Jag hÄller med dig om att det ultimata straffet bör införas, men ENDAST för myndighetspersoner som begÄtt grova brott.
Jag anser att det inte finns en mÀnniska sÄ ondskefull och farlig att han förtjÀnar dödstraff för enbart sina synder och ondska. Jag anser att vÀrldens vÀrsta monster jag kÀnner till som levat pÄ jorden,i nutid och fredstid, kannibalen, massmördaren, och vÄldtÀktsmannen Tjekotilo, som vÄldtagit, styckat, och Àtit upp 52 barn, inte borde ha avrÀttats.
Han bad sjÀlv att bli avrÀttad, eftersom han menade sig vara ett monster.
Kan man skicka folk till mÄnen, kan man bygga en betongbunger med om man vill, tvÄ meter tjocka vÀggar, med en vakt pÄ varje sida ! Staten ska aldrig skylla pÄ att den varken har rÄd, eller tekniska möjligheter att förvara en mÀnniska.Det Àr inte av hÀnsyn till brottslingen, utan dÀrför att vi inte ska ha enskilda mÀnniskors blod pÄ vÄra hÀnder.
Vad det gĂ€ller grova myndighetsbrottslingar, sĂ„ bör de dömas till döden, för sina brottet mot det FĂRTROENDE de missbrukat, inte i egenskap av enskild individ. Syftet Ă€r dĂ„ att ingen ska tro att vĂ€rsta pĂ„följden blir ett straff som kan halveras, omförhandlas, och slutligen med hjĂ€lp av andra brottslingar smita undan, med rotering av brottslingarna pĂ„ sina poster.
Alla myndighetspersoner bör kÀnna repet kring halsen, nÀr de tÀnker pÄ hur de kan leka med lagen som sin egen egendom.
Den som arbetar Ät den förhoppningsvis av Gud givna överheten, ska veta att det brott han dÄ begÄtt, Àr sÄ stort svek, att det inte kan jÀmföras med nÄgot brott mot en eller flera individer. Det Àr brottet mot ALLT. Lika stort som landsförrÀderi, men bör dömas hÄrdare i alla fall. DÀrför krÀvs det att den grove myndighetsbrottslingen avbetalar sina synder, för att underlÀtta för sin salighet.
Det kanske kan tyckas att det Àr inte allvarligt jag sÀger detta, men om jag fick se dem hÀnga dÀr, skulle jag nog skratta.