Författare Ämne: Sommar hos mormor?  (läst 24196 gćnger)

cicci

• Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 174
    • Visa profil
Sommar hos mormor?
« skrivet: 23 juni 2008, 17:02:05 PM »
Ja, sÄ har jag Àn en gÄng ansökt om att fÄ "lÄna" mina tvÄngsplacerade barnbarn en vecka i sommar. Jag har lÀmnat helt öppet för vilken vecka som helst under sommaren, ska bli spÀnnande att se om jag fÄr ja den hÀr gÄngen eller vilka ursÀkter de ska komma med den hÀr gÄngen.
Förra sommaren var ett av skĂ€len att "de dĂ„ skulle fĂ„ trĂ€ffa sin mamma för mycket"!!!! Soc har aldrig pĂ„stĂ„tt att jag Ă€r olĂ€mplig att ta hand om dem utan först handlade det om att de mĂ„ste anpassas i familjehemmen och som sagt förra sommaren att de skulle fĂ„ för mycket umgĂ€nge med sin mamma - helt sjukt tycker jag dĂ„ deras mamma aldrig slagit dem eller pĂ„ nĂ„got sĂ€tt gjort nĂ„got för att skada dem. ÄndĂ„ fĂ„r hon inte trĂ€ffa barnen utan nĂ€rvarande kontaktperson och nu ska de till och med detaljstyra vad hon ska göra med barnen under umgĂ€nget. Det ska vara inskrivet vilka aktiviteter som gĂ€ller för varje umgĂ€nge och kontaktpersonen ska se till att aktiviteterna blir av!!! Snacka om att omyndigförklara mamman och detaljstyra!

emmani

• Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 5
    • Visa profil
Sommar hos mormor?
« Svar #1 skrivet: 23 juni 2008, 18:47:51 PM »
Var finns det fantastiska "för barnens bÀsta" i den hÀr historien???
För barnens bÀsta - och för framtiden - borde de vÀl umgÄs sÄ mycket som möjligt med "bio-slÀkten".
Det retar upp mig till vansinne nÀr socialen kommer med sjuka pÄstÄenden som att barnen trÀffar sin mamma "för mycket".
INGET barn trÀffar sin mamma för mycket. Det finns medfödda band
mellan dem. En sorts förbund som man ska utveckla och ta till vara...
inte stÀndigt försöka skÀra av....

Ilsken mormor utan barnbarn :evil:

valens

• Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 249
    • Visa profil
    • http://visa.respeqt.nu
Sommar hos mormor?
« Svar #2 skrivet: 23 juni 2008, 20:24:44 PM »
Med all min bitterhet i den förbannade sits som jag befinner mig i, i en sjuk vÄrdnads tvist skapat och underhÄllet i mer Àn 4 Är av en helt hÀnsynslös mamma med direkta stöd av alldeles för mÄnga omÀnskliga tjÀnstemÀn, lÄt mig sÀga att jag hÄller helt med emmani som skriver att det Àr vansinnigt retande nÀr socialen kommer med sjuka pÄstÄenden typ barnen trÀffar sina förÀldrar "för mycket".

INGET barn trÀffar sin förÀlder för mycket.
Oavsett om det Àr frÄgan om mamman, pappan eller bÀgge!

Vi mĂ„ste sĂ€tta alltid vĂ„ra barn i första rummet genom att visa lika respekt för bĂ„de kvinnor och mĂ€n, för bĂ„de mĂ€n och kvinnor – för barnets förĂ€ldrar!

Att som förÀlder tvingas tigga för att fÄ trÀffa sitt barn för nÄgra timmar, dagar eller kanske veckor det Àr mer Àn förnedrande!
Och min instÀllning, det Àr att det Àr minst lika förnedrande för ett demokratiskt land som mer eller mindre offentligt accepterar det!
Det Àr helt enkelt ovÀrdigt en civiliserad rÀttsstat!

