Författare Ämne: BUP kontaktstörning  (läst 42010 gånger)

Avos

• Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 1242
    • Visa profil
    • Ett Annat Sverige
BUP kontaktstörning
« Svar #75 skrivet: 28 mars 2008, 16:38:53 PM »
Citat från: "Stockholm"

Om någon i Sverige utsätts för risken att denna typ av personal tänker ta dina barn, så existerar i stort sett inga andra möjligheter än att själv anlita en äkta brottmålsadvokat (inga mesiga offentliga biträden duger) och samtidigt gärna slå upp det stort i pressen.

Kanske jag ska erinras om när du-kan-gissa-vem skickade en anmälan till sociala mot mig:

Från: 073.6147066@telia.com

Datum Tor, okt 26, 2006 20:49

"Anmälan om barn som far illa

Jag har sedan en tid kontakt med en person som gör sig väldigt känd. Och vi är ett antal personer som är oroade över barn till [Avos]. Det är ingen fråga om att han är mycket störd. Hans barn har fått LVU, som han tydligen har överklagat och man verkar ha avslagit detta. Fullkomligt felaktigt beslut. Jag hoppas med denna anmälan att ni än en gång försöker få bort denna man från sina barn. Han är inte lämplig som förälder och visar klart sjuka drag som ex stark paranoja.

Han har fö gått med i en förening som FÖRESPRÅKAR våld mot barn, ordf i föreningen turnerar runt om i Världen för våld mot barn, nu i sommar var ordf på NYa Zeeland i detta syfte och kunde ses i NYa Zeelands TV (!) En annan av grundarna är Lennart Hane, även känd för att förespråka detta, och anmäld 16 ggr på 10 år till Advokatsamfundets diciplinnämnd.

Så, var inte orolig för att göra ett omotiverat LVU, och för gott placera barnen någon annanstans resten av uppväxten. Detta är uppenbart en mkt sjuk man. Han berättar om sitt boende, ni borde se det. Det i sig låter även det som en mkt olämplig miljö..."

Så här låter det. I inläggen på sourze internettidningen låter det som att barn primärt bör vara uppväxta i fosterhem, så att de hamnat rätt i livet.. Ungefär som att  av jämlikhetsskäl eller någonting bör förhud, blindtarm eller liknande opereras bort hos alla..  Vad du kommer att finna där är typ reklam för fosterbarnsindustrin, hur bra det är att bli fosterbarn eller barnhemsbarn ( som Ann), lösningen på alla problem, som förnuftigt sunt folk rekommenderar, och som bara samvetskygga förövare kritiserar.

På internet finns ett litet unikt gäng. De är "internetsnipers" åt socialförvaltningen. Naturligtvis har ingen lyckats bevisa att de trakasserar föräldrar som utsatts för LVU direkt på socialförvaltningens order, att de anmäler föräldrar till LVU utredning, kan däremot på goda grunder antas.
De spammar, och trakasserar, anmäler, och även har många mordhot mot ordföranden för Stulen Barndom gjorts. Du-vet-vem  har den unika inställningen som fd fosterbarn att det är fel av de fosterbarn som fått sina liv förstörda att kräva ersättning av socialförvaltningen. Socialförvaltningen betraktar hon som sin förälder. I alla fall är det den slutsats jag drar om hur hennes resonemang hänger ihop.

Det hela resulterar i en personlighetstyp som jag kallar cyborgmentalitet. En hybrid mellan en individ och staten. En Cyborg är , i fall du har sett SF-serien Startrek, en person som kidnappats av rymdvarelser och fått större delen av sin hjärna och nervsystem utbytt mot elektronik. En cyborg har fått sin personlighet fysiskt bortopererad. Via radiolänk står cyborgens tankar i direktkontakt med alla andra cyborgs tankar, samma med sinnena. Deras hjärnor har inga egna tankar, bara cyborgtankar. Praktiskt är det då en cyborg kan sätta sig som pilot på en jumbojet, och bara beställa kunskapen från centraldatorn. Cyborgernas liv består i att kidnappa människor och göra fler cyborgs av dem.
------------
Citat från: "tzenib"
Nå, om vi vänder på steken och säger:
Alla fosterhem är helt fördärvliga och alla biologiska föräldrar är alltid bättre. Är ett sådant påstående är riktigt?

