Författare Ämne: Verbal makt eller de faktiska omständigheterna.  (läst 3051 gånger)

Claudio

  • Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 2
  • Karma: 0
    • Visa profil
Verbal makt eller de faktiska omständigheterna.
« skrivet: 02 februari 2008, 20:00:53 PM »
Poesi eller bara en massa rappakalja,,, här har jag ett exempel på hur det kommer sig att jag är nödgas till att ta del av vissa delar ur historisk rättsfilosofi från Aristoteles teser till dagens boströmianism. Och Ja,, det finns faktiskt ett koncept som kallas för boströmianism.
 
Boströmianismens inflytande är dock betydligt mindre uppmärksammat av nutida svenska jurister, men ack så viktig att veta om man nödgas till att åberopa en laga grund för sin rätt.

Ni vet likaväl som jag att de som behärskar språket gör sig själva ett övertagande i fråga om maktställning.

Men språket är ju ett levande objekt i ständig förnyelse om betydelse till tidigare ordsbegrepp, samt med tillförande av nytillkomna ord som bildas av antropologiskopiska aspekter. (ett exempel är att eskimåerna har 50 Olika ord för snö bl.a.)

I dagens samhälle så blir vi mer och mer lärorikare, olika organisationer förespråkar om insikt till moralisk rätt om det ena eller det andra, och om man då återgår till rättsvetenskapliga maktövertagande på grund av en persons retoriska förmåga så kan detta helt och hållet förbehållslöst åsidosättas inom en betänksam processrättsupphandling då det finns två oenade parter med olika språkkunskaper, detta sker genom att ha kännedom i kunskaper som ansluts till topologiskt genusvetenskap.

Ett nytt begrepp i samhället är genusvetenskap som inte avhandlar grammatik eller könsroller direkt, och topologiskt genusvetenskap är:
Att det i ett topologiskt rum är ett par (X,T), där X är en mängd och T en samling av delmängder till X. Denna samling kallas för en topologi på X och definieras av följande tre egenskaper.

•Familjen T innehåller mängden X och den tomma mängden Ø.

•Familjen T är sluten under bildandet av godtyckliga unioner: Om är en godtycklig samling av mängder där varje mängd Ai tillhör familjen T, så är unionen också ett element i familjen T.
 
•Familjen T är sluten under bildandet av ändliga snitt: Om är en ändlig samling av mängder där varje mängd Ai tillhör samlingen T, så är snittet också ett element i familjen T.
 
•En delmängd A av X säges vara öppen med avseende på en topologi T, om A är ett element i familjen T. Om topologin är underförstådd i sammanhanget säger man bara att A är en öppen delmängd av X.

Ja nu förstår att ni att man är tvungen till att ta del av en massa konstiga ämnesområden för att förstå läran om varför saker å ting har sin egenmäktiga rätt till dess existens. Fast inom historisk filosofi återgers det ett i stort antal många exempel i en textform av skönlitterärt själsanlag, kanske för att den enskilde ska förstå sakens innebörd eller va fan vet jag.

Jag nämnde inledelsevis, här har jag ett exempel, jag ska inte gå in på vad jag läser om men här är texten som gör att jag måste ha vetskap om andra ämnen för att förstå meningens betydelse och för att förstå detta så bör man även veta det tryckta ordet om vilken betydelse den står till sammanhanget.

Här är texten: Begreppsmässigt har man gått från exstinktionsprincipen av det ursprungliga, till äganderätten om vindikationsprincipen.

Hmmm, fyfan va mkt skit man måste fylla skallen med, å där finns ju ändå redan en massa andra onödigt vetande om vidd skilda objekt.

Jag reserverar mig mot eventuella fel, texten jag återger är min egen tolkning och jag kan ju ha fel,,,,
Clauide

Avos

  • Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 1242
  • Karma: 0
    • Visa profil
    • Ett Annat Sverige
Re: Verbal makt eller de faktiska omständigheterna.
« Svar #1 skrivet: 02 februari 2008, 20:47:25 PM »
Citat från: "Claudio"
Poesi eller bara en massa rappakalja,,, här har jag ett exempel på hur det kommer sig att jag är nödgas till att ta del av vissa delar ur historisk rättsfilosofi från Aristoteles teser till dagens boströmianism. Och Ja,, det finns faktiskt ett koncept som kallas för boströmianism.
 
