Författare Ämne: Feminism  (läst 2786 gånger)

No Name

• Gäst
Feminism
« skrivet: 02 augusti 2003, 19:59:19 PM »
Hej,

Jag är övertygad om att den feminism som finns i Sverige är av ondo. Senan 70-talet har pilen pekat ner. Kvinnor kan men inte alla. Många kvinnor kan inte. I detta forum klagas mest på kvinnor. Kvinnor och manliga fjollor!

Jag har rum till min dotter, köper lördagsgodis, kläder, veckopeng och leksaker (allt större mer än hos modern) samt hämtar och lämnar hos modern varannan helg. Jag får betala samma underhåll som fäder som skiter i sina barn (har nästan börjat förstå varför). Jag får dessutom betala underhåll när min dotter är hos mig 5 veckor på sommaren (om än reducerat). Borde inte jag ha barnbidrag av modern denna tid? Underhåll lika så.  Kommer vi inte till rätta med dessa feministiska saker i sverige väljer folk som mig att skatta i Sverige så lite som möjligt eftersom vi inte har samma service som andra. Vi värderas inte lika högt trots att vi sällan eller aldrig går på bidrag. Det innebär att Sverige får mindre och mindre i kassan. :cry:  Vem vill betala försäkringar (t försäkringskassan) man aldrig kan utnyttja själv? Inte jag i alla fall.

Lika=Rätt
Olika = Fel

MVH

Medborgare i Solna

Ruby Harrold-Claesson

• Global Moderator
  • Newbie
  • Antal inlägg: 690
    • Visa profil
Feminismen
« Svar #1 skrivet: 07 augusti 2003, 08:44:48 AM »
Bäste Medborgare i Solna,

Du föreslår att vi ska ha en sektion om feminismen på NKMR:s Diskussionsforum.

Vi är fullt medvetna om de feministiska strömningarna som har infiltrerat våra domstolar - t o m de manliga domarna har svalt dem med hull och hår - men för närvarande finner jag att detta står lite utanför våra ämnesområden. Tvångsomhändertagande av barn verkställs av kvinnor - huvudparten av socialsekreterarna är ju kvinnor, kanske uppemot 95 % av dessa - mot andra kvinnor. Åtgärderna drabbar oftast ensamstående kvinnor och/eller invandrarkvinnor och givetvis också barnen och fädren i den mån de är engagerad i sina barn. Den feminism som du tar upp kommer till uttryck främst i vårdnadstvister, dvs mellan mor och far, inte i vårdnadstvister mellan staten och familjen.

Jag vill därför rekommendera en hemsida Without my child som tar upp statsfeminismen i sin vidrigaste form dvs den terror som bedrivs mot män med myndigheternas och domstolarnas välvilliga bistånd. Det gäller falska anklagelser om incest och sexuella övergrepp i samband med skilsmässor och vårdnadstvister.

Jag vill också hälsa dig välkommen att besöka NKMR:s artikelarkiv 11 Incest och sexuella övergrepp där du kan läsa om de moderna häxprocesserna mot män.

Vänliga hälsningar

Ruby H-C

Anonymous

• Gäst
feminist
« Svar #2 skrivet: 07 augusti 2003, 15:28:53 PM »
Du som kritiserar feminismen. Välkommen att debattera på antifeminist.nu.

B´s Mamma.

• Gäst
Feminismen
« Svar #3 skrivet: 10 augusti 2003, 08:57:25 AM »
Hej!

Som svensk kvinna instämmer jag helt.
Feminismen har gått helt överstyr i detta land.
FAMILJEN är inte viktig och knappt några barn alls föds längre i Sverige.

Bara kvinnor på socialen från receptionist till socialsekreterare(vår är nyutexaminerad,orutinerad,inkompetent och utan egna barn...) till högre chefer,bara kvinnor på utredningshemmet i vårt LVU-fall från städerska till Institutionschef (väldigt ung kvinna utan egna barn...),kvinnlig domare i både Länsrätten och Kammarrätten och nästan alla nämndemän(MÄN?!)har varit kvinnor,inte konstigt vi aldrig har någon chans...
Nu ska vi se om Regeringsrätten kommer att ta upp vårt fall men jag har helt tappat tron på laglig rättvisa i Sverige.

Många utländska människor (från all världens hörn) boendes både i och utanför Sverige kallar Sverige för ett Nazi land.
Skillnaden är väl att nu har vi inga Gestapo MÄN utan istället är vi nedlusade med, vad jag och min man kallar dem,Swedish Nazi Bitches/Butch. (Inget ont om de homosexuella som är Butch).

En man från Nigeria sa till mig för någon vecka sedan:
"Svenska kvinnor vill vara som män och männen vill vara som kvinnor här,vad är fel med er svenskar?".

Inkompetenta,arroganta, och hjärtlösa kvinnor tar över på alla områden och inget händer!!!
Vissa protesterar och blir bestraffade på olika vis som tex. att de tar ens barn, men som svensk har man lärt sig att lyda,acceptera och följa systemet, låter verkligen som Nazi-Tyskland...

Kram, B´s Mamma.

P.S Kollade på ett program på Discovery om par som är seriemördare.
Vet ni att så gott som i ALLA fall är det kvinnorna som planerar morden in i minsta detalj,sen får mannen göra grovgörat :wink: