Författare Ämne: Upprop!  (läst 20668 gćnger)

Stockholm

• Gäst
Upprop!
« Svar #30 skrivet: 19 april 2008, 17:38:57 PM »
Ja, det Àr lÀtt att missförstÄ korta skriftliga inlÀgg.

Jag menar att, om "svensken pĂ„ gatan" fĂ„r insyn i vad som pĂ„gĂ„r inom vissa myndigheter, sĂ„ kan saker och ting faktiskt börja hĂ€nda och Ă€ndras i RÄTT riktning.

Det mesta handlar om information ut till folket, helst samordnad sÄdan.

Som budbÀrare av information Àr jag van vid att bli "skjuten". Det fÄr man alltid rÀkna med.

Avos

• Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 1242
    • Visa profil
    • Ett Annat Sverige
Upprop!
« Svar #31 skrivet: 19 april 2008, 17:43:41 PM »
Citat frćn: "Stockholm"
Ja, det Àr lÀtt att missförstÄ korta skriftliga inlÀgg.

Jag menar att, om "svensken pĂ„ gatan" fĂ„r insyn i vad som pĂ„gĂ„r inom vissa myndigheter, sĂ„ kan saker och ting faktiskt börja hĂ€nda och Ă€ndras i RÄTT riktning.

Det mesta handlar om information ut till folket, helst samordnad sÄdan.

Det beror alltsÄ vilket problem du vill diskutera. OmhÀndertas det för lite eller för mycket, Àr svÄrt att diskutera, dÄ samhÀllet och propaganda-tv sagt hur saken ligger till.
Denna person har av myndigheterna berövats sina rÀttigheter, och skriver dÀrför mot sin vilja anonymt.Att skriva anonymt skadar de mÀnskliga rÀttigheterna och skyddar de som angriper rÀttigheterna

Stockholm

• Gäst
Upprop!
« Svar #32 skrivet: 19 april 2008, 18:25:14 PM »
Av alla mina inlÀgg hÀr i detta forum . . . (nÀrmare 200 st nu) . . .

.... sÄ borde det nu framgÄ klart och tydligt att jag diskuterar och informerar om maktmissbruk inom myndighetsutövande myndigheter, d.v.s. socialtjÀnst, arbetsförmedling, a-kassor och försÀkringskassor.

Sedan spelar typ av Àrenden ingen roll. Det Àr vanliga medborgare som drabbas av detta maktmissbruk frÄn olika tjÀnstemÀn, och som ostraffat tydligen kan fortsÀtta med detta.

Det Àr dock inte enbart medborgare som drabbas UTAN Àven den för tillfÀllet sittande politiska majoriteten, centralt och lokalt, oavsett fÀrg.

SÄ, för sin egen skull borde politikerna se till att bÄde skapa fler och skÀrpa straffen för dessa tjÀnstemÀn.

MÀnskliga rÀttigheter handlar inte enbart om LVU.

Avos

• Newbie
  • *
    • Visa profil
    • Ett Annat Sverige
Upprop!
« Svar #33 skrivet: 20 april 2008, 14:48:05 PM »
Av alla mina inlÀgg hÀr i detta forum . . . (nÀrmare 200 st nu) . . .

.... sÄ borde det nu framgÄ klart och tydligt att jag diskuterar och informerar om maktmissbruk inom myndighetsutövande myndigheter, d.v.s. socialtjÀnst, arbetsförmedling, a-kassor och försÀkringskassor.

Sedan spelar typ av Àrenden ingen roll. Det Àr vanliga medborgare som drabbas av detta maktmissbruk frÄn olika tjÀnstemÀn, och som ostraffat tydligen kan fortsÀtta med detta.

Det Àr dock inte enbart medborgare som drabbas UTAN Àven den för tillfÀllet sittande politiska majoriteten, centralt och lokalt, oavsett fÀrg.

SÄ, för sin egen skull borde politikerna se till att bÄde skapa fler och skÀrpa straffen för dessa tjÀnstemÀn.

MÀnskliga rÀttigheter handlar inte enbart om LVU.

Ja, dĂ„ förstĂ„r vi varann isf. För förĂ€ndringarna mĂ„ste börja med att de skyldiga straffas, sedan att de drabbade fĂ„r skadestĂ„nd. Utan detta, stĂ€rker rent av förĂ€ndringar  förövarnas position. Brottslingar ska inte ha mer utbildning, isf behandlas de som priviligierade, och fĂ„r en spark snett uppĂ„t, eller rent av bĂ€ttre.
Denna person har av myndigheterna berövats sina rÀttigheter, och skriver dÀrför mot sin vilja anonymt.Att skriva anonymt skadar de mÀnskliga rÀttigheterna och skyddar de som angriper rÀttigheterna

Stockholm

• Gäst
Upprop!
« Svar #34 skrivet: 21 april 2008, 22:26:17 PM »
Det Àr EXAKT sÄ hÀr det gÄr till i ALLA Àrenden som spÄrar ur.

