Omröstning

Anser du att barn och familjerÀtten lider av ett systemfel snarare Àn inkompetens ?

Ja
8 (88.9%)
Nej
1 (11.1%)

Antal personer som röstat: 7

Omröstningen har avslutats: 29 april 2008, 17:24:42 PM

Författare Ämne: NKMR Politiskt Forum ?  (läst 18967 gćnger)

Avos

• Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 1242
    • Visa profil
    • Ett Annat Sverige
NKMR Politiskt Forum ?
« skrivet: 29 april 2008, 17:07:00 PM »
Jag tycker att NKMR:s forum sista tiden mer liknat ett politiskt forum. Detta trots att det nyligen startats ett forum för familjepolitiska frÄgor www.familjepartiet.egetforum.se. Jag tycker att det Àr en klar skillnad mellan att TRO pÄ myndigheters politik, tvivla pÄ den, och att direkt föra EN PARTS talan MOT myndigheten.

Som exempel menar jag diskussioner om socialsekreterarnas "alltför betungande arbetsvillkor", eller "socialsekreterarnas bristande kunskap".  Ă„r det frĂ„gor vi som företrĂ€der ett sĂ€rintresse ska behandla hĂ€r ?NĂ€r nĂ„gon nykommen vill ha hjĂ€lp kan de fĂ„ de veta att det finns reformideer av hur de brottslingars arbetsuppgifters innehĂ„ll borde förĂ€ndras, som nyligen ödelagt de drabbades liv. Den akademiska debatten tror jag sĂ€kert drar hit folk som personligen inte Ă€r drabbade.Men dĂ„ har intresset vĂ€nts bort frĂ„n spelplanen och de fula knepen som pĂ„gĂ„r dĂ€r.

Tydligen har dessa frÄgor 360 graders tÀckning, dÄ Àmnet "bristande kunskap" kan handla om vilken domare, socionom som helst, med valfritt antal Är i yrket.

Om man verkligen inte tror pÄ att det Àr ett systemfel som ligger bakom, eller att det handlar om uppsÄtlighet, sÄ tycker jag verkligen att det mer liknar politiska frÄgor Àn en avsikt att föra de drabbades talan, de som utsatts för utredningar som bestÄtt nÀstan enbart av lögner och förtal.

Varför ska de drabbade ha förstÄelse för de som begÄr brott mot dem ? Varför bör de granska socialsekreterarnas kompetens ? Jag tycker att dessa socialsekreterare som Àr skyldiga till brott kan gÄ i fÀngelse vare sig de Àr kompetenta eller inkompetenta brottslingar.
Denna person har av myndigheterna berövats sina rÀttigheter, och skriver dÀrför mot sin vilja anonymt.Att skriva anonymt skadar de mÀnskliga rÀttigheterna och skyddar de som angriper rÀttigheterna

Tanten

• Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 86
    • Visa profil
NKMR Politiskt Forum ?
« Svar #1 skrivet: 29 april 2008, 19:38:22 PM »
DÄ det faktiskt finns bra socialsekreterare (om Àn allt för fÄ) som verkligen gör alt de kan för att hjÀlpa......och vi alla vet att ett systemfel existerar....poÀngen blir vÀl att försöka hitta lösningar pÄ problemet och inte bara snacka en massa?

Avos

• Newbie
  • *
    • Visa profil
    • Ett Annat Sverige
NKMR Politiskt Forum ?
« Svar #2 skrivet: 29 april 2008, 19:47:13 PM »
Citat frćn: "Tanten"
DÄ det faktiskt finns bra socialsekreterare (om Àn allt för fÄ) som verkligen gör alt de kan för att hjÀlpa......och vi alla vet att ett systemfel existerar....poÀngen blir vÀl att försöka hitta lösningar pÄ problemet och inte bara snacka en massa?

Jag vet inte vad du ska GÖRA i ett elektroniskt forum annat Ă€n snacka mycket eller lite..HĂ€r Ă€r det samtal som gĂ€ller. Men talar vi om illojal kritik eller illojal kritik ? Är det systemfel sĂ„ stĂ€rker man systemet med lojal kritik, och avskaffar systemet med illojal kritik.

