Författare Ämne: Juridiskt problem.  (läst 1334 gånger)

Avos

• Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 1242
    • Visa profil
    • Ett Annat Sverige
Juridiskt problem.
« skrivet: 18 mars 2008, 17:59:50 PM »
Råkade på en halvkriminell psykopat på usenet som fick veta att jag har sjukpension. Han började genast gapa att jag var en odugling, värdelös, parasit, böld, och en massa annat, och att han skulle se till så att sociala kom och tog mina barn bara därför.Han kunde heller inte trampa på bromsarna, fastän jag slutade replya honom.

Det blev ett väldans liv förstås, men saken lugnade ned sig, när folk gav mig stöd ( utom advokaten Anneli Halme som gillar intriger),saken upplöstes som det brukar på usenet i ett mer civilicerat gräl. Där följade framkom:
Hakvinius:
..Det som däremot skulle kunna vara tillämpligt finns i familjen "ärekränkningsbrott", dvs förtal, grovt förtal och förolämpning. Nu tror jag dessvärre inte att du blir så framgångsrik där heller. Inte för att det som skrivits har saknat viktiga rekvisit för ärekränkningsbrott, utan för att konkret & identifierat brottsoffer saknas. "Avos" är en signatur som inte kan kopplas till enskild person (förutom av dig själv). Det finns ingen folkbokförd i sverige som har förnamnet "Avos", och tittar man på efternamn finns det bara liknande namn (4 folkbokförda personer som bär efternamnet "Avås"). För många är "Avos" ett ryskt fartyg som senare ledde till den ryska rockoperan "Juno och Avos".  Dessutom är "rysk avos" (русский авось) ett begrepp som försöker beskriva den ryska mentaliteten (där allt förhoppningsvis ordnar sig av sig själv)...

Mardrömen är alltså att jag i en domstol förtvivlat försöker förklara att mina barn inte har ett ryskt fraktfartyg till far !
Denna person har av myndigheterna berövats sina rättigheter, och skriver därför mot sin vilja anonymt.Att skriva anonymt skadar de mänskliga rättigheterna och skyddar de som angriper rättigheterna