Avos

• Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 1242
    • Visa profil
    • Ett Annat Sverige
Sommar hos mormor?
« Svar #3 skrivet: 23 juni 2008, 21:45:35 PM »
Citat frćn: "valens"
Med all min bitterhet i den förbannade sits som jag befinner mig i, i en sjuk vÄrdnads tvist skapat och underhÄllet i mer Àn 4 Är av en helt hÀnsynslös mamma med direkta stöd av alldeles för mÄnga omÀnskliga tjÀnstemÀn, lÄt mig sÀga att jag hÄller helt med emmani som skriver att det Àr vansinnigt retande nÀr socialen kommer med sjuka pÄstÄenden typ barnen trÀffar sina förÀldrar "för mycket".

INGET barn trÀffar sin förÀlder för mycket.
Oavsett om det Àr frÄgan om mamman, pappan eller bÀgge!

Vi mĂ„ste sĂ€tta alltid vĂ„ra barn i första rummet genom att visa lika respekt för bĂ„de kvinnor och mĂ€n, för bĂ„de mĂ€n och kvinnor – för barnets förĂ€ldrar!

Att som förÀlder tvingas tigga för att fÄ trÀffa sitt barn för nÄgra timmar, dagar eller kanske veckor det Àr mer Àn förnedrande!
Och min instÀllning, det Àr att det Àr minst lika förnedrande för ett demokratiskt land som mer eller mindre offentligt accepterar det!
Det Àr helt enkelt ovÀrdigt en civiliserad rÀttsstat!

NÀr man hör folk pÄstÄ att felet med socialförvaltningen Àr att de behöver mera utbildning för att göra sitt jobb Ànnu "bÀttre", och kollar mot denna verklighet, med uppsÄtligt och ondskefullt krig mot barn och familjer, som man klart ser skillnaderna, och ser vart de olika vÀgarna leder.

De hÀr mÀnniskorna kan inte förbÀttras, förÀndras eller pÄverkas. De ska bara straffas.
Denna person har av myndigheterna berövats sina rÀttigheter, och skriver dÀrför mot sin vilja anonymt.Att skriva anonymt skadar de mÀnskliga rÀttigheterna och skyddar de som angriper rÀttigheterna

affe1950

• Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 10
    • Visa profil
Sommar hos mormor?
« Svar #4 skrivet: 24 juni 2008, 12:51:18 PM »
Att straffa alla socialarbetare Ă€r att gĂ„ lite lĂ„ngt. Att dĂ€remot kartlĂ€gga de som medvetet för krig mot biologiska förĂ€ldrar och kamma dessa löss ur pĂ€lsen Ă€r jag helt med pĂ„.Jag tycker mig ocksĂ„ skönja att det pĂ„gĂ„r ett krig mot den biologiska familjen pĂ„ mĂ„nga plan dĂ€r LVU Ă€r ett av vapnen .Att staten pĂ„ andra mindre iögonenfallande  sĂ€tt pĂ„verkar bio-familjens utveckling till individer genom att ta hand om vĂ€ldigt mĂ„nga av familjers barn i "barnomsorg" dĂ€r syftet verkar vara att likrikta kommande generationer att tycka och tĂ€nka och framförallt inte ifrĂ„gasĂ€tta maktens sĂ€tt att styra samhĂ€llet.
NĂ€r det gĂ€ller LVU ser jag det som ett instrument för mindre  nogrĂ€knade kriminella  personer att tjĂ€na pengar pĂ„ "barnhandel".Att isolera barnen frĂ„n bio_familjen Ă€r ett  bra sĂ€tt att "mörka" verksamheten för att genom kommunikation kommer ju detaljerna fram om denna skumma hantering.

Lev vÀl!
Affe 1950

Stockholm

• Gäst
Sommar hos mormor?
« Svar #5 skrivet: 24 juni 2008, 18:11:48 PM »
Projekt luskam.