Citerar frÄn en kommentar i en blogg:

- " Denna felbedömning kunde vedebörande inte backa ifrÄn - utan man kör pÄ.

Den ena handlingen leder till nÀsta. Barnet det handlar om blir ointressant som sÄdant - nu Àr det prestige det handlar om.

Ingen fÄr stÄ med skammen - dÄ har man misslyckats. Flickan Àr ÀndÄ sÄ utsatt sÄ man anser det riskfritt (ansett Àr kanske fel ord, det mesta av det hÀr Àr ganska omedvetet och panikartat) att förlÀgga problematiken i hennes beteende.

Och sen rullar det pÄ, dÀrför att ingen i ansvarig stÀllning vÄgar sÀtta ner foten och sÀga stopp o belÀgg.

Alla vill rÀdda sitt anseende och sina positioner och sina kontakter... " -

Avos

• Newbie
  • *
    • Visa profil
    • Ett Annat Sverige
Upprop!
« Svar #35 skrivet: 22 april 2008, 11:23:51 AM »

Citerar frÄn en kommentar i en blogg:

- " Denna felbedömning kunde vedebörande inte backa ifrÄn - utan man kör pÄ.

Den ena handlingen leder till nÀsta. Barnet det handlar om blir ointressant som sÄdant - nu Àr det prestige det handlar om.

Ingen fÄr stÄ med skammen - dÄ har man misslyckats. Flickan Àr ÀndÄ sÄ utsatt sÄ man anser det riskfritt (ansett Àr kanske fel ord, det mesta av det hÀr Àr ganska omedvetet och panikartat) att förlÀgga problematiken i hennes beteende.

Och sen rullar det pÄ, dÀrför att ingen i ansvarig stÀllning vÄgar sÀtta ner foten och sÀga stopp o belÀgg.

Alla vill rÀdda sitt anseende och sina positioner och sina kontakter... " -

Det gÄr inte ALLS att veta vad du syftar pÄ hÀr. Ditt eget öde, soc i allmÀnhet eller vad för nÄgot.

Vad jag tycker Àr ett konkret problem i detta samhÀlle Àr att samhÀllet Àr styrt av rÀknenissar av olika kategorier. SÄ fort det blir nÄgot fel sÄ ropar folk "mer utbildning": Men SAF har sagt att de inte lÀngre kan fÄ tag i kompetenta ledare, bara folk som Àr lika smarta som en minirÀknare. Folk som kan förstÄ ansvar, har förnuft gÄr inte att fÄ tag pÄ. SÄn't lÀr man sig inte pÄ skolan. SAF har tydligen genomskÄdat folk med utbildning som icke kompetenta, och utbildning som icke kompetenshöjande. Förr internrekryterade man, idag ser man följderna av att man slutade med detta.

T om barns uppfostran försöker de ersÀtta med "utbildning". Men förnuftet har de tydligen inte lyckats ersÀtta, eftersom SAF klagar..

Min far hade 6 Ă„rig folkskola, jobbade som inköpare pĂ„ SSAB. NĂ€r papper försvann, och det blev hot om polisanmĂ€lan, sĂ„ sprang de unga ekonomerna och gömde sig, och de med 6 Ă„rig folkskola fick ta över. Farsan  som nu Ă€r 80 Ă„r, brukar sĂ€ga att han ska prova söka jobb och skriva i annonsen att han Ă€r helt outbildad: det Ă€r sĂ€kert sug pĂ„ sĂ„dant folk sĂ„ dĂ„ligt rykte som ordet "utbildning" har idag..

Det hÀr samhÀllet lider av sjukdomen "mer, och mer och mer och mer, och om, och om, och om igen, och mer och mer och mer.." Det handlar om en fixering pÄ kvantitet kort och gott.

En dag var förstĂ„s det som vi idag kallar "kvantitet" en kvalitet. SĂ„ Ă€ven utbildning, vilket  kan Ă€ven kallas instrumentalisering, om avstĂ„ndet mellan autodidakta kunskaper och tillĂ€gnade kunskaper Ă€r för stort. Vilket det Ă€r idag.

MÄnga lever i förestÀllningen att hederlighet Àr nÄgot som har med utbildning att göra. Att det bara Àr outbildade mÀnniskor som Àr ohederliga. MÄnga kan inte definiera ordet "moral" med en vettig innebörd. MÄnga av dem Àr ledare. De bör inte skickas pÄ utbildning dÄ: de bör fÄ sparken !

