Författare Ämne: Grupptalan  (läst 3216 gćnger)

GĂ€st

• Gäst
Grupptalan
« skrivet: 10 januari 2004, 00:07:18 AM »
Jag stÀller sjÀlvklart opp.

Mitt barn Àr omhÀndertaget. Allt det fina har de tagit ifrÄn oss. Jag satt just och skrev ett liknande brev hÀr, skakade till och det försvann. Hade suttit fint och skrivit i en timme, nÀr jag behöver krafter till annat.

Jag Àr sjÀlv socionom. Men kommer att hÀdanefter göra precis allt jag kan för att titulera mig leg psykoterpeut. För de sociala svinen, har försökt knÀcka mig och min familj.

De kan ej lagarna. De frÄgar mig om jag verkligen har den advokaten eller nollan som jag hade tidigare(de Àr rÀdda).

UmgÀngesbegrÀnsing. Den upphÀvdes. En mÄnad utan trÀff. Nu Äterigen sexton dagar utan trÀff. För mÄnga röda dagar? NÄgra svarta vardagar fanns vÀl eller?

Hur ser en sjuttonmÄnaders flicka ut utan att se sina förÀldrar i sexton dagar. Hoppas de fÄr julskinkan rinnande ut genom sina Àrslen!! Jag skrÀder ej mina ord, hatet mÄste ut, annars blir det vÄld.

Barnet tittar ner i madrassen.  I en angrĂ€nsande del av lokalerna finns vakter. Skam, barnet kĂ€nner skam. En av de svĂ„raste kĂ€nslorna mĂ€nniskor har att behöva komma ihĂ„g eller kĂ€nnas vid, att kĂ€nna sig oĂ€lskad. RĂ€dd, arg, skuld, lycka och kĂ€rlek det Ă€r inget mot skam. Man kĂ€nner sig Ă€cklig.

Jag tar fram paketen för snart ser soc kontoret ut som en hel lekstuga med alla presenter och leksaker och de enda de hade i backarna var nÄgra trasiga pusselbitar. Nu vet jag nÀsta gÄng, kliver jag in med en hel jÀvla kundvagn med leksaker och sÀger att nu har jag kommit till lekstugan. Vilka miner. SÄ skall man jÀvlas tillbaka.
NÀr jag tar fram paketen sÄ gör jag det för att hon skall fösa bort skammen och koncentrera sig pÄ annat. Jag hÄller om henne varmt och ömt och talar om att det ej Àr hennes fel. FÄr jag en puss? FÄr pappa ocksÄ en puss och en kram? Visst fÄr vi det. Hon pratar ej, men de förstÄr och undrar.

NÄvÀl umgÀngesbegrÀnsing finns ej men man fÄr ej veta var barnet finns.
SÄ dÄ sade jag att hallÄ jag arbetar dagtid. DÄ sade de nej pappan har ej umgÀngesrÀtt han fÄr inte komma sjÀlv(han har varit med de sista fem/sex besöken). DÄ sa jag okej jag tar ledigt, gÄr ej svarar det att "knÀppa med fingrarna" allt Àr avbokat. Vakterna mfl.

Jag ringer advokaten och börjar grÄta för jag skÀms? jag kÀnner mig dum som socionom och ej kan lagstiftningen(jag kan bondförnuft och en del kÀrlek). Men se han sÀger att dÀrför har vi advokater. SÄ de tokarna pÄ soc kan sÀga att mannen ej har umgÀngesrÀtt?

Svara pÄ frÄgan sjÀlva! Kan de sÄ enkelt svara sÄ nÀr han varit med mig fem/sex gÄnger utan anmÀrkning. Idioter!! Det Àr ju bla antagligen dÀrför barnkonventionen(av polackerna!!??) initierades av. Har man lagar för att soc tjÀnstemÀn skall tro att de har lagarna bakom sig som de inte har kunskap om. Skulle ni skriva under sÄdana saker?

Skulle ni om ni var riktiga prestigelösa medmÀnniskor skriva under pÄ en lag som ni ínte kunde? = Maktmissbruk, godtycklighet.

Idag nÀr min man och jag Àlskade hemma, han tÀnde nÀstan alla vÄra lyktor och vi njöt och jag sade att sÄ hÀr fint aldrig haft det och han skrattade och sade att han visste det. Och jag började grÄta och tÀnka pÄ vÄrt barn, precis som att det Àr ju sjÀlvklart att vi blir lyckligare om hon kommer hem. Men vad Àr det för vÄrd jag har fÄtt? och vad Àr det för vÄrd som hon har fÄtt.

