Det har efterlysts info. om mina formuleringar om mötet med justitiekansler Göran Lambertz fredagen den 2 mars 2007 då jag skrev: "Mötet (...) var mycket givande. Fortsättning följer."
I gruppmail till NKMR:s medlemmar och sympatisörer - inkl. valens - 2007-05-07 skrev jag följande:
"I gruppmail 2007-03-09 där jag berättade om mötet med justitiekansler Göran Lambertz fredagen den 2 mars 2007 skrev jag: "Mötet (...) var mycket givande. Fortsättning följer."
Här följer fortsättningen.
Den 2 maj 2007 skickade jag en skrivelse till JK med rubrik "Barn tvångsomhändertas utan saklig grund". Skrivelsen är undertecknad av 23 advokater och jurister, ett hyresråd och fd kammarrättsråd och en fd åklagare. Skrivelsen har återgivits i dess helhet i Smålands-Tidningen och Samfunnsmagasinet, sfm.no, och som kulturartikel i Världen idag, varldenidag.se, den 7 maj 2007. Ett sammandrag av skrivelsen kommer att publiceras i SvD, Brännpunkt den 9 maj 2007 och i Aftonbladet inom kort. Skrivelsen är publicerad i sektionen "Artiklar" på NKMR:s hemsida."
Läs gärna skrivelsen i
Artiklar.