Författare Ämne: Barnhus- Hitlerstatens nya utbyggnad.  (läst 7973 gćnger)

Avos

• Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 1242
    • Visa profil
    • Ett Annat Sverige
Barnhus- Hitlerstatens nya utbyggnad.
« skrivet: 05 mars 2008, 18:48:45 PM »
IDagens DN sÄ berÀttas om den nya utbyggnaden av den fascistiska staten. Barnhus ska upprÀttas i varje kommun, dÀr barn som "har utsatts för brott" ska förhöras. Det kan ju verka lite mÀrkligt för den utomstÄende, att ett helt hus byggs för detta ÀndamÄl.

Men den skrÀmmande verkligheten bakom detta Àr att rÀttsapparaten ska sammansmÀlta med sÀrintressena som behÀrskar staten.Jag tror inte pÄ att det Àr barn som har blivit utsatta för brott som ska förhöras dÀr: Jag tror att det ska bli en generell hantering av Àrenden som Àr anledningen till byggandet av dessa hus i alla kommuner.'

"Nyheten" i detta Ă€r att barn ska förhöras av förhörsledare, och i ett angrĂ€nsande rum ska Ă„klagare, socialsekreterare , psykologer TILLSAMMANS se detta pĂ„ en tv-skĂ€rm. Åklagaren ska kunna ta omedelbart beslut under pĂ„verkan av de andra. Hela integriteten hos Ă„klagarens beslut rivs alltsĂ„ ned. Tidigare har Ă„klagaren fattat beslut enskilt efter att ha sett en vidoeinspelning, men nu Ă€r det tydligen slut med detta.

Jag tror att det borde bli en vattendelare, mellan de Ă„klagare som vill vara hederliga, och de som Ă€r skrupelfria. Socialsekreterarna Ă€r ju bĂ„de utredare  sĂ„vĂ€l som motpart i LVU-mĂ„len. Det Ă€r ju mycket pinsamt att Ă„klagaren ska missunnas att fatta beslut utan ena partens nĂ€rvaro.
Denna person har av myndigheterna berövats sina rÀttigheter, och skriver dÀrför mot sin vilja anonymt.Att skriva anonymt skadar de mÀnskliga rÀttigheterna och skyddar de som angriper rÀttigheterna

undrande

• Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 15
    • Visa profil
SV: Barnhus- Hitlerstatens nya utbyggnad.
« Svar #1 skrivet: 30 september 2009, 17:00:46 PM »
I söta staden Simrishamn har man ett Kakhus. I det huset ska förÀldrar bli bjudna pù kakor och kaffe som serveras av socialtanterna medan de smùpratar om sina familjer och har trevligt. Barnen har tystnadsplikt!!!! Enligt socialen. Ja dÀr ska man trÀffas och berÀtta om sina problem medan barnen leker bredvid.DÀr hadde jag möten med socialen som stal mitt barn. Jag rymde Sverige med ett som de inte lyckades stjÀla.Jag tror det Àr dags att skriva en ny hans och greta saga med socialhÀxorna i Kakhuset som de sjÀlva kallar huset.

undrande

• Newbie
  • *
    • Visa profil
« Svar #2 skrivet: 30 september 2009, 17:02:20 PM »
Glömde frĂąga om det finns flera sĂąnna hus i sverige? Är det nĂągon som kĂ€nner till det?

Avos

• Newbie
  • *
    • Visa profil
    • Ett Annat Sverige
« Svar #3 skrivet: 04 oktober 2009, 08:03:54 AM »
Glömde frĂąga om det finns flera sĂąnna hus i sverige? Är det nĂągon som kĂ€nner till det?
Nej, okÀnt. Intressant. Detta mÄste vÀl ha varit lÀnge sedan dÄ sociala fortfarande kunde drömma om att ha förankringar i folket, och hÄlla sin brottsliga verksamhet hemlig samtidigt .
Denna person har av myndigheterna berövats sina rÀttigheter, och skriver dÀrför mot sin vilja anonymt.Att skriva anonymt skadar de mÀnskliga rÀttigheterna och skyddar de som angriper rÀttigheterna

undrande

• Newbie
  • *
    • Visa profil
« Svar #4 skrivet: 04 oktober 2009, 17:21:09 PM »
Nej det fanns för tvù ùr sen nÀr jag stack frùn sverige och har en kontakt i sverige som blev inbjuden att gù dÀr medan de utreddes om hon klarade sina 2 barn sjÀlv. De sa Àven till henne att barnen har tystnadsplikt.Hon tackade nej. Socialen kom inte ùt hennes barn men de tyckte att hon inte var sammarbetsvillig.Det bar nùgon mùnad sen.

