Men hur gör man? Att starta parti?
Hur brukar det gå för nya partier?
Finns det bra föreningar man bör bli medlem i?
Debattartiklar... okej, men vilka medier tar in dem?
Vad är en ideologi ? Jag tycker att konservatismen är något som borde kunna skapa ordning i samhället. Men frågan är vad jag menar med detta och vad andra menar med detta. Jag menar att man ska bevara folkets traditionella sätt att leva, men talar du med en konservativ politiker, så kommer du troligen att upptäcka att han vill förstöra folkets traditionella sätt att leva.
Ideologierna är döda, men traditionerna ska leva om vi håller liv i dem. Traditionerna lever i de grundläggande sociala enheterna, som familjerna exempelvis. Det är dessa sociala strukturer som hindrar folk från att flippa ur. Om man ansluter sig till de befintliga ideologierna så kommer man att arbeta för makten, snarare än för värdegrunder. Politiken har inte förmågan att påverka som då folkrörelserna var levande. Idag så väljer många att vara politiskt aktiva i nätverk och intresseorganisationer, därför att politiken anses vara omöjlig att påverka och outvecklingsbar.
Något konkret recept har jag inte, ändra där det går att ändra, släpp fram krafterna. Men framför allt länka informationen mellan alla framstegsvänliga krafter.
Hur mutar man in mer mark i rättvisan och demokratins namn!?
Det är kärnfrågan enligt min mening. För man kan inte få det man inte kan nå. Varje dag kommer det in ca 65-100 inlägg på swnet.politik, idag 100, på morgonen. Vad som finns där att läsa vet du. Av dessa inlägg består ca 5 av tankar tänkta av folk som funderar över världen. Vad tror du att man kan göra av sådan människor som resten? Resten ägnar sig åt vad du säkerligen definierar som fascism, jag för min del definierar deras mordhot, hot om misshandel och förtal som tomskallighet. Spelar ingen roll vad kan kallar det egentligen, för det handlar om outvecklingsbara människor , och 80% filtrerar jag numera bort. "Demokrati"...
Jag tycker iaf att det är talande att det på internet inte finns ett politikforum värt namnet. Det finns helt enkelt inte tillräckligt med folk i sverige för att få samman ett gäng intresserade !
Så här är människan idag. Totalt förvirrad och förvildad, vi skäller mycket på sociala, för att staten tänker ta över föräldrarollen, men när man läser vad dessa människor skriver, exempelvis fysikern och forskaren Ulf Sundin, eller den kristne juristen Anneli Halme, så baxnar man.
Jag var på lillgrabbens skola igår. Där satt en lärarinna och talade barnen till rätta ute i korridoren,att man inte ska viska bakom ryggen på varandra, att man ska vara vänner etc. Jag hade nyligen läst swnet.politik, och gissa vad jag tänkte ! Dessa barn går att förändra, men dessa vuxna, som är än värre, går inte längre att förändra.Under tiden gör sociala i dagens sverige raider, bland familjerna, där de vuxna är som barn, och barnen är som vuxna..