"affe1950"

Det var den allra bÀsta metafor jag hört hittills.

Alla drabbade av ohederliga, inkompetenta, omoraliska, oetiska kommunala handlÀggare borde skicka en luskam till ordföranden i resp. politisk nÀmnd, och be honom eller henne att kamma bort ohyran/lössen bort frÄn förvaltningens organisation.
Dessa löss skadar medborgare pÄ olika sÀtt, och förstör ryktet för de hederliga handlÀggarna.

HÀr kan man köpa en luskam : http://www.vitaminvaruhuset.se/shop/?artnr=3938&gclid=CNuVweu8jZQCFQ-mQwodV2ISWg

Stockholm

• Gäst
Sommar hos mormor?
« Svar #6 skrivet: 24 juni 2008, 18:37:39 PM »
OBS ! Apoteket har en billigare luskam för 19,50 kr.

http://www.apoteket.se/apoteket/jsp/polopoly.jsp?d=4315&ProductSKU=214495&prodinfotype=&showBuy=true&action=showProdInfo

Symbolen Luskam passar bra, nÄgon Oskar Àr det ju inte frÄgan om.

Den billiga luskammen kan Àven sÀndas direkt till de oegentliga kriminella handlÀggarna, att hÀnga pÄ vÀggen framför skrivbordet som en pÄminnelse, istÀllet för en diplom.

Avos

• Newbie
  • *
    • Visa profil
    • Ett Annat Sverige
Sommar hos mormor?
« Svar #7 skrivet: 24 juni 2008, 20:08:29 PM »
Citat frćn: "Stockholm"
Projekt luskam.

"affe1950"

Det var den allra bÀsta metafor jag hört hittills.

Alla drabbade av ohederliga, inkompetenta, omoraliska, oetiska kommunala handlÀggare borde skicka en luskam till ordföranden i resp. politisk nÀmnd, och be honom eller henne att kamma bort ohyran/lössen bort frÄn förvaltningens organisation.
Dessa löss skadar medborgare pÄ olika sÀtt, och förstör ryktet för de hederliga handlÀggarna.

HÀr kan man köpa en luskam : http://www.vitaminvaruhuset.se/shop/?artnr=3938&gclid=CNuVweu8jZQCFQ-mQwodV2ISWg

Vill du locka fram ett skratt hos de som begÄr brott ?
Denna person har av myndigheterna berövats sina rÀttigheter, och skriver dÀrför mot sin vilja anonymt.Att skriva anonymt skadar de mÀnskliga rÀttigheterna och skyddar de som angriper rÀttigheterna

Stockholm

• Gäst
Sommar hos mormor?
« Svar #8 skrivet: 24 juni 2008, 20:22:42 PM »
Jag skulle definitivt inte skratta om nÄgon sÀnde mig en luskam tillsammans med ett vÀlriktat budskap.

Avos

• Newbie
  • *
    • Visa profil
    • Ett Annat Sverige
Sommar hos mormor?
« Svar #9 skrivet: 25 juni 2008, 08:41:51 AM »
Citat frćn: "Stockholm"
Jag skulle definitivt inte skratta om nÄgon sÀnde mig en luskam tillsammans med en vÀlriktat budskap.

Din ambitioner verkar och uttÀnks inne i huvudet.

