Det Àr ett medvetet systemfel!
Om man lÀgger ner tid pÄ att lÀsa om social historien, sÄ klarnar det mera. SynsÀttet Àr i prinsip det samma pÄ de fattiga och sinnessjuka nu som dÄ! HjÀlpen dom fick var knappt ingen och sÄ Àr det lite Àn idag, det viktigaste var att rapportera om missförhÄllandena sÄ dom kunde bli bortplockade frÄn den plats dom störde. Dom rika ville fÄ bort dom frÄn sina fina kvarter, sammla ihop dom under ett och samma tak. Kontroll med lÀgsta kostnad!
Ett exempel pÄ systemfel:
Jag gĂ„r till sos och ansöker om bidrag, sos nekar trots att jag har rĂ€tt till bidrag. Ăr tvungen att överklaga för att ha nĂ„gon chans att fĂ„ rĂ€tt. NĂ€r jag vĂ€l fĂ„tt rĂ€tt sĂ„ straffas inte socialsekreteraren Ă€r inte det konstigt!!!
Utan hon fortsÀtter med nÀsta offer!
....dÀr har vi ett systemfel....
dÄ kan dom klÄpa sig hur mycket som hÀlst. Det Àr inte dom som bÀr ansvaret det Àr systemet, men jag kan tÀnka mig att dom gjÀrna skyller i frÄn sig dom ryggradslösa politikerna.
Och dom ska ha med vÄra barn att göra
Jag har infört en bojkott mot socialtjÀnsten, ser jag missförhollanden sÄ hÄller jag kÀft för jag vet vilka inkompetenta kÀrringar som sitter dÀr!
Inskaffa lagar TYDLIGA för riktkinjerna som dom följer Àr för avancerade, trotts att dom Àr skrivna sÄ en lekman skall förstÄ.
Problemet Ă€r att vi MĂ
STE hĂ„lla tyst om vĂ„ra problem, eftersom sociala kan angripa oss. DĂ€rför Ă€r det extremt svĂ„rt att bygga upp ett motstĂ„nd mot sociala.Sociala menar naturligtvis tvĂ€rt om: att vi ĂLSKAR att vĂ€ltra oss i vĂ„ra oförrĂ€tter offentligt.Men den som blivit anmĂ€ld över internet, Ă€lskar inte att offentligt berĂ€tta om de brott man utsatts för.
Har man en gÄng klarat sig undan sociala, kommer man aldrig mer att gÄ till en domstol. Man kan ju hypotetiskt tÀnka sig hur det skulle bli om jag Ànnu en gÄng kontaktade sociala:
Senaste gĂ„ngen jag hade problem var nĂ€r Ă€ldsta grabben fyllde 18 Ă„r och fick rĂ€tt att sjĂ€lv handha underhĂ„ll och studiemedel. Han fick inget sommarjobb heller.Detta resulterade i att istĂ€llet för att betala matpengarna sĂ„ fixade han sig en glass och cocacola-orgie.. Han menade sig vara utled pĂ„ att leva pĂ„ socialbidragsnivĂ„, vilket ju faktiskt 1050 kr studiemedel+1270 kr i underhĂ„ll ĂR.( Socialbidrag för sammanboende Ă€r 2200kr.) Han röker och efter att mobilrĂ€kningen Ă€r betald Ă„terstĂ„r knappt nĂ„gonting.Han studerar, och har alltsĂ„ förlĂ€ngt underhĂ„ll. Saken ordnade sig, vilket saker förhoppningsvis gör.
Jag har sjukpension 8500 kr i mÄnaden. Min fru som inte Àr barnens mor, kan inte ersÀtta inkomstbortfall av det hÀr slaget, typ ett svart hÄl i ekonomin.Jag mÄste kunna lösa mina problem sjÀlv, hon kan inte tÀcka upp problem jag inte kan klara av.
Men nu ska jag hypotetiskt anta hur det blivit om saken INTE ordnade sig.
Det Àr faktiskt viktigt att visa hur man tÀnker pÄ den hÀr kanten, och hur sociala tÀnker. Jag har varnat honom för den hÀr situationen. Han Àr skriven hos mig, och om det blir sÄ att jag inte kan betala för dumheter han stÀller till, sÄ sprÀcker han mitt Àktenskap. Andra otrevligheter Àr att jag har endast rÀtt att fÄ socialbidrag om jag sÀljer huset. Ett tredje alternativ Àr att han stÀller mig inför ett omöjligt val att kontakta barnens och familjernas vÀrsta fiende.
Om en sÄdan situation fortsatte sÄ skulle jag komma i ett omöjligt val dÀr jag mÄste kapitulera och kontakta fienden.
Vad skulle de dÄ göra ?Efter att ha tÀnkt igenom situationen sÄ skulle följande hÀnda: Soc skulle begÀra att fÄ göra utredning pÄ HELA familjen.
Jag skulle vÀgra, dÄ yngsta sonen Àr skriven hos mamman och inget har med detta att göra.
De skulle dÄ sÀga att eftersom jag har underskott i ekonomin, sÄ kan jag inte försörja yngste sonen, vilket antingen innebÀr missförhÄllanden eller minskat umgÀnge. De skulle Àven framföra obestyrkta misstankar om drogmissbruk vad gÀller den Àldre sonen.
Sedan skulle de försöka LVU:a den yngsta sonen, den Àldre som bara varit deras verktyg, provocerar de istÀllet att inte betala hemma, genom att uppmuntra uppfattningar som att de pengar han har Àr hans privata pengar, och att jag Àr skyldig att lösa mina problem sjÀlv, dÄ jag har barn.
Till mig skulle de sÀga att det Àr min skyldighet att försörja barnen, och att jag mÄste sÀtta barnens behov före mina egna, och att jag dÀrför har brister i förÀldraskapet.
Behöver vi detta ?Det kostar i min kommun 3 miljarder inklusive ÀldrevÄrden.Staten ska inte vara förÀlder. Det Àr bÀttre att inte sociala alls finns, för med sociala har man tvÄ problem istÀllet för ett.Om samhÀllet ska fortsÀtta med sina ÄtgÀrder, sÄ mÄste sociala lÀggas ned, och en helt annan struktur med annat folk ersÀtta sociala.