Författare Ämne: Mallar  (läst 7131 gćnger)

Mikael

• Gäst
Mallar
« skrivet: 09 april 2008, 14:36:37 PM »
Jag har ett förslag till ett forum dÀr medlemmar skulle kunna hjÀlpa varandra att formulera. MÄnga av oss som blivit drabbade har ingen eller lite erfarenhet av ordbehandlare och skulle underlÀtta om det fanns ett forum dÀr man kunde dela med sig av mallar, formulera överklaganden till myndigheter.

Unions Medborgare

• Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 92
    • Visa profil
Re: Mallar
« Svar #1 skrivet: 10 april 2008, 16:29:57 PM »
TĂ€nket Ă€r bra men vetskap om enskildas rĂ€ttigheter och skyldigheter kan inte köpas bara utvecklas mentalt i tid och rum, av den som kan, vĂ„gar och vill, utmana svenska folket kollektiva Jante, Luther och Ågren.
MARKNADEN vÀrderar, vÀrdesÀkrar och vÀljer producerat RESULTAT frÄn RESURSER, som inte kan avtala bort, NYTTA med retroaktivt STRIKT produktansvar för sÀkerhetsbrist mot enskild fysisk person, lokalt nÄgonstans i EØS eller EU.

Mikael

• Gäst
Mallar
« Svar #2 skrivet: 14 april 2008, 01:54:07 AM »
Om nÄgon kunde göra en standardmall till mig sÄ vore det jÀttesnÀllt. Jag har har aldrig varit med om nÄgot lika allvarligt tidigare och inte behövt lÀra mig ordbehandlare. De fÄ gÄnger jag skriftvÀxlat tidigare med myndigheter har varit för hand, men nu kommer jag att anmÀla socialtjÀnsten, familjehemmet för varje fel de gör mot min son, min sons mor, och mig och det kommer att bli mÄnga anmÀlningar till LÀnsstyrelsen, JO och dÄ vore det en fördel om det ser professionellt ut. Jag tror fler Àn mig skulle behöva en standardmall till Word dÀr adressfÀlt o.s.v Àr pÄ rÀtt plats och tycker det vore enormt bra om NKMR kunde tillhandahÄlla mallar i forumet som oerfarna medlemmar kan hÀmta. Den kunde se ut sÄ som Stockholm postat i denna trÄd. https://forum.nkmr.org/viewtopic.php?t=1130&postdays=0&postorder=asc&start=25 och det kunde vara bra med ett forum dÀr medlemmar kan fÄ hjÀlp att formulera och vore Àven vÀldigt bra aktivism att spamma tillsynsmyndigheterna med anmÀlningar mot SocialtjÀnsten eftersom det blir offentligt om man anmÀler till t.ex JO sÄ det blir uppmÀrksammat av folk i allmÀnhet hur de behandlar mÀnniskor. Jag lÀste i nÄgon trÄd tidigare att SocialtjÀnsten anvÀnder fÀrdiga mallar nÀr de omhÀndertar barn. DÄ vore det vÀl rÀttvist om vi gjorde likadant mot dem. Vi kunde t.ex göra en generell standardanmÀlningsmall som t.ex jag och andra som vill hjÀlpa varandra skulle kunna anvÀnda för att anmÀla SocialtjÀnsten för andra hÀr som blivit drabbade.

Till: LÄNSRÄTTEN / KAMMARRÄTTEN (vĂ€lj sjĂ€lv)

Adress/Box......
Postadress.......

ÖVERKLAGAN

Datum: Är mÄn dag

KLAGANDE (du sjÀlv):
Namn, adress, postadress,
telnr, personnr
Nuv. yrke: .............
Tid. yrke: ...............

Juridiskt ombud: (advokat, jurist eller kompis)
Namn, adress, postadress, telnr

MOTPART:
Kommun/stadsdel:
............................

Överklagan enligt Lag ..... kap. .... §§ ...... i lagen om . . . . (lagrum)

Överklagat beslut, och beslutets datum:
.................................... ...........................
................................................................

