Författare Ämne: Mejla er egen berättelse  (läst 2005 gånger)

mamma1

• Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 116
    • Visa profil
    • http://broderibruden.no-ip.com
Mejla er egen berättelse
« skrivet: 07 juni 2008, 10:28:50 AM »
och läs vår här

http://www.alltombarn.se/aktuellt/socialen-stal-vart-barn-1.2357

Social chefen försöker försvara sig, men både Länsrätten och Länsstyrelsen hade gett oss rätt, långt före hennes uttalande! Soc. startade en ny barnskyddsutredning efter att gullungen fått komma hem, trots att Länsstyrelsen beordrat dem att vår son skulle få komma hem!

Dessutom hade vi en mesig advokat som lurade oss att tro att vår enda chans var fortsatt placering! Men varken Länsrätten eller Länsstyrelsen höll med!

Allt om barn vill ha fler fall, så skriv och väck debatt :!:
Sambo och vi har en liten son. Han familjehemsplacerades förra året. Efter en 6 månader lång kamp mot soc. avbröt Länsstyrelsen den sk. "frivilliga" placeringen!

Stockholm

• Gäst
Mejla er egen berättelse
« Svar #1 skrivet: 08 juni 2008, 13:07:11 PM »
Soc ger sig aldrig av prestigeskäl.

Därför måste medborgarna ha samma strategi.

Ang. upprepade utredningar . . . som du skriver om

Det påminner mig om en tidigare handläggare jag haft inom ek. bistånd.

Jag hade ett gammalt tandproblem, som jag själv tidigare hade lagt ned 5-siffriga belopp på.
Under arbetslösheten så accelerade detta problem, och jag behövde medel till nödvändig tandvård.
Jag kunde presentera flera intyg från både läkare och tandläkare (t.o.m. en övertandläkare), men handläggaren skickade dokumenten till en "grindvakt" /en uppdrags-tandläkare till stadsdelen, till en kostnad på 1000 kr för ett utlåtande.

Efter en exponering av fallet i media + en intern utredning av andra handläggare, så envisades denna handläggare ändå att åter igen skicka dokumenten till "grindvakten", och betalade därmed 1000 kr ytterligare till den tandläkaren, som jag aldrig ens fick träffa.

Tänk om samhället i stort kände till hur prestigefyllda soc.handläggare handskas med de kommunala skattemedlen.