Frfattare mne: ”Divide et impera” - forts. Om att "Ta lagen i egna hän  (lst 8789 gnger)

valens

• Newbie
  • *
  • Antal inlgg: 249
    • Visa profil
    • http://visa.respeqt.nu
”Divide et impera” - forts. Om att "Ta lagen i egna hän
« skrivet: 26 april 2008, 07:36:52 AM »
Min bestämda övertygelse det är att man ska kämpa för sin rätt med dignitet och utan någon form av våld.

Därmed anser jag att ämnet ”Ta lagen i egna händer” strider mot en normal dialog om mänskliga rättigheter och/eller en fridfull bekämpning av alla slag rättsövergrepp m.m.

Min bestämda uppfattning det är att NKMR har ingenting att vinna (tvärtom!) om inte på något sätt tar ställning emot ämnet ”Ta lagen i egna händer”, särskilt mot inledande inlägg.

Dessutom är jag tveksamt över det verkliga budskapet av ovannämnda inledande inlägg.
Respektive inlägg har snarare en provokativ roll och det vore mycket intressant att avslöja den som ligger bakom inlägget!

Divide ett impera! eller Söndra och härska!

Pappa

• Newbie
  • *
  • Antal inlgg: 38
    • Visa profil
Re: ”Divide et impera” - forts. Om att "Ta lagen i egna
« Svar #1 skrivet: 26 april 2008, 07:54:34 AM »
Citat frn: "valens"
Min bestämda övertygelse det är att man ska kämpa för sin rätt med dignitet och utan någon form av våld.

Därmed anser jag att ämnet ”Ta lagen i egna händer” strider mot en normal dialog om mänskliga rättigheter och/eller en fridfull bekämpning av alla slag rättsövergrepp m.m.

Min bestämda uppfattning det är att NKMR har ingenting att vinna (tvärtom!) om inte på något sätt tar ställning emot ämnet ”Ta lagen i egna händer”, särskilt mot inledande inlägg.

Dessutom är jag tveksamt över det verkliga budskapet av ovannämnda inledande inlägg.
Respektive inlägg har snarare en provokativ roll och det vore mycket intressant att avslöja den som ligger bakom inlägget!

Men när dom mänskliga rättigheterna är satta ur spel då?
Vi har socialsekreterare som går omkring med loggon till dom mäskliga rättigheterrna som dom kopierat rakt av ner till sina papper och predikar. Socialen har 3st alternativ att hjälpa en familj på när dom gjort en barnutredning!

1. Familjepedagog
2. SOL = Att du frivilligt lämnar över dina barn!
3. LVU = Att dom med tvång tar barnet!

Vad har detta med mänskliga rättigheter att göra? Hur ska man skydda sina barn då, när det finns inkompetenta socialsekreterare som gör fel om och om igen!
Våld blir summan av kardemumman och det är vell klart att man ska skydda sina barn med alla medel, vad är man annars för en förälder!

Och vem är du som dömmer mej i detta forum, håll käft och skriv om dina problem ist för att radera ut mina åsikter!

Avos

• Newbie
  • *
  • Antal inlgg: 1242
    • Visa profil
    • Ett Annat Sverige
« Svar #2 skrivet: 26 april 2008, 09:56:59 AM »

Det demokratiska samtalet är ju till för att man ska lösa problem med fredliga metoder. Det demokratiska samtalet är alltså ett MEDEL. Men om man tror att demokratin är den BÄSTA och ENDA lösningen, så är det ingalunda så. Demokrati är det BÄSTA medlet, det ÖNSKVÄRDA medlet. Men det innebär inte att man kan använda demokrati till allt möjligt. Till att föra krig är demokratin urusel exempelvis. Jag menar nu i allmänhet. Demokratin infördes i Sverige genom 1808 års militärkupp: Kan du ens föreställa dig att demokrati införs på ANNAT sätt än med en millitärkupp ?
Den verkliga kampens metoder begagnar sig av demokratiska som odemokratiska metoder. När demokratin satte ned foten i marken 1808 i Sverige så gjorde de alltså inte detta med diskussionerna.

När Sarajevo var belägrat och Stadens FIENDER ständigt var intresserade till att inbjuda dem till förhandlingar, vad tror du att sådana förhandlingar kunde tänkas handla om ?

Samtalet för den som har makten i sin hand. Jag säger det rent ut: ingen ska se barns och föräldrars lidande som något annat än en akademisk diskussion, av skuldbelastade psykiska missfoster intill den dagen då...

Nu tror jag säkert att många vill undervisa mig om hur bra demokrati ÄR. Inget fel på den: men demokrati har ALDRIG använts enbart utan att någon satt ned foten i marken.Hoppas någon sätter ned foten i marken !

PS1.Hoppsan ! Där var det fel. Det FINNS situationer där man enbart kan förlita sig på demokratin, utan att sätta ned foten i marken. Naturligtvis har du rätt att föra framgångsrika diskussioner om färgen på gardinerna i matsalen på jobbet med företagsledningen. Där får du sätta ned foten i marken utan att de bryr sig

PS2.  Jag stöder ingen ideologi som bygger på att demokrati ska kombineras med andra metoder. Jag står bara under inflytande från dåliga föredömen i den här världen jag lever i där Bush skickat sina soldater alltför långt från sitt hemland, och polis, väktare och massor av människor ägnar sig åt att upprätthålla en ordning som bygger på en legal våldsmakt.