Det Àr inte konstigt dÄ att helt outbildade mÀnniskor kan uppvisa bÀttre resultat Àn de utbildade. Det mÄste alltsÄ finnas en moral bakom. Utbildning Àr sekundÀrt.

Morgan Ohlson

• Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 176
    • Visa profil
Smygfascisterna ut ur riksdagen!
« Svar #36 skrivet: 22 april 2008, 11:47:01 AM »
Man kan bli sömnlös för mindre.

Nu mÄste det bli ett slut pÄ soc olika terror mot olika medborgare i Sverige. Och det en gÄng för alla gÄnger.

Formulera ett öppet brev till Drottning Silvia...//

Smygfascisterna ut ur riksdagen!

Ja, de lÄngtgÄende lögnerna och förtigandet av övergreppen mot Svenskar mÄste bli en huvudfrÄga i nÀsta val.

# Hur rÀttslös ska man fÄ bli i Sverige?
# Hur lÄngt ska smygfascisterna fÄ gÄ i att uppvigla och anstifta övergrepp bl.a tillsammans med lokala sociala myndigheter, socialnÀmnder och polis?

Kungahuset ska man inte blanda in i rÀttsÀrenden... de Àr ju sjÀlva skyddshelgon för ordenssÀllskap och kungliga elit-föreningar och sÄledes del (indirekt) i övergreppsapparaten.

------------------
Det troliga skÀlet att fackföreningsmannen Söderberg mördades av en nazist (han som nu ska bli lÀkare) var att Söderberg hade avslöjat att en aktiv nazist hade infiltrerat LO. (sÄ sker överallt)
.
Morgan Ohlson, terroriserats systematiskt i över 20 Är.

__ LĂ€nkstation Fakta, vittnesmĂ„l:   http://www.debatthuset.com/forums/showthread.php?t=11929

.

Stockholm

• Gäst
Upprop!
« Svar #37 skrivet: 22 april 2008, 11:58:11 AM »
Det var ett citat frÄn en "kyrkans kvinna" kommentar i en blogg som jag lade in hÀr (och höll med).

Barn som tvÄngsomhÀndertas, eller barn som omhÀndertas frivilligt under hot om tvÄng frÄn socialtjÀnstens sida, och dÄ menar jag hÀr inte typ ungdomsvÄrd av tonÄringar som sjÀlva hamnat snett, beror pÄ olika saker.

- Ett korrekt beslut av soc.

- En mÀnsklig felbedömning av soc.

- En uppsÄtlig felbedömning av soc (personkemin med förÀldrar).

- En upptÀckt felbedömning som inte rÀttas till av prestigeskÀl.

Dokumentationen i Àrendena (den som hÄller i pennan har makten) föranleder sedan att omgivande myndigheter och domstolar faststÀller besluten, vare sig dessa beslut Àr korrekta eller inte.

Det finns Ànnu inga skarpa lagar som dömer ut straff för tjÀnstemÀn som försummat eller felaktigt tagit beslut som förorsakat medborgare bÄde fysiskt, mentalt eller ekonomiskt lidande.

Avos

• Newbie
  • *
    • Visa profil
    • Ett Annat Sverige
Re: Smygfascisterna ut ur riksdagen!
« Svar #38 skrivet: 22 april 2008, 11:58:57 AM »
Citat frćn: "Morgan Ohlson"

# Hur rÀttslös ska man fÄ bli i Sverige?
# Hur lÄngt ska smygfascisterna fÄ gÄ i att uppvigla och anstifta övergrepp bl.a tillsammans med lokala sociala myndigheter, socialnÀmnder och polis?

1) Man kan bli hur rĂ€ttslös som helst, om de som nedmonterar rĂ€ttsystemet hĂ€nvisar till att samhĂ€llet saknar resurser och medel för att upprĂ€tthĂ„lla denna ordning lĂ€ngre.
2) Vilka definieras som smygfascister ? a) AIK:s Ap-berg, med ordförrĂ„d pĂ„ ca 500 ord b) utbildade[tm] ledare som bryter mot lagarna och skrattar Ă„t det. c) De av de ideologiska övervintrade fascisternas  Ă„ldriga medlemmar som Ă€nnu idag lever.

Avos

• Newbie
  • *
    • Visa profil
    • Ett Annat Sverige
Upprop!
« Svar #39 skrivet: 22 april 2008, 12:03:22 PM »
Det finns Ànnu inga skarpa lagar som dömer ut straff för tjÀnstemÀn som försummat eller felaktigt tagit beslut som förorsakat medborgare bÄde fysiskt, mentalt eller ekonomiskt lidande.

Nej, men det Àr ju verkligen inte socialsekreterarnas fel faktiskt. Det handlar om ett avsiktligt systemfel. De försökte ju t o m i början av 80-talet att göra en lista pÄ politiker som skulle bli straff-frÀlse.

