IDagens DN sÄ berÀttas om den nya utbyggnaden av den fascistiska staten. Barnhus ska upprÀttas i varje kommun, dÀr barn som "har utsatts för brott" ska förhöras. Det kan ju verka lite mÀrkligt för den utomstÄende, att ett helt hus byggs för detta ÀndamÄl.
Men den skrÀmmande verkligheten bakom detta Àr att rÀttsapparaten ska sammansmÀlta med sÀrintressena som behÀrskar staten.Jag tror inte pÄ att det Àr barn som har blivit utsatta för brott som ska förhöras dÀr: Jag tror att det ska bli en generell hantering av Àrenden som Àr anledningen till byggandet av dessa hus i alla kommuner.'
"Nyheten" i detta Ă€r att barn ska förhöras av förhörsledare, och i ett angrĂ€nsande rum ska Ă„klagare, socialsekreterare , psykologer TILLSAMMANS se detta pĂ„ en tv-skĂ€rm. Ă
klagaren ska kunna ta omedelbart beslut under pÄverkan av de andra. Hela integriteten hos Äklagarens beslut rivs alltsÄ ned. Tidigare har Äklagaren fattat beslut enskilt efter att ha sett en vidoeinspelning, men nu Àr det tydligen slut med detta.
Jag tror att det borde bli en vattendelare, mellan de Äklagare som vill vara hederliga, och de som Àr skrupelfria. Socialsekreterarna Àr ju bÄde utredare sÄvÀl som motpart i LVU-mÄlen. Det Àr ju mycket pinsamt att Äklagaren ska missunnas att fatta beslut utan ena partens nÀrvaro.