Författare Ämne: Bilda parti - Är det ända sättet att pÃ¥verka  (läst 27790 gånger)

Pappa

• Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 38
    • Visa profil
Bilda parti - Är det ända sättet att påverka
« skrivet: 12 april 2008, 08:22:58 AM »
:idea:  Jag vill starta ett parti, - Familjepartiet - där allt i partietspolitik skall handla om familjen som kärna och allt skall utgÃ¥ frÃ¥n den hela familjen för att nästa generation skall bli sÃ¥ lyckad som möjligt. I dagens läge handlar det inte om familjen i centrum utan företagen som skall gynnas eller straffas beroende vilket parti som styr. Ingen tänker pÃ¥ den hela familjen i sin politik, det skall vi göra. Barnens bästa skall ersättas med familjens bästa. Man ska inte behöva offra hela sin tid pÃ¥ arbetet, den skall offras pÃ¥ familjen ju större den är. När en famlij spricker är det ändÃ¥ ingen som vill jobba. Därför kan man inte bedriva singelsamhälles politik, för det fungerar inte. En hel lycklig familj är nyckeln till stabiliteten i samhället. Separationer och vÃ¥rdnadstvister, tvÃ¥ngsomhändertaganden blir du inte gammal av utan sjuk. Det behövs ett nytt parti som fokuserar sig pÃ¥ familjepolitik och nästan enbart familjepolitik. Kanske tom införa äktenskapslagar Innan vÃ¥ra familjer sakta men säkert blir splittrade av dagens samhälles regler och förvridna värderingar.  

Vi har en socialminister som skiter blanka faan i socialpolitik och ägnar sig mera åt att synas och höras i tandvård och apoteksfrågor.

http://www.val.se/for_partier/bilda_parti/index.html

Är inte NKMR en ideell förening med styrelse och allt som krävs för en bildning av ett parti. Det är dags att ena alla bittra röster till en. Det gäller nu bara att samla in alla missnöjda föräldrar och bilda Familjepartiet. Och marknads föra oss i Sverige! Jag tror detta är den ända vägen att få till en ändring i sammhället. Att slippa gå genom andra partier, skriva långa brev som knappt änns blir öppnade! Ett eget missnöjesparti är lösningen!!!

Bara en sådan enkel sak som att lägga in en förbättrad LVU och HBV vård i sitt politiska program skulle locka alla dom familjer som blivit drabbade genom åren! Och så helt plötsligt är man i riksdagen för vi är många drabbade.

--------------------------------------------------------------------------------------
Hur man startar ett parti!
----------------------------
Namnunderskrifter krävsPartiet måste visa att ett antal personer stöder anmälan om registrering av partibeteckningen. Dessa personer ska ha rösträtt i det val som registreringen gäller för (vid tidpunkten för underskriften).

På blanketten för namnunderskrifter ska personerna personligen skriva sitt personnummer (10 siffror), vilken kommun de är folkbokförda i samt namnteckning.

Det krävs olika många underskrifter beroende på vilket val partiet vill registrera partibeteckningen för.

1500 för riksdagsval eller Europaparlamentsval,
100 för landstingsfullmäktigval,
50 för kommunfullmäktigval.

Partier som är representerade i riksdagen, kommun- eller landstingsfullmäktige men inte ännu har registrerat sin partibeteckning behöver inte lämna in namnunderskrifter.

--------------------------------------------------------------------------------------
Exempel pÃ¥             - Det nya FamiljePartiets Stadgar -

1. LVU:t skall ändras, och barn skall återgå till sina hem, nya åtgjärder skall inskaffas åt familjerna för att dom skall bli hela igen. Bidraget som tidigare gått till fosterfamiljer skall ges till den biologiska familjens plånbok för att bidra till alla kostnader som uppstår i en trasig familj.

2. Samtliga LVU fall skall granskas som gjorts i Sverige. Och i dom fall som LVU saknar grund skall ansvarig socialsecreterare åtalas i tingsrätt och skadestånd skall utbetalas till berörande familj.

3. Partiet skall med noll tolerans mot socialtjänsten leta efter brottslingar innom socialkontoren och aktivt förfölja dom tills dom blir dömda för dom brott dom begått mot familjer genom tiden.

