Författare Ämne: Mallar  (läst 4181 gånger)

Mikael

• Gäst
Mallar
« skrivet: 09 april 2008, 14:36:37 PM »
Jag har ett förslag till ett forum där medlemmar skulle kunna hjälpa varandra att formulera. Många av oss som blivit drabbade har ingen eller lite erfarenhet av ordbehandlare och skulle underlätta om det fanns ett forum där man kunde dela med sig av mallar, formulera överklaganden till myndigheter.

Unions Medborgare

• Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 92
    • Visa profil
Re: Mallar
« Svar #1 skrivet: 10 april 2008, 16:29:57 PM »
Tänket är bra men vetskap om enskildas rättigheter och skyldigheter kan inte köpas bara utvecklas mentalt i tid och rum, av den som kan, vågar och vill, utmana svenska folket kollektiva Jante, Luther och Ågren.
MARKNADEN värderar, värdesäkrar och väljer producerat RESULTAT från RESURSER, som inte kan avtala bort, NYTTA med retroaktivt STRIKT produktansvar för säkerhetsbrist mot enskild fysisk person, lokalt någonstans i EØS eller EU.

Mikael

• Gäst
Mallar
« Svar #2 skrivet: 14 april 2008, 01:54:07 AM »
Om någon kunde göra en standardmall till mig så vore det jättesnällt. Jag har har aldrig varit med om något lika allvarligt tidigare och inte behövt lära mig ordbehandlare. De få gånger jag skriftväxlat tidigare med myndigheter har varit för hand, men nu kommer jag att anmäla socialtjänsten, familjehemmet för varje fel de gör mot min son, min sons mor, och mig och det kommer att bli många anmälningar till Länsstyrelsen, JO och då vore det en fördel om det ser professionellt ut. Jag tror fler än mig skulle behöva en standardmall till Word där adressfält o.s.v är på rätt plats och tycker det vore enormt bra om NKMR kunde tillhandahålla mallar i forumet som oerfarna medlemmar kan hämta. Den kunde se ut så som Stockholm postat i denna tråd. https://forum.nkmr.org/viewtopic.php?t=1130&postdays=0&postorder=asc&start=25 och det kunde vara bra med ett forum där medlemmar kan få hjälp att formulera och vore även väldigt bra aktivism att spamma tillsynsmyndigheterna med anmälningar mot Socialtjänsten eftersom det blir offentligt om man anmäler till t.ex JO så det blir uppmärksammat av folk i allmänhet hur de behandlar människor. Jag läste i någon tråd tidigare att Socialtjänsten använder färdiga mallar när de omhändertar barn. Då vore det väl rättvist om vi gjorde likadant mot dem. Vi kunde t.ex göra en generell standardanmälningsmall som t.ex jag och andra som vill hjälpa varandra skulle kunna använda för att anmäla Socialtjänsten för andra här som blivit drabbade.

Till: LÄNSRÄTTEN / KAMMARRÄTTEN (välj själv)

Adress/Box......
Postadress.......

ÖVERKLAGAN

Datum: år mån dag

KLAGANDE (du själv):
Namn, adress, postadress,
telnr, personnr
Nuv. yrke: .............
Tid. yrke: ...............

Juridiskt ombud: (advokat, jurist eller kompis)
Namn, adress, postadress, telnr

MOTPART:
Kommun/stadsdel:
............................

Överklagan enligt Lag ..... kap. .... §§ ...... i lagen om . . . . (lagrum)

Överklagat beslut, och beslutets datum:
.................................... ...........................
................................................................

YRKANDE:
Att beslutet upphävs / Att ........ undanröjer beslutet . . . . .

GRUNDER för överklagan/ din talan / dina skäl:
Grunden för överklagandet är att .......... / bryter mot lagen / .......... / och att detta medför .......................................................
Andra/ytterligare skäl: ..........................................

BAKGRUND :
(redogör kortfattat för bakgrunden, din egen berättelse, m m) . . . . . . . .
..................................................................
..................................................................

Begäran om inhibition av beslutet . . . . .
Skäl till inhibition:
Att .......... inte får tillämpa beslutet innan laga dom fallit.

Motpartens yttrande:
Ifall motparten bemöter detta överklagande önskar jag ta del av deras
yttrande för att åter kunna lämna synpunkter.

Övrigt:
Förutom skriftlig förhandling önskar jag muntlig förhandling i detta ärende.

Tidigare beslut eller domar eller praxis i liknande ärende:
........................................................................

Ort, datum

Underskrift/namnteckning ................

Ombuds namnteckning...............

Bevisuppgifter:
........
........
.......

Bilagor:

Mvh Mikael

Mikael

• Gäst
Re: Mallar
« Svar #3 skrivet: 14 april 2008, 04:16:57 AM »
Citat från: "Unions Medborgare"
Tänket är bra men vetskap om enskildas rättigheter och skyldigheter kan inte köpas bara utvecklas mentalt i tid och rum, av den som kan, vågar och vill, utmana svenska folket kollektiva Jante, Luther och Ågren.

Jag kan, vågar och vill verkligen utmana svenska folket kollektiva Jante, Luther och Ågren. Jag är en unik individ och vill inte vara assimilerad i deras kollektiv. Jag vill vara fri att tänka och tycka som jag vill, utan angrepp mot mig och min familj och vi borde agera på något sätt om det ska hända något. Det hjälper tyvärr föga att bara diskutera. De kan inte göra mer skada mot mig än vad de gjort. Jag är inte rädd för dem. Det tror jag inte ni heller är och vi har ju Internet som är ett kraftfullt verktyg om man använder det på effektivt sätt.

Stockholm

• Gäst
Mallar
« Svar #4 skrivet: 14 april 2008, 13:16:04 PM »
Hej Mikael!

Om och när du skriver till Länsstyrelsen, så skriver du ett vanligt brev helt enkelt. Dela upp brevtexten i avsnitt med rubriker, så blir det lättare att läsa för inspektörerna.

Till Länsstyrelsen i xx-län
Sociala enheten

Anmälan av socialtjänsten i xx stadsdel i xx kommun.
.
.
.

En anmälan till JO kan du göra via deras formulär på webben. Glöm då inte att ta en kopia av den text du skriver in.

http://www.jo.se/JOAnmalan.pdf?Language=sv

Stockholm

• Gäst
Mallar
« Svar #5 skrivet: 14 april 2008, 13:21:36 PM »
En sak till . . .

Hur lycklades du få in en avatar i forumet  :?:

Max 6 KB i gif-fil lyckades inte för mig  :!:

Mikael

• Gäst
Mallar
« Svar #6 skrivet: 14 april 2008, 13:34:59 PM »
Oki, tack för svaret. Jag får försöka sätta mig in i Word. Har aldrig behövt det tidigare och det är ett tråkigt program men skulle verkligen ha nytta av det i min situation eftersom det blir mycket skriftväxling och det är ju en fördel om det ser snyggt och prydligt ut. Om du vill ha en avatar så måste du länka till en på en annan plats. Det fungerar inte att ladda upp för forumet är felkonfigurerat.