Författare Ämne: HORRIBELT  (läst 11353 gćnger)

valens

• Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 249
    • Visa profil
    • http://visa.respeqt.nu
HORRIBELT
« skrivet: 18 mars 2008, 13:27:49 PM »
Det finns (kanske
) förklaring och ”ursĂ€kter” för vad som helst i denna vĂ€rld.

Men att ge sig pĂ„ barn
 pĂ„ sina egna barn
 att döda dem

Det finns inga förklaringar, absolut inga ursÀkter!

För detta bör dödsstraffet införas i Sverige!!!

Morgan Ohlson

• Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 176
    • Visa profil
Forum för rÀttstrygghet!?
« Svar #1 skrivet: 18 mars 2008, 13:53:01 PM »
.
.

Om man rör sig pÄ forum och sjÀlv vill ha rÀttvisa, i olika sammanhang... dÄ mÄste man nog ocksÄ inse följande.

1. Sjukdom: Dödar man försvarslösa (smÄ) barn sÄ Àr man sjuk. I princip alla vÀl skolade jurister och filosofer förstÄr det absurda i att avrÀtta personer som Àr sjuka.

2. RÀttssÀkerhet: Det tyngsta argumentet mot dödsstraff Àr det att det alltid har förekommit och kommer att förekomma justitiemord, rÀttsskandaler och att personer av olika skÀl döms felaktigt. Skillnaden mellan att feklaktigt fÀngsla en person och att felaktigt avrÀtta denne Àr milsvid.

Kommentar
Den som Àr sÄ inhuman att man ropar efter radikala, dramatiska och inhemula straff mÄste sjÀlv inse att deltagandet i forum som det hÀr blir ganska konstigt, nÀstan komisk. Rent logiskt kan man inte kÀmpa för rÀttvisa (som har humanistisk-demokratiska vÀrden) och samtidigt vara för dödsstraff.

Hata synden
Älska syndaren

Vet inte om detta möjligen kommer frĂ„n Hobbes? (kanske kan nĂ„gon komplettera)

Vem Àr jag att döma "Valens" mitt arma luder!? Nej, det Àr inte personerna som vi i demokratisk mening har rÀtt att döma... det Àr brotten (handlingen) som vi har humanistisk rÀtt att döma. Som den observante noterar dömer jag inte Valens, men jag förbannar en sÄ korkad Äsikt... och det Àr 2 helt olika saker.

Jag hoppas verkligen att forumet förblir ett forum för rÀttvisa och inte för hÀmd-tÀnkande och utslagnings-schauvenism.

---------------

...om man Àr fascist hamnar förstÄs hela logiken i en helt annan dager, liksom synen pÄ demokrati som fascister har egna varianter av.
.
Morgan Ohlson, terroriserats systematiskt i över 20 Är.

__ LĂ€nkstation Fakta, vittnesmĂ„l:   http://www.debatthuset.com/forums/showthread.php?t=11929

.

coffeebreak

• Gäst
Re: Forum för rÀttstrygghet!?
« Svar #2 skrivet: 18 mars 2008, 14:03:53 PM »
Citat frćn: "Morgan Ohlson"
.
.

Om man rör sig pÄ forum och sjÀlv vill ha rÀttvisa, i olika sammanhang... dÄ mÄste man nog ocksÄ inse följande.

1. Sjukdom: Dödar man försvarslösa (smÄ) barn sÄ Àr man sjuk. I princip alla vÀl skolade jurister och filosofer förstÄr det absurda i att avrÀtta personer som Àr sjuka.

2. RÀttssÀkerhet: Det tyngsta argumentet mot dödsstraff Àr det att det alltid har förekommit och kommer att förekomma justitiemord, rÀttsskandaler och att personer av olika skÀl döms felaktigt. Skillnaden mellan att feklaktigt fÀngsla en person och att felaktigt avrÀtta denne Àr milsvid.

Kommentar
Den som Àr sÄ inhuman att man ropar efter radikala, dramatiska och inhemula straff mÄste sjÀlv inse att deltagandet i forum som det hÀr blir ganska konstigt, nÀstan komisk. Rent logiskt kan man inte kÀmpa för rÀttvisa (som har humanistisk-demokratiska vÀrden) och samtidigt vara för dödsstraff.