PS3 Våld löser ingenting som Saddam sade. Det är bara att foga sig.
Denna person har av myndigheterna berövats sina rättigheter, och skriver därför mot sin vilja anonymt.Att skriva anonymt skadar de mänskliga rättigheterna och skyddar de som angriper rättigheterna

Avos

• Newbie
  • *
    • Visa profil
    • Ett Annat Sverige
« Svar #3 skrivet: 26 april 2008, 10:04:16 AM »
Citat frn: "Pappa"
Och vem är du som dömmer mej i detta forum, håll käft och skriv om dina problem ist för att radera ut mina åsikter!

Ta det kallt. Här finns inte dina fiender.
Denna person har av myndigheterna berövats sina rättigheter, och skriver därför mot sin vilja anonymt.Att skriva anonymt skadar de mänskliga rättigheterna och skyddar de som angriper rättigheterna

Pappa

• Newbie
  • *
  • Antal inlgg: 38
    • Visa profil
« Svar #4 skrivet: 26 april 2008, 10:36:54 AM »
Citat frn: "Avos"

Blir bara förbannad på valens som lägger ner energin på felsätt och  verkar mest ha fastnat på ett ordspråk ”Divide et impera”

Jag tycker det är viktigt att visa vad dessa ingripanden gör med familjen, vilka kännslor som kommer fram! En socialsekreterare sa till mig att det här är en stress som vi ska klara av!!! :evil: Jag tycker att har man med barnfamiljer att göra så får man visa respekt för familjen.
 Annars blir det jävligt svårt att hantera den här stressen. Sos verkar starta sina utredningar på vilka lösa grunder som hälst. Det är inte att visa respekt för familjer, det är ren terror, Det hanterar jag väldigt dåligt, ska jag erkänna.
Jag fick en anmälan från dagis om att jag brister i säkerheten för jag åker inlines med min minsta dotter, detta ledde till en utredning som bara vart värre och värre, sos släpade mig till tinget i form av en vårdnadstvist! Socialutredaren ringde runt i hela nätverket och spred sin oro, intervjuvade min X, kompisar och föräldrar och skrev ner rent skitsnack, inget fakta bara tomt prat.
 Och allt jag sa nere på kontoret fick jag vänt i mot mig, allt som mitt X sa fick hon med sig. Jag är helt övertygad om att det ligger en hund begraven någonstans! Det känns som att är man en Pappa så är det så här det är, för sos älskar mammor och inga pappor, vi är ju alltid mistänkta för det ena och det andra! Jag vart tvungen att flytta från området för när folk får veta att man har en utredning på sig, så måste det vara något fel! det finns många där ute som är helt övertygade om att allt sos gör är rätt. Så då kommer det lätt in anonyma anmälningar från sådana som kanske inte gilla dig.

Stockholm

• Gst
« Svar #5 skrivet: 26 april 2008, 10:42:57 AM »
Pappa  :!:

Starta ett parti! Ta med en känd förgrundsfigur t ex Pia Degermark.
Gör som oppositionspartierna! Skicka ut upp till 5 pressmeddelanden om dagen.
Jag skulle gärna hjälpa till, men ska snart gå i tidig ålderpension.

P.S. Vi blev också tvungna att byta bostad p.g.a. felaktiga rykten. D.S.

Avos

• Newbie
  • *
    • Visa profil
    • Ett Annat Sverige
« Svar #6 skrivet: 26 april 2008, 10:50:14 AM »

Blir bara förbannad på valens som lägger ner energin på felsätt och  verkar mest ha fastnat på ett ordspråk ”Divide et impera”

Jag tycker det är viktigt att visa vad dessa ingripanden gör med familjen, vilka kännslor som kommer fram! En socialsekreterare sa till mig att det här är en stress som vi ska klara av!!! :evil: Jag tycker att har man med barnfamiljer att göra så får man visa respekt för familjen.
 Annars blir det jävligt svårt att hantera den här stressen. Sos verkar starta sina utredningar på vilka lösa grunder som hälst. Det är inte att visa respekt för familjer, det är ren terror, Det hanterar jag väldigt dåligt, ska jag erkänna.
Jag fick en anmälan från dagis om att jag brister i säkerheten för jag åker inlines med min minsta dotter, detta ledde till en utredning som bara vart värre och värre, sos släpade mig till tinget i form av en vårdnadstvist! Socialutredaren ringde runt i hela nätverket och spred sin oro, intervjuvade min X, kompisar och föräldrar och skrev ner rent skitsnack, inget fakta bara tomt prat.
 Och allt jag sa nere på kontoret fick jag vänt i mot mig, allt som mitt X sa fick hon med sig. Jag är helt övertygad om att det ligger en hund begraven någonstans! Det känns som att är man en Pappa så är det så här det är, för sos älskar mammor och inga pappor, vi är ju alltid mistänkta för det ena och det andra! Jag vart tvungen att flytta från området för när folk får veta att man har en utredning på sig, så måste det vara något fel! det finns många där ute som är helt övertygade om att allt sos gör är rätt. Så då kommer det lätt in anonyma anmälningar från sådana som kanske inte gilla dig.

