Frfattare mne: Så här behandlade Socialtjänsten i Smedjebacken min familj.  (lst 61999 gnger)

Mikael

• Gst
Så här behandlade Socialtjänsten i Smedjebacken min familj.
« skrivet: 01 april 2008, 12:34:54 PM »
Hej! Är ny medlem här, och hittade forumet efter att ha sökt på Google efter fler som blivit illa behandlade av Socialtjänsten och fick fram massvis med berättelser. Det var skrämmande läsning. Jag har skrivit en blogg om hur de behandlade oss. Här är länk till den.

Avos

• Newbie
  • *
  • Antal inlgg: 1242
    • Visa profil
    • Ett Annat Sverige
Re: Så här behandlade Socialtjänsten i Smedjebacken min fami
« Svar #1 skrivet: 01 april 2008, 13:57:53 PM »
Citat frn: "Mikael"
Hej! Är ny medlem här, och hittade forumet efter att ha sökt på Google efter fler som blivit illa behandlade av Socialtjänsten och fick fram massvis med berättelser. Det var skrämmande läsning. Jag har skrivit en blogg om hur de behandlade oss. Här är länk till den.

Akta dig för att skriva i eget namn då du kritiserar soc ! De har spioner här som trakasserar de som berättar:

Från: 073.6147066@telia.com

Datum Tor, okt 26, 2006 20:49

"Anmälan om barn som far illa

Jag har sedan en tid kontakt med en person som gör sig väldigt känd. Och vi är ett antal personer som är oroade över barn till [Avos]. Det är ingen fråga om att han är mycket störd. Hans barn har fått LVU, som han tydligen har överklagat och man verkar ha avslagit detta. Fullkomligt felaktigt beslut. Jag hoppas med denna anmälan att ni än en gång försöker få bort denna man från sina barn. Han är inte lämplig som förälder och visar klart sjuka drag som ex stark paranoja.

Han har fö gått med i en förening som FÖRESPRÅKAR våld mot barn, ordf i föreningen turnerar runt om i Världen för våld mot barn, nu i sommar var ordf på NYa Zeeland i detta syfte och kunde ses i NYa Zeelands TV (!) En annan av grundarna är Lennart Hane, även känd för att förespråka detta, och anmäld 16 ggr på 10 år till Advokatsamfundets diciplinnämnd.

Så, var inte orolig för att göra ett omotiverat LVU, och för gott placera barnen någon annanstans resten av uppväxten. Detta är uppenbart en mkt sjuk man. Han berättar om sitt boende, ni borde se det. Det i sig låter även det som en mkt olämplig miljö..."
Denna person har av myndigheterna berövats sina rättigheter, och skriver därför mot sin vilja anonymt.Att skriva anonymt skadar de mänskliga rättigheterna och skyddar de som angriper rättigheterna

Stockholm

• Gst
« Svar #2 skrivet: 01 april 2008, 14:13:38 PM »
Hej Mikael!

Kränkande särbehandling och mobbing av medborgare av soc.-personal.
De härskar genom att söndra:

- ” Allra vanligast är mobbning inom kvinnodominerade sektorer där de anställda arbetar med människor.
Hela 60 procent av alla mobbningsfall som anmäldes i början av 2000-talet kom från anställda inom vård- och utbildningssektorn.

- Personalgruppen på de här arbetsplatserna är ofta väldigt homogen.
De flesta är kvinnor med liknande bakgrund, utbildning och värderingar.
I sådana miljöer utvecklas lätt ett likhetstänkande med tydliga normer för vad man får tycka, säga och göra. Den som avviker genom att exempelvis visa sig lite extra duktig (kaxig) och företagsam blir lätt ett hot för gruppen.

Det är sedan tidigare känt att mobbning lättare uppstår inom pressade och instabila organisationer. Ofta hade det förekommit omorganisationer och neddragningar. Ledarskapet var svagt, och omsättningen bland personalen stor. (Min kommentar: Detta är dock inget försvar för deras handläggning.)

När en konflikt väl har urartat och övergått till mobbning, är målet för mobbarna att stöta ut offret. Trakasserierna tar sig olika uttryck, men nästan alla berättade om omfattande ryktesspridning.
Nästan alla mobboffer har drabbats av psykosomatiska besvär som andningssvårigheter, värk i kroppen, diabetes, högt blodtryck, viktökning , så kallat posttraumatiskt stressyndrom.

Mobboffren framhöll också hur viktigt det varit för deras återhämtning att få något slags upprättelse och bekräftelse på att de varit utsatta för en felaktig behandling och att de inte bar skulden för det som hänt. ” -

Några botemedel: Inlägget kommer senare när jag hittat dokumentet . . .

Stockholm

• Gst
« Svar #3 skrivet: 01 april 2008, 16:22:58 PM »
Till "Avos"

Har du ringt upp telnumret i avsändaradressen?

Paranoid är ett vanligt skällsord vid konflikter. Socionomer varken får eller kan ställa en sådan diagnos.

Spektrat ligger från vanlig naturlig misstänksamhet (inte ovanligt bland utsatta) till en allvarlig psykiatrisk (läkar-) diagnos med en ev. LPT i slutänden.

