
Exakt "valens" :!:

De lever i ett laglöst land pÄ jobbet (och tydligen Àven pÄ fritiden), och tror att titeln soc. sekr. ger dem immunitet i alla sammanhang.

Det mÄste snarast inrÀttas en instans mellan LÀnsrÀtter och dessa soc. sekr., kommunalpolitikerna gör ju ingen nytta i det sammanhanget.

Det verkar som att du mÄste varje dag pÄ nytt upptÀcka vad en socialsekreterare Àr, för att fÄ ny nÀring till dina stÄndpunkter, dÄ du förnekar att det Àr socialsekreterarnas chefer och ett systemfel det handlar om. Denna alkoholiserade socialsekreterare hade burit sig Ät som alla andra alkoholister om hon verkat i ett vÀlfungerande system.

Att förneka att detta Àr ett avsiktligt uppbyggt system, dÀr lÀnsrÀtterna INTE anvÀnds för att stÀlla MAKTHAVARE inför LAGENS ANDA, utan istÀllet döma MEDBORGARE i domar dÀr bevisning inte anvÀnds, i vad som nÀstan Àr samma som politiska trubunaler,och att sociala Àr dessa institutioners UTREDARE; men samtidigt klienternas MOTPARTER, kan inte förklaras med socialsekreterarnas lÀggningar.

En helt normal mĂ€nniska i detta system kommer att upptrĂ€da onormalt, eller sjĂ€lv bli onormal. Socialas chefer ser dessutom till att LVU fullbordas dĂ€r de har tĂ€nkt att det ska bli olagligt LVU dĂ„ de bestĂ€mmer vilka handlĂ€ggare  ett Ă€rende ska ha.