4. Socialtjänsten skall inte länge ha hand om LVU eller HBV-hem, ansvaret skall läggas över på sjukvården, så dom drabbade blir vårdade och inte paketerade och nerdrogade. Är man sjuk så skall inte socialen ha hand om fallet det säger sig självt.

5. Socialkontoren skall få uppgiften att ta hand om familjer i kris och göra allt som står i deras makt att återförena familjen, istället för att splittra familjen och vända föräldrarna emot varrandra, för att senare ta barnen och sätta på fosterhem.

6. Sekritessen i socialkontoren skall bort, den är endast till för att skydda socialens egna fel och brister.

7. Anonyma anmälningar skall bort, om det är så stora missförhållanden i en familj så måste anmälaren ha så pass mycket civilkurage att stå för anmälan. Annars kan detta missbrukas och användas som terror mot familjer.

8. Barnen skall alltid ha sina bÃ¥da biologiska föräldrar som vÃ¥rdnadshavare, det skall inte gÃ¥ att ändra pÃ¥. Även om barnet inte bor hos sina föräldrar skall det aldrig gÃ¥ att ta bort dom biologiska vÃ¥rdnadshavarna.  

9. I splittrade familjer skall barnen ha rätt till dagis och skola hos båda föräldrarna, även om det är i en annan komun.

10. Det är inte umgänges förälderns skyldighet att försörja barnet hos boende föräldern.

Vi får hjälpas åt att skapa mera stadgar tillsammans så det blir rättvisa i framtiden och att ett respekterat parti växer fram.

*Finns det någon där ute som stödjer detta?
*Det krävs 10st namnunderskrifter för att bilda parti!
*Ruby anledningen till att jag skriver här hos NKMR är för att du har en    viktig roll i allt detta, dina Ã¥sikter är värda att göras om till ett partis stadgar!

Vi är många som inte vet hur man kan påverka samhället, detta är den enda vägen är jag säker på.

Avos

• Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 1242
    • Visa profil
    • Ett Annat Sverige
Re: Bilda parti - Är det ända sättet att påverka
« Svar #1 skrivet: 12 april 2008, 12:59:19 PM »
Citat från: "Pappa"
:idea:  Jag vill starta ett parti, - Familjepartiet - där allt i partietspolitik skall handla om familjen som kärna och allt skall utgÃ¥ frÃ¥n den hela familjen för att nästa generation skall bli sÃ¥ lyckad som möjligt. I dagens läge handlar det inte om familjen i centrum utan företagen som skall gynnas eller straffas beroende vilket parti som styr. Ingen tänker pÃ¥ den hela familjen i sin politik, det skall vi göra. Barnens bästa skall ersättas med familjens bästa. Man ska inte behöva offra hela sin tid pÃ¥ arbetet, den skall offras pÃ¥ familjen ju större den är. När en famlij spricker är det ändÃ¥ ingen som vill jobba. Därför kan man inte bedriva singelsamhälles politik, för det fungerar inte. En hel lycklig familj är nyckeln till stabiliteten i samhället. Separationer och vÃ¥rdnadstvister, tvÃ¥ngsomhändertaganden blir du inte gammal av utan sjuk. Det behövs ett nytt parti som fokuserar sig pÃ¥ familjepolitik och nästan enbart familjepolitik. Kanske tom införa äktenskapslagar Innan vÃ¥ra familjer sakta men säkert blir splittrade av dagens samhälles regler och förvridna värderingar.  

Vi har en socialminister som skiter blanka faan i socialpolitik och ägnar sig mera åt att synas och höras i tandvård och apoteksfrågor.

http://www.val.se/for_partier/bilda_parti/index.html

Är inte NKMR en ideell förening med styrelse och allt som krävs för en bildning av ett parti. Det är dags att ena alla bittra röster till en. Det gäller nu bara att samla in alla missnöjda föräldrar och bilda Familjepartiet. Och marknads föra oss i Sverige! Jag tror detta är den ända vägen att få till en ändring i sammhället. Att slippa gå genom andra partier, skriva långa brev som knappt änns blir öppnade! Ett eget missnöjesparti är lösningen!!!

