Frfattare mne: ”Divide et impera” - forts. Om att "Ta lagen i egna hän  (lst 8768 gnger)

Avos

• Newbie
  • *
  • Antal inlgg: 1242
    • Visa profil
    • Ett Annat Sverige
Re: ”Divide et impera” - forts. Om att "Ta lagen i egna
« Svar #15 skrivet: 26 april 2008, 15:56:55 PM »
Citat frn: "valens"
Citat frn: "Avos"
[
Men det verkar att det är jag som är problemet, det är jag som du är förbannad på!!!

Visst. Det är synd om dig då.

Tack för ditt medlidande.

Men… varför skulle det vara synd om mig då?

Nej det var bara i  terapeutiskt syfte jag skrev så. Tjockis :-)

Ok, då förstår jag.
Det är något slags självterapi som du ägnar dig åt…

Japp
 Avos \-- Dum, Tjock, Elak men omgift !
Denna person har av myndigheterna berövats sina rättigheter, och skriver därför mot sin vilja anonymt.Att skriva anonymt skadar de mänskliga rättigheterna och skyddar de som angriper rättigheterna

Pappa

• Newbie
  • *
  • Antal inlgg: 38
    • Visa profil
« Svar #16 skrivet: 26 april 2008, 20:06:30 PM »
[
Men det verkar att det är jag som är problemet, det är jag som du är förbannad på!!!

Visst. Det är synd om dig då.

Tack för ditt medlidande.

Men… varför skulle det vara synd om mig då?

Nej det var bara i  terapeutiskt syfte jag skrev så. Tjockis :-)

Ok, då förstår jag.
Det är något slags självterapi som du ägnar dig åt…

Sluta nu Valens det va du som bet dina egna först! Man skiter inte i sin egen trädgård, du får bära hundhuvud nu en stund, så tjafset lägger sig.

Vi är här för att dela varandras bördor sorg, lyssna på varandras historer ta in information. För vi har äntligen hittat ett ställe att samlas på, frågan är bara vad som skall ske nu när vi väl kommit till samma plats.

Ska vi tjafsa och kasta skit på varrandra.....absolut inte.
Jag tycker någonting mycket viktigare skall ta form här.
När fler från socialtjänstens offer hittar hit och skriker efter hjälp så är det vell bra att någonting växer fram som kan hantera frustrationen hos dom drabbade! Vad kan detta vara tro?
Tänk en stund och visa andra vägen hit!
Vi måste hjälpa varrandra!
Frågan är bara hur?

valens

• Newbie
  • *
  • Antal inlgg: 249
    • Visa profil
    • http://visa.respeqt.nu
« Svar #17 skrivet: 27 april 2008, 08:01:42 AM »
Citat frn: "Pappa"

(...)
Sluta nu Valens det va du som bet dina egna först! Man skiter inte i sin egen trädgård, du får bära hundhuvud nu en stund, så tjafset lägger sig.
(...)

Jag bet ingen och sket inte i egen trädgård.
Det enda som jag har gjort var att försöka hålla trädgården rent.
Och det gjorde jag genom att uttrycka min bestämda övertygelse att man ska kämpa för sin rätt med dignitet och utan någon form av våld.

Jag förväntar mig inte några ursäkter, men hoppas att ni har förstått (nu, när ni har tagit bort av mig kritiserade innehåll i era inlägg) att man inte har någon nytta av att överskrida gränser - demokratins gränser!
Då har vi ingen nytta längre av föreningen om den kommer att stämplas som hot mot demokratin!

För att förtydliga, låt mig citera från dagens nyheter (TV4, till exempel) där det står bland annat:
”Säpo varnar för högerextremt våld
 (…)
I och med  att SMR tydligt visat att de är beredda att använda våld för sina politiska syften, då utgör de ett hot mot andra individers medborgerliga fri- och rättigheter, och därmed ett hot mot demokratin.
(…)

Det finns många andra sätt att visa sitt missnöje, upprördhet och annat mot socialförvaltningen & comp. och visar man skicklighet i att visa det, då finns det mycket större chanser att vinna!

Avos

• Newbie
  • *
  • Antal inlgg: 1242
    • Visa profil
    • Ett Annat Sverige
« Svar #18 skrivet: 27 april 2008, 09:54:09 AM »
Citat frn: "Pappa"

(...)
(...)

Jag bet ingen och sket inte i egen trädgård.
Det enda som jag har gjort var att försöka hålla trädgården rent.
Och det gjorde jag genom att uttrycka min bestämda övertygelse att man ska kämpa för sin rätt med dignitet och utan någon form av våld.

Jag förväntar mig inte några ursäkter, men hoppas att ni har förstått (nu, när ni har tagit bort av mig kritiserade innehåll i era inlägg) att man inte har någon nytta av att överskrida gränser - demokratins gränser!
Då har vi ingen nytta längre av föreningen om den kommer att stämplas som hot mot demokratin!

För att förtydliga, låt mig citera från dagens nyheter (TV4, till exempel) där det står bland annat:
”Säpo varnar för högerextremt våld
 (…)
I och med  att SMR tydligt visat att de är beredda att använda våld för sina politiska syften, då utgör de ett hot mot andra individers medborgerliga fri- och rättigheter, och därmed ett hot mot demokratin.
(…)

Det finns många andra sätt att visa sitt missnöje, upprördhet och annat mot socialförvaltningen & comp. och visar man skicklighet i att visa det, då finns det mycket större chanser att vinna!

Det där är inte ett jämförbart exempel. Jag talade om att vi kan bli FÖRTALADE. Det där handlar antagligen om en FÖRENING som officiellt uttalat en policy om att de tänkt ta makten med hemliga och olagliga metoder. Jag talade här om forumdeltagare, inte medlemmar, än mindre NKMR.

Som jag sagt så består inte livet av demokrati. Jag tror inte att du tillämpar demokrati när du uppfostrar dina barn exempelvis; det vore nog galet om ni röstar hemma ifall ni ska betal hyran eller besöka leksaksaffären först..

Inte heller fungerar krig genom att använda demokrati. Om du verkligen tänker efter, så ser du att det mesta i samhället styrs UTAN demokrati, och kommer alltid att styras utan demokrati, då det ska vara så.
Man kan inte be de som utsatts för myndighetsbrottlighet att hålla sig till spelregler, som de är ensamen på plan om att erkänna spelreglerna.

Lagen är till för att människor ska slippa, som i forntiden, att åka på tinget utrustad med vapen för att göra upp. Myndigheterna bryter mot lagen, de kan i rätten säga, "vi vet att detta är ett brott mot lagen, men vi gör en annan bedömning". Du vet mycket väl vad den som utsatts för detta då kan göra för travesti på deras uttalande.
Denna person har av myndigheterna berövats sina rättigheter, och skriver därför mot sin vilja anonymt.Att skriva anonymt skadar de mänskliga rättigheterna och skyddar de som angriper rättigheterna