Författare Ämne: Rättsystemets trovärdighet  (läst 3345 gånger)

Avos

• Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 1242
    • Visa profil
    • Ett Annat Sverige
Rättsystemets trovärdighet
« skrivet: 05 mars 2008, 18:36:14 PM »
Sverige lär ha en av världens sämsta poliskÃ¥rer, i detta fÃ¥r man väl förstÃ¥s räkna in hela rättsystemet.  Min äldre son rÃ¥kade ut för ett överfall i förrgÃ¥r. Tre kriminella misshandlade honom grovt, de hade frÃ¥gat honom om han hade en cigarett, och han hade svarat fel pÃ¥ den frÃ¥gan..

MIsshandeln var mycket systematisk, försiggick inför äldre vittnen, som kom ut ur sina lägenheter och försökte avbryta misshandeln, vilket de ignorerade. Misshandeln  inriktades pÃ¥ att invalidisera eller döda honom, dÃ¥ de med hÃ¥rda kängor sparkade främst mot tinningarna, och bakhuvudet. Med nÃ¥gra brutna revben, rivsÃ¥r och blÃ¥märken verkar han ha klarat sig. De stal hans pengar, tog hans mobiltelefon, ringde terrorsamtal till folk i hans adressbok,samt har efterrÃ¥t hotat honom att det ska bli mer.Förövarna var kända,hade villkorligt, och begÃ¥tt flera brott som de inte blivit straffade för.

Jag avrådde honom för att anmäla, då sverige helt enkelt inte är en rättstat, och det kan lika gärna bli han som blir drabbad, och förövarna som blir belönade. När polisen skulle förhöra honom, så kallades han med den glada kommentaren "Hur har en så stor kille som du fått stryk?".

Läkaren som undersökte honom tyckte också att det var en väldigt humoristisk misshandel. Han tog bara med en del av skadorna i intyget.
Polisen skickade ingen kopia på anmälan. Nej, då de hade så bråttom att lägga ned utredningen, så tre dagar efter anmälan, så fick han avslag på utredning av händelsen.

Dessa killar har alltså fått villkorligt, och om en enda händelse till skulle inträffat, så skulle det bli fängelse för dem. Polisen lägger ned utredningen mot dem, trots att det fanns tre vuxna vittnen.De får slippa straff, fastän polisen har dem som i en liten ask.

Helt klart bör hederliga människor passa sig för polisen. Brottslingarna, som sista tiden begÃ¥tt nya brott varje vecka, har fÃ¥tt nytt mod. Idag kom nya hotelser över internet mot sonen.  

Det positiva i detta är att min sons arbetsgivare på praktikplatsen hans, verkligen bryr sig om honom. Han jobbar bra där, och har fått förtroende. .Han rekommenderade mig att kontakta föräldrarna till förövarna. En god ide i ett samhälle som saknar rättstat !

Men när jag skulle söka upp telefonnumren blev det problem. Jag konfronterades med nÃ¥got jag aldrig tidigare stött pÃ¥ i livet. För det första sÃ¥ verkade det handla om fosterbarn. TvÃ¥ av grabbarna hade autism, men de bodde hos "familjer", där ingen hade samma efternamn som den andre.Inte bara det: de bodde  var för sig allihop ! Efter ett tag sÃ¥ resignerade jag, dÃ¥ det framgick att mamman kunde sakna kontakt med sonen( eller var det fostersonen ?) i mÃ¥nader. Jag insÃ¥g det hopplösa i att försöka fÃ¥ tala med nÃ¥gon ansvarig där, dÃ¥ dessa barn helt enkelt inte hade nÃ¥gon familj !
Denna person har av myndigheterna berövats sina rättigheter, och skriver därför mot sin vilja anonymt.Att skriva anonymt skadar de mänskliga rättigheterna och skyddar de som angriper rättigheterna

Avos

• Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 1242
    • Visa profil
    • Ett Annat Sverige
Rättsystemets trovärdighet
« Svar #1 skrivet: 05 mars 2008, 19:42:22 PM »
Just nu ringde en krimmare, det ska visst bli utredning i alla fall. Det är ju bra, för det är polisens arbete att starta utredningar, och sedan lägga ned dem.
Denna person har av myndigheterna berövats sina rättigheter, och skriver därför mot sin vilja anonymt.Att skriva anonymt skadar de mänskliga rättigheterna och skyddar de som angriper rättigheterna