Skiftjobb, skattepengar in, barnomhÀndertagande skattepengarna ut. Okej soc fÄr ju sitt, jag fÄr mitt frÄn flera andra soc(en annan historia) lÀnsrÀtt, kammarrÀtt, tingrÀtt fÄr ju sitt, för att inte tala om poliser och vaktbolag, socialnÀmndspolitiker fÄr vÀl nÄgot? Min advokat skall ta det mesta tycker jag!!!! Han borde fÄ tillÀgg för allt han informerat mig om.
Jag sÀger skicka en rÀkning, vad vÀntar han pÄ? Han Àr slipad den mannen, det Àr det!! Men jag tycker att jag fÄr göra grov jobbet!! Det Àr ju jag som gjort skiftjobbet!!! Advokaten ringer inte och frÄgar hur jag mÄr, jag ringer honom och grÄter dÄ sÀger han som en kurator, jag skall ringa... dÄ ringer jag ocksÄ!! Före honom!!!

Om tjugo Är dÄ betalar vi 45 procent i skatt men dÄ Àr svenska staten slut. Kanske vi fÄr frÄga Norge om medhjÀlp eller? Om tjugo Är dÄ skall vÄra nuvarande blivande arbetslösa barn finnas? VÄra smÄ bebisar? Vad skall de göra dÄ. Det skiter vi i eller hur för vi ligger i graven och önskar oss för varje dag en bestÄende krÀnkning gör sig pÄmind, lÄt mig ligga i graven och slippa tÀnka pÄ allt elÀnde. Eller skall vi leva pÄ kineserna eller kroatierna, okej vasen var frÄn Frankrike!
Vad skall vi göra? Jag sÀger inte heller som föregÄende att jag Àr vÀrldsbÀst, jag Àr en tillrÀcklig och nÀrmare bÀttre en sÀmre mor.

Dottern, sexton har inget emot att ligga och kramas i sÀngen. Inte sexÄringen heller. Han tror att det Àr hans fel sÀkert för att han var arg för att hon rev spelplanepjÀserna.

NÄgra lagar: En advokat: Slipper vara kurator pÄ riktigt, lyssnar och tÀnker först handlar sedan. Vet vad som Àr rÀtt och fel och dömer aldrig(om han vill ha jobbet kvar). En trevlig advokat berÀttar anekdoter som ej har med Àrendet att göra, antagligen gör han det för att han fattar situationen, Àr allmÀnt trevlig, vill göra livet lite roligare för andra och vill sjÀlv glÀdjas över roligare och tokigare minnen. Men varför har han ingen glaskula? Fan vad besviken jag blir. En duktig advokat borde skriva ned snabbt sÄ hÀr och sÄ hÀr fÄr du, det blir sÄ och sÄ om du inte gör sÄ och sÄ eller om du gör sÄ och sÄ. Arbetstiden för det borde politikerna betala för att de gör sÄ att advokaterna fÄr övertaga socialtjÀnstemÀnnens arbetsuppgifter!!!!!!!!!!!

En Ă€cklig socialtjĂ€nsteman: Har godtyckliga Ă„sikter och maktbenĂ€gen pga egen psykologisk litenhet i sjĂ€lvet och sjĂ€len. Kanske arbetar hon i en liten kommun och de skall spara pengar (se ovanstĂ„ende lĂ€sninge om vakter osv). Kanske att i en liten kommun och fin kommun finns inga pengar men det skall sparas och inte sparas???? En Ă€cklig socialjtĂ€nsteman ifrĂ„gasĂ€tter ej ens heller om hon var sista droppen att fĂ„ sin klient att begĂ„ sjĂ€lvmord.  Besitter inga större och högre dokumenterade vetenskapligt godkĂ€nda uppsatser. Ja ja vetenskap och vetenskap.
Har genomgÄtt endast en del lÀttare "smÄkurser" som vilken idiot som helst kunnat trixa sig igenom. Ps se myndigheternas önskemÄl om högre kompetens efter genomgÄngen utbildning. De vÀnder frÄgor och svar enligt inre psykologisk mall som tom advokaten sÀger att de "vill sitt bÀsta". NÀr jag som kan psykologi vet att det de gör Àr efter sina egna tomma svarta hÄl. Deras försvar.

En lÀnsrÀttsnÀmndeman: Sitter och sover!! Om hon i röd tröja hade heder? Jag har ocksÄ somnat till vid nÄgot tillfÀlle sagt, ursÀkta jag Àr gravid, jag Àr intresserad men kan vi öppna fönstret?? JO anmÀl skiten!! Falska mÀnniskor med egna svarta hÄl. Undrar vad hon dömde?

En socialtjÀnstenÀmndspolitiker? Aldrig brunnit vid öronen, dÀrför ids de ej tÀnka snabbare? Men vÀnta bara!

Poliserna? Kan de komma till ett sjukhus och ta folk som söker vÄrd? De pÄstÄr att de fick en spottloska som trillade "tre vÄningar pÄ deras uniform, den stödsade? Stödsade? Har ni sett en spottloska som var argsint frÀs stödsa? FrÀset landar dÀr den hör hemma en gÄng för alla!

Tack det var alles, jag Àr en verkligen djup fin medmÀnniska och stackars vÄra barn, var skall vi alla i Afrika/Kina och Afganistan ta vÀgen. Och svenskarna???????????????????????????????????????????????????????