Bara en sådan enkel sak som att lägga in en förbättrad LVU och HBV vård i sitt politiska program skulle locka alla dom familjer som blivit drabbade genom åren! Och så helt plötsligt är man i riksdagen för vi är många drabbade.

Hur man startar ett parti!
----------------------------
Namnunderskrifter krävsPartiet måste visa att ett antal personer stöder anmälan om registrering av partibeteckningen. Dessa personer ska ha rösträtt i det val som registreringen gäller för (vid tidpunkten för underskriften).

På blanketten för namnunderskrifter ska personerna personligen skriva sitt personnummer (10 siffror), vilken kommun de är folkbokförda i samt namnteckning.

Det krävs olika många underskrifter beroende på vilket val partiet vill registrera partibeteckningen för.

1500 för riksdagsval eller Europaparlamentsval,
100 för landstingsfullmäktigval,
50 för kommunfullmäktigval.

Partier som är representerade i riksdagen, kommun- eller landstingsfullmäktige men inte ännu har registrerat sin partibeteckning behöver inte lämna in namnunderskrifter.

Exempel pÃ¥             - Det nya FamiljePartiets Stadgar -

1. LVU:t skall ändras, och barn skall återgå till sina hem, nya åtgjärder skall inskaffas åt familjerna för att dom skall bli hela igen.

2. Samtliga LVU fall skall granskas som gjorts i Sverige. Och i dom fall som LVU saknar grund skall ansvarig socialsecreterare åtalas i tingsrätt.

3. Partiet skall med noll tolerans mot socialtjänsten leta efter brottslingar innom socialkontoren och aktivt förfölja dom tills dom blir dömda för dom brott dom begått mot familjer genom tiden.

4. Socialtjänsten skall inte länge ha hand om LVU eller HBV-hem, ansvaret skall läggas över på sjukvården, så dom drabbade blir vårdade och inte paketerade och nerdrogade. Är man sjuk så skall inte socialen ha hand om fallet det säger sig självt.

Vi får hjälpas åt att skapa mera stadgar tillsammans så det blir rättvisa i framtiden och att ett respekterat parti växer fram.

*Finns det någon där ute som stödjer detta?
*Det krävs 10st namnunderskrifter för att bilda parti!
*Ruby anledningen till att jag skriver här hos NKMR är för att du har en    viktig roll i allt detta, dina Ã¥sikter är värda att göras om till ett partis stadgar!

Vi är många som inte vet hur man kan påverka samhället, detta är den enda vägen är jag säker på.

Jag tycker att det här låter bra. Att du skrivit detta oproffsigt nu,är en småsak som lätt kan rättas till då detta är trovärdigt, på den viktigaste fråga vi har, där inga trovärdiga partier finns. Jag har lovat mig själv att jag inte ska rösta på något parti som inte tagit ställning mot myndighetsbrottsligheten, vars ledamöter sitter med i socialnämnderna och med enhälliga beslut begår myndighetsbrott.

Går det inte ens att få koncensus om att ge barnen rättvisa, så kan man ge upp.

Jag skulle gärna ställa upp på detta, jag tror även att plattformen är bredare än bara LVU-familjer. Jag tror inte att detta alls behöver vara en smal nish. Ser detta som ett utmanande koncept till Krist Demokraterna, vars ledamöter är lika duktiga som andra partier på att stjäla barn från familjer i socialnämnderna.
Denna person har av myndigheterna berövats sina rättigheter, och skriver därför mot sin vilja anonymt.Att skriva anonymt skadar de mänskliga rättigheterna och skyddar de som angriper rättigheterna

Stockholm

• Gäst
« Svar #2 skrivet: 12 april 2008, 13:11:58 PM »
Svårt att bilda nya partier

Har själv försökt en gång och då bland arbetslösa.
Har t o m en webbsida liggande arkiverad till EU-valet, med partiprogram och allt.
Många blir entusiastiska, men framför valurnan kommer ändå bakgrund och hemmets parti fram, tyvärr, eller möjligen en blankröst.