Hata synden
Älska syndaren

Vet inte om detta möjligen kommer frĂ„n Hobbes? (kanske kan nĂ„gon komplettera)

Vem Àr jag att döma "Valens" mitt arma luder!? Nej, det Àr inte personerna som vi i demokratisk mening har rÀtt att döma... det Àr brotten (handlingen) som vi har humanistisk rÀtt att döma. Som den observante noterar dömer jag inte Valens, men jag förbannar en sÄ korkad Äsikt... och det Àr 2 helt olika saker.

Jag hoppas verkligen att forumet förblir ett forum för rÀttvisa och inte för hÀmd-tÀnkande och utslagnings-schauvenism.

---------------

...om man Àr fascist hamnar förstÄs hela logiken i en helt annan dager, liksom synen pÄ demokrati som fascister har egna varianter av.

Skriver under pÄ det sista! Det Àr skillnad pÄ rÀttvisa och hÀmnd! Att hÀmnas kommer inte att ge nÄgot annat Àn tillfredsstÀllelse av en perversion!

valens

• Newbie
  • *
    • Visa profil
HORRIBELT
« Svar #3 skrivet: 18 mars 2008, 17:56:06 PM »
Hata synden men Àlska syndaren kan man lÀsa nÄgonstans i Bibeln.
Ja, vi lever i ett demokratiskt land med humanistiskt liberala orienteringar.
Nej, lÄngt ifrÄn mig att avvika frÄn dessa orienteringar!
Men i Bibeln kan man ocksĂ„ lĂ€sa: ”Öga för öga, tand för tand”

Men!

Om det Àr riktigt att pappan verkligen Àr den som har utfört det horribla dubbel mordet av sina egna barn,
dÄ finns det absolut inga ursÀkter!
Det gÄr inte att sÀtta nÄgon etikett, att klassificera det som har hÀnt!

DÄ lÄt mig vara förbannat!

Ja, ett sÄdant horribelt mord bör straffas med det absolut högsta straffet.
TyvÀrr finns det inget straff som skulle kunna tillÀmpas till det som har hÀnt!
Att tillÀmpa ett straff enligt gÀllande lag har absolut ingenting att göra med hÀmnd eller annat!

Avos

• Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 1242
    • Visa profil
    • Ett Annat Sverige
HORRIBELT
« Svar #4 skrivet: 18 mars 2008, 18:54:27 PM »
Jag hÄller med dig om att det ultimata straffet bör införas, men ENDAST för myndighetspersoner som begÄtt grova brott.

Jag anser att det inte finns en mÀnniska sÄ ondskefull och farlig att han förtjÀnar dödstraff för enbart sina synder och ondska. Jag anser att vÀrldens vÀrsta monster jag kÀnner till som levat pÄ jorden,i nutid och fredstid, kannibalen, massmördaren, och vÄldtÀktsmannen Tjekotilo, som vÄldtagit, styckat, och Àtit upp 52 barn, inte borde ha avrÀttats.

Han bad sjÀlv att bli avrÀttad, eftersom han menade sig vara ett monster.

Kan man skicka folk till mÄnen, kan man bygga en betongbunger med om man vill, tvÄ meter tjocka vÀggar, med en vakt pÄ varje sida ! Staten ska aldrig skylla pÄ att den varken har rÄd, eller tekniska möjligheter att förvara en mÀnniska.Det Àr inte av hÀnsyn till brottslingen, utan dÀrför att vi inte ska ha enskilda mÀnniskors blod pÄ vÄra hÀnder.

Vad det gĂ€ller grova myndighetsbrottslingar, sĂ„ bör de dömas till döden, för sina brottet mot det FÖRTROENDE de missbrukat, inte i egenskap av enskild individ. Syftet Ă€r dĂ„ att ingen ska tro att vĂ€rsta pĂ„följden blir ett straff som kan halveras, omförhandlas, och slutligen med hjĂ€lp av andra brottslingar smita undan, med rotering av brottslingarna pĂ„ sina poster.
Alla myndighetspersoner bör kÀnna repet kring halsen, nÀr de tÀnker pÄ hur de kan leka med lagen som sin egen egendom.
Den som arbetar Ät den förhoppningsvis av Gud givna överheten, ska veta att det brott han dÄ begÄtt, Àr sÄ stort svek, att det inte kan jÀmföras med nÄgot brott mot en eller flera individer. Det Àr brottet mot ALLT. Lika stort som landsförrÀderi, men bör dömas hÄrdare i alla fall. DÀrför krÀvs det att den grove myndighetsbrottslingen avbetalar sina synder, för att underlÀtta för sin salighet.