Detta påstående är intressant, då det utgör kärnan i problemet om diskussionen om sociala alltid/aldrig gör fel.

De som här hoppat in och diskuterat är fosterbarn. Inte de fosterbarn som är med i "stulen barndom" och kräver upprättelse för den skada de lidit, utan de som står utanför med udda beteenden och åsikter. De är:

Tsenib

knutte61, dvs Tommy Jensen

Agnes, dvs Ann

Jag känner dessutom till Annette som hör till detta gäng.

Vad säger de egentligen ?

Tsenib har här kommit fram till att det vore fel att påstå att alla biologiska föräldrar är bättre än fosterföräldrar.

Citat från: "annette"
Jag anser inte att föräldrar ska ha villkorslös rätt eller makt att sköta sina barn bäst dem behagar. I så fall vore barnen föräldrarnas privata egendom. Därför måste vi ha ett kontrollorgan som heter soc och finns idag.

--------------

Dvs utgångspunkten är inte att barnen hör hemma hos sina föräldrar utan de hör hemma hos cyborgkollektivet.

De här människorna uppträder totalt obegripligt för andra. De talar om oss som att vi vore djur, maträtter eller vad det må vara. Skratta åt NKMR-deltagares berättelser, är ju vad domarna i länsrätterna ägnar sig åt offentligt, här på forumet ser du minst en till som gör det. Deras föräldrar är STATEN, de ser inget konstigt i en Orwellsk stat, med statliga uppfödningsanläggningar för identitetslösa barn av cyborgtyp. Tvärt om, de kräver omvänd bevisbörda för att bevisa varför det INTE borde vara så !!
Denna person har av myndigheterna berövats sina rättigheter, och skriver därför mot sin vilja anonymt.Att skriva anonymt skadar de mänskliga rättigheterna och skyddar de som angriper rättigheterna

Stockholm

• Gäst
BUP kontaktstörning
« Svar #76 skrivet: 28 mars 2008, 18:46:37 PM »
"Avos"

Absolut inget att bry sig om. Soc.-personalen projicerar sina egna problem på sina klienter.

Jag hade en släkting som jobbade som socionom. Hon berättade om sina kollegors alkoholism, tablettberoenden, ätstörningar, skiljsmässor, älskare hit och dit, sammanbrott, problem med tonårsbarn, o.s.v.
En annan kompis till henne slutade jobba inom soc. och började köra buss istället.  :lol:

Alla tillmälen och diagnoser som de sätter på sina klienter ska och måste självfallet verifieras grundligt, av helt neutrala och objektiva yrkeskunniga.

Avos

• Newbie
  • *
    • Visa profil
    • Ett Annat Sverige
BUP kontaktstörning
« Svar #77 skrivet: 29 mars 2008, 06:57:18 AM »
Citat från: "coffeebreak"

Är brist på erfarenhet (vad vet du om det egentligen?) en anledning till att jag inte ska uttala mig? Är det här alltså ett forum ENDAST för människor som fått sina barn omhändertagna? Jag trodde att forum var till för... ja, just ett forum, alltså ett sätt att ta del av andras åsikter och erfarenheter och utmana sina egna.

Jag har erfarenhet från "den andra sidan" (som vissa skulle kalla det), framför allt inom psykiatrin, som människor här avskyr. Jag försvarar inte på något sätt psykiatrin, men jag tycker att det är ett tecken på inskränkthet och idioti att dra ner ett helt system utifrån den egna subjektiva upplevelsen.

Det kanske är så att du inte är psykolog, men du kanske har talat med en psykolog ?
Denna person har av myndigheterna berövats sina rättigheter, och skriver därför mot sin vilja anonymt.Att skriva anonymt skadar de mänskliga rättigheterna och skyddar de som angriper rättigheterna

coffeebreak

• Gäst
BUP kontaktstörning
« Svar #78 skrivet: 29 mars 2008, 09:29:24 AM »
Till "coffeebreak"

Jag har stor vana från forum på nätet.

Jag behövde inte läsa mer än 1 av dina inlägg för att klassificera dig direkt.

Oh! Saida har kommit på banan! :)

- Ditt alias "Kafferast"
(jag har sett ett gäng utanför ett förvaltningskontor en varm fradagseftermiddag dricka vitt vin på "kafferasten" medan invånare passerade. Tala om respekt för skattepengarna! ) :lol:

Mitt liv består just nu av kafferaster och extraknäck då jag är student... Du har alltså HELT rätt, wow! Du måste vara synsk!