Pappa

• Newbie
  • *
    • Visa profil
« Svar #3 skrivet: 12 april 2008, 13:15:31 PM »
Är själv en helt vanlig Pappa som rÃ¥kat ut för hemska saker innom socialtjänsten. Jag har själv förstÃ¥tt att man kan inte klaga nÃ¥gonstans utan är tvungen att sluta gapa pÃ¥ politiker och skriva brev om hur socialtjänsten felbehandlat mej. Den ända man stressar är sig själv och till sisst blir man sjuk av ilska. Det är ingen som lyssnar ändÃ¥, det var därför jag kom pÃ¥ den här ideen om ett eget parti.  

Tack för att du gillade ideen och kan tänka dig att stödja detta. För jag hoppas att det här är en ny början

Pappa

• Newbie
  • *
    • Visa profil
« Svar #4 skrivet: 12 april 2008, 13:21:33 PM »
Citat från: "Stockholm"
Svårt att bilda nya partier

Har själv försökt en gång och då bland arbetslösa.
Har t o m en webbsida liggande arkiverad till EU-valet, med partiprogram och allt.
Många blir entusiastiska, men framför valurnan kommer ändå bakgrund och hemmets parti fram, tyvärr, eller möjligen en blankröst.

Vi är många som är socialtjänstens offer och det är dom som vi ska värva till partiet, jag tror att när folk som blivit drabbade ser att det växer fram ett parti som tar upp alla dessa saker så får vi deras röst med säkerhet. Tappa inte hoppet min vän

Stockholm

• Gäst
« Svar #5 skrivet: 12 april 2008, 13:30:12 PM »
Försöka duger

Men, antalet arbetslösa i landet är sannolikt större än antalet drabbade av soc.

Däremot brukar blankröster och soffliggare vara ett större hot mot etablerade partier.

Ställ upp en kravlista, och gå ut med budskapet att om kraven inte uppfylls av endera blocket så blir det blankröster.

Pappa

• Newbie
  • *
    • Visa profil
« Svar #6 skrivet: 12 april 2008, 13:39:21 PM »
Försöka duger

Men, antalet arbetslösa i landet är sannolikt större än antalet drabbade av soc.

Däremot brukar blankröster och soffliggare vara ett större hot mot etablerade partier.

Ställ upp en kravlista, och gå ut med budskapet att om kraven inte uppfylls av endera blocket så blir det blankröster.

*Är man arbetslös ska man rösta på moderaterna för dom drar igång företagen till 110%.

*Vill man bli bidragstagare skall man rösta på socialdemokraterna.

*Och vill man få ändring innom det sociala i sammhället måste du samla in alla drabbade. För efter socialtjänstens metoder blir du bara ensam och kraftlös men här på NKMR kan vi ena oss och dela erfarenheter, komma fram till förbättringar.

Stockholm

• Gäst
« Svar #7 skrivet: 12 april 2008, 13:45:05 PM »
Den svenska modellen fungerar i Sverige.  :lol:

Strejkrätten :!:

Pappa

• Newbie
  • *
    • Visa profil
« Svar #8 skrivet: 12 april 2008, 13:56:34 PM »

Skall erkänna att jag har själv inte varit så politiskt aktiv i mitt tidigare liv. Utan låtit andra styra och bara själv vara passiv arbetslös blankröst. Men nu är jag trött på idioterna som styr och ser detta som ända rätta vägen. Vi har enligt aftonbladet 21000 LVU om året, då med en stigande siffra på 2000. Alltså 23000 nästa år. Detta måste få ett stopp!

Stockholm

• Gäst
« Svar #9 skrivet: 12 april 2008, 14:33:57 PM »
Ledsen om jag gör dig besviken.

Både Kd och Vpk kommer sannolikt att åka ut i nästa val, dvs under 4 % gränsen.

Ett nytt parti har ingen chans.

Däremot att ställa krav och hota med blankröster kan ha effekt.

4,5 milj människor i Sverige är sysselsatta, och ca 2 milj befinner sig utanför arbetskraften, resten är barn under 15 år och pensionärer över 74 år.