Den lojala kritiken utpekar offren som skyldiga genom förbindelse dĂ„ de misslyckas med att anvĂ€nda ett system som i grunden fungerar bra  för de fina intelligenta mĂ€nniskorna men dĂ„ligt för de dumma pĂ„ grund av deras okunnighet och inkompetens. FrĂ„gan handlar alltsĂ„ om "intelligens" inte om hederlighet. Som Stockholm skriver "Allt Ă€r möjligt". Ja, allt Ă€r möjligt sĂ€ger nog jag och andra som drabbats. Men vi menar nog helt enkelt motsatt saker. Jag kommer aldrig mer att uppsöka deras domstolar frivilligt. För oss vanliga gĂ€ller nog att klara sig, om man hamnat dĂ€r, och sedan hĂ„lla sig borta. Jag har exempelvis inte ens försökt skaffa mig ett riktigt umgĂ€ngesavtal, för jag vill inte utsĂ€tta mina barn för myndighetsbrottlingarna en gĂ„ng till i det system dĂ€r "allt Ă€r möjligt".
Denna person har av myndigheterna berövats sina rÀttigheter, och skriver dÀrför mot sin vilja anonymt.Att skriva anonymt skadar de mÀnskliga rÀttigheterna och skyddar de som angriper rÀttigheterna

Avos

• Newbie
  • *
    • Visa profil
    • Ett Annat Sverige
NKMR Politiskt Forum ?
« Svar #3 skrivet: 29 april 2008, 20:52:11 PM »
Vilka Àr rÀttsystemet till för ? Jag anser att de viktigaste personerna i ett rÀttsystem ( inte detta!) Àr de som inte kan föra sin talan. Dessa mÀnniskor Àr de som naturligtvis Àr mest utsatta för övergrepp, ja rÀttsystemet borde ha bildats i första hand för deras skull.

RÀtten Àr alltsÄ till för att reglera förhÄllandet mellan svaga och starka, gynnade och missgynnade. RÀttsystemet har moralen och hederligheten som princip.

Jag ser hÀr pÄ senaste tiden tendenser till att uppfatta rÀttsystemet som en retorisk arena av antikt slag, dÀr bÀste retorikern vinner, och den sÀmste fÄr tömma giftbÀgaren. Att förloraren Àr per definition DUM, dÄ grundtanken uppenbarligen Àr att ta reda pÄ vem som Àr stark och vem som Àr svag.

Ser ni den lilla fina skillnaden ?

Pappa

• Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 38
    • Visa profil
NKMR Politiskt Forum ?
« Svar #4 skrivet: 29 april 2008, 21:46:05 PM »
Det Àr ett medvetet systemfel!

Om man lÀgger ner tid pÄ att lÀsa om social historien, sÄ klarnar det mera. SynsÀttet Àr i prinsip det samma pÄ de fattiga och sinnessjuka nu som dÄ! HjÀlpen dom fick var knappt ingen och sÄ Àr det lite Àn idag, det viktigaste var att rapportera om missförhÄllandena sÄ dom kunde bli bortplockade frÄn den plats dom störde. Dom rika ville fÄ bort dom frÄn sina fina kvarter, sammla ihop dom under ett och samma tak. Kontroll med lÀgsta kostnad!

Ett exempel pÄ systemfel:

Jag gĂ„r till sos och ansöker om bidrag, sos nekar trots att jag har rĂ€tt till bidrag. Är tvungen att överklaga för att ha nĂ„gon chans att fĂ„ rĂ€tt. NĂ€r jag vĂ€l fĂ„tt rĂ€tt sĂ„ straffas inte socialsekreteraren Ă€r inte det konstigt!!!
Utan hon fortsÀtter med nÀsta offer!
....dÀr har vi ett systemfel....
dÄ kan dom klÄpa sig hur mycket som hÀlst. Det Àr inte dom som bÀr ansvaret det Àr systemet, men jag kan tÀnka mig att dom gjÀrna skyller i frÄn sig dom ryggradslösa politikerna.

Och dom ska ha med vÄra barn att göra

Jag har infört en bojkott mot socialtjÀnsten, ser jag missförhollanden sÄ hÄller jag kÀft för jag vet vilka inkompetenta kÀrringar som sitter dÀr!

Inskaffa lagar TYDLIGA för riktkinjerna som dom följer Àr för avancerade, trotts att dom Àr skrivna sÄ en lekman skall förstÄ.

Avos

• Newbie
  • *
    • Visa profil
    • Ett Annat Sverige
NKMR Politiskt Forum ?
« Svar #5 skrivet: 30 april 2008, 05:26:09 AM »
Citat frćn: "Pappa"
Det Àr ett medvetet systemfel!