- Tidpunkterna för dina inlägg
(När du kommer på morgonen, lunchtimmen, kafferasten på em, och efter jobbet)

Som sagt, jag är jätteimponerad, verkligen! Vilken slutledningsförmåga, vilken stil, jag känner mig verkligen tagen på sängen! Verkligen! :)

- Din retorik, och dina avsikter mellan raderna. Känslostämningen i dina inlägg.

Vad allt i detta och andra sammanhang handlar om är påföljderna för personalen i sammanhanget.

- De vet att de kan åstadkomma precis vad som helst utan påföljder.

- De vet att 90% av ärendena i Länsrätten bifalles eller avslås till deras förmån.

- De blir därmed upprepande avtrubbade copy-cats, precis som alla andra brottslingar.

Jaså... du är en sån... Jag trodde du var något vettigare än Avos. Först tänkte jag att det kanske skulle vara lite skönt att diskutera med någon som kom med något vettigt...

Sitter du också och är bitter i ett hus i skogen?

Om någon i Sverige utsätts för risken att denna typ av personal tänker ta dina barn, så existerar i stort sett inga andra möjligheter än att själv anlita en äkta brottmålsadvokat (inga mesiga offentliga biträden duger) och samtidigt gärna slå upp det stort i pressen.

Vadå, som Lennart Hane? :) Lycka till!

Skambänken för denna personal fungerar fortfarande.

Så, du har alltså "avslöjat" vad jag ärför en person? Synd att det inte stämde på enda punkt... :)

Din "stora vana från forum på internet" kanske inte  riktigt fugerade som verktyg...

Aragorn

• Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 117
    • Visa profil
BUP kontaktstörning
« Svar #79 skrivet: 29 mars 2008, 12:58:07 PM »
Till Coffeebreak som skrev

"Det jag har märkt med det här forumet är precis just det här. Man loggar in, gnäller med andra som tycker likadant och loggar sen ur... och nöjer sig!"

Genom en sådan generalisering gör du dig själv inte bättre än dem som du angriper för att de generalisera socialen och rättsväsenden.

Utbildar du dig inom pskykiatri så hoppas jag att det ingår en hög dos av att lära sig empati i utbildningen. Dina verbala motangrepp på provocerande människor här i forumet är tyvärr något som sänker din trovärdighet.
Människorna som du beskriver som bittra kanske har många skäl för sin bitterhet. Låt dig inte provoceras av deras angrepp på din person för då förvandlas lätt objektivt tänkandet till den subjektivitet som professionella människor helst inte skall släppa fram i sina bedömningar av dessa känsliga ämnen.

Din generalisering "gnäller med andra som tycker likadant och loggar sen ur... och nöjer sig!" förolämpade mig och säkert många andra här.
Vad vet du om hur jag angriper de strukturella problem som jag har stött på i det LVU mål som jag blivit indragen i ?

Hoppas att du kan ta till dig mina råd som jag lämnar i all välmening. Jag tänker både på din och dem som du skall träffas framtider.

Skycommander

• Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 17
    • Visa profil
BUP kontaktstörning
« Svar #80 skrivet: 29 mars 2008, 13:37:55 PM »
Faktiskt är Cofeebreak en gåta genom kränkningarna den gör sig skyldig till. Sedan påstår sig vara psykolog_studerande. Hur trovärdig blir du när du använder dig av sådan ironi och går in i polemik med de skrivande här. Människor som redan genomlider ett helvete sitter du och hånar.

Inlägg som coffeebreaks borde tas bort från forumet de saknar dessutom vanligt bondförnuft i sitt bemötande

Stockholm

• Gäst
BUP kontaktstörning
« Svar #81 skrivet: 29 mars 2008, 13:49:51 PM »
Självklart ska hans (coffeebreak) inlägg tas bort .
Personens IP-nummer framgår i forumsystemet, IP-numret kan man sedan slå upp på nätet, och sedan sända ett abuse-mail till hans internetleverantör, eller gå till polisen med det, och få fler uppgifter om personen.

coffeebreak

• Gäst
BUP kontaktstörning
« Svar #82 skrivet: 29 mars 2008, 13:55:03 PM »
Citat från: "Aragorn"
Till Coffeebreak som skrev

"Det jag har märkt med det här forumet är precis just det här. Man loggar in, gnäller med andra som tycker likadant och loggar sen ur... och nöjer sig!"
Genom en sådan generalisering gör du dig själv inte bättre än dem som du angriper för att de generalisera socialen och rättsväsenden.