Pappa

• Newbie
  • *
    • Visa profil
« Svar #10 skrivet: 12 april 2008, 15:00:29 PM »
Ledsen om jag gör dig besviken.

Både Kd och Vpk kommer sannolikt att åka ut i nästa val, dvs under 4 % gränsen.

Ett nytt parti har ingen chans.

Däremot att ställa krav och hota med blankröster kan ha effekt.

4,5 milj människor i Sverige är sysselsatta, och ca 2 milj befinner sig utanför arbetskraften, resten är barn under 15 år och pensionärer över 74 år.

Meningen med den här tråden är att hitta folk som vill vara med och bidra till ett nytt parti! Som för alla drabbades talan vare sig det går bra eller dåligt. Jag tror att ett försök skulle iaf skulle vara ett försök ist för att bara ge upp och låta sig styras av det som redan är. Titta runt i politik sverige, ta tex nydemokrati vilken makt dom fick. Se även på extremistpartierna dom har också gått samman, och nu är det våran tur.
Bättre sent än aldrig.

En fråga till dig, skulle du stötta denna ide som hitils bara är en ide och kanske om 10st namnunderskrifter blir ett parti?

Stockholm

• Gäst
« Svar #11 skrivet: 12 april 2008, 15:11:59 PM »
Soc är ju kopplat till kommunerna i dagsläget.

Men, det är på riksdagsnivån som alla lagar skrivs.

Jag har fullt upp med mitt eget liv och att överleva ekonomiskt öht, så att starta något parti får inte plats.

Däremot kan jag supporta med kravlistor och liknande. Är också utbildad inom infomation och marknadsföring, bl a.

Avos

• Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 1242
    • Visa profil
    • Ett Annat Sverige
« Svar #12 skrivet: 12 april 2008, 17:36:14 PM »
Citat från: "Pappa"

Skall erkänna att jag har själv inte varit så politiskt aktiv i mitt tidigare liv. Utan låtit andra styra och bara själv vara passiv arbetslös blankröst. Men nu är jag trött på idioterna som styr och ser detta som ända rätta vägen. Vi har enligt aftonbladet 21000 LVU om året, då med en stigande siffra på 2000. Alltså 23000 nästa år. Detta måste få ett stopp!

Kan du fixa den artikeln ?
Denna person har av myndigheterna berövats sina rättigheter, och skriver därför mot sin vilja anonymt.Att skriva anonymt skadar de mänskliga rättigheterna och skyddar de som angriper rättigheterna

Pappa

• Newbie
  • *
    • Visa profil

Stockholm

• Gäst
« Svar #14 skrivet: 12 april 2008, 18:14:08 PM »
"Avos"

Här kommer den exakta statistiken:

Följande heldygnsinsatser ingår i denna statistik:
• Vård med placering utanför det egna hemmet enligt SoL
• Vård med placering utanför det egna hemmet enligt LVU
• Omedelbart omhändertagande enligt LVU
Heldygnsinsatser
• Under år 2006 påbörjade ungefär 7 700 barn och unga heldygnsinsatser
enligt SoL och/eller LVU. Av dem var cirka 5 300 barn och unga nytillkomna,
dvs. de hade inte erhållit någon av de redovisade heldygnsinsatserna
under föregående fem år.
• Den 1 november hade cirka 14 900 barn och unga heldygnsinsats.
• Drygt 20 700 barn och unga hade heldygnsinsats någon gång under år
2006.
• Av de cirka 14 900 barn och unga som erhöll heldygnsinsats den
1 november hade ungefär 10 100 vård med stöd av SoL, cirka 4 600 barn
och unga fick vård enligt LVU och cirka 200 barn och unga var omedelbart
omhändertagna enligt LVU.
• Familjehem var den vanligaste placeringsformen bland barn och unga
med vård enligt SoL eller LVU den 1 november 2006. Närmare 80 procent
av de SoL-vårdade och omkring 65 procent av de LVU-vårdade barnen
och ungdomarna var familjehemsplacerade den dagen.

http://www.socialstyrelsen.se/NR/rdonlyres/1112C885-6B27-44D7-A6AC-ACC5F2ABE73D/8129/2007449.pdf