Det kanske kan tyckas att det Àr inte allvarligt jag sÀger detta, men om jag fick se dem hÀnga dÀr, skulle jag nog skratta.
Denna person har av myndigheterna berövats sina rÀttigheter, och skriver dÀrför mot sin vilja anonymt.Att skriva anonymt skadar de mÀnskliga rÀttigheterna och skyddar de som angriper rÀttigheterna

coffeebreak

• Gäst
HORRIBELT
« Svar #5 skrivet: 18 mars 2008, 22:42:00 PM »
föga förvÄnande att vissa pÄ det hÀr dÄrhuset verkar vara för dödsstraff...

:roll:  :roll:  :roll:

valens

• Newbie
  • *
    • Visa profil
HORRIBELT
« Svar #6 skrivet: 19 mars 2008, 08:37:03 AM »
Det Ă€r en oerhört stor skillnad mellan att i allra högsta grad fördöma en grymt, horribelt, omĂ€nskligt gĂ€rning och att ”vara för dödstraff”.

Nej, det Àr jag inte för dödstraff, det enda vad jag gjorde (och fortfarande gör jag det!) det var (det Àr) att döma till evig osalighet det som inte hör till den mÀnskliga, det som aldrig bör hÀnda!

Sist men inte minst, vilket Àr caférastens verkliga ÀndamÄl pÄ ett dÄrhus?

Avos

• Newbie
  • *
    • Visa profil
    • Ett Annat Sverige
HORRIBELT
« Svar #7 skrivet: 19 mars 2008, 08:43:27 AM »
Citat frćn: "valens"
Det Ă€r en oerhört stor skillnad mellan att i allra högsta grad fördöma en grymt, horribelt, omĂ€nskligt gĂ€rning och att ”vara för dödstraff”.

Nej, det Àr jag inte för dödstraff, det enda vad jag gjorde (och fortfarande gör jag det!) det var (det Àr) att döma till evig osalighet det som inte hör till den mÀnskliga, det som aldrig bör hÀnda!

Det helt vanliga mördandet av myndighetsbrottslingarna som sker ostraffat gĂ„r  vidare, det Ă€r ju inte förbjudet i FN-stadgan. Finns det lagliga sĂ€tta att ta ihjĂ€l de grova myndighetsbrottslingar sjĂ€lva utan att bryta mot FN-stadgan ?
Denna person har av myndigheterna berövats sina rÀttigheter, och skriver dÀrför mot sin vilja anonymt.Att skriva anonymt skadar de mÀnskliga rÀttigheterna och skyddar de som angriper rÀttigheterna

coffeebreak

• Gäst
HORRIBELT
« Svar #8 skrivet: 19 mars 2008, 09:08:18 AM »
Citat frćn: "valens"

Skönt att du iallafall erkÀnner att det de facto Àr ett dÄrhus...

Jag Àr bara nyfiken pÄ er vÀrld, thats it... Har egentligen inget djupgÄende syfte med att dskutera hÀr förutom att jag gillar att utmana min bild lite. Har mÀrkt att jag dessutom utmanar andras, och det Àr ju en bonus... :)

Morgan Ohlson

• Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 176
    • Visa profil
Varning för scharlataner!
« Svar #9 skrivet: 19 mars 2008, 10:43:55 AM »
Citat frćn: "coffeebreak"

En mycket viktig sak att beakta nÀr man Àgnar sig Ät debatt, Äsiktskamp, politiskt arbete och dylikt Àr att den finns en lÄngt gÄngen vilja att infiltrera verksamheter.

Det tydligaste exemplet var vÀl hÀr om Äret dÄ Sverigedemokraterna planerade och sedan försökte "kuppa" sig till flera ledande poster i Skattebetalarnas förening. SjÀlv har jag blivit mobbad /trakasserad av en ordförande i en "anti-mobbningsförening". Vissa föreningar (vissa sport /friluftsföreningar) har ocksÄ en hel del pengar som vissa anser viktigt att kontrollera sÄ att inte föreningen tas över och mÄngmiljonbelopp plötsligt gÄr till propaganda som Àr politikt vinklad.