Det är väl kanske lite skillnad att generalisera något greppbart, som t.ex. ett forum för invärtes beundran, och ett rättsväsende? Jag sticker ut på det här forumet eftersom jag ser en poäng med att ha ett kontrollsystem som agerar när barn far illa, det är allt. Om någon inte håller med, säg det gärna, men det går att framföra kritik på ett något trevligare sätt än vad jag har erfarenhet av här.

Utbildar du dig inom pskykiatri så hoppas jag att det ingår en hög dos av att lära sig empati i utbildningen. Dina verbala motangrepp på provocerande människor här i forumet är tyvärr något som sänker din trovärdighet.

Till en början, om det finns en korrelation mellan aggressivitet och sänkt trovärdighet så kan det inte vara många som tar t.ex. Avos på speciellt stort allvar... Om jag skulle få en krona för alla gånger han har försökt trycka ner mig med larviga påhopp så vore jag en rik man idag!

Det är klart att man måste vara empatisk när man arbetar med människor, det säger sig självt! Problemet med de argument jag blivit bemött med är alla dessa generaliseringar om att alla som har något med psykiatrin att göra inte innehar en förmåga till empati, vilket naturligtvis är helt felaktigt.

Utbildningen syftar inte till att få människor mer empatiska, utan till att lära ut väl beprövade metoder för att berhandla människor som har det svårt. Empati är ju lite problematiskt att lära ut eftersom det är en känsla eller kanske ett tillstånd. Vad vi däremot får utbildning i är bemötande av människor beroende på vilken problematik som ligger till grund för mötet.  

Människorna som du beskriver som bittra kanske har många skäl för sin bitterhet. Låt dig inte provoceras av deras angrepp på din person för då förvandlas lätt objektivt tänkandet till den subjektivitet som professionella människor helst inte skall släppa fram i sina bedömningar av dessa känsliga ämnen.

JAAAAA!!! Äntligen! Tack för den! :) Objektivitet = bra, subjektivitet = ointressant. Det har varit min hållning från dag 1 på det här forumet, men reaktionerna har varit att jag betraktas som en insnöad idiot som sitter med FASS i högsta hugg och äter barn...

Jag blir inte speciellt provocerad av de epitet som tillskrivs mig, tvärtom tycker jag att det är rätt skoj med motreaktioner . Det endaste lilla tecken på kreativitet jag har sett här är när folk hittar på en massa roliga smeknamn till mig. Jag har försökt att hålla mig till en "vuxen" nivå, men då svarar ingen. Undrar varför... Eller jo, det finns svar, men dessa består i förolämpningar av min person, och inte ett svar på en rak och tydlig fråga... Jag har helt enkelt gett mig på konsttsycket att "prata med bönder på bönders vis".

Din generalisering "gnäller med andra som tycker likadant och loggar sen ur... och nöjer sig!" förolämpade mig och säkert många andra här.
Vad vet du om hur jag angriper de strukturella problem som jag har stött på i det LVU mål som jag blivit indragen i ?

Jag ber om ursäkt om jag återigen varit otydlig. Jag har haft en tydlig tanke genom hela min diskussion. Jag menar att det är det som karaktäriserar det här forumet, och det gör mig en smula besviken. Därmed inte sagt att alla fall är likadana. Jag är övertygad om att du och andra har gått igenom ett litet helvete med myndigheter, men vad jag ställer mig emot är när man drar en slutsats om att hela systemet är genomruttet utifrån sin egen situaton. Du verkar ha kvar en förmåga att se lite mer objektivt på tillvaron. Ta vara på den!

Jag kanske har missuppfattat hela syftet, men jag fick uppfattningen av administratören att det här är ett diskussionsforum, inte ett stödforum. Alltså måste det väl vara välkommet att få med en "andra sida", alltså inte det som är normen här. Jag har fått vissa reaktioner från människor som tycker att jag ska stänga mitt konto och aldrig mer komma tillbaks eftersom jag inte tycker som dom. Om jag startade ett forum så skulle jag tycka att det var välkommet med en utmaning av mina åsikter. Inget är liksom vad det ser ut att vara, så varför lita till 100% på sin bild av det man ser?

