Författare Ämne: Kvinnojourer är ingen myndighet men jag vill ändå,,,,,  (läst 3535 gånger)

Claudio

• Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 2
    • Visa profil
Kvinnojourer är ingen myndighet men jag vill ändå,,,,,
« skrivet: 22 februari 2008, 14:55:10 PM »
Kvinnojourer är ingen myndighet men jag vill ändå,,,,, dela med mig av de erfarenheter jag tidigare har upplevt.

För några år sedan så blev jag alvarligt hotad några gånger samt att jag tvingades fly från våldshandling vid något tillfälle.

Sista gången som jag hotades på samma grundbegrepp skedde under oktober 2007, inne på mitt lokala bankkontor där jag är känd inför bankjurister och flertalet banktjänstemän, jag hade just avslutat mitt arbete i Oslo därtill att jag inte hade varit ute något i min folkbokförda ort på ca 3 års tid så blev jag praktiskt taget nedtacklad inne i bankens väntsal med ett belopp kontanter i den ena handen och i skyddstagande ställning med den andra handen.

Han gick efter mig när jag försökte att undvika honom inne på banken och sa flera gånger att jag skulle passa på med att flytta från staden medans jag kunde göra det, det slutade med att bankpersonalen tog mig till ett konferensrum och avvisade mannen från bankens lokaler, väl efter mitt ärende så ombads jag att gå ut bakvägen eftersom han väntade på mig vid huvudentrén.

Säkerhetschefen är informerad om saken, flertal banktjänstemän som kom till min undsättning som kan bevittna upploppet inne på banken, dessutom så är det videoupptaget på bankens interna övervakningskameror, jag gör således en polisanmälan om saken några dagar senare och efter ca 2 veckor så underrättas jag om att förundersökningen läggs ner i brist på bevis,,,, jo faktiskt så skrev polisen,, att brott inte kunde styrkas trots den inledande raden i polisanmälan som motsade polisens motivering, jag överklagar och polisens beslut står fast i beslutet fr åklagaren helt utan motivering.