Om man lÀgger ner tid pÄ att lÀsa om social historien, sÄ klarnar det mera. SynsÀttet Àr i prinsip det samma pÄ de fattiga och sinnessjuka nu som dÄ! HjÀlpen dom fick var knappt ingen och sÄ Àr det lite Àn idag, det viktigaste var att rapportera om missförhÄllandena sÄ dom kunde bli bortplockade frÄn den plats dom störde. Dom rika ville fÄ bort dom frÄn sina fina kvarter, sammla ihop dom under ett och samma tak. Kontroll med lÀgsta kostnad!

Ett exempel pÄ systemfel:

Jag gĂ„r till sos och ansöker om bidrag, sos nekar trots att jag har rĂ€tt till bidrag. Är tvungen att överklaga för att ha nĂ„gon chans att fĂ„ rĂ€tt. NĂ€r jag vĂ€l fĂ„tt rĂ€tt sĂ„ straffas inte socialsekreteraren Ă€r inte det konstigt!!!
Utan hon fortsÀtter med nÀsta offer!
....dÀr har vi ett systemfel....
dÄ kan dom klÄpa sig hur mycket som hÀlst. Det Àr inte dom som bÀr ansvaret det Àr systemet, men jag kan tÀnka mig att dom gjÀrna skyller i frÄn sig dom ryggradslösa politikerna.

Och dom ska ha med vÄra barn att göra

Jag har infört en bojkott mot socialtjÀnsten, ser jag missförhollanden sÄ hÄller jag kÀft för jag vet vilka inkompetenta kÀrringar som sitter dÀr!

Inskaffa lagar TYDLIGA för riktkinjerna som dom följer Àr för avancerade, trotts att dom Àr skrivna sÄ en lekman skall förstÄ.

Problemet Ă€r att vi MÅSTE hĂ„lla tyst om vĂ„ra problem, eftersom sociala kan angripa oss. DĂ€rför Ă€r det extremt svĂ„rt att bygga upp ett motstĂ„nd mot sociala.Sociala menar naturligtvis tvĂ€rt om: att vi ÄLSKAR att vĂ€ltra oss i vĂ„ra oförrĂ€tter offentligt.Men den som blivit anmĂ€ld över internet, Ă€lskar inte att offentligt berĂ€tta om de brott man utsatts för.

Har man en gÄng klarat sig undan sociala, kommer man aldrig mer att gÄ till en domstol. Man kan ju hypotetiskt tÀnka sig hur det skulle bli om jag Ànnu en gÄng kontaktade sociala:

Senaste gĂ„ngen jag hade problem var nĂ€r Ă€ldsta grabben fyllde 18 Ă„r och fick rĂ€tt att sjĂ€lv handha underhĂ„ll och studiemedel. Han fick inget sommarjobb heller.Detta resulterade i att istĂ€llet för att betala matpengarna sĂ„ fixade han sig en glass och cocacola-orgie.. Han menade sig vara utled pĂ„ att leva pĂ„ socialbidragsnivĂ„, vilket ju faktiskt 1050 kr studiemedel+1270 kr i underhĂ„ll ÄR.( Socialbidrag för sammanboende Ă€r 2200kr.) Han röker och efter att mobilrĂ€kningen Ă€r betald Ă„terstĂ„r knappt nĂ„gonting.Han studerar, och har alltsĂ„ förlĂ€ngt underhĂ„ll. Saken ordnade sig, vilket saker förhoppningsvis gör.

Jag har sjukpension 8500 kr i mĂ„naden. Min fru som inte Ă€r barnens mor, kan inte ersĂ€tta inkomstbortfall av det hĂ€r slaget, typ  ett svart hĂ„l i ekonomin.Jag mĂ„ste kunna lösa mina problem sjĂ€lv, hon kan inte tĂ€cka upp problem jag inte kan klara av.

Men nu ska jag hypotetiskt anta hur det blivit om saken INTE ordnade sig.

Det Àr faktiskt viktigt att visa hur man tÀnker pÄ den hÀr kanten, och hur sociala tÀnker. Jag har varnat honom för den hÀr situationen. Han Àr skriven hos mig, och om det blir sÄ att jag inte kan betala för dumheter han stÀller till, sÄ sprÀcker han mitt Àktenskap. Andra otrevligheter Àr att jag har endast rÀtt att fÄ socialbidrag om jag sÀljer huset. Ett tredje alternativ Àr att han stÀller mig inför ett omöjligt val att kontakta barnens och familjernas vÀrsta fiende.

