NKMR hade aldrig bildats om problemen med myndigheterna hade berott pÄ dumhet, okunnighet, och slapphet. DÄ hade befintliga system för tillsyn kunnat rÀtta till detta. HÀr förs sedan en tid en diskussion av motsatt riktning, en diskussion som riktar sig mot offren för socialförvaltningen, och upprÀttelse för socialförvaltningen, som förs genom en dold stÄndpunkt. Vi kommer aldrig att uppmana folk att ta kontakt med socialförvaltningen för att be dem om hjÀlp att lösa sina problem! DÀrmed borde klart utsÀgas att det Àr ovidkommande om det hypotetiskt sett finns enstaka hederliga socialsekreterare !
De som huserar hÀr pÄ nkmr:s forum omfattas nÀstan alla av uppfattningen att vi har att göra med en farlig fiende, som uppsÄtligen utöver organiserad brottslighet, ledd av höga chefer pÄ socialförvaltningarna och i domstolarna.
Hypotesen "hederliga socialsekreterare" har jag rÄkat ut för en gÄng dÄ jag lÀste vad Ulla Wall-Johansson skrivit. Har tvÄ gÄnger till stött pÄ fenomenet. Ulla Wall-Johansson har som bekant avskedats.
Att hÀvda att det vore urskillningslöst att pÄstÄ med den bakgrunden att socialförvaltningen Àr en brottlig organisation, Àr lika omdömeslöst som att pÄstÄ att nazisterna inte kan vara fiender till humanismen, med hÀnvisning till IKEA-chefen Ingvar kamprad och Shindler, som rÀddade judar.
En socialsekreterare Ă€r barnens och familjernas vĂ€rsta fiender, och jag tror nog att Ulla Wall-Johansson skriver under pĂ„ detta. En organisation vars huvudsyfte Ă€r att utövar brottlighet Ă€r i sig sjĂ€lv en norm och en regel, och de mĂ€nniskor som den fylls av, utgör HĂGST ett undantag, bara sĂ„ lĂ€nge de söker sig ut ur den, eller gör sig kĂ€nda för motstĂ„nd.
NĂ„got motstĂ„nd inom socialförvaltningen har vi inte kĂ€nt till. DĂ€remot sĂ„ utökar de sitt krig mot mĂ€nskliga rĂ€ttigheter, och sedan Ă„rsskiftet har vi mĂ€rkt att det Ă€r vĂ€ldigt mĂ„nga pĂ„loggade LĂSARE hĂ€r.
MĂ€rkliga fenomen kan jag se pĂ„ mitt internet-arkiv, dĂ„ jag postade texten om vad socialförvaltningen gjort mot mig och min familj, dĂ„ under ett dygn 72 LĂSARE varit pĂ„loggade. Kollade pĂ„ internet om nĂ„gon diskussion pĂ„gick som lĂ€nkade till mig: men icke det. Slutsats: det var inte mina vĂ€nner som hade loggat pĂ„. Min son skrev en textrad pĂ„ sitt eget forum med anknytning till ett problem med sin mamma : Vips! 11 samtidiga pĂ„loggade trots att nĂ€stan ingen lĂ€ser dĂ€r annars !
Naturligtvis inser fler Àn jag att det handlar om socialförvaltningens spioner. Men om bara EN av dem varit nÄgot ANNAT Àn fiende till oss, hade vi fÄtt Ätminstone ETT anonymt meddelande frÄn dem. Har nÄgon fÄtt ett sÄdant ?
Men fortsĂ€tt att odla myten om den missförstĂ„dda socialförvaltningen. Precis som funktionen hos en gungbrĂ€da, sĂ„ Ă„ker per automatik offren ned, nĂ€r förövarna uppvĂ€rderas. Ăr offren missförstĂ„dda ? Se pĂ„ resonemangets automatik !
NĂR tror ni att lĂ€nsrĂ€tten ska avskaffa regeln att bevisning inte ska gĂ€lla i LVU mĂ„l ? NĂ€r ska de sluta tillĂ€mpa omvĂ€nd bevisbörda ? NĂR ska socialförvaltningen inte lĂ€ngre tillĂ„tas att samtidigt vara utredare och motpart ?NĂR ska nazisterna bli demokrater och fred och frihet rĂ„da ?
..Det Ă€r klart, att har de gĂ„tt SĂ
HĂR lĂ„ngt, och ni bara kallar dem "missförstĂ„dda", sĂ„ kan de nog gĂ„ hur lĂ„ngt som helst. OmhĂ€ndertagandena har ökat till 23 000 per Ă„r,och jag frĂ„gar mig vilken slags tĂ„rar som fĂ€lls över förövarna. Men nĂ„gra "missförstĂ„dd" brottsoffer finns det inte. Vi som blivit utsatta för hundratalsbrott frĂ„n socialförvaltningen och "domstolarna", kommer att tvingas leva som spioner resten av vĂ„ra liv, medan ni kammar löss pĂ„ de stackars offren för anklagelserna.