Avos

• Newbie
  • *
    • Visa profil
    • Ett Annat Sverige
Sommar hos mormor?
« Svar #10 skrivet: 25 juni 2008, 08:46:36 AM »
Citat frćn: "affe1950"
Att straffa alla socialarbetare Ă€r att gĂ„ lite lĂ„ngt. Att dĂ€remot kartlĂ€gga de som medvetet för krig mot biologiska förĂ€ldrar och kamma dessa löss ur pĂ€lsen Ă€r jag helt med pĂ„.Jag tycker mig ocksĂ„ skönja att det pĂ„gĂ„r ett krig mot den biologiska familjen pĂ„ mĂ„nga plan dĂ€r LVU Ă€r ett av vapnen .Att staten pĂ„ andra mindre iögonenfallande  sĂ€tt pĂ„verkar bio-familjens utveckling till individer genom att ta hand om vĂ€ldigt mĂ„nga av familjers barn i "barnomsorg" dĂ€r syftet verkar vara att likrikta kommande generationer att tycka och tĂ€nka och framförallt inte ifrĂ„gasĂ€tta maktens sĂ€tt att styra samhĂ€llet.
NĂ€r det gĂ€ller LVU ser jag det som ett instrument för mindre  nogrĂ€knade kriminella  personer att tjĂ€na pengar pĂ„ "barnhandel".Att isolera barnen frĂ„n bio_familjen Ă€r ett  bra sĂ€tt att "mörka" verksamheten för att genom kommunikation kommer ju detaljerna fram om denna skumma hantering.

Lev vÀl!
Affe 1950

Att Ä ena sidan pÄstÄ att det förekommer ett organiserat krig mot barn och barnfamiljer frÄn socialförvaltningarna, och Ä andra sidan anta att socialsekreterare bör Ätnjuta rÀtten att anses som icke skyldiga tills de bevisats skyldiga, Àr en paradox, dÄ socialsekreterarnas grundteser Àr just att dödförklara rÀttsamhÀllet. Om det finns oskyldiga socialsekreterare/nazister, har de antingen avskedats, eller sÄ Àr de pÄ vÀg att lÀmna den organiserade brottsligheten.

Stockholm

• Gäst
Sommar hos mormor?
« Svar #11 skrivet: 25 juni 2008, 10:57:46 AM »
2007 Ärs luskam (den dyrare effektivare sorten) bör utdelas till antingen den politiske ordföranden eller till socialchefen i Vetlanda kommun (Louise-fallet).

Den billigare sorten (apotekets) kan delas ut fritt till olÀmpliga soc. sekr. i vilken kommun som helst.

Den skatteavlönad anstÀlld som sedan fÄr flest luskammar kan dÄ ta upp antalet i sitt CV nÀr en högre tjÀnst söks.

affe1950

• Newbie
  • *
    • Visa profil
Sommar hos mormor?
« Svar #12 skrivet: 25 juni 2008, 12:10:19 PM »
Att det pÄgÄr ett krig mot bio-familjen Àr jag övertygad om frÄn vissa "löss" i socialförvaltningarna och andra instanser i samhÀllet. Att definiera fienden och sedan bekÀmpa den Àr vettigare Àn att dra alla genom samma "luskam".Det beror mycket pÄ hur man utkÀmpar krig men att urskillningslöst bomba ut alla inklusive ett stort antal oskyldiga för att fÄ eliminera i sammanhanget ett fÄtal "löss" Àr dumt.
Att pÄstÄ att det Àr en paradox att vilja kamma lössen ur pÀlsen istÀllet för att skjuta alla pÀlsförsedda varelser utan att kolla förekomsten av "löss"först tycker jag Àr naivt.

Lev vÀl!
affe1950

Stockholm

• Gäst
Sommar hos mormor?
« Svar #13 skrivet: 25 juni 2008, 12:29:09 PM »
"affe 1950"

Observera vad jag skrev: "Dessa löss skadar medborgare pÄ olika sÀtt, och förstör ryktet för de hederliga handlÀggarna.

affe1950

• Newbie
  • *
    • Visa profil
Sommar hos mormor?
« Svar #14 skrivet: 25 juni 2008, 12:36:08 PM »
Hej "stockholm"
Mitt senaste inlĂ€gg handlade om AVOS  syn  pĂ„ min pĂ„stĂ„dda paradox.
Borde kanske varit tydligare. Jag tror" Stockholm" och jag Àr överens om hur tingens ordnig Àr.
Lev vÀl!
affe 1950