Om en sÄdan situation fortsatte sÄ skulle jag komma i ett omöjligt val dÀr jag mÄste kapitulera och kontakta fienden.

Vad skulle de dĂ„ göra ?Efter att ha tĂ€nkt igenom  situationen sĂ„ skulle följande hĂ€nda: Soc skulle begĂ€ra att fĂ„ göra utredning pĂ„ HELA familjen.
Jag skulle vÀgra, dÄ yngsta sonen Àr skriven hos mamman och inget har med detta att göra.
De skulle dÄ sÀga att eftersom jag har underskott i ekonomin, sÄ kan jag inte försörja yngste sonen, vilket antingen innebÀr missförhÄllanden eller minskat umgÀnge. De skulle Àven framföra obestyrkta misstankar om drogmissbruk vad gÀller den Àldre sonen.

Sedan skulle de försöka LVU:a den yngsta sonen, den Àldre som bara varit deras verktyg, provocerar de istÀllet att inte betala hemma, genom att uppmuntra uppfattningar som att de pengar han har Àr hans privata pengar, och att jag Àr skyldig att lösa mina problem sjÀlv, dÄ jag har barn.

Till mig skulle de sÀga att det Àr min skyldighet att försörja barnen, och att jag mÄste sÀtta barnens behov före mina egna, och att jag dÀrför har brister i förÀldraskapet.

Behöver vi detta ?Det kostar i min kommun 3 miljarder inklusive Ă€ldrevĂ„rden.Staten ska inte vara förĂ€lder. Det Ă€r bĂ€ttre att inte sociala  alls finns, för med sociala har man tvĂ„ problem istĂ€llet för ett.Om samhĂ€llet ska fortsĂ€tta med sina Ă„tgĂ€rder, sĂ„ mĂ„ste sociala lĂ€ggas ned, och en helt annan struktur med annat folk ersĂ€tta sociala.

Avos

• Newbie
  • *
    • Visa profil
    • Ett Annat Sverige
NKMR Politiskt Forum ?
« Svar #6 skrivet: 30 april 2008, 05:57:21 AM »
TonÄrsfÀllorna som sociala gillrat Àr dels detta jag nÀmnt i föregÄende inlÀgg att tonÄringens matpengar betalas INTE ut till den som köper maten, utan till tonÄringen som Àter maten. SjÀlv Àr jag inte betrodd att betala in min egen skatt, men min son Àr betrodd att vÀlja om han ska betrakta underhÄllet som sina privata pengar eller som en skuld till de som köpt hans mat. Denna ordning kan inte ha uppstÄtt inituativt. De kan dÀrmed enkelt fÄnga in tonÄringar som Àr vilse i pannkakan, och stjÀla dem, om de missförstÄtt hur saken ligger till, innan de fÄtt tid att förstÄ detta.

Om det Àr problem med tonÄringar hemma, kan förÀldrarna tÀnka att de skulle vilja lÀtta pÄ trycket genom att fixa en lÀgenhet/rum Ät tonÄringen.
Den saken har sociala ocksĂ„ tĂ€nkt pĂ„... Det ska inte gĂ„ att slippa undan, eller hitta alternativa lösningar Ă€n att gĂ„ till barnens och familjernas vĂ€rsta fiender. Om en tonĂ„ring med förlĂ€ngt underhĂ„ll flyttar hemifrĂ„n sĂ„ FÖRLORAR han underhĂ„llet !

MÀrk vÀl: TonÄringen anses vuxen att ha rÀtt att vÀgra betala maten hemma, men han anses inte vuxen att fÄ behÄlla underhÄllet om han flyttar hemifrÄn, och ska köpa maten sjÀlv ! Folk ska tÀra pÄ varandra tills man tvingas uppsöka fienden, och dÀr tilltvingar de sig kontrollen över familjen och slÄr den i smÄbitar !

mamma1

• Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 116
    • Visa profil
    • http://broderibruden.no-ip.com
NKMR Politiskt Forum ?
« Svar #7 skrivet: 02 maj 2008, 07:11:53 AM »
LÀs gÀrna om vÄrt fall:
http://www.nkmr.org/vannasfallet.htm

