Författare Ämne: Peter Ahltin : Personalen är problemet!  (läst 4764 gånger)

Stockholm

• Gäst
Peter Ahltin : Personalen är problemet!
« skrivet: 24 april 2008, 09:31:18 AM »
Peter Althin och Anton Strand:
Skyll inte på systemfel i socialtjänsten – det är personalen som är problemet

Det riktas stark kritik mot socialtjänstens utredningskompetens och orsaken sägs vara systemfel. Men problemen inom socialtjänsten ligger på individnivå, bland socialarbetare och deras chefer.

Om man inte längre kan lägga fullt engagemang och ge positiv energi till människor som har svåra problem ska man byta arbete, skriver Peter Althin och Anton Strand.

http://www.aftonbladet.se/debatt/article2335589.ab

Stockholm

• Gäst
« Svar #1 skrivet: 24 april 2008, 10:32:39 AM »
Borde inte denna personal kunna dömas för förtal och osann försäkran enligt Brottsbalken i Tingsrätten.
De utelämnar faktiska uppgifter, och ljuger om andra uppgifter.

Avos

• Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 1242
    • Visa profil
    • Ett Annat Sverige
Re: Peter Ahltin : Personalen är problemet!
« Svar #2 skrivet: 24 april 2008, 10:36:35 AM »
Citat från: "Stockholm"
Peter Althin och Anton Strand:
Skyll inte på systemfel i socialtjänsten – det är personalen som är problemet

Det riktas stark kritik mot socialtjänstens utredningskompetens och orsaken sägs vara systemfel. Men problemen inom socialtjänsten ligger på individnivå, bland socialarbetare och deras chefer.

Om man inte längre kan lägga fullt engagemang och ge positiv energi till människor som har svåra problem ska man byta arbete, skriver Peter Althin och Anton Strand.

http://www.aftonbladet.se/debatt/article2335589.ab

Bra. Problemet är löst. Lägg ned NKMR. Allt var ett missförstånd. Ingen hade begått brott, det fanns ingen avsikt. Ge upprättelse åt socialsekreterarna som anklagats för brott. Ge dem därtill kompetenshöjade kurser. Fria socialsekreterarna från anklagelser från de som socialsekreterarna kallat "sinnesjuka människor i NKMR, STB" etc.,
Denna person har av myndigheterna berövats sina rättigheter, och skriver därför mot sin vilja anonymt.Att skriva anonymt skadar de mänskliga rättigheterna och skyddar de som angriper rättigheterna

Stockholm

• Gäst
« Svar #3 skrivet: 24 april 2008, 10:54:53 AM »
Peter A jobbar inte längre som riksdagsman.
Så vad som händer med personalens brottslighet är nu en sak för regering och riksdag, vilka skriver och skärper lagarna.

Var glad för att detta problem nu börjar ta plats i media!

Avos

• Newbie
  • *
    • Visa profil
    • Ett Annat Sverige
« Svar #4 skrivet: 24 april 2008, 11:39:24 AM »
Peter A jobbar inte längre som riksdagsman.
Så vad som händer med personalens brottslighet är nu en sak för regering och riksdag, vilka skriver och skärper lagarna.

Var glad för att detta problem nu börjar ta plats i media!

Problemet med de alltför hängivna socialsekreterarna som arbetar för barnens bästa och deras altruistiska kamp mot grymma och sjuka föräldrar har ibland, tyvärr, tvingar dem till att begå brott i uppfostrande syfte, eller för att rädda livet , världen eller något annat.
Som du mycket riktigt säger, så läser inte ens domstolarna inlagor från föräldrarna som de tänkt stjäla barnen från. Frågan är var uppsåtet kommer in i detta.

Kan vi ens drömma om upprättelse, då folk som dessa socialsekreterare gjort fel därför att de nästan jobbat ihjäl sig för våra egna barns bästa ?
Skulle vi falla i gråt över dem, om vi någonsin förstod ?
Denna person har av myndigheterna berövats sina rättigheter, och skriver därför mot sin vilja anonymt.Att skriva anonymt skadar de mänskliga rättigheterna och skyddar de som angriper rättigheterna

Stockholm

• Gäst
« Svar #5 skrivet: 24 april 2008, 12:00:04 PM »
Huruvida LR  och ombud i LVU-fall läser den drabbades egna skrivna dokument kommer väl aldrig att kunna uppdagas.

Upprättelser, när stat och kommun handlagt fel, brukar ibland kunna komma spontant från stat och kommun (t ex som för de epileptiker som steriliserades på 40-50-talet).

I annat fall får du driva en enskild stämningsansökan i TR eller en dito grupptalan.

Stockholm

• Gäst
« Svar #6 skrivet: 24 april 2008, 12:20:36 PM »
Ang. upprättelser och stämningsansökningar och preskriptionstider.

Jag läste om en vårdare som hade signerat en typ vårdanteckning i en annan anställds namn (hon hade inte befogenhet att lägga om ett sår), och kommunen stämde henne. Men, det blev inget i Tingsrätten, för händelsen var 2 år gammal (från år 2005).