Avos

• Newbie
  • *
    • Visa profil
    • Ett Annat Sverige
« Svar #5 skrivet: 05 oktober 2009, 08:02:45 AM »
Nej det fanns för tvù ùr sen nÀr jag stack frùn sverige och har en kontakt i sverige som blev inbjuden att gù dÀr medan de utreddes om hon klarade sina 2 barn sjÀlv. De sa Àven till henne att barnen har tystnadsplikt.Hon tackade nej. Socialen kom inte ùt hennes barn men de tyckte att hon inte var sammarbetsvillig.Det bar nùgon mùnad sen.

Du har tur som kunnat lĂ€mna detta land, men de hann med att stjĂ€la ett barn av dig innan du lĂ€mnade landet tydligen. Jag har blivit tvungen att bo kvar hĂ€r eftersom jag har gemensam vĂ„rdnad. Jag hade sĂ€kerligen förlorat bĂ„da barnen om jag stuckit utomlands, eftersom mamman inte skött detta speciellt vĂ€l.  Det liv man lever hĂ€r Ă€r Kafka-Sverige.
NĂ€r som helst kan man dras inför domstol och dömas av en skrattande domstol till det svĂ„raste straff som kan drabba en hederlig mĂ€nniska: att de stjĂ€l barnen. Om man frias, kan processen nĂ€r som helst börja om igen. För att kunna leva  hĂ€r som fri mĂ€nniska mĂ„ste myndighetsbrottslingarna avlĂ€gsnas.

undrande

• Newbie
  • *
    • Visa profil
« Svar #6 skrivet: 08 oktober 2009, 09:54:06 AM »
Sociala började med pùtryckningar och vÀdjanden till min före detta man nÀr jag rymde sverige med ena barnet.De ville att han skulle skriva under papper sù att de kunde jaga oss utomlands.De sa att han inte skulle fù trÀffa dottern som de hadde i sina klor, om han inte skrev pù.Han blev vÀldigt stressad.Men han vÀgrade och sa att han litar helt pù mej, att jag Àr en bra mamma.Konstigt att de inte satte interpol efter oss utan hans underskrift. Nu Àr vi hemmastadda hÀr och jag tror inte att jag nùgonsin kommer att flytta tillbaka till sverige igen.Han har fùtt trÀffa den andra dottern i alla fall och socialen har betalat hans resor.

Ruby Harrold-Claesson

• Global Moderator
  • Newbie
  • Antal inlägg: 690
    • Visa profil
« Svar #7 skrivet: 23 november 2009, 09:40:26 AM »

Det finns ett center i Malmö som kallas "UmgÄsen" och ett i Norrköping som kallas "Familjecentralen Fenix", men det enda som jag vet om dessa stÀllen Àr att de anvÀnds som "neutrala" platser dÀr förÀldrar kan trÀffa sina tvÄngsomhÀndertagna barn.

Finns det nÄgon som vet mer?

igOgla481

• Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 1
    • Visa profil
« Svar #8 skrivet: 24 november 2009, 19:19:41 PM »
Hej!
I Linköping, som Àr en av de vÀrsta orterna i Sv. vad gÀller LVU-övergrepp mot familjer, finns ocksÄ ett etablerat " barnahus ", dock ej Ànnu med nÄgot " gulligt " namn som " Kakhuset " vad jag vet.
Fenomenet " barnahus " tycks vara en uppföljning av de "hemliga samrÄdsmöten" ( soc.sekr., polis, Äklagare, barnpsykiatriker m.fl.) som initierades i mitten av 90-talet av den (ö)kÀnda incestfanatikern f.d. krim.insp. Monicka Dahlström Lannes fr. Eskilstuna.
I varje fall anvÀnds "Barnahus" i Linköping pÄ det sÀttet (fÀrskt exempel i ett pÄgÄende LVU-Àrende).
SÄdana Äterkommande hemliga samrÄdsmöten kunde pÄgÄ lÀnge utan förÀldrarnas vetskap.
SÄg idag att RÀdda Barnen plockat bort Dahlström Lannes bok " Mot dessa vÄra minsta." ur sitt sortiment. Alltid nÄgot lite positivt att hon inte lÀngre Àr rumsren ens pÄ RÀdda Barnen.
ÖnskvĂ€rt vore ju om RĂ€dda Barnen aktivt vĂ„gade kritisera LVU-/fosterbarnshanteringen i Sv. men det Ă€r kanske att hoppas pĂ„ för mycket.

" FÄ av oss ger lÀtt upp vÄr tro att samhÀllet pÄ ett eller annat sÀtt Àr begripligt och vettigt.
  Tanken att staten har tappat förstĂ„ndet och straffar oskyldiga mĂ€nniskor Ă€r outhĂ€rdlig."
                                                                                    ( Artur Miller, dramatiker )

F.d. fosterbarn-mkt vĂ€l pĂ„lĂ€st.
« Senast ändrad: 25 november 2009, 13:37:34 PM av igOgla481 »