Jag ber också om ursäkt om jag har gjort dig eller någon annan illa genom något jag har sagt, det har aldrig varit min mening. Det enda jag har gjort är att svara med samma medel jag har blivit attackerad med...

Hoppas att du kan ta till dig mina råd som jag lämnar i all välmening. Jag tänker både på din och dem som du skall träffas framtider.

Absolut! Det tackar jag verkligen för! Ditt inlägg är ett av de första utan ett endaste litet personligt påhopp. Respekt för det!  Hoppas att andra medlemmar på forumet kan ha dig som förbild när dom svarar på mina inlägg i framtiden.

Stockholm

• Gäst
BUP kontaktstörning
« Svar #83 skrivet: 29 mars 2008, 14:07:04 PM »
Forumadministartören kan även bannlysa "Coffeebreak" IP-nummer i detta forum. Lätt som en plätt.

Här ställer man frågor på IP-numret :

http://www.db.ripe.net/whois?

Jag har själv flera phpBB-forum t ex :

http://www.myndighetsbruk.forum24.se/

Avos

• Newbie
  • *
    • Visa profil
    • Ett Annat Sverige
BUP kontaktstörning
« Svar #84 skrivet: 29 mars 2008, 18:39:34 PM »
Forumadministartören kan även bannlysa "Coffeebreak" IP-nummer i detta forum. Lätt som en plätt.

Här ställer man frågor på IP-numret :

http://www.db.ripe.net/whois?

Jag har själv flera phpBB-forum t ex :

http://www.myndighetsbruk.forum24.se/

Funderade på ip-numret, väntar mig en anonymous web-browser där, eller så har hon bytt ip-numer bara. Att hitta ip-nummer är ju inget problem på internet.

partybrud

• Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 107
    • Visa profil
    • http://www.domglomdabarnen.dinstudio.se
BUP kontaktstörning
« Svar #85 skrivet: 29 mars 2008, 19:31:52 PM »
sök på ipadress.com den är lättare en den du sökte på

Stockholm

• Gäst
BUP kontaktstörning
« Svar #86 skrivet: 29 mars 2008, 20:31:56 PM »
http://www.mittip.nu så får du ditt eget IP-nummer.

Har du ett forum kan du hitta en skribent IP-nummer lätt i administrationspanelen.

Vill du sedan skicka ett abuse-mail till skribentens internetleverantör hittar du den adressen via http://www.db.ripe.net/whois?

En del av nät-terroristerna använder expansiva IP-nummer d.v.s de använder nya nr hela tiden ungefär som nät-robotar som scannar av sidor.

partybrud

• Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 107
    • Visa profil
    • http://www.domglomdabarnen.dinstudio.se
BUP kontaktstörning
« Svar #87 skrivet: 29 mars 2008, 22:34:45 PM »
om du vill hitta ett ipnummer sök du på ipadress.com den är lättare en den du skrev

Stockholm

• Gäst
BUP kontaktstörning
« Svar #88 skrivet: 29 mars 2008, 23:17:38 PM »
Tack "partybrud"!

Många options på den sajten!

I vilket fall tycker jag att "Coffeebreak" ska bannlysas i detta forum av forumadministratören, både hans vardags-/jobb-IP och hans fritids-/hem-IP.

Han ska inte ges tillfälle att läsa vad som skrivs här, och kunna håna och skämta om det med tredje person.

Avos

• Newbie
  • *
    • Visa profil
    • Ett Annat Sverige
BUP kontaktstörning
« Svar #89 skrivet: 19 januari 2009, 17:23:10 PM »
I vilket fall tycker jag att "Coffeebreak" ska bannlysas i detta forum av forumadministratören, både hans vardags-/jobb-IP och hans fritids-/hem-IP.

Han ska inte ges tillfälle att läsa vad som skrivs här, och kunna håna och skämta om det med tredje person.

Tänk så länge sedan Stockholm !!!. Tänk att det fanns en tid och en anledning för dig att vända dig emot kränkningar av de som utsatts för LVU här på forum för skydd av familjer och barns rättigheter. Men då handlade det ju om att du skulle spela social empati. Senare förklarade du att det bara handlade om att du skulle röja dig en väg här..