Domarna behöver lära sig mer om juridik då de kan döma i strid med gällande lag.
Jag har även en dom som är i strid med artikel 8, i enlighet med länsrätten som biföll moderns överklagande av placeringen men där kammarrätten biföll socialnämnden genom att skriva "visserligen är detta i strid med artikel 8 men vi anser ändå att placeringen skall kvarstå"
Kom inte och säg att de inte behöver mer utbildning.....även om detta inte räcker.
Tanten du skriver i först stycket att domarna dömer i strid mot gällande lag, därför att de inte har utbildning.
I andra stycket citerar du"
visserligen är detta i strid med artikel 8 men vi anser ändå att placeringen skall kvarstå"där domarna förklarar att de vet om att de bryter mot lagen, men väljer att
göra sin bedömningGrova kriminella eller domare älskar att uttrycka sig på detta sätt. " Jag bryter nu mot paragraf124,454,48,45,812,4,48,49,477,45, och det skiter jag fullkomligt i, såväl som paragraferna 811,8596,4654,488.". Att uttrycka sig så är tvärt om ett tecken på bildning. Vet du inte det ?
Därför,om du någon gång tänker göra något totalt vansinnigt, som exempelvis råna en bank med en piasava-kvast. Säg då under förhöret att du gjorde så där därför att detta var din bedömning. Det är bildat att tala så.