Det hela började med att BVC gav oss dÄliga rÄd efter att jag haft en jobbig förlossning och var svag och hade superont en lÄng tid efterÄt. Detta slutade med att soc. tog vÄr son :!:

Varför kunde inte BVC ha hjÀlpt oss? Vi gick pÄ Babyöppet och jag hade kontakt med kurator pÄ Familjecenter som inte tyckte vi behövde sÄ mycket hjÀlp, men soc. körde över den psykologen, vÄr familjeterapeut som vi började gÄ hos efter att vi hamnade i socialens "klor" och en lÀkare :!:
Sambo och vi har en liten son. Han familjehemsplacerades förra Äret. Efter en 6 mÄnader lÄng kamp mot soc. avbröt LÀnsstyrelsen den sk. "frivilliga" placeringen!

mamma1

• Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 116
    • Visa profil
    • http://broderibruden.no-ip.com
NKMR Politiskt Forum ?
« Svar #8 skrivet: 02 maj 2008, 07:19:30 AM »
Nog Àr det ett systemfel sÄ socialen kan omhÀnderta vÀlmÄende barn som i vÄrt och flera andras fall och inte behöver göra nÄgot dÄ barn mÄr dÄligt :!:
Sambo och vi har en liten son. Han familjehemsplacerades förra Äret. Efter en 6 mÄnader lÄng kamp mot soc. avbröt LÀnsstyrelsen den sk. "frivilliga" placeringen!

Stockholm

• Gäst
NKMR Politiskt Forum ?
« Svar #9 skrivet: 02 maj 2008, 12:49:45 PM »
Borde inte ordet "system" definieras?

Ett systems minsta bestÄndsdel bestÄr i alla dessa fall av mÀnniskor.

Medborgare som drabbas.
MÀnniskor i form av lokalpolitiker pÄ lokal nivÄ som tar beslut.
Rikspolitiker som skriver lagar pÄ regerings- och riksdagsnivÄ.
Soc sekr som tar beslut, med eller utan delegationsrÀtt.
Jurister pÄ LÀnsrÀtter i form av anstÀllda, eller i form av offentliga ombud.
AnstÀllda vid tillsynsmyndigheter.
Etc.

Sammantaget utgör alla dessa mÀnniskor ett system, men var och en av dem Àr ytterst en mÀnniska.

Avos

• Newbie
  • *
    • Visa profil
    • Ett Annat Sverige
NKMR Politiskt Forum ?
« Svar #10 skrivet: 02 maj 2008, 13:36:32 PM »
Citat frćn: "Stockholm"
Borde inte ordet "system" definieras?

Ett systems minsta bestÄndsdel bestÄr i alla dessa fall av mÀnniskor.

Medborgare som drabbas.
MÀnniskor i form av lokalpolitiker pÄ lokal nivÄ som tar beslut.
Rikspolitiker som skriver lagar pÄ regerings- och riksdagsnivÄ.
Soc sekr som tar beslut, med eller utan delegationsrÀtt.
Jurister pÄ LÀnsrÀtter i form av anstÀllda, eller i form av offentliga ombud.
AnstÀllda vid tillsynsmyndigheter.
Etc.

Sammantaget utgör alla dessa mÀnniskor ett system, men var och en av dem Àr ytterst en mÀnniska.

Systemet kan inte vara samma som alla mÀnniskor i samhÀllet. I sf kunde man sÀga att samhÀllet Àr alla mÀnniskor, eller myndigheterna. Systemet Àr strukturen, och det Àr inte jag.

Stockholm

• Gäst
NKMR Politiskt Forum ?
« Svar #11 skrivet: 02 maj 2008, 13:41:40 PM »
Min stÄndpunkt Àr att INKOMPTENSEN hos var och en av dessa anstÀllda mÀnniskor inom systemet Àr den grundlÀggande orsaken till samtliga fel och brister.
Sammantaget blir dÄ INKOMPETENSEN oerhört stor och omfattande.
Och detta drabbar medborgen lÀngst ned i systemet.

Stockholm

• Gäst
NKMR Politiskt Forum ?
« Svar #12 skrivet: 02 maj 2008, 14:11:34 PM »
Citerar:

"Ett system som inte ÄtgÀrdar fel och brister blir ju ett systemfel".