Kommunen tyckte tydligen inte att det räckte med att hon fÃ¥tt sparken  :!:

Avos

• Newbie
  • *
    • Visa profil
    • Ett Annat Sverige
« Svar #7 skrivet: 24 april 2008, 12:39:06 PM »
Huruvida LR  och ombud i LVU-fall läser den drabbades egna skrivna dokument kommer väl aldrig att kunna uppdagas.

Upprättelser, när stat och kommun handlagt fel, brukar ibland kunna komma spontant från stat och kommun (t ex som för de epileptiker som steriliserades på 40-50-talet).

I annat fall får du driva en enskild stämningsansökan i TR eller en dito grupptalan.

Att gå till domstolarna är inget för de som drabbats av detta . Man får vara glad om man sluppit undan dem en gång. Aldrig mer ska jag gå dit.Varför är det så ? Att ha en dålig advokat är inte att gå halva vägen heller. Varför är det så ? Varför är det så, om allt bara beror på dålig utbildning hos domstolarnas utredare på soc ?

Avos

• Newbie
  • *
    • Visa profil
    • Ett Annat Sverige
« Svar #8 skrivet: 24 april 2008, 14:21:23 PM »
Om man kommer fram till att cheferna på sociala har varit ovetande, domstolarna varit ovetande, politikerna i socialnämnderna varit ovetande, de externa utredarna på BUP varit ovetande, och riksdagen där En (!) enda politiker kritiserar LVU, länstyrelsens tillsynsenhet, socialstyrelsens tillsynsenhet, socialdepartimentets tillsynsenhet, regeringen varit ovetande, och att allt löses genom att de som begått brott i god (!) tro , domstolarnas utredare på sociala utbildas istället för straffas, så kan inte någon av de drabbade räkna med upprättelse, om man verkligen menar att detta inte varit ett systemfel. I Australien så fick aborigineerna upprättelse. Men där framgick det fullt och klart att det inte handlat om ett "misstag" som några enskilda personer begått.

Jag skulle inte vilja ha Altin som advokat. Kan föreställa mig honom stå och gråta över socialsekreterarnas "tunga och svåra uppgift" i domstolen inför sin klient.

Vad han säger är ju vad socialförvaltningen alltid sagt: att i det fall det begÃ¥s fel, sÃ¥ beror det pÃ¥ den "pressade situation" som socialsekreterarna har. Om man dÃ¥ spetsar till frÃ¥gan med exempel, sÃ¥ intar  de snabbt inställningen att dessa socialsekreterare som begÃ¥r fel är väldigt fÃ¥, ja faktiskt finns de inte ! Att socialsekreterarna som ju FAKTISKT aldrig begÃ¥r fel, ändÃ¥ anklagas för att begÃ¥ fel, beror pÃ¥ att det finns FÖRÖVARE vilket innebär vi här pÃ¥ NKMR, som via internet sprider hat mot goda, hÃ¥rt arbetande socialsekreterare, som trots allt vill sÃ¥ väl, sÃ¥ väl att de kan ibland begÃ¥ ett eller annat brott..Och vem vill egentligen straffa människor som är brottsligt goda ?

Jag provade diskutera ämnet med socialsekreterarna på Cognito.se. Den typen av människor är UNIKA. De anser sig besitta särskild saklighet, och med ett människoförakt som bara sociala säkerhetstjänstens företrädare kan besitta, avfärdade de all kritik som kommande från sinnessjuka brottslingar, icke samhällstillvända advokater, icke politiskt korrekta politiker etc. De hänvisade till sakliga källor, som myndigheterna.. De förbjöd mig att argumentera utan att ta fram bevisning eller länkar som stärkte mina påståenden. Dit räknades inte länkar till NKMR, STB, advokatsamfundet etc etc. De här människorna är ett hot mot samhälle, barn och familjer.

Beträffade Altins kritik så tillhör den kategorin LOJAL kritik. Dvs förändra/förbättra. Min kritik mot sociala är ILLOJAL kritik, eftersom jag inte vill att sociala ska finnas kvar. Jag lever idag i ett samhälle där jag lovat mig själv att jag aldrig mer ska gå till en domstol. Om sociala inte längre fanns, och om domstolarna bemannades av folk som var hederliga och dessutom straff-bara, så skulle jag upphöjas till vanlig medborgare, och slippa leva som en spion.

Pappa

• Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 38
    • Visa profil
Altin har fel
« Svar #9 skrivet: 27 april 2008, 04:26:38 AM »
Det är både personalen och systemet som är fel, efter som systemet är fel, så gör personalen fel!
Jag börjar förstå att socialen är landets rövhål. Allt som passerar där är skit och skall spolas ner för att evigt försvinna. "men så e det ju inte"
Dom som är där i är ständigt förtryckta likt en förstoppning :lol:
Och hur skall röven komunisera men hjärnan = regeringen, jo när skiten växer upp till öronen på statsministern själv! När han börjar känna lukten av sin egen skit!
DÃ¥ börjar han undra var faan har jag skitit nÃ¥gon stans! Jo du Statsministern du har missat TOAN  :twisted:
Jag är en del av din jävla skit och det ligger massa andra andra här runt om kring mig! Och nu börjar vi växa upp till nosen din :lol: och snart är vi självgåeende, tänkande åt dig.
Vi behöver en toalett :P all skit kommer i kapp 'en "Glöm aldrig det!"

Så länge du inte kan spola bort den!