Författare Ämne: Ett kompletterande forum  (läst 2191 gånger)

Ruby Harrold-Claesson

• Global Moderator
  • Newbie
  • Antal inlägg: 690
    • Visa profil
Ett kompletterande forum
« skrivet: 21 april 2008, 23:56:27 PM »
Citat från: "Stockholm"
Jag har lagt till ett kompletterande forum, med annan och delvis motsvarande information.
The more the merrier :!:

Jag tror att Stockholm har missuppfattat något när du skriver "The more the merrier".

Förökning genom delning kan fungera för hydran och amöban, men det har inte fungerat för vänstern och det kommer inte att fungera om vi inom överskådlig tid ska få bukt med LVU.

Det var mycket bra att Samhällets styvbarn, en förening av vuxna fd tvångsomhändertagna som hade känt samhällets vård in på bara skinnet, grundades. Detta gav stöd till NKMR:s krav för barns rätt till sina egna föräldrar och släktingar och föräldrars rätt till sina barn. Ett par år senare bildades Stulen barndom som är en intresse förening vars syfte var att genom grupptalan kräva skadestånd för de rättsövergrepp som deras medlemmar - vuxna fd tvångsomhändertagna - krävde av sina kommuner.

Det är mycket beklagligt att de som svarade på Valens inlägg ”Divide et impera” - fortsättning. Om Stulen barndom förefaller ha missuppfattat vad han menade.

Alltså, glöm inte att Enhet ger styrka, men splittringar och avknoppningar och inbördes stridigheter mellan de som borde hålla ihop mot den gemensamma fienden, är förödande.

Visst är det bra att ge tillkänna att det finns ett utbrett missnöje med det rådande systemet och jag förstår att alla vill mycket och alla vill väl men jag tycker att du borde lägga ner ditt nystartade forum, dels pga att det splittrar fältet i stället för att förstärka det, dels pga att det har givits ett namn som påminner om ett annat forum eller organisation som inte har tillåtits göra reklam för sig på NKMR:s Diskussionsforum och dels pga vi tillåter ingen att göra reklam eller ragga medlemmar eller kunder på vårt Diskussionsforum.

Jag har därför redigerat bort länken till forumet och samtliga inlägg i tråden.

Som jag påpekar ovan: NKMR är en seriös organisation och vårt Diskussionsforum är inte en reklampelare eller ett forum där allt är tillåtet.

Ruby Harrold-Claesson
Jur. kand
Ordf i NKMR