Avos

• Newbie
  • *
    • Visa profil
    • Ett Annat Sverige
Upprop!
« Svar #40 skrivet: 22 april 2008, 17:04:42 PM »

Jag hÀvdar att det Àr mycket sÀllan ett Àrende "spÄrar ur", utan allt sker helt medvetet, och det syns ocksÄ i de strukturer som byggts upp, dÀr det klart ut framgÄr att det Àr de friska barnen som ska omhÀndertas uppenbarligen frÄn de fullgoda förÀldrarna.

Stockholm

• Gäst
Upprop!
« Svar #41 skrivet: 22 april 2008, 23:45:18 PM »
I ett tidigare inlÀgg systematiserade jag soc bedömningar i olika kategorier:

Jag skulle vilja lÀgga till en ytterligare kategori:

- Bedömningar efter teoretiska modeller av nyexade socionomer, barnlösa dito, och förutan verklighets- och erfarenhetsgrund.

Jag saknade avlastning nÀr mitt barn var litet, och med ett IT-jobb med tuffa deadlines, och ett barn med halsfluss ofta, gjorde situationen besvÀrlig.

Jag kontaktade dÄ en förvaltning och förhörde mig om ev. hjÀlp med typ barnvakt dÄ och dÄ (kanske finns sÄdana möjligheter fortfarande).

Den unga nyexade gjorde dÄ en skrivbords-kartlÀggning av personer utifrÄn kön (?) runt barnet, och konstaterade att det fanns för fÄ mÀn runt barnet (?).

Jag undrade tyst vad hon höll pÄ med, och rent intuitivt kÀnde jag, att detta verkade pÄ ren svenska inte riktigt klokt eller normalt.

Jag drog mig ur det hela, men hon envisades, och bÄde skrev och ringde.
Egentligen skulle jag ha anmÀlt henne för hemfridsbrott.
Antagligen hade hon helt enkelt för litet att göra pÄ sitt nyförvÀrvade jobb, + att hon levde kvar i nÄgon teoretisk modell frÄn Socialhögskolan.

Avos

• Newbie
  • *
    • Visa profil
    • Ett Annat Sverige
Upprop!
« Svar #42 skrivet: 23 april 2008, 07:15:21 AM »
I ett tidigare inlÀgg systematiserade jag soc bedömningar i olika kategorier:

- Bedömningar efter teoretiska modeller av nyexade socionomer, barnlösa dito, och förutan verklighets- och erfarenhetsgrund.

DÄ kategoriserar du "felen" i tvÄ kategorier:

1) Korrekta beslut av soc

2) Icke korrekta beslut av socialsekreterare, som beror pÄ personkemi, felbedömning, teoretiska modeller utan praktisk förankring hos socialsekreteraren.

Med denna utgÄngspunkt kommer man fram till att man bara behöver byta ut de dÄligt fungerande socialsekreterarna, och lÀmna kvar de bra fungerande socialsekreterarna, sÄ kommer allt att fungera i ett system som i grunden Àr avpassat för att fungera bra.

(Tidigare yttrade du dig sÄ, att jag uppfattade detta som att du menade att de dÄligt fungerande socialsekreterarna behövde mer utbildning, men du menade att detta var inte rÀtt uppfattat.)

VÄgar man gissa att du har samma utgÄngspunkt vad gÀller rÀttssystemet ? I din beskrivning syns inget uppsÄt hos de dÄligt fungerande socialsekreterarna, inget systemfel heller. Av vad som framgÄr av beskrivningen verkar det som att av en slump verkar flera myndigheter faktiskt samverka.

Stockholm

• Gäst
Upprop!
« Svar #43 skrivet: 23 april 2008, 10:53:06 AM »
HÀr finns ett exempel pÄ en kvinnogrupps bedömningar i det svenska samhÀllet:

http://www.vt.se/nyheter/artikel.aspx?articleid=3538099

Huvudtalarens aktiebolag: http://www.tjustbehandlingsfamiljer.se/168.aspx

Stockholm

• Gäst
Upprop!
« Svar #44 skrivet: 23 april 2008, 12:37:14 PM »
FortsÀttning pÄ berÀttelsen 2 inlÀgg hÀr ovanför . . .

Och, hur löste jag dÄ problemet? Och vad blev samhÀllets och min nota?

Jag sa upp mig frÄn mitt jobb, och hade turligt nog egna pengar till de 8-10 karensveckor som följer med en egen uppsÀgning.
Jag hade Àven turen att ha ett tidigare och lugnare Àmnes-/yrkesomrÄde som jag kunde söka nytt jobb inom.
Det tog dock drygt 1 Är för en 40+ singelförÀlder med smÄ barn att hitta det jobbet.