Vid en konflikt mellan Bo(s)se Ringholm och generaldirektören för Riksrevisionsverket Inga-Britt Ahlenius, kallade den förre henne för paranoid.

http://www.gp.se/gp/jsp/Crosslink.jsp?d=119&a=212448

Stockholm

• Gst
« Svar #4 skrivet: 01 april 2008, 16:37:33 PM »
Här kommer några tips mot mobbing på arbetsplatser, och arbetsplatsers mobbing av medborgare:

Ett recept:

- slå tillbaka
- skaffa stöd
- kvalificera dig i maktspelet
- ta för dig
- strunta i regler och normer
- var inte förutsägbar
- belys maktspelet med strålkastarljus
- skvallra
- skapa opinion
- skapa en "vi-känsla" (vilka som räknas och vilka som eg. är "off-game")
- utnyttja situationer av osäkerhet hos motpart, skaffa då ett handlingsutrymme
- förbli hela tiden ett subjekt i stället för ett objekt

Men, räkna alltid med att de slår tillbaka, så var och förbli stark!

Avos

• Newbie
  • *
    • Visa profil
    • Ett Annat Sverige
« Svar #5 skrivet: 01 april 2008, 19:05:40 PM »
Citat frn: "Stockholm"
Till "Avos"

Har du ringt upp telnumret i avsändaradressen?

Nej det är ett oreggat kort förståss avsett för detta ändamål.Men detta skrevs efter att "Rune"=Ann och jag haft en dispyt här.
Denna person har av myndigheterna berövats sina rättigheter, och skriver därför mot sin vilja anonymt.Att skriva anonymt skadar de mänskliga rättigheterna och skyddar de som angriper rättigheterna

Stockholm

• Gst
« Svar #6 skrivet: 01 april 2008, 19:44:29 PM »
Det är sannolikt inte ovanligt att personal luktar sig fram till olika forum på nätet.

I ett särskilt forum för arbetslösa på nätet märks det direkt när antingen så kallade "forumtroll" dyker upp, eller personal på olika nivåer inom f.d. AMS.

Om man vill, kan man ju då vända på steken, och framföra det man inte kan säga muntligt eller skriftligt direkt till dem, även och särskilt om de utifrån innehållet i ett inlägg skulle kunna förstå vem som döljer sig bakom ett alias.

Det är inte heller ovanligt att så kallade "anonyma" anmälningar till myndigheter kommer från personalen själv internt, eller från andra antagonister, grannar eller dylikt.

Stockholm

• Gst
« Svar #7 skrivet: 02 april 2008, 11:16:01 AM »
Mikael

Jan-Olof har rätt!

Spara på ALLA handlingar, anteckna datumen när de kom in till dig.
Vissa handläggare bakdaterar systematiskt, eller daterar inte alls.

Det bästa är att skriva dagbok, gärna på nätet.

Avos

• Newbie
  • *
    • Visa profil
    • Ett Annat Sverige
Re: Så här behandlade Socialtjänsten i Smedjebacken min fami
« Svar #8 skrivet: 02 april 2008, 13:06:38 PM »
Citat frn: "Mikael"

Som du märker så har vi olika policy vad gäller anonymitet/offentlighet. Jag föredrar att vara anonym eftersom jag hotats, Jan-Olov Larsson och Morgan Ohlsson menar att det är fördel av att vara offentlig. Jag har skrivit på näten sedan 1991 och alltid haft min identtiet offentlig, det var först när brottslingarna på sociala började försöka stjäla mina barn som jag blev tvungen att sluta med detta.

Mikael

• Gst
« Svar #9 skrivet: 02 april 2008, 14:13:57 PM »
Tack för alla svar och råd. Jag har medvetet valt att inte vara anonym eftersom jag vill skapa uppmärksamhet om vad som försiggår och bloggen är ett effektivt försvar. Jag har informerat dem om min blogg och att jag där kommer att beskriva hur de behandlar mig och min familj. Den skrämmer dem och de har märkbart ändrat till en vänligare attityd. De törs inte längre hota oss. Smedjebacken är litet samhälle och de är rädda att invånarna här får reda på hur de behandlat oss.

Mikael

• Gst
« Svar #10 skrivet: 02 april 2008, 18:02:28 PM »
Tack för tipset. Det ska bli intressant att lyssna.

mamma1

• Newbie
  • *
  • Antal inlgg: 116
    • Visa profil
    • http://broderibruden.no-ip.com
« Svar #11 skrivet: 02 april 2008, 19:13:01 PM »
Hej Mikael, modigt att gå ut offentligt med din berättelse! Vi gjorde det inte förrän vi fått hem vår son. Vi vet vad ni går igenom :!:
Sambo och vi har en liten son. Han familjehemsplacerades förra året. Efter en 6 månader lång kamp mot soc. avbröt Länsstyrelsen den sk. "frivilliga" placeringen!

Stockholm

• Gst
« Svar #12 skrivet: 02 april 2008, 19:43:51 PM »
Fråga till mamma1

Kan Länsstyrelsen besluta om sån't?

partybrud

• Newbie
  • *
  • Antal inlgg: 107
    • Visa profil
    • http://www.domglomdabarnen.dinstudio.se
« Svar #13 skrivet: 03 april 2008, 14:07:51 PM »
Ja det är dom som beslutar om man överklagar kommunernas vård

Ansök om vården av LVU ska upphöra så överklagar du kommunens beslut så går det till länssyrelsen
eller gör en tillsynsanmälan till länsstyrelsen så beslutar dom

Mikael

• Gst
« Svar #14 skrivet: 03 april 2008, 14:42:43 PM »
Jag klarar inte av att själv skriva och försvara mig mot allt de skrev eftersom de skrev så tjock lunta om oss. De anmärkte på allt de kunde och överdrev, skrev lögner och fördomar men förhoppningsvis kanske jag får professionell hjälp. Jag har varit i kontakt med PO-ombud som ska komma och besöka mig.