SĂ„dana personer kan vara t.ex:
# Enbart "skadligt egoistiska" och driver en egen kamp som egentligen inte passar i den aktuella föreningen.
# Rena scharlataner som deltar och lotsas sympatisera med föreningen men som egentligen till 100% driver en dold agenda att splittra, förleda, sprida lögner etc.

I forum som www.nkmr.org finns garanterat 1 eller flera personer (alias) som inte har rent mjöl i pÄsen utan har avsikten att rycka sönder debatten och sprida "illasinnade frön" som ska förleda folk bort frÄn en hederlig rÀttvisekamp.

Är jag konspiratorisk? Nej, mitt resonemang bygger bara pĂ„ vanligt sunt förnuft. VĂ€rlden fungerar sĂ„ hĂ€r och det finns, vilket vi vet, sĂ„dana nĂ€tverk som har stort intresse av att hĂ„lla sig informerade om vad som hĂ€nder inom alla forum /föreningar som t.ex har politisk eller politisk-liknande verksamhet. NKMR bedriver ju inte höger-vĂ€nsterpolitik men Ă€r definitivt en förening som har ett politiskt mĂ„l, utanför höger-vĂ€nsterskalan.

----------------------------------
Viktigt tillÀgg efter: Notera sÀrskilt att utpekanden direkt mot enskilda Àr ingenting som jag Àgnar mig Ät DOLT. StartinlÀgget tyckte jag innehöll en dum Äsikt och det har jag tydligt visat. Personer som kÀnner sig pÄhoppade fÄr helt ta ansvar för det sjÀlva eller förklara hur och varför de vill ha en ursÀkt.
.
.
Morgan Ohlson, terroriserats systematiskt i över 20 Är.

__ LĂ€nkstation Fakta, vittnesmĂ„l:   http://www.debatthuset.com/forums/showthread.php?t=11929

.

Avos

• Newbie
  • *
    • Visa profil
    • Ett Annat Sverige
HORRIBELT
« Svar #10 skrivet: 19 mars 2008, 10:55:21 AM »
Citat frćn: "Jan-Olof Larsson"

2.   Att mörda och ha dödsstraff bryter mot FN-konvention

Om Sverige avskaffade straffet för mord sÄ kunde dessa myndighetsbrottslingar försvinna in i snöslungan istÀllet. DÄ Àr det kanske inte ett konventions-brott ?FN kanske skÀnker pengar till bygge av ett monument över fosterbarns industrins offer/konventionernas upprÀtthÄllade ?

Avos

• Newbie
  • *
    • Visa profil
    • Ett Annat Sverige
HORRIBELT
« Svar #11 skrivet: 19 mars 2008, 11:26:17 AM »

En tanke till jag har, Àr att man skulle kunna kringgÄ konventionen genom att myndighetspersoner, specificerades tillhöra arten "insekter".FN har inga konventioner dÀr .Jag personligen brukar slÄ ihjÀl insekter hemma med humoristiska kommentarer, sÄ saken skulle ju bli Àven moraliskt sett lÀttare för andra dÄ att lösa. För min del har det sedan en lÀngre tid inte varit nÄgot problem, vad det gÀller mitt synsÀtt pÄ grova myndighetsbrottslingar, dÄ jag stÄtt under inflytande av dÄliga föredömen sÄ lÀnge att jag har börjat lÀsa om. Jag vet ju en del om synsÀtt pÄ insekter, dÄ jag och andra hela livet blivit betraktade som sÄdana av myndigheterna.

coffeebreak

• Gäst
Re: Varning för scharlataner!
« Svar #12 skrivet: 19 mars 2008, 11:39:07 AM »
Citat frćn: "Morgan Ohlson"

En mycket viktig sak att beakta nÀr man Àgnar sig Ät debatt, Äsiktskamp, politiskt arbete och dylikt Àr att den finns en lÄngt gÄngen vilja att infiltrera verksamheter.