Och vem Àr "systemet" som ska ÄtgÀrda bristerna?

Om man talar i sÄdana termer blir INGEN ansvarig.

Stockholm

• Gäst
NKMR Politiskt Forum ?
« Svar #13 skrivet: 02 maj 2008, 16:02:59 PM »
SocialtjÀnsten och kommunerna behöver genomlysas av en oberoende Riksrevision.

Det föreslog Inga-Britt Ahlenius, men detta ogillade (s).

- " NÄR TJÄNSTEMANNNEN STÅR INFÖR oförenliga ­intressen ska hon eller han inte behöva snegla Ă„t önskemĂ„let att ha sin försörjning tryggad.
– Jag vill ju inte att man ska gĂ„ tillbaka till livstidsanstĂ€llningar, men jag vill att man ska ge tjĂ€nstemannen en sĂ„ tydlig roll att han eller hon vĂ„gar stĂ„ upp för sina professionella synpunkter.
De fackliga organisationerna kan gÀrna driva pÄ för en sÄdan förstÀrkning, tycker hon. Under Ären i den svenska statens tjÀnst fick hon uppleva med full kraft hur den
politiska makten kan agera nÀr den kÀnner sig hotad. Förra sommaren pratade hon om det offentligt för första gÄngen i sitt sommarprogram i radions P1. Inga-Britt Ahlenius beskriver motstÄndet som aggressivt.
– Du mĂ„ste förstĂ„ mig rĂ€tt. Den valda
politiska makten fattar de avgörande besluten. FrÄgan Àr hur den demokratiska arkitekturen byggs kring denna sjÀlvklara omstÀndighet. Det handlar om att diskutera hur man sÀkrar en lÄngsiktigt stabil demokrati.

Förutom i Sverige var det bara i Kina, Kuba, Nordkorea och ytterligare nÄgra lÀnder som regeringen kontrollerade statens revision. NÀr hon upptÀckte det och ansÄg att Sverige sjÀlvklart skulle ha en »ordning som anstÄr en modern rÀttsstat« slog regeringspartiet slog bakut. VÀrst blev konflikten med dÄvarande finansministern Bosse Ringholm. Den handlade om en eventuell förlÀngning av Ahlenius förordnande och turerna kring det, men framför allt kravet pÄ en oberoende revision.
– Tack vare medias uppmĂ€rksamhet lyckades de inte bli av med mig, sĂ€ger hon i dag.
UppmÀrksamheten hade troligtvis inte blivit lika stor om inte hon sjÀlv gÄtt till pressen med ett telefonsvararmeddelande som skulle avslöja Ringholms falskhet, men visade sig vara falskt. Allt stÀlldes pÄ sin spets. Ahlenius beskriver det som ett möte mellan makt och rÀtt i en politisk kultur dÀr den politiska makten kommit att identifiera sig med rÀtten. Och hennes tolkning av rÀtt i det hÀr fallet fick till slut gehör. Förordnandet förlÀngdes. Riksrevisionen blev oberoende. " -

- " Fp-förslag (Är 2003):

"Inför egen KU-granskning i kommunerna"

Äntligen har det kommit i gĂ„ng en debatt i Sverige ocksĂ„ om den kommunala
revisionen (DN Debatt 13/6 och 17/6).
 Den 1 juli införs den nya riksrevisionen. DĂ€rigenom fĂ„r vĂ„rt land, som flertalet vĂ€sterlĂ€ndska demokratier, en oberoende statlig revision. Det Ă€r en efterlĂ€ngtad reform.

NĂ€sta omrĂ„de för förĂ€ndring och förnyelse Ă€r rimligtvis revisionen i kommunerna. Vi instĂ€mmer i kravet frĂ„n Riksrevisionsverkets generaldirektör Inga-Britt Ahlenius pĂ„ att en oberoende, professionell kommunal revision bör inrĂ€ttas. Den kan byggas upp med den nya statliga riksrevisionen som förebild. Revisorernas fristĂ„ende stĂ€llning och skydd mot politiska pĂ„tryckningar bör regleras i lag.  " -

Aragorn

• Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 117
    • Visa profil
Intressant med fristÄende revision
« Svar #14 skrivet: 02 maj 2008, 16:52:40 PM »
Det ligger mycket i det som skrevs om behovet av en oberoende revision - tycker den gode mannen med en BSc i ekonomi och redovisning frÄn City University London.