Boströmianismens inflytande är dock betydligt mindre uppmärksammat av nutida svenska jurister, men ack så viktig att veta om man nödgas till att åberopa en laga grund för sin rätt.

Ni vet likaväl som jag att de som behärskar språket gör sig själva ett övertagande i fråga om maktställning.

Men språket är ju ett levande objekt i ständig förnyelse om betydelse till tidigare ordsbegrepp, samt med tillförande av nytillkomna ord som bildas av antropologiskopiska aspekter. (ett exempel är att eskimåerna har 50 Olika ord för snö bl.a.)

I dagens samhälle så blir vi mer och mer lärorikare, olika organisationer förespråkar om insikt till moralisk rätt om det ena eller det andra, och om man då återgår till rättsvetenskapliga maktövertagande på grund av en persons retoriska förmåga så kan detta helt och hållet förbehållslöst åsidosättas inom en betänksam processrättsupphandling då det finns två oenade parter med olika språkkunskaper, detta sker genom att ha kännedom i kunskaper som ansluts till topologiskt genusvetenskap.

Ett nytt begrepp i samhället är genusvetenskap som inte avhandlar grammatik eller könsroller direkt, och topologiskt genusvetenskap är:
Att det i ett topologiskt rum är ett par (X,T), där X är en mängd och T en samling av delmängder till X. Denna samling kallas för en topologi på X och definieras av följande tre egenskaper.

•Familjen T innehåller mängden X och den tomma mängden Ø.

•Familjen T är sluten under bildandet av godtyckliga unioner: Om är en godtycklig samling av mängder där varje mängd Ai tillhör familjen T, så är unionen också ett element i familjen T.
 
•Familjen T är sluten under bildandet av ändliga snitt: Om är en ändlig samling av mängder där varje mängd Ai tillhör samlingen T, så är snittet också ett element i familjen T.
 
•En delmängd A av X säges vara öppen med avseende på en topologi T, om A är ett element i familjen T. Om topologin är underförstådd i sammanhanget säger man bara att A är en öppen delmängd av X.

Ja nu förstår att ni att man är tvungen till att ta del av en massa konstiga ämnesområden för att förstå läran om varför saker å ting har sin egenmäktiga rätt till dess existens. Fast inom historisk filosofi återgers det ett i stort antal många exempel i en textform av skönlitterärt själsanlag, kanske för att den enskilde ska förstå sakens innebörd eller va fan vet jag.

Jag nämnde inledelsevis, här har jag ett exempel, jag ska inte gå in på vad jag läser om men här är texten som gör att jag måste ha vetskap om andra ämnen för att förstå meningens betydelse och för att förstå detta så bör man även veta det tryckta ordet om vilken betydelse den står till sammanhanget.

Här är texten: Begreppsmässigt har man gått från exstinktionsprincipen av det ursprungliga, till äganderätten om vindikationsprincipen.

Hmmm, fyfan va mkt skit man måste fylla skallen med, å där finns ju ändå redan en massa andra onödigt vetande om vidd skilda objekt.

Jag reserverar mig mot eventuella fel, texten jag återger är min egen tolkning och jag kan ju ha fel,,,,


Ämnet var "verbal makt, eller de faktiska omständigheterna". Omständigheten var lördagkväll. Ämnet var retorik..
Denna person har av myndigheterna berövats sina rättigheter, och skriver därför mot sin vilja anonymt.Att skriva anonymt skadar de mänskliga rättigheterna och skyddar de som angriper rättigheterna

Unions Medborgare

  • Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 92
  • Karma: 0
    • Visa profil
Re: Verbal makt eller de faktiska omständigheterna
« Svar #2 skrivet: 04 februari 2008, 12:46:11 PM »
Verbal MAKT = RETORIK

Verklig MAKT = Enskild medborgares unika MAKT att värdera och välja lagstiftare lokalt på den inre gemensamma marknaden i EES och EU.
MARKNADEN värderar, värdesäkrar och väljer producerat RESULTAT från RESURSER, som inte kan avtala bort, NYTTA med retroaktivt STRIKT produktansvar för säkerhetsbrist mot enskild fysisk person, lokalt någonstans i EØS eller EU.