Det tydligaste exemplet var vÀl hÀr om Äret dÄ Sverigedemokraterna planerade och sedan försökte "kuppa" sig till flera ledande poster i Skattebetalarnas förening. SjÀlv har jag blivit mobbad /trakasserad av en ordförande i en "anti-mobbningsförening". Vissa föreningar (vissa sport /friluftsföreningar) har ocksÄ en hel del pengar som vissa anser viktigt att kontrollera sÄ att inte föreningen tas över och mÄngmiljonbelopp plötsligt gÄr till propaganda som Àr politikt vinklad.

SĂ„dana personer kan vara t.ex:
# Enbart "skadligt egoistiska" och driver en egen kamp som egentligen inte passar i den aktuella föreningen.
# Rena scharlataner som deltar och lotsas sympatisera med föreningen men som egentligen till 100% driver en dold agenda att splittra, förleda, sprida lögner etc.

I forum som www.nkmr.org finns garanterat 1 eller flera personer (alias) som inte har rent mjöl i pÄsen utan har avsikten att rycka sönder debatten och sprida "illasinnade frön" som ska förleda folk bort frÄn en hederlig rÀttvisekamp.

Är jag konspiratorisk? Nej, mitt resonemang bygger bara pĂ„ vanligt sunt förnuft. VĂ€rlden fungerar sĂ„ hĂ€r och det finns, vilket vi vet, sĂ„dana nĂ€tverk som har stort intresse av att hĂ„lla sig informerade om vad som hĂ€nder inom alla forum /föreningar som t.ex har politisk eller politisk-liknande verksamhet. NKMR bedriver ju inte höger-vĂ€nsterpolitik men Ă€r definitivt en förening som har ett politiskt mĂ„l, utanför höger-vĂ€nsterskalan.

.

oj, sÄ nu Àr jag en scharlatan ocksÄ? Jag har blivit kallad bÄde det ena och det andra sen jag kom hit, men den var ny! :) Intressant att det var en liten kommentar om dödsstraff som triggade igÄng dig.

Jag har inget sĂ„dant syfte du beskriver med att vara hĂ€r... Jag skiter verkligen högaktningsfullt i er verksamhet i övrigt, jag Ă€r bara hĂ€r för att diskutera och har inte för avsikt att störta er lilla hemliga klubb. Oroa dig inte för det!  Om jag sĂ„r nĂ„gra frön, ok, so be it... Illasinnade? Det fĂ„r du eller nĂ„gon annan avgöra...

Tycker du att det Àr lite jobbigt att jag Àr hÀr? Vore det bÀttre om alla var rörande överens i alla frÄgor hÀr inne? Blir det lite obekvÀmt nÀr nÄgon ifrÄgasÀtter?

Du kan ju alltid skicka en förfrÄgan till administratörerna om att fÄ mig avstÀngd. Det skulle lösa dina problem, iallafall temporÀrt...

Avos

• Newbie
  • *
    • Visa profil
    • Ett Annat Sverige
Re: Varning för scharlataner!
« Svar #13 skrivet: 19 mars 2008, 11:56:08 AM »

oj, sÄ nu Àr jag en scharlatan ocksÄ? Jag har blivit kallad bÄde det ena och det andra sen jag kom hit, men den var ny! :) .

Rune har du kallats, Jag har sĂ„ dĂ„ligt minne, men det var vĂ€l en fyra fem till alias bara under den tid jag har varit med. Jan-Olov Ă€r mer expert inom aliasforskningen. Har du nĂ„gon lista vi skulle kunna fĂ„ del av ? Thomas Nord pĂ„ Usenet kom upp i 1500 alias. Är du eventuellt en utmanare ?

Avos

• Newbie
  • *
    • Visa profil
    • Ett Annat Sverige
HORRIBELT
« Svar #14 skrivet: 19 mars 2008, 12:06:38 PM »

Funderar vidare pÄ detta knepiga tema. FN krÀver ju att varje land ska ha en nationell arme, för att sÀkra freden, samt att FN ska upprÀtthÄlla en fredstyrka. De som kÀmpat lidit och dött i FNs tjÀnst har gjort det i vÀrlds-samfundets tjÀnst.

Om fosterbarnsindustrins offer dÄ mÄste dö i konventionens namn, kan de vÀl ÀndÄ sÀgas ha dött i vÀrlds-samfundets tjÀnst ?

SjÀlv blev jag befriad frÄn vÀrnplikten förresten, dÄ jag ansÄgs vara fel typ.