Ja, jag hoppas bara att ingen som är redan drabbad själv,ska råka illa ut på grund av ordvalet. Det är bara så att när en människa är mer pressad, så ökar felprocenten. Det är ont om tid, men man måste hinna träna upp förmågan till den snabbt växande, faktiskt omöjliga uppgiften som står framför. Du kommer att bli tvungen att vara din egen advokat och journalist samt politiker. Uppgiften att i det pressade läget vara den som erövrar problemformuleringsprivilegiet, är omöjlig, i början. Men sen går det. Jag har iaf aldrig ägnat mig åt annat än det som är omöjligt. Funkar bra ändå hittills.

valens

• Newbie
  • *
    • Visa profil
« Svar #7 skrivet: 26 april 2008, 14:07:05 PM »

(...)

Ojdå ”Pappa”!
Förlåt mig!
Det verkar att jag har missuppfattat det hela!

Så att det är jag som du är förbannad på!

Jag har förstått av vad du skrev:

Det är så stora brister i sverige, så det är bara att ta lagen i egna händer. Det är andra funktioner i kroppen som aktiveras när ens familj råkar ut för dessa ondskefulla tanter. Aktivera föräldra skydds generna, Skydda familjen med alla medel, gör uppror. Låt hatet flöda!

Eller sitt där och glo och bara tyck synd om er! Jävla SVENSKAR

att du är förbannad på en folkgrupp och du uppmanar till hat mot denna folkgrupp, hets mot folkgrupp!
Att du uppmanar till öppet våld!

Men det verkar att det är jag som är problemet, det är jag som du är förbannad på!!!

Avos

• Newbie
  • *
    • Visa profil
    • Ett Annat Sverige
« Svar #8 skrivet: 26 april 2008, 14:35:56 PM »
[
Men det verkar att det är jag som är problemet, det är jag som du är förbannad på!!!

Visst. Det är synd om dig då.

Stockholm

• Gst
« Svar #9 skrivet: 26 april 2008, 15:00:13 PM »
Det är alltid sittande politiker oavsett färg som verkligen har lagen i sina egna händer.

Genom lagar tar man itu med grundproblemet och löser det.

Runt alla utsatta  t ex hemlösa, arbetslösa, sjukskrivna, och "klienter" hos soc skapas olika företag och föreningar.
Men, grundproblemet kan enbart politiker ta hand om.

Avos

• Newbie
  • *
    • Visa profil
    • Ett Annat Sverige
« Svar #10 skrivet: 26 april 2008, 15:14:01 PM »
Citat frn: "Stockholm"
Det är alltid sittande politiker oavsett färg som verkligen har lagen i sina egna händer.

Genom lagar tar man itu med grundproblemet och löser det.

Ja men! Det måste ju finnas lagar att bryta mot. Annars blir det ju inte roligt. "Lagen är bara en rekommendation: nu gör vi så här istället! Visserligen  gäller lag55,158,15,4815,41,15, här, men det skiter vi i. Även i815,15,84,55,,8. som de kan trycka upp i häcken. Vi har gjort en annan bedömning istället."

Jag vill här särskillt erinra om Valens oförglömliga ord: Min bestämda övertygelse det är att man ska kämpa för sin rätt med dignitet och utan någon form av våld.Därmed anser jag att ämnet ”Ta lagen i egna händer” strider mot en normal dialog om mänskliga rättigheter och/eller en fridfull bekämpning av alla slag rättsövergrepp m.m.

valens

• Newbie
  • *
    • Visa profil
« Svar #11 skrivet: 26 april 2008, 15:45:34 PM »
[

Tack för ditt medlidande.

Men… varför skulle det vara synd om mig då?

Stockholm

• Gst
« Svar #12 skrivet: 26 april 2008, 15:47:12 PM »
"Avos"

Jag har inte tid att upprepa mig. Lagar skrivs och ska följas direkt eller tolkas RÄTT.
Görs inte det ska skarpa lagar finnas för straffpåföljder.
Legitimation dras, avsked ges, böter eller fängelse.

Alltför många i Sverige tjänar pengar på olyckliga och utsatta människor, utsatta av myndighetsutövande organisationer och hittills straffbefriade tjänstemän.

Avos

• Newbie
  • *
    • Visa profil
    • Ett Annat Sverige
« Svar #13 skrivet: 26 april 2008, 15:48:23 PM »
[

Nej det var bara i  terapeutiskt syfte jag skrev så. Tjockis :-)

valens

• Newbie
  • *
    • Visa profil
« Svar #14 skrivet: 26 april 2008, 15:53:45 PM »
[

Nej det var bara i  terapeutiskt syfte jag skrev så. Tjockis :-)

Ok, då förstår jag.
Det är något slags självterapi som du ägnar dig åt…