YRKANDE:
Att beslutet upphÀvs / Att ........ undanröjer beslutet . . . . .

GRUNDER för överklagan/ din talan / dina skÀl:
Grunden för överklagandet Àr att .......... / bryter mot lagen / .......... / och att detta medför .......................................................
Andra/ytterligare skÀl: ..........................................

BAKGRUND :
(redogör kortfattat för bakgrunden, din egen berÀttelse, m m) . . . . . . . .
..................................................................
..................................................................

BegÀran om inhibition av beslutet . . . . .
SkÀl till inhibition:
Att .......... inte fÄr tillÀmpa beslutet innan laga dom fallit.

Motpartens yttrande:
Ifall motparten bemöter detta överklagande önskar jag ta del av deras
yttrande för att Äter kunna lÀmna synpunkter.

Övrigt:
Förutom skriftlig förhandling önskar jag muntlig förhandling i detta Àrende.

Tidigare beslut eller domar eller praxis i liknande Àrende:
........................................................................

Ort, datum

Underskrift/namnteckning ................

Ombuds namnteckning...............

Bevisuppgifter:
........
........
.......

Bilagor:

Mvh Mikael

Mikael

• Gäst
Re: Mallar
« Svar #3 skrivet: 14 april 2008, 04:16:57 AM »
Citat frćn: "Unions Medborgare"
TĂ€nket Ă€r bra men vetskap om enskildas rĂ€ttigheter och skyldigheter kan inte köpas bara utvecklas mentalt i tid och rum, av den som kan, vĂ„gar och vill, utmana svenska folket kollektiva Jante, Luther och Ågren.

Jag kan, vĂ„gar och vill verkligen utmana svenska folket kollektiva Jante, Luther och Ågren. Jag Ă€r en unik individ och vill inte vara assimilerad i deras kollektiv. Jag vill vara fri att tĂ€nka och tycka som jag vill, utan angrepp mot mig och min familj och vi borde agera pĂ„ nĂ„got sĂ€tt om det ska hĂ€nda nĂ„got. Det hjĂ€lper tyvĂ€rr föga att bara diskutera. De kan inte göra mer skada mot mig Ă€n vad de gjort. Jag Ă€r inte rĂ€dd för dem. Det tror jag inte ni heller Ă€r och vi har ju Internet som Ă€r ett kraftfullt verktyg om man anvĂ€nder det pĂ„ effektivt sĂ€tt.

Stockholm

• Gäst
Mallar
« Svar #4 skrivet: 14 april 2008, 13:16:04 PM »
Hej Mikael!

Om och nÀr du skriver till LÀnsstyrelsen, sÄ skriver du ett vanligt brev helt enkelt. Dela upp brevtexten i avsnitt med rubriker, sÄ blir det lÀttare att lÀsa för inspektörerna.

Till LÀnsstyrelsen i xx-lÀn
Sociala enheten

AnmÀlan av socialtjÀnsten i xx stadsdel i xx kommun.
.
.
.

En anmÀlan till JO kan du göra via deras formulÀr pÄ webben. Glöm dÄ inte att ta en kopia av den text du skriver in.

http://www.jo.se/JOAnmalan.pdf?Language=sv

Stockholm

• Gäst
Mallar
« Svar #5 skrivet: 14 april 2008, 13:21:36 PM »
En sak till . . .

Hur lycklades du fĂ„ in en avatar i forumet  :?:

Max 6 KB i gif-fil lyckades inte för mig  :!:

Mikael

• Gäst
Mallar
« Svar #6 skrivet: 14 april 2008, 13:34:59 PM »
Oki, tack för svaret. Jag fÄr försöka sÀtta mig in i Word. Har aldrig behövt det tidigare och det Àr ett trÄkigt program men skulle verkligen ha nytta av det i min situation eftersom det blir mycket skriftvÀxling och det Àr ju en fördel om det ser snyggt och prydligt ut. Om du vill ha en avatar sÄ mÄste du lÀnka till en pÄ en annan plats. Det fungerar inte att ladda upp för forumet Àr felkonfigurerat.